Side 17 af 193 FørsteFørste ... 7141516171819202767117 ... SidsteSidste
Viser resultater 241 til 255 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #241
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Scouting-afdelingen bør selvfølgelig være en foranderlig størrelse. Men den er også, på nær Lars Højer, udskiftet siden Ståle blev fyret.

    Derudover synes jeg godt nok at du er hård ved Bjelland (Som i den grad hjalp med at sætte skik på forsvaret), Kusk (Som på trods af ofte at være totalt anonym, alligevel havde lavet en assist eller et mål) og Pieros (Som endte med at score mange mål, og som jeg meget gerne havde haft i truppen nu)

    Pointen kan jeg godt have tendens til at være enig i, men jeg har ikke nogen ide om hvorvidt hitraten er større hos andre klubber. Som det sidste, kigger scoutingen efter lige præcis hvad de får besked på at kigge efter, og mon ikke PC er kommet med nogle justeringer?

    Konklusionen er, det kan være at du har ret... Jeg aner det ikke.
    Det kan godt være jeg er en kende hård ved Bjelland men når vi hører hvad han tjener
    på trods af vi kendte hans skadeshistorik så er der noget der ikke giver mening i mine øre.
    Selvom det så pænt ud i 17/18 sæsonen så blev den altså også båret frem af Ndoye, Skov og Fischer
    og ikke af vores forsvar..

    Jeg tror virkelig vi har en dårlig hit rate i forhold til hvor dyrt spillerne bliver købt ind
    når FCM smadre os med et budget der er næsten halvt så stort som vores.

    jeg ville virkelig undre mig hvis jeg sad som investorer i FCK
    når man kan se FCM præsteren sådan som de gør for færre penge.
    og det er nok ikke sønderligt motiverende og kaste flere penge i projekt
    hvis det forholder sig sådan.

    Iforhold til scouting afdelingen virker det bare som om der er så mange fusere
    hvis du spørger mig har de, de seneste år ikke kunne finde ud af at købe til en hel kæde
    hvornår har vores forsvarskæde sidst spillet, hvor lang tid har det ikke taget og finde en slagkraftig midtbane
    det var så først da Falk blev omskolet af Solbakken at vi fik noget der virkede og det samme med vores forreste geled.

    Det kan sagtens være det lige er sat ekstra på spidsen nu her efter kampen
    men det var godt nok også en pinlig fornøjelse og være vidne til
    Sidst redigeret af boombastic : 23.04.21 kl. 02:13
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  2. #242
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    537

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg tror altså det er en skrøne at FCM kun har halvt budget af hvad vi har. Ståle nåede flere gange at påpege at FCM "kører med flere budgetter" og at man derfor ikke kan sammenligne vores budgetter direkte. Se bare på deres ene angriber plads - der har de Kaba (25 mio.), Brumado (20 mio.), Pfeiffer (10 mio.) og Vibe (0 mio.). Det vidner altså ikke om et budget der er væsentlig mindre end vores.

  3. #243
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Nikolaj Se meddelelser
    Jeg tror altså det er en skrøne at FCM kun har halvt budget af hvad vi har. Ståle nåede flere gange at påpege at FCM "kører med flere budgetter" og at man derfor ikke kan sammenligne vores budgetter direkte. Se bare på deres ene angriber plads - der har de Kaba (25 mio.), Brumado (20 mio.), Pfeiffer (10 mio.) og Vibe (0 mio.). Det vidner altså ikke om et budget der er væsentlig mindre end vores.
    Det er desværre mere en skrøne den der med 'flere budgetter'. Det er jo ikke svært at læse regnskaber. Og ja, FCM har købt enkelte dyre spillere. Men aflønner generelt langt under FCK, hvilket er mest væsentligt. Endvidere kan man jo bare se, hvad FCK brugte alene i 2019/2020 sæsonen. Efter Skandinavisk målestok enestående højt transferbudget. Desværre forvaltet ligeså enestående dårligt.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  5. #244
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Det er desværre mere en skrøne den der med 'flere budgetter'. Det er jo ikke svært at læse regnskaber. Og ja, FCM har købt enkelte dyre spillere. Men aflønner generelt langt under FCK, hvilket er mest væsentligt. Endvidere kan man jo bare se, hvad FCK brugte alene i 2019/2020 sæsonen. Efter Skandinavisk målestok enestående højt transferbudget. Desværre forvaltet ligeså enestående dårligt.
    Mener at have set opgørelser, hvor fcm ligge i forholdet ca 8:10, af vores spillerbudget. Jeg tror problemet er at man får ikke meget mere ud af den marginale €, i det prisleje vi ligger i og så har vi taget nogle kodyle chancer, som ikke har betalt sig.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #245
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Transfer fees afsløres jo sjældent, men agenthonorarer indberettes til DBU, som offentliggør dem. Nu er der næppe en 1:1 sammenhæng mellem, hvad en klub bruger på spillere og agenthonorarer, men mon ikke det giver en meget god indikation?

    FCK bruger markant (som i helt utroligt mange) flere penge på agenter end FCM, som har brugt næstflest de senere år.

    https://www.dbu.dk/nyheder/2021/mart...falder-i-2020/
    https://www.dbu.dk/nyheder/2020/juli...arer-for-2019/

    Når Ståle har beklaget sig over FCM’s økonomiske muskler, har det handlet om, at de har en ejer, der virker mere villig til at hjælpe klubben økonomisk end vores. Det skete så sent som i 2017, efter hvad jeg hurtigt kunne Google mig til. Jeg tænker dog ikke, det har været aktuelt de senere år.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  9. #246
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    1.
    xG mål imod 29. Mål imod 43 (Efter 26 runder)

    2.
    #FCM: 27 store chancer mod sig. 11 mål indkasseret
    #BIF: 30 store chancer mod sig. 20 mål indkasseret
    #AGF: 28 store chancer mod sig. 16 mål indkasseret
    .
    .
    #FCK: 23 store chancer mod sig. 19 mål indkasseret

    (Store chancer = 0,30 xG+) (Kilde: Benjamin Leander)

    3.
    Mål imod på langskud 10. Til sammenligning har vi selv kun lavet et mål.


    Statistiker der efterhånden peget ensidigt i retning af at vores målmænd har alt for få redninger. Og at en ny førstemålmand må efterhånden være prioritet nummer 1 i sommerens transfervindue, gode målmænd er kampafgørende.
    Sidst redigeret af scaleo : 23.04.21 kl. 08:45

  10. De følgende 11 brugere er enige:

  11. #247
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    1.
    xG mål imod 29. Mål imod 43 (Efter 26 runder)

    2.
    #FCM: 27 store chancer mod sig. 11 mål indkasseret
    #BIF: 30 store chancer mod sig. 20 mål indkasseret
    #AGF: 28 store chancer mod sig. 16 mål indkasseret
    .
    .
    #FCK: 23 store chancer mod sig. 19 mål indkasseret

    (Store chancer = 0,30 xG+) (Kilde: Benjamin Leander)

    3.
    Mål imod på langskud 10. Til sammenligning har vi selv kun lavet et mål.


    Statistiker der efterhånden peget ensidigt i retning af at vores målmænd har alt for få redninger. Og at en ny førstemålmand må efterhånden være prioritet nummer 1 i sommerens transfervindue, gode målmænd er kampafgørende.
    Tak for oversigt - hvad vi så end kan bruge den til. Enig - mindes meget få redninger i år. Målene bare sejler ind... Ny keeper coming up!

  12. #248
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,855

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    1.
    xG mål imod 29. Mål imod 43 (Efter 26 runder)

    2.
    #FCM: 27 store chancer mod sig. 11 mål indkasseret
    #BIF: 30 store chancer mod sig. 20 mål indkasseret
    #AGF: 28 store chancer mod sig. 16 mål indkasseret
    .
    .
    #FCK: 23 store chancer mod sig. 19 mål indkasseret

    (Store chancer = 0,30 xG+) (Kilde: Benjamin Leander)

    3.
    Mål imod på langskud 10. Til sammenligning har vi selv kun lavet et mål.


    Statistiker der efterhånden peget ensidigt i retning af at vores målmænd har alt for få redninger. Og at en ny førstemålmand må efterhånden være prioritet nummer 1 i sommerens transfervindue, gode målmænd er kampafgørende.
    Endelig en fornuftig måde at bruge xG på. En god målmand havde eksempelvis taget 2 af de 3 første mål i går. Drejers skud ville ingen jo kunne tage.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #249
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Mener at have set opgørelser, hvor fcm ligge i forholdet ca 8:10, af vores spillerbudget. Jeg tror problemet er at man får ikke meget mere ud af den marginale €, i det prisleje vi ligger i og så har vi taget nogle kodyle chancer, som ikke har betalt sig.
    Mener NCH engang udtalte, at spillerbudgettet er tæt på det samme, men FCK har væsentlig højere udgifter til staben omkring holdet. Eller noget i den dur.

  15. #250
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Er der nogen, der ligger inde med et spreadsheet over kontraktlængde status på alle vores spillere?

  16. #251
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    246

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Er der nogen, der ligger inde med et spreadsheet over kontraktlængde status på alle vores spillere?
    Ikke min, men her er et.

    https://docs.google.com/spreadsheets...VTQ/edit#gid=0

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #252
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    233

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Hvilke positioner ser i er de vigtigeste
    at forstærke sig på til sommer?

    Jeg kan starte med hvad jeg tror

    Centerback, kantspiller og målmandsposten

    sekundært angriber potionen eller en Falk erstatning

    - Victor AR

  19. #253
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Absalons Radio Se meddelelser
    Hvilke positioner ser i er de vigtigeste
    at forstærke sig på til sommer?

    Jeg kan starte med hvad jeg tror

    Centerback, kantspiller og målmandsposten

    sekundært angriber potionen eller en Falk erstatning

    - Victor AR
    Så absolut også venstre back... Boile skal ind og spille CB og selvom Viktor Kristiansen ser spændende ud, så har han endnu ikke niveau til at være fast starter her.. Det synes jeg er blevet meget tydeligt i de seneste 4-5 kampe.. Højer har udløb om 6 måneder, og vi skal selvfølgelig gøre alt i vores magt for at gafle ham.. Udover at det vil være en kærkommen forstærkning, så vil det også give timevis af god underholdning på de sociale medier..

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #254
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Absalons Radio Se meddelelser
    Hvilke positioner ser i er de vigtigeste
    at forstærke sig på til sommer?

    Jeg kan starte med hvad jeg tror

    Centerback, kantspiller og målmandsposten

    sekundært angriber potionen eller en Falk erstatning

    - Victor AR
    Det afhænger af den spillestil, man vil anvende fremadrettet. Med en 442 (4411) har vi brug for en venstreback, en central forsvarer og to højrekanter. Med en 433 mangler vi stadig en venstreback, en central forsvarer og så bliver det mere rodet, men her bliver der nok tale om en ekstra central midtbanespiller og en angriber. En anden diskussion er hvor vi derudover har behov for at kvalitetsløft, men så ender vi nok med en udrensning.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #255
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Det sker kun, hvis han spiller et virkeligt godt EM, så elendigt som FCK spiller, ligner han ikke noget, der er værd at betale den slags penge for.
    Ikke enig, vores elendige spil er et godt argument, det er uforholdsmæssigt meget sværere at shine på et skodhold, end det er på et godt hold.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •