Side 73 af 193 FørsteFørste ... 23637071727374757683123173 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,081 til 1,095 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #1081
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg ved ikke helt hvordan man normalt gør i en fodboldklub
    Nu er keeperposten jo noget særligt, da der sædvanligvis kun er 1 på banen pr hold ad gangen, så et et indkøb af klubbens dyreste keeper til dato får vel åbenlyse konsekvenser. Jeg tænker da umiddelbart, at det ville være god ledelse lige at gribe knoglen og sige enten 1) "Kalle, vi køber ham her, men du kan stadig spille en rolle, så bliv og kæmp" eller 2) "Kalle, der bliver sgu nok ikke så meget spilletid, så måske skal vi finde en ny klub?". Det er vel også det Kalle selv sigter til i artiklen. Så jeg tænker da, at det betyder at Kalle er en færdig mand. Det er sikkert også forskelligt fra træner til træner. Uden at skulle overanalysere, så fik Thorup jo også kritik af belgierne, for at han smuttede uden at sige farvel til spillerne, og jeg tænker da, at en type som Hjulmand havde tacklet det anderledes.

    Og ja, nu må det sgu da være slut med tidligere AGF'ere
    Danmark til Valby Bakke

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1082
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Og ja, nu må det sgu da være slut med tidligere AGF'ere

    Har aldrig forstået problemet med tidligere AGFere, hvis de er gode nok og de passer ind så er jeg ligeglad om de kommer fra Barcelona eller AGF.


  4. #1083
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg kunne ikke være mere uenig. Grytebust var, helt som forventet, elendig, da han fik chancen igen. Hvis du kigger på statistikkerne på Superliga.dk, klarede Kalle sig bedre end Grytebust på langt de fleste parametre sidste sæson.
    Faktum er bare, at vi vandt alt for få kampe med Kalle. Det blev (uden at jeg lige har talt op) markant bedre i slutspillet, hvor Grutebust stod. Så kan det godt være, at der var mange andre faktorer som spillede ind, men det er stadig sådan resultaterne endte.

    Kalle er en publikumsyndling herinde (jeg elsker også selv Kalle) - Grytebust det modsatte. Det synes jeg ærlig talt godt, at man kan se i debatten herinde. Jeg rystede selv på hovedet over målmandsskiftet, men resultatmæssigt var det vel en rimelig succes.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #1084
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg rystede selv på hovedet over målmandsskiftet, men resultatmæssigt var det vel en rimelig succes.
    Korrelation er ikke det samme som kausalitet.

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #1085
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Faktum er bare, at vi vandt alt for få kampe med Kalle. Det blev (uden at jeg lige har talt op) markant bedre i slutspillet, hvor Grutebust stod. Så kan det godt være, at der var mange andre faktorer som spillede ind, men det er stadig sådan resultaterne endte.

    Kalle er en publikumsyndling herinde (jeg elsker også selv Kalle) - Grytebust det modsatte. Det synes jeg ærlig talt godt, at man kan se i debatten herinde. Jeg rystede selv på hovedet over målmandsskiftet, men resultatmæssigt var det vel en rimelig succes.
    Men det er jo for ensidigt at kigge på indsættelsen af Grytebust som den afgørende faktor, især hvis man ikke synes præstationerne er særligt gode. Der blev også serveret makrelsalat i kantinen i slutspillet, men ikke tidligere. Dét tror jeg er den afgørende faktor. Jeg rystede selv på hovedet over skiftet i forplejningen, men resultatmæssigt var det vel en rimelig succes.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #1086
    Tilmeldingsdato
    Jun 2021
    Indlæg
    3

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    Ifølge abendblatt vil HSV vil stadig have Kaufmann, på trods af de allerede har fået en angriber. Det er bag en paywall, men der forhandles om et lån med option på at købe. Ifølge Abendblatt skulle Kaufmann være interesseret.

    https://www.abendblatt.de/sport/fuss...ruck-live.html
    Dét ville ikke genere mig. Kaufmann har ikke været en specielt stor succes for FC.

  11. #1087
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Men det er jo for ensidigt at kigge på indsættelsen af Grytebust som den afgørende faktor, især hvis man ikke synes præstationerne er særligt gode. Der blev også serveret makrelsalat i kantinen i slutspillet, men ikke tidligere. Dét tror jeg er den afgørende faktor. Jeg rystede selv på hovedet over skiftet i forplejningen, men resultatmæssigt var det vel en rimelig succes.
    Nu skriver jeg sådan set også, at der sikkert var mange andre faktorer. Men det er bare iøjnefaldende, at nærmest ingen herinde tilskriver målmandsskiftet nogen betydning for den resultatetmæssige fremgang. Det beskrives (frit fra hukommelsen) som et unødvendigt eksperiment, og at han var "elendig som forventet". Ingen af delene er jeg enig i. Der skulle ruskes op i noget og det havde en effekt. Og det havde skiftet af målmand også. Uden at Grytebust var prangende så var imo mindre dårlig end Kalle mht redninger og faktisk ret fornuftig i spillet med fødderne, som hjalp vores opspil ganske meget.

    Og når det er sagt, så bifalder jeg købet af en ny målmand, da hverken Kalle eller Grytebust er gode nok.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #1088
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Korrelation er ikke det samme som kausalitet.
    Det er jeg med på. Men nu synes jeg (som du kan læse), at målmandsskiftet rent faktisk hjalp os.

  14. #1089
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Sidst redigeret af zebos : 05.07.21 kl. 07:04
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #1090
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,561

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Ved ikke helt hvad jeg skal mene om Grabara transferen. Vi mangler en god og stabil førstemålmand, det kan der ikke være nogen tvivl om. Med han virkelig SÅ god at det retfærdiggør sådan en prisskilt?

    Anyhow - Vi får i hvert fald en spiller i truppen som er garant for noget vindermentalitet og vilje - bliver spændende at følge uanset om man er for eller imod ham….

  17. #1091
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Det er vel også det bedste økonomisk vi kunne få ud af den situation.

    Ser frem til den næste nyhed, hvor Bjelland er fortid.

  18. De følgende 12 brugere er enige:

  19. #1092
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    595

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Ved ikke helt hvad jeg skal mene om Grabara transferen. Vi mangler en god og stabil førstemålmand, det kan der ikke være nogen tvivl om. Med han virkelig SÅ god at det retfærdiggør sådan en prisskilt?
    Han er ung, fysisk ideel for en målmand og har det rigtige CV med Liverpool og U21. Alle parametre der gør at hvis han slår igennem, så kan han sælges for et enormt beløb. Han har et langt højere max salgsbeløb end spillere som Kalle og Gryte. Synes prisen er helt fornuftig og kan vel sammenlignes lidt med Joronen, som kom med nogle lignende parametre.


  20. #1093
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,561

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Han er ung, fysisk ideel for en målmand og har det rigtige CV med Liverpool og U21. Alle parametre der gør at hvis han slår igennem, så kan han sælges for et enormt beløb. Han har et langt højere max salgsbeløb end spillere som Kalle og Gryte. Synes prisen er helt fornuftig og kan vel sammenlignes lidt med Joronen, som kom med nogle lignende parametre.
    Jeg tænkte nu mere på hans præstationer i superligaen. Jeg ser ikke mange AGF kampe, og i de kampe jeg har set synes jeg ikke han har præsteret noget ekstra ordinært…. Det kan dog sagtens skyldes at jeg har glemt det…

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #1094
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg ved ikke helt hvordan man normalt gør i en fodboldklub, men det bør ikke komme bag på nogen, at vi henter spillere og med tanke på den elendige defensiv kan det heller ikke overraske at man kigger efter forstærkning på alle de defensive pladser. Kan man ikke tåle konkurrencen, skal man nok ikke være professionel fodboldspiller. Derudover er det da en fin service, at man lige adviserer Kalle om at der er hentet en konkurrent til hans plads, men mere kan han ikke forlange. Jeg ville ikke engang kalde det uprofessionelt, hvis han ikke havde fået noget at vide inden Grabara blev hentet. Det er selvfølgelig nogt andet, hvis han har fået at vide, at der ikke bliver hentet nogen - men det tvivler jeg på.
    Jeg har altid undret mig over, at hvis det handler om professionel fodbold, så skal ledelsesidealet pludselig bygges op om kæft trit og retning på en måde, som ikke engang militæret vil kendes ved mere. Man kunne også sige, at hvis man ikke kan tåle dialog og andres holdninger og sender svære budskaber som SMS, så skal man ikke være professionel leder.

    En af kvaliteterne ved Ståle var, at han dyrkede dialogen med spillerne og 'handlede' tingene af med dem, før de slap ud i pressen. På den måde forebygger man uro og skaber en større harmoni og sammenhængskraft i sin organisation. SMS-ledelse er blandt andet dårligt, fordi det avler uro og nemt skaber galehus-tilstande i medierne.

    Det koster ikke meget at tage en afklarende snak med Kalle om hans fremtid i klubben, før man handler på det og begynder at kommunikere indirekte om det i medierne. Men man tjener en del på det - ledelsesmæssigt og kommunikativt.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser

    Nu mangler vi kun Diks, Nicolai Poulsen og Patrick Mortensen og så er vi vel ved at være i mål. Måske krydret med Hausner og Bror Blume. Så kan vi altid skifte Thorup og med David Nielsen, hvis han ikke vinder mesterskabet.
    Det er en tragisk retning. AGF står for mig som et gennemført billede på mangel på klasse - fra ende til anden. FCK skulle gerne stå for det stik modsatte!

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #1095
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg tænkte nu mere på hans præstationer i superligaen. Jeg ser ikke mange AGF kampe, og i de kampe jeg har set synes jeg ikke han har præsteret noget ekstra ordinært…. Det kan dog sagtens skyldes at jeg har glemt det…
    I min vurdering er han en målmand på niveau med Kalle - begge mener jeg er bedre end Grytebust.

    Kigger man kampene i sidste sæson, så havde begge målmænd rigtig gode periode med oustanding redninger og så havde de også begge perioder med klare målmandsfejl - drops. Perioderne 'vendte forkert' for Kalle. Han sluttede svagt, mens Kamil startede svagt.

    Jeg tror ikke, at vi har fået løftet vores målmandsniveau, men vi har, uanset hvem, der bliver valgt, fået en bedre anden målmand. Det tror jeg er indiskutabelt - selv på et debatforum. Med Garbara kommer vi også til at opleve de yderpunkter i præstationer - det har været hans kendetegn i begge omgange hos AGF.

    Er det værd at bruge historisk mange penge på i Superliga sammenhæng - det må PC mene.
    Goldbæks Højrefod

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •