Side 65 af 193 FørsteFørste ... 15556263646566676875115165 ... SidsteSidste
Viser resultater 961 til 975 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #961
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    I Transfervinduet nævnte de NEC Nijmegen.
    En oprykker til Æresdivisionen? Det lyder sgu uambitiøst.

  2. #962
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Tja, Ajax smadre mange flere talenter end de endelig får igennem og det er mok em del af processen, men rigtige danske succeshistorier er der trods alt ikke mange af. Boilesen, Fischer, Lucas Andersen og Victor Jensen løb rundt i suppen sidste år. Har Dolbergs og Eriksen fået nok ud af deres talent? (Åbent spørgsmål). Grønkjær var vel en rigtig god succes, men ellers smadrede de vel også Schønes reelle mulighed for en stor kontrakt i Italien, Zimling, Nissen, Ole Tobiasen og Krohn-Dehli var vel hellere ikke udpeget succeshistorier…. Så har vi Rommedahl, Perez og Laudrup brødrene … hvem mangler jeg?
    Nu er der jo rigtig mange forskellige aspekter, der har spillet ind i de eksempler, du nævner. Og så er det i øvrigt temmelig svært at udtale sig om, hvordan det ville være gået de forskellige spillere, hvis de havde valgt noget andet end Ajax.

    Men min pointe er, at der generelt har været ret kort vej til førsteholdet hos Ajax for store talenter, hvilket uanset hvordan det så i øvrigt er gået sidenhen vel er en god ting, hvis en spiller skal udvikle sig. Modsat har Serie A traditionelt været en dræber for mange unge spillere, som er rådnet op på andetholdet, før de er blevet sendt videre.

    Men som jeg også nævnte, lader det til at have ændret sig - måske fordi de italienske klubber fattes penge? For ti år siden tvivler jeg på, at spillere som Damsgaard, Mæhle og Skov Olsen var strøget ind på førsteholdet i Serie A-klubber. Så måske er Milan er fint valg for Daramy...

    Mht. om man skal holde på Daramy kunne det være interessant at vide, hvad han selv helst vil, for der kommer næppe noget godt ud af at holde på en utilfreds spiller.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. #963
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Selvom jeg har forståelse for, at den økonomiske situation er presset pga. covid-19, ville det ærgre mig, hvis klubben sender Daramy videre nu. Dels glæder jeg mig til at følge hans udvikling i ligaen, dels synes jeg, at det har en stor symbolværdi, hvis vi FCK sælger 'færdige' spillere frem for talenter. Ellers er vi bare et forvokset FCN.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #964
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu er der jo rigtig mange forskellige aspekter, der har spillet ind i de eksempler, du nævner. Og så er det i øvrigt temmelig svært at udtale sig om, hvordan det ville være gået de forskellige spillere, hvis de havde valgt noget andet end Ajax.

    Men min pointe er, at der generelt har været ret kort vej til førsteholdet hos Ajax for store talenter, hvilket uanset hvordan det så i øvrigt er gået sidenhen vel er en god ting, hvis en spiller skal udvikle sig. Modsat har Serie A traditionelt været en dræber for mange unge spillere, som er rådnet op på andetholdet, før de er blevet sendt videre.

    Men som jeg også nævnte, lader det til at have ændret sig - måske fordi de italienske klubber fattes penge? For ti år siden tvivler jeg på, at spillere som Damsgaard, Mæhle og Skov Olsen var strøget ind på førsteholdet i Serie A-klubber. Så måske er Milan er fint valg for Daramy...

    Mht. om man skal holde på Daramy kunne det være interessant at vide, hvad han selv helst vil, for der kommer næppe noget godt ud af at holde på en utilfreds spiller.
    Jeg menes at huske Daramy har udtalt at han gerne så sig selv slå igennem og blive et år mere, med henblik på dette. Bliver pengene for store, både for spiller og klub, så kan dette jo hurtigt ændre sig.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #965
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021


  8. #966
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Gad vide om de to unge målmænd, der har trænet med førsteholdet på det seneste, også snarere er i spil til U19 end til førsteholdet?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #967
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Gad vide om de to unge målmænd, der har trænet med førsteholdet på det seneste, også snarere er i spil til U19 end til førsteholdet?
    Jeg troede egentlig at de var tiltænkt en plads, på U-19, men den virker jo til at være på plads nu? De to, til prøvetræningen, er vel ikke tænkt til en bænkplads, på U-19 eller tredjevalg, i Superligatruppen?
    Sidst redigeret af Jt80 : 25.06.21 kl. 16:04

  11. #968
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Jeg troede egentlig at de var tiltænkt en plads, på U-19, men den virker jo til at være på plads nu? De to, til prøvetræningen, er vel ikke tænkt til en bænkplads, på U-19 eller tredjevalg, i Superligatruppen?
    De to til prøvetræning er for at finde en 3. målmand.
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #969
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Det her må vel betyde, at man ikke vælger at beholde Matias Riikonen?
    HIC SUNT LEONES

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #970
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    3 uger til første kamp i SL.
    Nu må der fanme godt til at ske noget. :(


  16. #971
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    3 uger til første kamp i SL.
    Nu må der fanme godt til at ske noget. :(
    Helt enig. Dog vil jeg sige, at der jo generelt ikke sker en skid lige nu. Hverken på den store klinge internationalt eller blandt ligaens tophold. Det er vel tegn på, at vi skal væbne os med tålmodighed i dette vindue. Ulempen er blot, at vi har mere brug for (de rigtige) forstærkninger end konkurrenterne.

  17. #972
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu er der jo rigtig mange forskellige aspekter, der har spillet ind i de eksempler, du nævner. Og så er det i øvrigt temmelig svært at udtale sig om, hvordan det ville være gået de forskellige spillere, hvis de havde valgt noget andet end Ajax.

    Men min pointe er, at der generelt har været ret kort vej til førsteholdet hos Ajax for store talenter, hvilket uanset hvordan det så i øvrigt er gået sidenhen vel er en god ting, hvis en spiller skal udvikle sig. Modsat har Serie A traditionelt været en dræber for mange unge spillere, som er rådnet op på andetholdet, før de er blevet sendt videre.

    Men som jeg også nævnte, lader det til at have ændret sig - måske fordi de italienske klubber fattes penge? For ti år siden tvivler jeg på, at spillere som Damsgaard, Mæhle og Skov Olsen var strøget ind på førsteholdet i Serie A-klubber. Så måske er Milan er fint valg for Daramy...

    Mht. om man skal holde på Daramy kunne det være interessant at vide, hvad han selv helst vil, for der kommer næppe noget godt ud af at holde på en utilfreds spiller.
    Ja, det er jo en Ajax sandhed, at det er en god klub at komme til. Spørgsmålet er om det er godt eller skidt for talenterne, jeg begynder at tvivle, når jeg ser hvor få som egentlig får succes.

    Men jeg er fuldstændig enig i sidste del.

  18. #973
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg foreslår at vi henter ham her, alene pga. navnet:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dan_Ndoye

    Han kan kun blive en succes :-D
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #974
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Ja, det er jo en Ajax sandhed, at det er en god klub at komme til. Spørgsmålet er om det er godt eller skidt for talenterne, jeg begynder at tvivle, når jeg ser hvor få som egentlig får succes.
    Det kunne i hvert fald være meget spændende at se en statistik på det. Ajax bruger åbenlyst en del unge spillere som rykker op fra eget akademi, men hvis Ajax f.eks. har 25 kæmpe talenter på hver årgang at vælge fra, så er vejen til 1. holdet næppe kortere i Ajax end andre steder for talenter, da det i stedet er markant sværere at være blandt de par talenter som kommer op hvert år.
    (Tallet ovenover er blot hevet ud af r..... og for at illustrere min pointe.)

    Jeg har dog svært ved at tro, at Milan vil være en god løsning og Daramy. Både pga af niveauet på det hold, som han skal kæmpe sig ind på, men også fordi Serie A måske ikke vil være den nemmeste liga for hans type.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  22. #975
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Jeg foreslår at vi henter ham her, alene pga. navnet:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dan_Ndoye

    Han kan kun blive en succes :-D
    Han ser endda ud til at spille med nr. 14

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •