Side 185 af 193 FørsteFørste ... 85135175182183184185186187188 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,761 til 2,775 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #2761
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Men du er jo tilhænger af at skifte Ståles resultatorienterede fodbold ud med Thorups mere offensive. Vil det sige, at det for din skyld også gerne må være på bekostning af europæiske resultater?
    Absolut ikke, men der kan vel være plads til begge?. Fodbold kan spilles på mange måder og FCK er meget mere end Ståle. Men jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen. Har JT ikke lige kvalificeret os til et Europæisk gruppespil?. Det kan jo være han overrasker dig.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2762
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Absolut ikke, men der kan vel være plads til begge?. Fodbold kan spilles på mange måder og FCK er meget mere end Ståle. Men jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen. Har JT ikke lige kvalificeret os til et Europæisk gruppespil?. Det kan jo være han overrasker dig.
    Det ville da være skønt, hvis der var plads til begge dele, men det er jo så min påstand, at det ikke bliver med Thorup som træner. Du skrev også lige, at det er noget af et bjerg at bestige, og stillede spørgsmålstegn ved, om nogen træner ville kunne det. Nu tror du så alligevel, at han kan begge dele?

    Jo, det har han, men der er da stadig meget, meget lang vej til det Ståle leverede næsten kontinuerligt - også mod større europæiske hold - helt indtil man skiftede ham ud med Thorup. Bortset fra den famøse Rijeka-kamp selvfølgelig. Men jeg lader mig da gerne overraske positivt.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #2763
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Det ville da være skønt, hvis der var plads til begge dele, men det er jo så min påstand, at det ikke bliver med Thorup som træner. Du skrev også lige, at det er noget af et bjerg at bestige, og stillede spørgsmålstegn ved, om nogen træner ville kunne det. Nu tror du så alligevel, at han kan begge dele?

    Jo, det har han, men der er da stadig meget, meget lang vej til det Ståle leverede næsten kontinuerligt - også mod større europæiske hold - helt indtil man skiftede ham ud med Thorup. Bortset fra den famøse Rijeka-kamp selvfølgelig. Men jeg lader mig da gerne overraske positivt.
    Jeg tror du skal læse mit indlæg igen.

    Og det er ikke noget jeg tror :). Det er jo faktum sådan som det er lige p.t. Vi er kvalificeret til Europa og er nummer 1 i suppen og har gjort det på den mest smukkest måde :). Og ja det er noget af et bjerg at bestige at opnå de nøjagtige samme resultater i Europa, det ville det være uagtet, hvilken træner som kom til at afløse Ståle.

    Men det jo fint du har din "Påstand". Det er og bliver ved spekulationer fra din side. Det muligt du får ret, who knows. Men omvendt er det jo også muligt at JT danner en ny Ære i FCK, hvor resultater og flot spil går hånd i hånd. Det går jo meget godt lige nu ikke?

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #2764
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg tror du skal læse mit indlæg igen.

    Og det er ikke noget jeg tror :). Det er jo faktum sådan som det er lige p.t. Vi er kvalificeret til Europa og er nummer 1 i suppen og har gjort det på den mest smukkest måde :). Og ja det er noget af et bjerg at bestige at opnå de nøjagtige samme resultater i Europa, det ville det være uagtet, hvilken træner som kom til at afløse Ståle.

    Men det jo fint du har din "Påstand". Det er og bliver ved spekulationer fra din side. Det muligt du får ret, who knows. Men omvendt er det jo også muligt at JT danner en ny Ære i FCK, hvor resultater og flot spil går hånd i hånd. Det går jo meget godt lige nu ikke?
    Jo, man må sige, at du lever meget i øjeblikket. :)

  8. #2765
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Jo, man må sige, at du lever meget i øjeblikket. :)
    Ja fodbold er og forbliver et øjebliksbillede. Der er ikke langt fra Success til Fiasko eller omvendt, sådan har det jo altid været, det er jo det fede ved fodbold :)

    Men ja Spåkone bliver jeg aldrig, og det gør du i øvrigt hellere ikke :)

  9. #2766
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg underkender ikke Ståles meritter i klubben hverken som træner, leder eller de ændringer han lavede for at vende klubben mod mere professionelle tilstande men vil med hånden på hjertet indrømme at jeg på ingen måde er ked af han er fortid i klubben.

    Jeg har været med siden 1992 og elsker alle de mesterskaber Ståle hjembragte til klubben men har sjældent følt mig underholdt under Ståle set over den brede kam. Der har længe været et narrativ om at vi ikke kan spille offensivt og få succes i Europa, hvorfor ikke?

    Husker da Ståle kom til klubben og sagde vi skulle angribe som Arsenal og forsvare som Inter. Sjældent så jeg angrebsspil ala Wenger.

    Vil faktisk heller spille offensivt (ikke naivt) og vinde suppen om det så holder i Europa må tiden vise.
    Jeg har desværre viftet med det hvide lommetørklæde mange gange i Ståle's æra og nu føler jeg mig voldsomt underholdt eneste minus under Jess er jeg får snakkede mindre med mine medfans i Parken kontra under Ståle.

    Så er jeg faktisk pisse ligeglad om Jess er en vatpik foran kameraet og ikke gider tage konfrontation med Bjelland og Fischer så længe resten af truppen forstår hvordan han gerne vil spille og faktisk gør det.

    Så håber vi får 10 år med underholdende målsøgende fodbold under Jess

  10. De følgende 12 brugere er enige:

  11. #2767
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja fodbold er og forbliver et øjebliksbillede. Der er ikke langt fra Success til Fiasko eller omvendt, sådan har det jo altid været, det er jo det fede ved fodbold :)

    Men ja Spåkone bliver jeg aldrig, og det gør du i øvrigt hellere ikke :)
    Nej, men når man vurderer og debatterer, om en træner (eller spiller for den sags skyld) bliver en succes hen over en længere periode i fremtiden, så nytter det jo ikke kun at se på øjebliksbilledet. Men lad os se, hvordan det kommer til at gå. Jeg har før taget gevaldigt fejl - jeg troede fx at Marvin Pourié ville blive en succes i FCK. :)

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #2768
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Nej, men når man vurderer og debatterer, om en træner (eller spiller for den sags skyld) bliver en succes hen over en længere periode i fremtiden, så nytter det jo ikke kun at se på øjebliksbilledet. Men lad os se, hvordan det kommer til at gå. Jeg har før taget gevaldigt fejl - jeg troede fx at Marvin Pourié ville blive en succes i FCK. :)
    Nu var det spillet på banen lige akkurat nu når vi p.t. når vi taler øjebliksbillede. Om en træner bliver en succes på den lange bane er jo spørgsmålet til 100 millioner. Hvis folk kendte svaret på det, ville der jo aldrig være træner fyringer :). Men du bekræfter det jo selv, Du har før taget fejl. Ligesom jeg kan tage fejl. Ingen kan spå om fremtiden, men vi kan da håbe det bliver en bragende succes med JT.

    Jeg var også ret sikker i min sag her til aften at vi ville smadre Færøerne 10-0. Det skete ikke :(

  14. #2769
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Det ville da være skønt, hvis der var plads til begge dele, men det er jo så min påstand, at det ikke bliver med Thorup som træner. Du skrev også lige, at det er noget af et bjerg at bestige, og stillede spørgsmålstegn ved, om nogen træner ville kunne det. Nu tror du så alligevel, at han kan begge dele?

    Jo, det har han, men der er da stadig meget, meget lang vej til det Ståle leverede næsten kontinuerligt - også mod større europæiske hold - helt indtil man skiftede ham ud med Thorup. Bortset fra den famøse Rijeka-kamp selvfølgelig. Men jeg lader mig da gerne overraske positivt.
    Øv… Jeg troede lige vi var sluppet for at skulle lægge øre til denne påstand.. Den er selvfølgelig helt i hampen.. Hvilket Thorup og teamet nok skal få slået fast med syvtommersøm over de næste par år.. Over and out.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #2770
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Men du er jo tilhænger af at skifte Ståles resultatorienterede fodbold ud med Thorups mere offensive. Vil det sige, at det for din skyld også gerne må være på bekostning af europæiske resultater?
    Det er virkelig interessant hvor effektfuld Ståles norske Drillofantasi har været her i København, så der stadig åbenbart skal vælges mellem underholdning eller resultater. Prøv at kig omkring, hvordan fodboldligaer bliver vundet rundt om i Europa, og hvem der vinder CL og EL. Det handler primært om kvalitet. Ståle er med enkelte vægtige undtagelser en gammeldags middelmådig træner, der har haft uanede ressourcer, og derfor fik vi lige pludselig resultater, som vi aldrig har haft før. Folk med Ståle i hjertet er sikkert stået af allerede. Men erkendelsen af, at det nok var ok at han blev fyret kom jo alligevel hos mange til sidst (selvom det ikke blev gjort på den rigtige måde forstås, fy skamme slemme formand)

    Vi fik de resultater som vores daværende exceptionelle økonomiske, ledelsesmæssige og organisatoriske muskler berettigede. Hverken mere eller mindre. Vi havde i størstedelen af Ståles reign 8 ud af 10 af bedst betalte spillere i suppen. Det betyder alles. Ståle er en gammeldags middelmådig træner på de fleste punkter: 1) Gammeldags taktik (90'er Svensk-britisk-drillo 4-4-2, som ingen spiller mere). 2) Gammeldags mandskabspleje (høj grad af management by fear, micromanagement) 3) Lav underholdningsværdig. Til gengæld var underholdningsværdien høj UDEN FOR BANEN, han er en exceptionel kommunikatør og provokatør, og er magtfuld som få. Han endte jo med at være så magtfuld, at man havde svært ved at fyre ham, for han skulle erstattes af 3 mand. Han kunne ubestrideligt noget ift at sætte et en underdog taktisk ift en bedre modstander, og så er der ingen der betvivler hans engagement og vindermentalitet.

    Det er spøjst hvor svært det er at slippe myten om ham. Det ses bl.a. ift hvordan folk går i breschen for at forsvare hans talentudvikling("armen der var ikke mange talenter under ståle", "når de 18-årige sprudler nu under Thorup, så er det frugterne af Ståles arbejde"). Talentudvikling er noget som den gode Ståle, så vidt jeg ved, aldrig selv har forsøgt at markedsføre som en af sine styrker. Ja, og så er der det med valget mellem resultater eller underholdning, bønnen herinde om at man herinde skal omtale ham mere respektfuldt, og så er der dette eksempel, hvor en bruger simpelthen mener, at vores nuværende sprudlen sådanset skyldes de grundsten som Roy-Hans-Ståle har lagt:

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    hvis Jess formår at vinde mesterskabet, så kommer det til at skyldes en kombination af godt trænerarbejde, gode spillere og et stærkt kulturelt fundament i klubben. Netop det med at arbejde med at effektivt integrere den taktiske kompakthed, som er gået igen fra Roy over Hans Backe til Ståle har været en af nøglerne til at holdet for alvor har sprudlet i august.
    Ja, hvis Jess vinder skabet skal skyldes det bla.a forgængernes 4-4-2 defensiv, forstås. Ståle havde en god sæson i den næstbedste norkse række, og en elendig sæson i den bedste med HamKam. Hos os har det efter min mening været under godkendt trods lang snor. I Køln blev han fyret efter 9 måneder. I Wolves efter 6. Nu underpræsterer han med et historisk stærkt landshold, hvor han indtil i går lå nr 4 efter hjemmenederlag til Grækenland og Tyrkiet. Her er lidt om oplevelsen af ham i Norge, selvom de altså slog Letland igår:
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/G3...ter-som-teller
    Danmark til Valby Bakke

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #2771
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Ja, og ovenstående kan godt lyde lidt bittert. Men jeg er faktisk bare pisseglad for, at vi nu har et hold, der underholder, hvor spillerne er mere i fokus og bliver sat fri, vi spiller offensivt, scorer mål og køber og bruger unge talenter. Hvor jeg håber det holder, og at vi fortsat kan lykkes internationalt. Og sorry, at det ikke handler så meget om transfers, men vinduet er jo også lukket :)
    Danmark til Valby Bakke

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #2772
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,850

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det er virkelig interessant hvor effektfuld Ståles norske Drillofantasi har været her i København, så der stadig åbenbart skal vælges mellem underholdning eller resultater. Prøv at kig omkring, hvordan fodboldligaer bliver vundet rundt om i Europa, og hvem der vinder CL og EL. Det handler primært om kvalitet. Ståle er med enkelte vægtige undtagelser en gammeldags middelmådig træner, der har haft uanede ressourcer, og derfor fik vi lige pludselig resultater, som vi aldrig har haft før. Folk med Ståle i hjertet er sikkert stået af allerede. Men erkendelsen af, at det nok var ok at han blev fyret kom jo alligevel hos mange til sidst (selvom det ikke blev gjort på den rigtige måde forstås, fy skamme slemme formand)

    Vi fik de resultater som vores daværende exceptionelle økonomiske, ledelsesmæssige og organisatoriske muskler berettigede. Hverken mere eller mindre. Vi havde i størstedelen af Ståles reign 8 ud af 10 af bedst betalte spillere i suppen. Det betyder alles. Ståle er en gammeldags middelmådig træner på de fleste punkter: 1) Gammeldags taktik (90'er Svensk-britisk-drillo 4-4-2, som ingen spiller mere). 2) Gammeldags mandskabspleje (høj grad af management by fear, micromanagement) 3) Lav underholdningsværdig. Til gengæld var underholdningsværdien høj UDEN FOR BANEN, han er en exceptionel kommunikatør og provokatør, og er magtfuld som få. Han endte jo med at være så magtfuld, at man havde svært ved at fyre ham, for han skulle erstattes af 3 mand. Han kunne ubestrideligt noget ift at sætte et en underdog taktisk ift en bedre modstander, og så er der ingen der betvivler hans engagement og vindermentalitet.

    Det er spøjst hvor svært det er at slippe myten om ham. Det ses bl.a. ift hvordan folk går i breschen for at forsvare hans talentudvikling("armen der var ikke mange talenter under ståle", "når de 18-årige sprudler nu under Thorup, så er det frugterne af Ståles arbejde"). Talentudvikling er noget som den gode Ståle, så vidt jeg ved, aldrig selv har forsøgt at markedsføre som en af sine styrker. Ja, og så er der det med valget mellem resultater eller underholdning, bønnen herinde om at man herinde skal omtale ham mere respektfuldt, og så er der dette eksempel, hvor en bruger simpelthen mener, at vores nuværende sprudlen sådanset skyldes de grundsten som Roy-Hans-Ståle har lagt:



    Ja, hvis Jess vinder skabet skal skyldes det bla.a forgængernes 4-4-2 defensiv, forstås. Ståle havde en god sæson i den næstbedste norkse række, og en elendig sæson i den bedste med HamKam. Hos os har det efter min mening været under godkendt trods lang snor. I Køln blev han fyret efter 9 måneder. I Wolves efter 6. Nu underpræsterer han med et historisk stærkt landshold, hvor han indtil i går lå nr 4 efter hjemmenederlag til Grækenland og Tyrkiet. Her er lidt om oplevelsen af ham i Norge, selvom de altså slog Letland igår:
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/G3...ter-som-teller
    Jeg er om noget Ståle-kritiker - både af hans syn på fodbold og især af hans evner som sportsdirektør - men det indlæg du har præsteret her, er så unuanceret og postulerende, som dem du angriber. Jeg bliver faktisk ret harm, når jeg skal læse “at Ståle bare er en middelmådig træner, som har haft det nemt pga. FCK’s ressourcer”. Det er fandeme et fladpandet postulat, som man normalt kun har set blandt tilhængere af andre klubber, som nægter at anerkende FCK’s og hermed Ståles resultater. Kritiser ham for at være kedelig i sin tilgang til spillet, for at være stædig i sin tilgang til spillertyper, for at være konservativ i sine indkøb og en masse andet, men ovenstående kritik, den holder altså ikke, specielt ikke hvis man ønsker den gode debat!


  21. #2773
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg er om noget Ståle-kritiker - både af hans syn på fodbold og især af hans evner som sportsdirektør - men det indlæg du har præsteret her, er så unuanceret og postulerende, som dem du angriber. Jeg bliver faktisk ret harm, når jeg skal læse “at Ståle bare er en middelmådig træner, som har haft det nemt pga. FCK’s ressourcer”. Det er fandeme et fladpandet postulat, som man normalt kun har set blandt tilhængere af andre klubber, som nægter at anerkende FCK’s og hermed Ståles resultater. Kritiser ham for at være kedelig i sin tilgang til spillet, for at være stædig i sin tilgang til spillertyper, for at være konservativ i sine indkøb og en masse andet, men ovenstående kritik, den holder altså ikke, specielt ikke hvis man ønsker den gode debat!
    Tak for at du kalder mit indlæg fladpandet. Det skal du nok høste lidt likes på. Jeg mødte samme reaktion da jeg først begyndte at ønske ståle fyret. Men nu er det trods alt min ærlige mening, hvor jeg også kommer ind på nogle af ståles store kvaliteter. Måske min holdning ikke fremstår så fladpandet for dig om nogle år, når der er kommet lidt længere afstand og perspektiv. Det håber jeg sgu, for det kræver at vi vil få succes med den nye linje.
    Danmark til Valby Bakke

  22. #2774
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Vi fik de resultater som vores daværende exceptionelle økonomiske, ledelsesmæssige og organisatoriske muskler berettigede. Hverken mere eller mindre.
    Ja i den danske liga måske. Men vi fik ganske meget mere i Europa end økonomien tilskriver.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det er spøjst hvor svært det er at slippe myten om ham. Det ses bl.a. ift hvordan folk går i breschen for at forsvare hans talentudvikling("armen der var ikke mange talenter under ståle", "når de 18-årige sprudler nu under Thorup, så er det frugterne af Ståles arbejde").
    Det var vel Ståle som fik hele talentudviklingen op at køre igen. Selvfølgelig var det ikke ham som stod på træningsbanen og trænede de unge drenge, men det var ham sammen med Lange som fik kanaliseret økonomien derover, og det var ham sammen med Sune Schmidt-Nielsen, Lange mfl som lagde strukturen ned igennem systemerne og dermed gav muligheden for at producere alle de fantastiske talenter, som Thorup nu bruger.
    Vi kan sagtens blive enige om, at Thorup i større stil har brugt de unge. Men det er vel heller ikke forkert, når det nævnes, at Thorup lige nu har flere store talenter at vælge imellem end Ståle havde i langt de fleste perioder.
    Endvidere er historien om, at Ståle ikke ville bruge de unge i sig selv også mærkelig. For hvorfor i al verden skulle han ville kanalisere så mange ressourcer i den retning, hvis det ikke var planen at bruge de unge?
    Sidst redigeret af k@sper : 05.09.21 kl. 10:22

  23. De følgende 14 brugere er enige:

  24. #2775
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,850

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Tak for at du kalder mit indlæg fladpandet. Det skal du nok høste lidt likes på. Jeg mødte samme reaktion da jeg først begyndte at ønske ståle fyret. Men nu er det trods alt min ærlige mening, hvor jeg også kommer ind på nogle af ståles store kvaliteter. Måske min holdning ikke fremstår så fladpandet for dig om nogle år, når der er kommet lidt længere afstand og perspektiv. Det håber jeg sgu, for det kræver at vi vil få succes med den nye linje.
    Se den rygmarvsreaktion havde gået, hvis mit indlæg var skrevet af Kiwi, K@sper, superestralla eller andre af de mere Ståle-tro, men jeg har været lige så Ståle-kritisk som dig (mindst), men at kalde Ståle “en middelmådig træner” er både respektløst, det udviser også en meget selektiv tilgang til FCK’s historie og så fordummer det i den grad debatten. Det burde du faktisk selv kunne se!

  25. De følgende 15 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •