Side 146 af 193 FørsteFørste ... 4696136143144145146147148149156 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,176 til 2,190 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #2176
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja Daramy har spillet mange kampe, men han har jo kun været rigtig god de sidste ca. 10. Og det afspejler prisen sikkert også. Kamaldeen viste skyhøjt niveau (også højere end Daramys) over noget der ligner 1½ sæson, så at hans pris er højere er imo ikke ret mærkeligt. Vavro og Nelsson havde begge 1-2 sæsoner på højt niveau + internationale kampe, hvor de viste det.
    Sørloth var et freak salg som kun endte på det beløb, fordi FCM var heldige at løbe ind i en desperat Premier League klub med alt for mange penge.

    Jeg er personligt også virkelig ked af, at vi sælger Daramy. Og jeg havde også håbet på et højere beløb, især fordi det i medierne har heddet 100+ mio som min. Men ligefrem arrig over at vi sælger for 90 mio, kan jeg virkelig ikke være. Vi har tydeligvis en spiller som meget gerne vil afsted, vi har et pengekasse som er under pres pga Corona og vi har et hold som stadig skal styrkes. Kan Daramy-salget hjælpe til at finansiere 2-3 rigtig gode spillere, så tror jeg helt ærligt, at det er det rigtige at gøre uanset, at beløbet måske er lidt mindre end håbet.
    Mon ikke også Ajax har taget sig betalt for den Sivasspor kamp?

  2. #2177
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Mon ikke også Ajax har taget sig betalt for den Sivasspor kamp?
    Jo det har nok kosten en lille smule.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #2178
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja Daramy har spillet mange kampe, men han har jo kun været rigtig god de sidste ca. 10. Og det afspejler prisen sikkert også. Kamaldeen viste skyhøjt niveau (også højere end Daramys) over noget der ligner 1½ sæson, så at hans pris er højere er imo ikke ret mærkeligt. Vavro og Nelsson havde begge 1-2 sæsoner på højt niveau + internationale kampe, hvor de viste det.
    Sørloth var et freak salg som kun endte på det beløb, fordi FCM var heldige at løbe ind i en desperat Premier League klub med alt for mange penge.

    Jeg er personligt også virkelig ked af, at vi sælger Daramy. Og jeg havde også håbet på et højere beløb, især fordi det i medierne har heddet 100+ mio som min. Men ligefrem arrig over at vi sælger for 90 mio, kan jeg virkelig ikke være. Vi har tydeligvis en spiller som meget gerne vil afsted, vi har et pengekasse som er under pres pga Corona og vi har et hold som stadig skal styrkes. Kan Daramy-salget hjælpe til at finansiere 2-3 rigtig gode spillere, så tror jeg helt ærligt, at det er det rigtige at gøre uanset, at beløbet måske er lidt mindre end håbet.
    At sige Kamaldeen jævnt over halvanden sæson viste skyhøjt niveau der er højere end Daramys, er nok lige at presse citronen imo.

    Vavro var da også pænt svingende indtil han pludseligt fandt melodien med Bjelland. Selv der havde han da engang imellem nogle hjerneblødninger, og at vi kunne sælge ham til Lazio var sgu helt vildt. Hvem husker ikke Luftner og Vavro? Det var en katastrofe. Det var imo et freaksalg.

    Nelssons niveau kan vi vel godt snakke om også, som jeg ikke synes har været oppe og ringe fuldstændigt, udover nogle få europæiske kampe hvor han fik lov til at stå lavt.

    Daramy har som 19 årig, spillet i 13 europæiske kampe, og næsten 80 Superliga/Pokalkampe, så skal man eddermanme koste mere end 89 millioner kroner når man derudover spiller for nordens største fodboldklub. Hvad koster andre 19 årige ikke der har den erfaring?

    Det er da fint han gerne vil afsted, men han har stadig 1½ år af sin kontrakt.

    Hvem siger de penge kommer tilbage i holdet i 2-3 gode spillere? De kan da sagtens skulle have indkøringsperioder eller være æsler. Så nu når du rørte det sportslige, så er det da i aller højeste grad et gamble, medmindre riget mangler så mange penge det er derfor. Hvilket jeg så må konkludere.
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  5. #2179
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja Daramy har spillet mange kampe, men han har jo kun været rigtig god de sidste ca. 10. Og det afspejler prisen sikkert også. Kamaldeen viste skyhøjt niveau (også højere end Daramys) over noget der ligner 1½ sæson, så at hans pris er højere er imo ikke ret mærkeligt. Vavro og Nelsson havde begge 1-2 sæsoner på højt niveau + internationale kampe, hvor de viste det.
    Sørloth var et freak salg som kun endte på det beløb, fordi FCM var heldige at løbe ind i en desperat Premier League klub med alt for mange penge.

    Jeg er personligt også virkelig ked af, at vi sælger Daramy. Og jeg havde også håbet på et højere beløb, især fordi det i medierne har heddet 100+ mio som min. Men ligefrem arrig over at vi sælger for 90 mio, kan jeg virkelig ikke være. Vi har tydeligvis en spiller som meget gerne vil afsted, vi har et pengekasse som er under pres pga Corona og vi har et hold som stadig skal styrkes. Kan Daramy-salget hjælpe til at finansiere 2-3 rigtig gode spillere, så tror jeg helt ærligt, at det er det rigtige at gøre uanset, at beløbet måske er lidt mindre end håbet.
    Enig.

    Og så vil jeg lige understrege det du er inde på. Forhåbentligt finansiere det 2-3 dygtige spillere. Men det må tiden jo vise (Kigger på dig PC). Jeg hæfter mig også ved Daramy har givet udtryk for han vil smede mens jernet er varmt. Og så skal man jo som klub også se på om man "turde" satse på at have is i maven og vente 1 år eller få 100 mill ind på kontoen. ikke et nemt valgt.

    Men at bruge ordet "Katastrofe" på et salg til små 100 mill, er nok lige at strække den lidt for en spiller i den lille danske liga. Nu skal Daramy jo på den store scene og levere konsistent der. Der er ingen garantier i fodboldverden. Men han har da talentet til at nå langt. Vi må håbe Ajax passer på ham, for i mine øjne er Daramy i type der har brug for en træner der har tillid til ham.
    Sidst redigeret af EraZ : 22.08.21 kl. 20:35

  6. De følgende 11 brugere er enige:

  7. #2180
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    144

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Kan det være, at der er en “forståelse” eller måske egentlig aftale om, at de helt store talenter vi fastholder i klubben, også skal have muligheden for relativt hurtigt efter et gennembrud, at komme videre til en storklub? De har jo givetvis haft muligheden som fx Victor Jensen, Silas Andersen m.fl. at komme afsted inden vi overhovedet så dem på førsteholdet. Så en måde at fastholde dem er at love dem ikke at stå i vejen, talenterne får et godt sted at udvikle sig yderligere et par år i trygge omgivelser - og vi fans får glæden ved at opleve gennembruddet, som med Daramy i år.

    Vi oplevede det vel også med Christian Poulsen for mange år siden, et megatalent som vi havde 1,5 år i alt, så røg han videre.
    Mvh
    Jacob N

  8. #2181
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Fede Se meddelelser
    At sige Kamaldeen jævnt over halvanden sæson viste skyhøjt niveau der er højere end Daramys, er nok lige at presse citronen imo.

    Vavro var da også pænt svingende indtil han pludseligt fandt melodien med Bjelland. Selv der havde han da engang imellem nogle hjerneblødninger, og at vi kunne sælge ham til Lazio var sgu helt vildt. Hvem husker ikke Luftner og Vavro? Det var en katastrofe. Det var imo et freaksalg.

    Nelssons niveau kan vi vel godt snakke om også, som jeg ikke synes har været oppe og ringe fuldstændigt, udover nogle få europæiske kampe hvor han fik lov til at stå lavt.

    Daramy har som 19 årig, spillet i 13 europæiske kampe, og næsten 80 Superliga/Pokalkampe, så skal man eddermanme koste mere end 89 millioner kroner når man derudover spiller for nordens største fodboldklub. Hvad koster andre 19 årige ikke der har den erfaring?

    Det er da fint han gerne vil afsted, men han har stadig 1½ år af sin kontrakt.

    Hvem siger de penge kommer tilbage i holdet i 2-3 gode spillere? De kan da sagtens skulle have indkøringsperioder eller være æsler. Så nu når du rørte det sportslige, så er det da i aller højeste grad et gamble, medmindre riget mangler så mange penge det er derfor. Hvilket jeg så må konkludere.
    Nej der er ingen garantier, når man køber spillere. Og Singh ligner også en, som mangler lidt træning, inden han eventuelt bliver en profil.
    Men der er altså heller ingen garanti for, at Daramy kan holde dette niveau fremover. Jeg er ked af salget, men jeg kan godt forstå, at man smeder mens jernet er varmt.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #2182
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    45

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Thorup siger: - Jeg vil helt sikkert gerne have flere ind. Vi kigger stadigvæk, og det gør vi, fordi der er interesse, og som vi spiller nu, bliver der budt til højre og venstre på vores spillere.

    Betyder det at der kan blive solgt endnu flere spillere?

    https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-08...re-fck-indkoeb

  11. #2183
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK Thomas Se meddelelser
    Thorup siger: - Jeg vil helt sikkert gerne have flere ind. Vi kigger stadigvæk, og det gør vi, fordi der er interesse, og som vi spiller nu, bliver der budt til højre og venstre på vores spillere.

    Betyder det at der kan blive solgt endnu flere spillere?

    https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-08...re-fck-indkoeb
    Han gav interview umiddelbart inden aftalen om Daramy blev officiel. Jeg tror sgu også, at PC har sin sag for med at hente 2-3 offensive spillere nu, så det er nok bedst at holde på resten.

    Edit: Han gav interviewet efter. Beklager :) Men tror dog stadig ikke, at der ryger nogen.

  12. #2184
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Lars Seier fik lige skrevet på Facebook, hvorfor salget af Daramy ikke påvirker regnskabet i en sådan grad, at der skal komme en fondsbørsmeddelelse:

    Disse salg (eller lign.) var allerede forventede og indeholdt i budgettet. Ligesom visse udgifter til køb, samt forventninger til Europa er det. Sådan har det været i mange år.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #2185
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg synes folk herinde er lidt for fokuserede på prisen man har fået for Daramy. Klubben har budgetteret med spillersalg og man kan jo ikke få mere end de interesserede klubber vil give...sådan er det. Det der er interessant er hvilken videresalgs-klausul man har fået. 90 mio. og 20% i videresalgs-klausul kan sagtens vise sig at være bedre end 110 mio. og 5% i videresalgs-klausul. 20% af et 300 mio. salg er 60 mio.
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #2186
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Gentleman Finn Se meddelelser
    Jeg synes folk herinde er lidt for fokuserede på prisen man har fået for Daramy. Klubben har budgetteret med spillersalg og man kan jo ikke få mere end de interesserede klubber vil give...sådan er det. Det der er interessant er hvilken videresalgs-klausul man har fået. 90 mio. og 20% i videresalgs-klausul kan sagtens vise sig at være bedre end 110 mio. og 5% i videresalgs-klausul. 20% af et 300 mio. salg er 60 mio.
    De 20% tages normalt af overskuddet ved salget. Betaler Ajax samlet 13 og sælges Mo for 30, vil det sige 20% af 17 mio, altså 3,4 mio. euro.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #2187
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Forøvrigt interessant med at salget tidligst træder i kraft d 27. og senest d. 31.
    Den 27. må handle om, at han skal være til rådighed torsdag mod tyrkerne. Men hvorfor sker handlen ikke bare den 28.? Kunne man forestille sig, at vi det drejer sig om, at vi prøver at få en spiller mere ind inden søndag? Og hvis det ikke lykkes tager Daramy også den kamp med.

  19. #2188
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Gentleman Finn Se meddelelser
    Jeg synes folk herinde er lidt for fokuserede på prisen man har fået for Daramy. Klubben har budgetteret med spillersalg og man kan jo ikke få mere end de interesserede klubber vil give...sådan er det. Det der er interessant er hvilken videresalgs-klausul man har fået. 90 mio. og 20% i videresalgs-klausul kan sagtens vise sig at være bedre end 110 mio. og 5% i videresalgs-klausul. 20% af et 300 mio. salg er 60 mio.
    Jeg er for så vidt fløjtende ligeglad om vi har fået 90, 100 eller 110 mio. for ham. Det er i min optik et vanvittigt gamble at skibe vores største offensive kort afsted inden hans egentlige gennembrudd - med 2 1/2 år tilbage af kontrakten.

    Vi står nu, mens sæsonen buldrer derudaf, med et voldsomt amputeret hold, med én(!) decideret kantspiller, et nyindkøb som ligner en der har brugt sommermånederne på en Sydafrikansk strand med øl i hånden.

    Vi kan ikke få en 1 til 1 erstatning for Mo når han er bedst, hvilket understreger det absurde ved et salg nu. Forhåbentlig kan mindre gøre det, men hvis vi skal have nogen som helst chance for at vinde mesterskabet denne sæson, så skal den eller de erstatninger, man finder, levere fra det øjeblik, de møder ind på 10'eren. Det er komplet usandsynligt, hvis du spørger mig.

    Vi kan have spillet mesterskabet til Midtjylland inden vi går ind i november måned. Det er helt til grin.

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #2189
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Jeg er for så vidt fløjtende ligeglad om vi har fået 90, 100 eller 110 mio. for ham. Det er i min optik et vanvittigt gamble at skibe vores største offensive kort afsted inden hans egentlige gennembrudd - med 2 1/2 år tilbage af kontrakten.

    Vi står nu, mens sæsonen buldrer derudaf, med et voldsomt amputeret hold, med én(!) decideret kantspiller, et nyindkøb som ligner en der har brugt sommermånederne på en Sydafrikansk strand med øl i hånden.

    Vi kan ikke få en 1 til 1 erstatning for Mo når han er bedst, hvilket understreger det absurde ved et salg nu. Forhåbentlig kan mindre gøre det, men hvis vi skal have nogen som helst chance for at vinde mesterskabet denne sæson, så skal den eller de erstatninger, man finder, levere fra det øjeblik, de møder ind på 10'eren. Det er komplet usandsynligt, hvis du spørger mig.

    Vi kan have spillet mesterskabet til Midtjylland inden vi går ind i november måned. Det er helt til grin.
    Hvor går grænsen så ifølge dig før et salg ville være acceptabelt?. Hvis nu ikke 110 mill ville være nok. Skulle vi så op i 150 mill ? Eller vil du for enhver pris beholde Daramy. Du er med på at den danske liga er og altid vil være en udviklings liga for alle holde i Suppen ikke?. Du har helt ret i vi ikke få en erstatning på det niveau MO spiller på lige nu, men det er jo vilkårende i Dansk fodbold.

    I henhold til FCM så er de også bundet af de samme mekanismer. Der kan lande et bud på Sviatchenko og Dryer i morgen og så ville de også være voldsomt svækket i min optik. FCM skal dog have den kredit at de har været gode til at lave udskiftninger på holdet, men jeg vil stadig mene at Sviatchenko bliver en hård mand at undværer for dem.

    Det mit fokus er rettet på nu er, hvor dygtig PC og JT er på at få de rette erstatninger, uden det kræver for meget tilvænning på holdet. Det bliver den store udfordring som man også skal kunne mestre.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #2190
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    En interessant artikel omkring Morutan som vi skulle være interesseret i:


    https://www.sport.ro/fotbal-intern/o...presa-din.html

    Tilsyneladende skulle have have spillet så pivelendigt at ejeren skulle have sænket sin pris fra 10 millioner euro til 3 millioner euro... Fordi han gerne vil til Galatasaray.

    Hvis det står til troende er min umiddelbare tanke vi måske står med et scoop på hænderne.
    Det er i grunden også vildt at sænke sin spillers værdi 70% på baggrund af et par ugers kampe.
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •