Side 182 af 193 FørsteFørste ... 82132172179180181182183184185192 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,716 til 2,730 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #2716
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Vi er stadig en sælgende klub, der bl.a. skal investere i spillere, som har et videresalgspotentiale. Det nye er kun, at vi fremover forhåbentlig kommer til at se flere salg af spillere, som i har kostet "nul" kroner, fordi de er egenudviklede.

    Hvis du kigger på vores trup og antallet af erfarne spillere +25, forstår jeg heller ikke, hvordan man kan få det til, at vi bevæger os i retning af FCN. Forskellen på det "gamle" og det "nye" FCK i det henseende er for mig at se blot, at vi er begyndt at udnytte vores decideret fremragende ungdomsarbejde strategisk, hvilket jeg kun kan bifalde, når man ser og hører, hvad der er på vej af dygtige unge spillere.

    PS: At vi er en mellemstation for spillere som Isak Bergmann, må vi bare acceptere. Det er hele præmissen for at hente en sådan en spiller – fint med mig at både han og klubben er helt åbne omkring det.
    Som taget ud af Strategi 2019+, som Ståle og Lange præsenterede for os fans i januar 2019 til FCK Inside i KB-Hallen, men som man havde arbejdet med over længere tid. Det er frugterne af det arbejde, som blev grundlagt for en del år siden, som vi for alvor ser nu, med de mange egenudviklede talenter, som dukker op i A-truppen. Så at vi fortsætter i det spor kan kun glæde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  2. #2717
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Kendte slet ikke Isak Bergmann, før vi hentede ham, men må sige jeg er imponeret over vi har landet ham, efter at have gjort lidt research. Kan godt forstå at han ville tage en mellemstation, men må ærligt indrømme at jeg ikke forstår hvorfor sådan et talent ikke kiggede mod Holland. Med de skudsmål han får, så må der da næsten have været bejlere der også. Nuvel er glad for vi landede ham og håber han brænder banen af.

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #2718
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Når vi først har fået lavet 2-4 salg mere i +100 mio kr. klassen, så får vi sat baren for hvad dygtige unge spillere skal koste i FC - på samme måde som FCN er lykkedes med. Så bliver det nemmere at få flere penge for vores mellemgode spillere og lettere at holde på spillere indtil det rigtige salg kommer. Jeg kan godt se en lys fremtid i setup, der er ved at blive skabt. Vi skal bare lige turde slå koldt vand i blodet en gang i mellem så vi ikke bliver for fokuserede på at rede 50 mio kr. hjem, hvis de kan vise sig at blive til 100.
    Vi kan godt lykkes med både økonomisk og sportslig succes med en model som udviklende og sælgende klub. Vi skal også bare turde satse på den sportslige succes en gang imellem og tro på at den gør spillerne tilsvarende mere værd (foruden den økonomiske gevinst i fx DM og gode europæiske præstationer). Jeg håber lidt på at denne tendens kan gøre os til "nordens Ajax".
    Sidst redigeret af FCK4LIF3 : 02.09.21 kl. 10:19


  5. #2719
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Se engang på holdet på fck.dk... Jeg er, og har altid været, megaglad for alle vores mesterskaber og store internationale bedrifter ... men jeg må indrømme, at jeg nok er endnu mere tilfreds med, at min migræne ser ud til at have mistet sin rodfæstelse. Gad vide, hvornår Roony B kommer med på holdet? Det kan vel ikke vare længe, nu når han snart fylder 16.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #2720
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    554

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Se engang på holdet på fck.dk... Jeg er, og har altid været, megaglad for alle vores mesterskaber og store internationale bedrifter ... men jeg må indrømme, at jeg nok er endnu mere tilfreds med, at min migræne ser ud til at have mistet sin rodfæstelse. Gad vide, hvornår Roony B kommer med på holdet? Det kan vel ikke vare længe, nu når han snart fylder 16.
    Spurgte om det samme tidligere, men der lød det på nogen, som ser en del U-bold, som om, at han ikke er vildt dominerende og overlegen på U19-holdet. Der skulle mangle lidt fart og fysik, men det kan man jo godt forstå, men af den grund tror jeg godt, vi kan regne med, at der alligevel går lidt tid, før han er klar.

  8. #2721
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jacob N Se meddelelser
    Jeg synes egentlig, at det mest interessante ved Klubhuset i går var Thorups bemærkning om den strategiske satsning på at skabe et så godt udviklingsmiljø og beslutning om at bruge de unge spillere, uden at gå på kompromis med ambitionerne. Altså at klubben vil og tør bruge de unge spillere tidligere end før, men så også under den forudsætning at de skal være bedre klar.

    Det er en spændende udvikling, men jo ikke helt risikofri - men det var den tidligere strategi jo heller ikke.

    Også værd at bemærke, at de allerede nu regner Elias Jelert som en seniorspiller - de snakkede om ham som om han var klar til Superligabold. Mon ikke han bliver rykket op inden alt for længe. Det samme med Orri Oskarsson, som PC talte meget varmt om. Han sagde f.eks. også 'vores fire islændinge'.

  9. #2722
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    123

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Imens vi venter på ham, kan vi da lige nyde hans mål til 4-0 i weekenden, hvor han snyder 4 mand og scorer

    https://youtu.be/txHuRmaGI44?t=98

    Jeg tror ikke vi får ham at se til november allerede, men tænker nok han skal komme med på træningslejren til vinter.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #2723
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Også værd at bemærke, at de allerede nu regner Elias Jelert som en seniorspiller - de snakkede om ham som om han var klar til Superligabold. Mon ikke han bliver rykket op inden alt for længe. Det samme med Orri Oskarsson, som PC talte meget varmt om. Han sagde f.eks. også 'vores fire islændinge'.
    “Foreløbigt skal han spille og træne videre på U19-holdet, men med den rette udvikling og de rette præstationer, har vi en forventning om, at han også tager det sidste skridt og bliver en del af førsteholdstruppen,” siger udviklingsdirektør Sune Smith-Nielsen.

    Den udtalelse er knap en måned gammel :-)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #2724
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Dagen derpå må jeg erkende at jeg ser frem til at se Johannesson. Han får godt nok ros og jeg havde helt tydeligvis ingen kendskab til ham, vi laver vel nærmest en “Brugge” og er frække nok til at købe et kæmpe talent, som burde ryge til større klubber.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #2725
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Dagen derpå må jeg erkende at jeg ser frem til at se Johannesson. Han får godt nok ros og jeg havde helt tydeligvis ingen kendskab til ham, vi laver vel nærmest en “Brugge” og er frække nok til at købe et kæmpe talent, som burde ryge til større klubber.
    Ser også frem til at se ham i aktion. Men det er godt nok modigt af PC at bruge omkring 30 millioner kroner på en 18 årig Johanesson, istedet for på etableret kantspillere på højt niveau som Olayinka, Tokmac osv. som måske også passer bedre på den profil vi mangler.

    Jeg kan dog godt forstå hvis denne mulighed var for god til at lade den gå. Jeg håber bare at han er klar til at præsterer på vores hold fra dag et, hvis det er muligt, så er det et vanvitttigt godt køb

  16. #2726
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Ser også frem til at se ham i aktion. Men det er godt nok modigt af PC at bruge omkring 30 millioner kroner på en 18 årig Johanesson, istedet for på etableret kantspillere på højt niveau som Olayinka, Tokmac osv. som måske også passer bedre på den profil vi mangler.

    Jeg kan dog godt forstå hvis denne mulighed var for god til at lade den gå. Jeg håber bare at han er klar til at præsterer på vores hold fra dag et, hvis det er muligt, så er det et vanvitttigt godt køb
    Synes jeg kunne forstå på PC at de rutineret valg faldt fra pga lægecheck, pris osv. Tokmac's præsident udtalte også at han ikke fik lov til at forlade Ungarn nu. Så Isak var nok heller ikke 1 valg på PC & Jess' liste. Spændende bliver det dog at følge ham for der godt nok mange historier ude om hvor god han er samt han er et kæmpe talent.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #2727
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Ser også frem til at se ham i aktion. Men det er godt nok modigt af PC at bruge omkring 30 millioner kroner på en 18 årig Johanesson, istedet for på etableret kantspillere på højt niveau som Olayinka, Tokmac osv. som måske også passer bedre på den profil vi mangler.
    Man må gå ud fra, at beslutningen om at gå med Johanesson er sket sammen med Thorup. Vi har helt åbenlyst været i markedet efter den nævnte rutine og klasse på kanterne og Olayinka var også sket, hvis ikke knæet var kommet i vejen. Men da de 4-5 ønskede spillere (kunne være spillere som Skov-Olsen, Olayinka, Tokmac, Kerk) på hver deres måde var umulig, så valgte man at gå med Johanesson. Det kan måske endda have været ham Thorup i det skjulte henviste til, da han for nogle dage siden sagde, at nu måtte PC åbne pungen. Og det gjorde han så.
    Hvis al hypen om ham er rigtig, så er muligheden for at få fat i ham så unik, at det måske har været en no-brainer at lave det skift i strategi fra rutineret kant til kæmpe talent.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #2728
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    144

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Som jeg forstod PC i Klubhuset i går, så ville man gerne have både og - dvs. både Johanneson og en erfaren kant. Men da den rigtige erfarne kant ikke kunne findes af forskellige årsager, så valgte de at afstå fra at købe en og i stedet give de unge en chance i stedet, samt at sammensætte offensiven lidt anderledes end først forventet. Så jeg tror egentlig, at Johanneson var landet uanset hvad.
    Mvh
    Jacob N

  21. #2729
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Som taget ud af Strategi 2019+, som Ståle og Lange præsenterede for os fans i januar 2019 til FCK Inside i KB-Hallen, men som man havde arbejdet med over længere tid. Det er frugterne af det arbejde, som blev grundlagt for en del år siden, som vi for alvor ser nu, med de mange egenudviklede talenter, som dukker op i A-truppen. Så at vi fortsætter i det spor kan kun glæde.
    Ståle brugte jo bare ikke rigtig de unge spillere. Bortset fra Wind, så har jeg svært ved at komme på unge spillere, der er slået igennem de seneste 7 år med Ståle. Med ClueJess har vi en træner der tør give de unge spillere chancen, og indtil videre er Daramy braget igennem og solgt for 90 mil, en upåagtet 18 årig venstreback giver baghjul til Ståles gamle æsler, som vi ikke kan komme af med, og så har Bøving og Haraldson fået spilletid mens Højlund er tæt på at have fået et lille gennembrud på bekostning af Ståles 33 årige polske BIF-lejesvend, der brillerer i missede chancer, når han ikke er skadet.

    Jeg er sikker på, at hvis Jess vinder mesterskabet i denne sæson, så er der Ståleromantikere, der vil mene at det hele er grundlagt i Ståles Strategi2021FCKDNA+ ver.2.0, der blandt andet indeholdt, at Biel skulle ind på midten og Diks skulle signes.

    Ligenu hvor spiller sprudler som sjældent set, så savner jeg meget lidt ved den mand, men glædes over, at han sikkert har fundet rette hylde hjemme i Norge. I sidste sæson med Ståle stillede vi flere gange med en gennemsnitsalder på 30. Nu er gennemsnitsalderen i starten af tyverne, vi har solgt 13 umotiverede ståleæsler på et enkelt transfervindue, og vi har købt et 18 årigt kæmpetalent for 37 millioner. I love it.
    Danmark til Valby Bakke

  22. De følgende 13 brugere er enige:

  23. #2730
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ståle brugte jo bare ikke rigtig de unge spillere. Bortset fra Wind, så har jeg svært ved at komme på unge spillere, der er slået igennem de seneste 7 år med Ståle.
    Jeg er enig i, at Ståle tog langt færre chancer med de unge spillere, men der masser af unge spillere, der fået debut under Ståle og også en del, der bed sig fast. Det er urimeligt kun at fokusere på den seneste periode, da talentarbejdet angiveligt sejlede, da Ståle vendte tilbage.

    Når det er sagt, er jeg slet ikke i tvivl om, at Thorup er en bedre træner for de unge.

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •