Side 120 af 193 FørsteFørste ... 2070110117118119120121122123130170 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,786 til 1,800 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #1786
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Bliver så træt af at vi hentede bjelland for en vanvittige lønpakke mens fcm samtidig brugte 1 mio EUR på Scholz… utilgiveligt at Ståle lod den slippe….
    Bjelland tjente efter sigende ca. 750.000 om måneden. Det bliver til 9 mio om året og 36 mio på 4 år.

    Det er dog den samlede værdi af han kontrakt og da han skrev med fc var han på fri transfer og man må derfor forvente at en stor del af den løn skal forståes som sign-on fee. Dvs han får forhandlet sig frem til at hans løn skal afspejle at man slipper for at betale en transfersum for ham. Da vi henter Bjelland er 29 år gammel og kun lige præcis blevet forbigået på det danske landshold. En spiller som ham, med fx 2 år tilbage af en kontrakt kunne nemt have koster 20 mio i transfer. Havde han kostet det det, ville der være 16 mio tilbage til løn fordelt over 4 år og en månedsløn på 350.000. Dét ville ingen i verden rynke på næsen over.
    Vi fik en spiller, der på det tidspunkt var udenfor vores rækkevidde fordi vi kunne tilbyde en unormal løn pga særlige omstændigheder.
    Hvordan lønnen i realiteten er udbetalt ved vi ikke noget om. Han kan have fået mellem 0-36 mio I hånden ved underskriften og et tilsvarende justeret beløb om måneden efterfølgende.
    Det korte af det lange er at Bjelland fik sig en super kontrakt (som jeg faktisk synes var rimelig dan den blev skrevet under - alder og position på landsholdet taget i betragtning), men som vi sportsligt har fået ALT for lidt ud af. Men det havde ingen af parterne håbet på, da aftalen blev indgået. En aftale som stort set alle på sidelinien.dk priste sig lykkelige for at vi kunne lande.


  2. #1787
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg husker Rommedahl talte i tal nærmere 30-45 mio. kr. tidligere i år. Men fred være med det.
    Sidste års Europa League:
    2,92 mio. euro for deltagelse
    570k euro for en sejr
    190k euro for en uafgjort
    1 mio. euro for at vinde gruppen + 500k euro for at nå 1/16 finalen
    500k euro for at blive nr. 2 + 500k euro for at nå 1/16 finalen

    Dette års Conference League:
    2,94 mio. euro for deltagelse
    500k euro for sejr
    166k euro for uafgjort
    650k euro for at vinde gruppen + 600k euro for at nå 1/8 finalen (man springer 1/16 finalen over som gruppevinder)
    325k euro for at blive nr. 2 + 300k euro for at nå 1/16 finalen

    Så 4 gruppesejre mod hold på niveau med Lincoln Red Imps fra Gibraltar og irske Dundalk fra hhv. 4. og 3. seedningslag, og dermed et sikret avancement, giver min. 8,4 mio. euro (= 63 mio. kr.) alene i præmiepenge fra kval- og gruppekampe.
    Derudover er der standarderne med Market Pool, koefficientbonus, osv., hvor FCK i tilfælde af kvalifikation for alvor får lov til at tage for sig af retterne som et af de højst seedede hold i turneringen.

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    For mig er Conference League en Anders And Cup. Efter at have fulgt klubben i mange år, har man sgu oparbejdet lidt finere fornemmelser for europæisk gruppespil, end en tredjerangs turnering. Voldsomt skuffende, og noget af en deroute klubben har været inde i.
    Prestigemæssigt kan jeg godt følge dig, og giver dig gerne ret. Men en vunden kamp i Conference League giver lige så mange seedningspoint som en vunden kamp i Champions League eller Europa League. Så FCK kan indhente mange af de point, man mistede efter at 16/17 sæsonen gled ud af regnskabet, og der næsten ingen point kom i 20/21 sæsonen, i denne sæson, når man kan komme til at møde hold som Lincoln Red Imps og Dundalk.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  3. #1788
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Nu er hindsight jo det eneste vi har, og hvis man kigger på de to klubbers ageren de seneste 10-15, så er historien bare som oftest, at FCM har været dygtige til at få mere ud af mindre. Så kan man altid forsøge at undskylde eller forsøge at forstå hvorfor Ståle/ledelsen gjorde som man gjorde, men når transfer efter transfer har underpræsteret, af den ene eller anden sikkert udmærkede årsag, så er det jo at der tegner sig et billede af at hindsight - groft sagt - is always FCM>FCK.

    Og de kommer fra en rig lorteby der ikke engang er blandt landets 10 største, og de kan samle 6000 tilskuere til playoff til CL. At Bjelland, som superligaens bedst betalte spiller, render rundt i første division lige nu, ja, det er for mig symbolet på, hvorfor vi ligger som vi gør.
    Danmark til Valby Bakke

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #1789
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er klart, men det er vel ikke det vi diskuterer her? Det er i hvert fald ikke et argument der er blevet fremført, og Daramy har mig bekendt kontrakt til udgangen af 2023? Dvs 1,5 år tilbage til næste sommer.
    Jeg var overbevist om han havde kontrakt 1,5 år fra nu.

    Så det er my bad. Og så er jeg naturligvis enig.

    Zan

  6. #1790
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Vores ageren på transfermarkedet gør mig godt nok noget pessimistisk (igen). Jeg er med på, at vi er en sælgende klub og at prisen hurtigt bliver for høj til at afvise, når yngre spillere gør det godt hos os.

    Mit problem er, at transferstrategien ikke flugter med de sportslige ambitioner. Selvfølgelig er økonomien en stor faktor og når man ikke kommer til at få del i de helt store summer fra Champions League, så må vi hente dem fra andre steder. Men vi kommer aldrig i Champions League igen, hvis vi skal gå over til at truppen i højere grad skal bestå af talenter og unge spillere, der samtidig bliver solgt så snart de gør det godt.

    Vi kan nu se, at vi sælger ud før vi overhovedet er i et gruppespil og at vi stort set ikke forstærker os for rent faktisk at kvalificere os.

    I forhold til sidste sæson har vi nu mistet Nelsson og Zanka og har henter Kocholava ind som erstatning. Jeg frygter lidt, at vi ikke henter endnu en forstærkning til truppen og dermed består midterforsvaret af Boilesen og Kocholava med Marios og et talent som reserver. Det virker i mine øje noget tyndt i og med Marios ikke ligefrem har imponeret og Valdemar Jensen har 0 kampe i alt. Der er selvfølgelig snak om at Zanka vender tilbage, men han havde motivationsproblemer under sit lejeophold og vil næppe være tilfreds med at være reserve. Derudover vil han nok gerne have en lang kontrakt. Det værste er vel, at den oplyste pris for Nelsson jo ikke ligefrem er imponerende, ligesom den åbenbart udbetales over fem år. Han har blot været her i to år og har tre år tilbage – hvorfor skulle han blive mindre værd?

    Derudover forhandles der nu også om at sælge vores bedste offensive spiller, hvilket så efterlader os med 0 farlige kantspillere. Og hvis man så ovenikøbet sælger Wind… En ting er at være en sælgende klub, men man skal også kunne indfri sine sportslige målsætninger og det kommer ikke til at ske med det der foregår nu. Nok er Conference League ikke så prestigefyldt, men som Kiwi påpeger er præmiepengene trods alt stadig fine, ligesom vi burde have en god chance for at kunne nå langt. Man må dermed påpege, at det var lutter tomme ord, da Seier udtalte at vi skulle være som Porto.


  7. #1791
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Der var engang at vi kunne holde på spillerne indtil de havde nået at etablere sig for alvor på holdet. Viktor Nelsson og Daramy ville utvivlsomt have haft godt af endnu en sæson og derefter videre til større addresser end eks. Galatasaray og Brugge. Jeg må sige at ledelsen over længere tid har fejlet med dårlige indkøb og fyringen af Ståle, der aldrig burde have haft ansvaret for spiller-indkøb. Samtidig har mange ledende medarbejdere forladt klubben. Hele kulturen fra Ståle-æraen er væk og nu er vi angiveligt i en økonomisk situation der betyder vi er tvunget til at sælge til klubber vi førhen anså for hold vi burde kunne slå. Jeg har en rigtig dårlig fornemmelse og tror desværre ikke vi har set bunden endnu.
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #1792
    Tilmeldingsdato
    Jul 2020
    Indlæg
    27

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Prestigemæssigt kan jeg godt følge dig, og giver dig gerne ret. Men en vunden kamp i Conference League giver lige så mange seedningspoint som en vunden kamp i Champions League eller Europa League. Så FCK kan indhente mange af de point, man mistede efter at 16/17 sæsonen gled ud af regnskabet, og der næsten ingen point kom i 20/21 sæsonen, i denne sæson, når man kan komme til at møde hold som Lincoln Red Imps og Dundalk.
    Og så synes jeg, der er en tendens til at glemme turneringens rolle i uddannelsen af vores spillere. At spille to kampe om ugen, at spille mod fremmede modstandere med en fremmed kultur, at rejse langt og underlige steder, at spille i 36 graders varme o.s.v. er ikke noget, man lærer i superligaen eller ved at trække Fremad Amager på udebane i pokalen.

    De evner skal bruges, når man næste år spiller Europa League eller sågar CL. Og de evner skal bruges til at øge værdien af den enkelte spiller.


  10. #1793
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Det sjove ved hele bjelland historien er at den på en eller anden måde ikke hænger helt sammen og der er flere her der får det til at lyde som om at Ståle lavede den bedst mulige handel han kunne lave på det tidspunkt…

    Bjelland var lige sorteret fra på landsholdet fordi han var for skadet, han har tidligere i karrieren hos Twente og Brentford også haft skader det har holdt ham ude i hele sæsoner…. Jeg ville tro(igen hindsight is 20/20) at vi nok kunne have hentet Scholz og Erik Sviatchenko til færre penge end hele Bjellands kontrakt….

    Det var et aktivt valg Ståle havde og tog, og den var elendig… er næsten 99% sikker på at begge spillers agent har haft fat i fck først før han tog fat i fcm… Ståle vidste der var en risiko og han tog den med lukkede øjne…. Man skal bare spørge sig selv om hvorfor bjelland ellers kom hjem? Måske fordi der ikke var så mange andre der ville have en Championship spiller med tendens til mange skader…

    Og nej… en forsvarsmakker kan ikke sælge den anden makker… jeg mener ærligt talt ikke at du i disse datatider kan “snyde” nogen til at købe en vavro fordi Bjelland får ham til at se bedre ud:-)
    Very Nice

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #1794
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Når nu vi sælger Daramy, hvilket vi selvfølgelig gør ved en pris omkring de 100 mill. - Så bliver det rigtig spændende at se hvem vi så køber som erstatning.
    Hvis vi ønsker at være nummer 1 i suppen, så skal vores transfers ihverfald forbedres betragteligt i forhold til de sidste par år.

    Hvis vi kigger på hvad FCM lige har hentet, så ligner han en vi kunne have erstattet Daramy med. Men forventer selvfølgelig PC hiver nogle fantastiske transfers hjem. https://youtu.be/6Qt_JZNMnqY

  13. #1795
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Nogen der har en recap for rygter og pt? Udover følgende:
    Mo kædes med Brügge og Milan
    Victor Nelsson er lige røget til Galatasaray

    Vi er kædes sammen med indkøb på:
    Luther Singh fra SC Braga

    Ellers andet under opsejling?

  14. #1796
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    235

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg husker Rommedahl talte i tal nærmere 30-45 mio. kr. tidligere i år. Men fred være med det.

    For mig er Conference League en Anders And Cup. Efter at have fulgt klubben i mange år, har man sgu oparbejdet lidt finere fornemmelser for europæisk gruppespil, end en tredjerangs turnering. Voldsomt skuffende, og noget af en deroute klubben har været inde i.

    Når ovenstående er sagt, så skal alle sejl sættes i Superligaen, som skal være prioritet nummer et. Det er forudsætningen for, at vi forhåbentlig ikke igen skal tale om Conference League.
    Lad os gemme de nedsættende navne om Conference League til vi har vundet den og dermed vist, at vi er for gode til den turnering. Ellers klinger det lidt hult.
    h


  15. #1797
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jaa FC Muuh lever drømmen som mini porto/shakthar ... suk... bare det var os....

  16. #1798
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Ras Se meddelelser
    Når nu vi sælger Daramy, hvilket vi selvfølgelig gør ved en pris omkring de 100 mill. - Så bliver det rigtig spændende at se hvem vi så køber som erstatning.
    Hvis vi ønsker at være nummer 1 i suppen, så skal vores transfers ihverfald forbedres betragteligt i forhold til de sidste par år.

    Hvis vi kigger på hvad FCM lige har hentet, så ligner han en vi kunne have erstattet Daramy med. Men forventer selvfølgelig PC hiver nogle fantastiske transfers hjem. https://youtu.be/6Qt_JZNMnqY
    Ja, han ser fandme spændende ud. Sikke en teknik. Og så giver de op mod 50 mio. for ham. Det kan jo gå begge veje, og mange penge er ikke nødvendigvis godt! Men hvor jeg dog misunder FCM, at de har en ledelse, der er klar til at smide handling bag ord og investere stort i holdet.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #1799
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg håber virkelig vi får Luther Singh... han ser ret god ud imo... fart, lavt tyngdepunkt, teknik etc.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #1800
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    559

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg vil ikke gå i selvsving, jeg glæder mig bare til at se, hvad PC vil hente ind. For ryger Nelsson, Daramy og Wind, så skal der godt nok handles. Vi snakker vel en CB, to kanter, og en angriber som fra dag et kan gå ind og dominere i Superligaen. Det bliver svært, men han får til vinduet lukker, før jeg begynder at råbe op.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ras

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •