Side 5 af 193 FørsteFørste ... 23456781555105 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Er der nogen der har et indgående kendskab til ham, der har lyst til, helt uforpligtende naturligvis, til at smide nogle procenter og beløb på evt krydret med nogle niveaumæssige sammenligninger med andre talenter? Ødegård/Zlatan/Eriksen eller andre der kunne give en indikation ifht hans potentiale og alder.
    Nu har jeg ikke set så mange kampe med ham, men husker at spillere som Christian Eriksen, Mohammad Daramy, Kenneth Zohore og Pione Sisto også smadrede U19 ligaen i en meget ung alder. Så det kan blive både fugl eller fisk.

    Iøvrigt synes jeg det er vanvittigt at forvente han laver 7 assists og 11 mål i en debutsæson som 16 årig. Mon ikke hans første sæson bliver som indskifter med 1-2 mål og omkring 10 kampe - det virker mere realistisk.

    Han er helt sikkert et supertalent men de er altså også rigtig gode til at hype spillere i Sverige - især når de har en baggrund der kunne minde om Zlatan. Jeg har godt set mange "den næste Zlatan" de seneste år, uden at nogen af dem er blevet til det store. Derudover har de her superteknikere det ofte svært når de rammer seniorfodbold.

    Tag den nu lidt med ro før i spår en 15 årig som "for god til FCK" og en mulig kommende verdensstjerne
    Sidst redigeret af pouljensen : 21.02.21 kl. 13:20

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Nu har jeg ikke set så mange kampe med ham, men husker at spillere som Christian Eriksen, Mohammad Daramy, Kenneth Zohore og Pione Sisto også smadrede U19 ligaen i en meget ung alder. Så det kan blive både fugl eller fisk.
    I øvrigt har Roony foreløbigt 'kun' smadret U17 ligaen. Yderst lovende spiller - men det KAN både blive lort eller lagkage. Intet er er sikkert. Det skal man også lige huske, hvis nogen pludselig står med en kuffert med 75 mio.

    Spørgsmålet er, hvor stor en del Malmbøf skal have i tilfælde af et salg?

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Men der er jo INGEN garanti for, at han hvis han ikke slår heeelt til, så barbarer vi bare lidt af prisen og så bliver han "kun" 50 mio værd. Han skal trods alt bare rende ind i en korsbåndsskade og et par formdyk og så kan det være at karrieren tager en noget anden retning. 75 mio og en fornuftig videresalgsklausul er rigtig flot pris for en 15 årig. Og hvis han så en dag bliver handlet for 350 mio fra Ajax til Paris eller lignende, så synes jeg vi kan stolte af at vi var med inde over og fik en pæn bid af kagen. Vi kommer jo aldrig til at lave et salg i lejet over 150 mio.

    Jeg synes virkelig at de positive sider ved et tidligt salg i niveauet 75 mio+, langt opvejer den potentielle risiko der er for, at han ender med at gå kontrakten ud og ender med at gå på en fri transfer til en mere eller mindre interessant destination.
    Generelt forstår jeg simpelthen ikke den tale om "risiko" og den iver for at sælge. Det er ikke en spiller, der er købt dyrt og gerne skulle sælges igen uden et større tab.

    Det er en virkelig lovende fyr, der – måske – kan give os nogle fantastiske oplevelser. Er det ikke for pokker det, vi håber på?


  6. #64
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    I øvrigt har Roony foreløbigt 'kun' smadret U17 ligaen. Yderst lovende spiller - men det KAN både blive lort eller lagkage. Intet er er sikkert. Det skal man også lige huske, hvis nogen pludselig står med en kuffert med 75 mio.

    Spørgsmålet er, hvor stor en del Malmbøf skal have i tilfælde af et salg?
    De skal have 0,5% (edit: måske 0,75%) af transfersummen, så vidt jeg forstår reglerne. Og skal så muligvis sende noget af det videre til Rödeby AIF, men dem om det.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    I øvrigt har Roony foreløbigt 'kun' smadret U17 ligaen. Yderst lovende spiller - men det KAN både blive lort eller lagkage. Intet er er sikkert. Det skal man også lige huske, hvis nogen pludselig står med en kuffert med 75 mio.

    Spørgsmålet er, hvor stor en del Malmbøf skal have i tilfælde af et salg?
    Hvis vi sælger ham for 75 mio. skal vi af med mindre end 500.000 fordelt til de klubber han har været i efter han blev 12 år. Ser ud til at han var i Malmø i ca. 1,5 år så de skal have ca. 280.000 kr.

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Roony er et gigantisk talent, som allerede trænede med førsteholdet i Malmø i en alder af 14 år.

    De har flere spændende talenter, dog ikke Roony-spændende, på den anden side af sundet. En af Roonys holdkammerater fra Rödeby AIF, Antonio Kujundzic, har vi også fulgt meget tæt. Han spiller nu for Kalmars u19-hold, og er lige fyldt 15. Derudover, så har vi kigget meget på, og også haft med til noget turneringsværk, en svensk/engelsk back fra Brommapojkarna i 14-15 års alderen, som hedder Philip Rolke, og en fyr der hedder Edvin Tellgren, som i en alder af 15 år har spillet 15 førsteholdskampe for Karlslunds i den tredjebedste række.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg må indrømme at hvis vi bliver tilbudt 75 mio, så tænker jeg sælg. Det er altså ikke mange salg vi har lavet af den kaliber og hvad er risikoen for at han bliver mindre værd? Chancen for at han bliver mere værd er da bestemt også til stede, men hvad skal der til for det sker? Det er vel netop at kunne slå til, for alvor, på seniorniveau. Og hvad vil maximumprisen vi kan få være? 130 mio?
    Jeg synes at det er flot pris for en 15 årig. Også selvom vi om 15 år finder ud af at vi har solgt den næste Zlatan (hvad fik Malmø forøvrigt for ham?)
    Selvfølgelig kan vi få mere end 130 mio. for en spiller... Lad os bare lege med tanken, at når han fylder 18 år, så har han spillet fast på vores 1. hold i 1 år, hvor han allerede er en stor profil der leverer både mål og assist på samlebånd.. Også i Europa... Den slags talenter går for LANGT over 130 mio og nutidens marked (Corona fraregnet), vi ser bare normalt ikke den slags talenter i dansk fodbold..

    Det er efterhånden en hel del år siden John Obi Mikel blev handlet i en mellemstor norsk Tippeligaklub for mere end 150 mio (så vidt jeg husker)... Og vi er trods alt et betydeligt større udstillingsvindue end Lillestrøm/Tromsø osv...

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Nu har jeg ikke set så mange kampe med ham, men husker at spillere som Christian Eriksen, Mohammad Daramy, Kenneth Zohore og Pione Sisto også smadrede U19 ligaen i en meget ung alder. Så det kan blive både fugl eller fisk.
    De har da alle fire fået flotte karrierer. Der må da være en masse bedre eksempler på spillere, der smadrede U19 ligaen men som sidenhen floppede?

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Generelt forstår jeg simpelthen ikke den tale om "risiko" og den iver for at sælge. Det er ikke en spiller, der er købt dyrt og gerne skulle sælges igen uden et større tab.

    Det er en virkelig lovende fyr, der – måske – kan give os nogle fantastiske oplevelser. Er det ikke for pokker det, vi håber på?
    Enig. Det er helt sort. Penge er jo fede - fordi dem kan klubben bruge til at købe os nogle fede oplevelser i fremtiden.

    Nogle laver en beregning omkring hvad vi kan sælge for nu - og måske kan vi ikke få så meget en gang i fremtiden. Som om pengene er det der i sidste ende er målet. Målet er jo oplevelserne. Så den skal jo vendes om. Skal vi ofre den helt sikre oplevelser (skuffelse eller ej) det vil være, at se ham komme på banen for FC København eller skal vi sælge fordi de 75 millioner _måske_ kan skaffe flere fede oplevelser i fremtiden? Det sikre valg er at lade ham spille. Gamblingen er at sælge ham.

    Jeg kan forstå klubben overvejer det - men kun hvis de undervurderer værdien af at servere drømme og oplevelser for deres "kunder". Som fodboldfans, så er det jo derfor vi er der. Det giver da ikke mening som fan, at man vil lade ham gå inden han har spillet. 75 millioner? De køber sgu ikke mange oplevelser i Parken på samme niveau som at følge et ungt kæmpetalent prøve sig af i FC København mens man står i Parken og drømmer om det helt vilde gennembrud (altså når vi kan komme derind).
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. De følgende 12 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det er ikke en spiller, der er købt dyrt og gerne skulle sælges igen uden et større tab.
    Det er ikke synderligt rationelt at bruge en spillers købspris som argument for noget som helst relateret til salgspris.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Enig. Det er helt sort. Penge er jo fede - fordi dem kan klubben bruge til at købe os nogle fede oplevelser i fremtiden.

    Nogle laver en beregning omkring hvad vi kan sælge for nu - og måske kan vi ikke få så meget en gang i fremtiden. Som om pengene er det der i sidste ende er målet. Målet er jo oplevelserne. Så den skal jo vendes om. Skal vi ofre den helt sikre oplevelser (skuffelse eller ej) det vil være, at se ham komme på banen for FC København eller skal vi sælge fordi de 75 millioner _måske_ kan skaffe flere fede oplevelser i fremtiden? Det sikre valg er at lade ham spille. Gamblingen er at sælge ham.

    Jeg kan forstå klubben overvejer det - men kun hvis de undervurderer værdien af at servere drømme og oplevelser for deres "kunder". Som fodboldfans, så er det jo derfor vi er der. Det giver da ikke mening som fan, at man vil lade ham gå inden han har spillet. 75 millioner? De køber sgu ikke mange oplevelser i Parken på samme niveau som at følge et ungt kæmpetalent prøve sig af i FC København mens man står i Parken og drømmer om det helt vilde gennembrud (altså når vi kan komme derind).
    Jeg er bestemt ikke for et tidligt salg, men jeg forstår nu godt pointen med, at det kan være et gamle at sige nej til 75 mimo kr. nu her. En sådan pris afspejler jo i høj grad et potentiale og ikke nødvendigvis hans nuværende værdi for klubben. Dvs vi ved reelt ikke om han vil bringe os hverken oplevelser, sportslig succes eller penge på et salg i fremtiden. Han kan både blive skadet og der kan være faktorer der gør, at hans udvikling fuldstændig går i stå, så vi aldrig nogensinde ser ham på vores 1. hold.

    Folkene i klubben kender ham dog selvfølgelig væsentligt bedre end os, og i og med de tilsyneladende ikke har planer om at sælge nu, så er vurderingen nok, at han med ganske stor sandsynlighed vil kunne bringe os både oplevelser, sportslig succes og et fremtidigt storsalg (for ikke at nævne alle de synergi-effekter det forløb også vil medføre).

    Der kan dog sagtens være tildælde, hvor "gamblet" bliver for stort ved at takke nej til de tidlige penge (Mads Bidstrup-sagen er måske et godt eksempel).

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er bestemt ikke for et tidligt salg, men jeg forstår nu godt pointen med, at det kan være et gamle at sige nej til 75 mimo kr. nu her. En sådan pris afspejler jo i høj grad et potentiale og ikke nødvendigvis hans nuværende værdi for klubben. Dvs vi ved reelt ikke om han vil bringe os hverken oplevelser, sportslig succes eller penge på et salg i fremtiden. Han kan både blive skadet og der kan være faktorer der gør, at hans udvikling fuldstændig går i stå, så vi aldrig nogensinde ser ham på vores 1. hold.
    Hvordan adskiller det sig fra de spillere vi køber? Og den spiller vi direkte må erstatte dette talent med?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Hvordan adskiller det sig fra de spillere vi køber? Og den spiller vi direkte må erstatte dette talent med?
    Det gør det helt åbenlyst ved, at prisen der nævnes er 75 mio kr., og spilleren er 15 år og har aldrig spillet en kamp på seniorniveau? Altså vi går jo ikke ud og erstatter ham med en anden 15-årig der koster 55 mio kr. Men vi kunne måske investere de 75 mio kr. i to-tre nye spillere på 21-22 år, som allerede har vist deres værd på senior-plan. Og dermed både styrke kvaliteten på den korte bane (oplevelser+sportslig succes), men også bevare noget videresalgspotentiale (økonomi). Det er selvfølgelig den kalkule der skal laves.

    Men du har ret.. For Bayern, Barca og Ajax er det sikkert business as usual. Og for dem svarer det vel til når vi køber 18-årige Kauffmann i Aab med få superligakampe på CV'et til 20 mio kr. og håber på at vi kan udvikle ham til en spiller der bliver 100 mio værd.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Dvs vi ved reelt ikke om han vil bringe os hverken oplevelser, sportslig succes eller penge på et salg i fremtiden. Han kan både blive skadet og der kan være faktorer der gør, at hans udvikling fuldstændig går i stå, så vi aldrig nogensinde ser ham på vores 1. hold.
    Jeg er delvist enig. Det er dog en meget lille risiko, at han ikke kommer op og i det mindste bliver prøvet af i Superligaen på et tidspunkt. Og med oplevelser, der tæller jeg jo det med: Forventningerne til at se et stort talent blive prøvet af, uanset om det så bliver godt eller dårligt. Det er ikke direkte noget værd for klubben, men det er meget værd for fansene (og derfor alligevel også for klubben). Det er jo fedt, at se helt unge talenter blive prøvet af. Også selvom de sjældent brænder vildt igennem, men oftere tager små skridt stille og roligt.[/QUOTE]
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Sælg sælg sælg hvis vi kan få 75 millioner for ham
    Forestil jer hvis man geninvestede pengene i talentafdelingen
    Så ville du kunne ansætte 42 fuldtidstrænere i 5 år
    Bare for at sætte det lidt i perspektiv
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

Side 5 af 193 FørsteFørste ... 23456781555105 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •