Side 183 af 193 FørsteFørste ... 83133173180181182183184185186 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,731 til 2,745 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #2731
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ståle brugte jo bare ikke rigtig de unge spillere.
    Det var også et problem. Både fordi man i Ståles øjne skulle være et ekstraordinært talent for at for alvor hoppe op til et hold, som spillede europæisk, og fordi der var langt fra FCK Talent til A-truppen. Bl.a. fordi det ikke var for alvor systematiseret. Det blev det for alvor i 2014. Men selvfølgelig er det først nu, vi ser outputtet fra det for alvor, fordi den yngste årgang i FCK Talent, som ikke er uddelegeret til samarbejdsklubberne, er U13. Derfor er det først inden for det seneste år, hvis man som U13-spiller startede i det systematiserede FCK Talent (og dermed er omkring årgang 2001 og derunder), at man ser resultaterne af hvad det vil sige at have været gennem hele systemet.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Bortset fra Wind, så har jeg svært ved at komme på unge spillere, der er slået igennem de seneste 7 år med Ståle.
    Det er også svært, når de gode talenter blev solgt inden de nåede at spille på senior førsteholdet. Men listen over U-spillere som røg videre til større adresser eller ligaer, inden de havde alderen til at spille kontinuerlig seniorbold, den er nu også ret pæn.
    - Victor Jensen (Ajax)
    - Nikolas Nartey (Köln)
    - Mads Bidstrup (RB Leipzig)
    - Morten Hjulmand (Admira Wacker)

    Men Daramy som den seneste fik 54 kampe under Ståle, mens Delaney også fik sin debut under Ståle, og tog for alvor de nødvendige skridt til at blive Kaptajn København under ham.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Med ClueJess har vi en træner der tør give de unge spillere chancen, og indtil videre er Daramy braget igennem og solgt for 90 mil, en upåagtet 18 årig venstreback giver baghjul til Ståles gamle æsler, som vi ikke kan komme af med, og så har Bøving og Haraldson fået spilletid mens Højlund er tæt på at have fået et lille gennembrud på bekostning af Ståles 33 årige polske BIF-lejesvend, der brillerer i missede chancer, når han ikke er skadet.
    Jeg synes da kun at det er fedt, at de unge spillere får deres gennembrud, ligesom det er så fedt, at vi giver de unge spillere chancen, og at man kan se at det talentarbejde, man fik grundlagt, nu også giver spillere, der kan anvendes på det høje seniorniveau, man bør forvente af en FCK-spiller. Og det var da fedt at Ståle gav Daramy hans første 50+ kampe på seniorniveau inden hans 19-års fødselsdag, så han både havde æren af at være den yngste målscorer nogensinde i klubbens historie, og få den nødvendige robusthed til at for alvor shine de seneste måneder. Men altså, hvis VK34 allerede som 16-årig i 2019 var så meget bedre end to landsholdsbacks, så burde Ståle selvfølgelig skamme sig over ikke at have brugt ham på det tidspunkt, med alle de kampe i Europa, osv. Og det varmer da mit hjerte at se Rasmus Højlund være på spring til sit seniorgennembrud. Kunne han dog bare ikke have fået det et år tidligere, mens han stadig var 17? Spydigheder lagt til side, så er Thorup nok bedre til at håndtere mange unge i en trup end Ståle, og virker mere villig til at bringe dem tidligere i spil.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg er sikker på, at hvis Jess vinder mesterskabet i denne sæson, så er der Ståleromantikere, der vil mene at det hele er grundlagt i Ståles Strategi2021FCKDNA+ ver.2.0, der blandt andet indeholdt, at Biel skulle ind på midten og Diks skulle signes.
    Well, Ståles sidste aktion som træner var jo at bringe Pep Biel ind på midten, og se hvor godt det kører, siden Jess også fik det lært.. Spøg til side, hvis Jess formår at vinde mesterskabet, så kommer det til at skyldes en kombination af godt trænerarbejde, gode spillere og et stærkt kulturelt fundament i klubben. Netop det med at arbejde med at effektivt integrere den taktiske kompakthed, som er gået igen fra Roy over Hans Backe til Ståle har været en af nøglerne til at holdet for alvor har sprudlet i august.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Lige nu hvor spillet sprudler som sjældent set, så savner jeg meget lidt ved den mand
    Selv da spillet ikke sprudlede, så var der ikke meget du savnede ved ham.. Men jeg bliver faktisk nysgerrig efter at høre OM der er det mindste, du savner ved manden, som er Danmarks mest vindende klubtræner, eller om det (fra mit perspektiv) kun handler om at sparke bagud mod ham ved først givne lejlighed, og ikke under at give ham nogen form for credit for det succesfulde arbejde, han har præsteret? Jeg ved godt, du tidligere har skrevet at du godt kan lide manden, og jeg bliver netop derfor helt nervøs for hvordan din retorik havde set ud, hvis du ikke kunne lide ham.. Det bliver trættende i længden at se så mange spydige stikpiller mod ham, ligesom du sikkert også synes, at det er trættende i længden at jeg anvender, hvad jeg selv synes er nuancer, men hvad du sikkert ser som ukritisk forsvar og apologet-adfærd.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Vi har solgt 13 umotiverede ståle-æsler på et enkelt transfervindue, og vi har købt et 18 årigt kæmpetalent for 37 millioner. I love it.
    Måske lidt hårdt at kalde Daramy for et umotiveret ståle-æsel.. Jeg synes nu han har gjort det okay.. Bundu var vist heller ikke en Ståle-signing, såvidt jeg husker.. Men det er da bestemt fedt at vi har fået en række unge og sultne spillere ind i A-truppen. Det bliver spændende at se, hvad der kommer ud af at 8 af førsteholdsspillerne er under 20, og kun 5 spillere over 30. Så må vi se i løbet af efteråret (og forhåbentlig foråret), hvordan det her hold kommer til at præstere i Europa mod hold på samme niveau og derover.
    Sidst redigeret af Kiwi : 03.09.21 kl. 18:28
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #2732
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    hvis Jess formår at vinde mesterskabet, så kommer det til at skyldes en kombination af godt trænerarbejde, gode spillere og et stærkt kulturelt fundament i klubben. Netop det med at arbejde med at effektivt integrere den taktiske kompakthed, som er gået igen fra Roy over Hans Backe til Ståle har været en af nøglerne til at holdet for alvor har sprudlet i august.
    Hvis Jess vinder skabet, så er det helt uden Roy-Backe-Ståle taktik. Alt det der 4-4-2 kompakthed, kontrol, defensivitet og styret fløjspil som var traditionel FCK-DNA er jo kastet på bålet. Jess står jo for noget helt andet, hvor spillerne sættes fri, de får lov at bruge deres kreativitet og tænke selv, og de er ikke fastlåste i nogle stramme rammer orkestreret af en dukkefører-træner.

    Og endelig, hvis Jess vinder, så er det - for at komme on-topic i transfertråden - også fordi Jess og PC har solgt gamle umotiverede has-beens og tidligere FCK'ere og købt nye unge motiverede typer, der forhåbentlig en dag om lang tid kan videresælges med fortjeneste.


    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det er også svært, når de gode talenter blev solgt inden de nåede at spille på senior førsteholdet. Men listen over U-spillere som røg videre til større adresser eller ligaer, inden de havde alderen til at spille kontinuerlig seniorbold, den er nu også ret pæn.
    Jeg forstår sgu godt at de søgte videre, når de kunne se, hvor langt der var til spilletid under Ståle. Hvor er det skønt at det er helt anderledes nu. Og at et 18-årigt offensivt kæmpetalent vælger os med den begrundelse at vi vil bruge ham.
    Danmark til Valby Bakke


  4. #2733
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser

    Jeg forstår sgu godt at de søgte videre, når de kunne se, hvor langt der var til spilletid under Ståle. Hvor er det skønt at det er helt anderledes nu. Og at et 18-årigt offensivt kæmpetalent vælger os med den begrundelse at vi vil bruge ham.
    Det gør de jo i alle danske klubber, og er ret sikker på at det ikke var på grund af Ståle. Silas Andersen er jo også lige skiftet til Inter, og det er vidst heller ikke på grund af Ståle.

    Hvilke talenter som vi har mistet har reelt haft en chance for at blive en profil på holdet? Udover de talenter som vi solgte videre til større klubber med gode fortjenester som Bidstrup, Victor Jensen, og Nartey?
    Roerslev og Holse er to af dem jeg håbede på, Roerslev ligner ikke en der nu kan være fast starter i FCK, Holse måske, men han ville have fast spilletid, og på det tidspunkt var han ikke god nok til have pladsen for sig selv.

  5. #2734
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Det gør de jo i alle danske klubber, og er ret sikker på at det ikke var på grund af Ståle. Silas Andersen er jo også lige skiftet til Inter, og det er vidst heller ikke på grund af Ståle.

    Hvilke talenter som vi har mistet har reelt haft en chance for at blive en profil på holdet? Udover de talenter som vi solgte videre til større klubber med gode fortjenester som Bidstrup, Victor Jensen, og Nartey?
    Roerslev og Holse er to af dem jeg håbede på, Roerslev ligner ikke en der nu kan være fast starter i FCK, Holse måske, men han ville have fast spilletid, og på det tidspunkt var han ikke god nok til have pladsen for sig selv.
    Man får vel gode unge spillere ved at 1)scoute og købe talenter, 2)træne og uddanne dem, 3)vise dem tillid og acceptere deres børnefejl, 4)give dem masser af spilletid.

    Ståle har ikke har haft stort fokus på dette. Han har hellere villet satse på etablerede navne.

    Så dit spørgsmål bekræfter vel min pointe. Det minder lidt om en barnløs høne, der aldrig har villet knalde, endsige ruge på æg i flere uger, men som kagler op om det uforståelige i at hun aldrig har fået unger. Ja undskyld den dårlige analogi. Nu går jeg i seng.
    Danmark til Valby Bakke

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #2735
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det minder lidt om en barnløs høne, der aldrig har villet knalde, endsige ruge på æg i flere uger, men som kagler op om det uforståelige i at hun aldrig har fået unger. Ja undskyld den dårlige analogi. Nu går jeg i seng.
    For at holde fast i analogien: Det er svært at få fremavlet gode kyllinger (spillere på 18-19 år til A-truppen), når man først skal finde en produktiv hane med gode gener (etablere FCK Talent og skabe en pipeline der leverer et brugbart output), når de bedste æg bliver nuppet inden de er udruget (Nikolas Nartey smuttede som 16-årig grundet en grådig agent/fætter, som også lige har kostet os lillebroren Noah Nartey i løbet af sommeren, Victor Jensen blev solgt i en alder af 17 år som verdens dengang dyreste ungdomsspiller i hans årgang, Bidstrup blev solgt som 16-årig for 2 mio. euro til en Bundesliga-klub, og Hjulmand smuttede som 19-årig, fordi han ikke ville vente et halvt år på at kunne blive førstereserve til Zeca og Falk på den centrale midtbane).
    Man fejlede ift. Carlo Holse, da man hentede Pep Biel til samme position og insisterede på at anvende ham der, og havde man overtalt Roerslev til at vælge et andet sted at blive udlejet end Vendsyssel, havde man ikke hentet Bartolec, og så havde Roerslev været førstereserve til Varela i 19/20 sæsonen (og fået en del spilletid der), i stedet for at han røg til Brentford.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #2736
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Vi kan som klub ikke gardere os mod grådige agenter og (over)ambitiøse spillere, som gerne vil hurtigst muligt ud på de største adresser i Europa. Dertil er de kontrakter vi skrive for korte, så vi risikerer ikke at høste en krone for de talenter, hvis de virkelig gerne vil væk.

    Dét vi så må gøre, det er at skabe en ramme der viser dem at de ikke skal skifte væk, men at de skal lade sig uddanne endnu længere hos os. Forhåbentlig vil det give dem masser af 1. holdskampe på et højt niveau, CL/EL og en fornuftig løn for så ung en alder. Den pakke skal ruste dem til at stå stærkest muligt når de kommer ud til andre hold I Europa så de ikke enten skal vende hjem efter et halvt til et helt år eller at de for en periode skifter til hold af lavere og lavere kvalitet over en årrække for så at vende hjem igen i et forsøg på at kickstarte deres karrierer igen. De mislykkede udlandsophold kan altså blive relativt ødelæggende for fremtidens karriere, da det kan sætte deres udvikling i stå eller i værste fald give tilbagefald når de ikke får fast spilletid på et højt niveau i så ung en alder. Det er fundamentet for deres fremtid der lægges, så det skal helst være stærkere end til et hønsehus (vi bliver åbenbart i den analogi).

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #2737
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Vi kan som klub ikke gardere os mod grådige agenter og (over)ambitiøse spillere, som gerne vil hurtigst muligt ud på de største adresser i Europa. Dertil er de kontrakter vi skrive for korte, så vi risikerer ikke at høste en krone for de talenter, hvis de virkelig gerne vil væk.

    Dét vi så må gøre, det er at skabe en ramme der viser dem at de ikke skal skifte væk, men at de skal lade sig uddanne endnu længere hos os. Forhåbentlig vil det give dem masser af 1. holdskampe på et højt niveau, CL/EL og en fornuftig løn for så ung en alder. Den pakke skal ruste dem til at stå stærkest muligt når de kommer ud til andre hold I Europa så de ikke enten skal vende hjem efter et halvt til et helt år eller at de for en periode skifter til hold af lavere og lavere kvalitet over en årrække for så at vende hjem igen i et forsøg på at kickstarte deres karrierer igen. De mislykkede udlandsophold kan altså blive relativt ødelæggende for fremtidens karriere, da det kan sætte deres udvikling i stå eller i værste fald give tilbagefald når de ikke får fast spilletid på et højt niveau i så ung en alder. Det er fundamentet for deres fremtid der lægges, så det skal helst være stærkere end til et hønsehus (vi bliver åbenbart i den analogi).
    Den store udfordring er så at sørge for at man både kan udvikle talentfulde og dygtige spillere OG begå sig på højest muligt niveau. De fleste klubber satser primært på det ene, fordi der er størst sandsynlighed for succes, hvis man kanaliserer sine ressourcer (lægger alle sine æg) inden for et og samme område. PSG og FCN er de to ekstremer inden for hvert af de to områder. Det er en vanskelig balancegang at opnå succes inden for begge områder. Ajax er en af de få klubber, som formår at løse opgaven, og det skyldes bl.a. også ydre omstændigheder, såsom en svagere liga end hvad man ser i Serie A, Bundesligaen, osv. Jeg vil anbefale at man læser bogen "Hvor svært kan det være?", hvis man vil have mere indsigt i emnet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #2738
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Zanka har nu officielt fået ophævet sin kontrakt.
    https://www.bt.dk/fodbold/faerdig-i-...t-sin-kontrakt

    Det betyder, at vi i princippet kan signe ham og bruge ham i Superligaen og pokalturneringen, men vi kan ikke anvende ham i de 6 ECL-kampe i efteråret.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. #2739
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Zanka har nu officielt fået ophævet sin kontrakt.
    https://www.bt.dk/fodbold/faerdig-i-...t-sin-kontrakt

    Det betyder, at vi i princippet kan signe ham og bruge ham i Superligaen og pokalturneringen, men vi kan ikke anvende ham i de 6 ECL-kampe i efteråret.
    Skulle den ikke være ophævet inden 1. september, for at han kunne spille kampe for os?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  15. #2740
    Tilmeldingsdato
    Aug 2014
    Indlæg
    42

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Vi skal forhåbentlig have Zanka lige så lidt retur, som vi skal have Ståle retur...

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #2741
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jo, men det var der også forlydender om at han havde fået.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. #2742
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Kan vi ikke godt behandle Ståle med lidt mere respekt end som så? Nej, træerne voksede ikke ind i himlen og alt godt har en ende, men lad os nu lige sætte pris på det han rent faktisk også gjorde for klubben i stedet for at blive ved med den slags unødvendige kommentarer ud af det blå.


  19. #2743
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Den store udfordring er så at sørge for at man både kan udvikle talentfulde og dygtige spillere OG begå sig på højest muligt niveau. De fleste klubber satser primært på det ene, fordi der er størst sandsynlighed for succes, hvis man kanaliserer sine ressourcer (lægger alle sine æg) inden for et og samme område. PSG og FCN er de to ekstremer inden for hvert af de to områder. Det er en vanskelig balancegang at opnå succes inden for begge områder. Ajax er en af de få klubber, som formår at løse opgaven, og det skyldes bl.a. også ydre omstændigheder, såsom en svagere liga end hvad man ser i Serie A, Bundesligaen, osv. Jeg vil anbefale at man læser bogen "Hvor svært kan det være?", hvis man vil have mere indsigt i emnet.
    Det er nemlig en svær balancegang. Man siger jo hellere ikke uden grund, at mælketænder vinder ikke guld. Jeg er dog fortaler for at vi bliver bedre til at blande talenter og rutine og der ser man jo en helt klar fremgang, dog skal man passe på med ikke at blive en FCN plus udgave, man skal på et rigtig højt niveau (Ajax) for være rigtig succesful.

    Ståle har nu givet flere unge chancen end folk gør det til herinde, men han spillede rigtig nok mere “voksen” fodbold og lige her synes jeg fans glemmer vores historiske succes inden vi overhovedet ved hvad det nye setup bringer.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #2744
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Kan vi ikke godt behandle Ståle med lidt mere respekt end som så? Nej, træerne voksede ikke ind i himlen og alt godt har en ende, men lad os nu lige sætte pris på det han rent faktisk også gjorde for klubben i stedet for at blive ved med den slags unødvendige kommentarer ud af det blå.
    Selvfølgelig skal Ståle vises respekt, ligesom JT også skal have respekt. Det er ikke lang tid siden jeg så kilometer lange indlæg på dette forum omkring JT og diverse ytringer som jeg fandt kritisabelt og noget unuanceret. De er sjovt nok ikke tilstede i øjeblikket.

    Når det så er sagt så syntes jeg da stadig langt de fleste i debatten viser Ståle respekt for tidligere meritter, men anerkender samtidig det var tid til at komme videre og prøve noget nyt. Jeg erkender blankt at jeg ikke var den største Ståle Fan når det kommer til Spillet på banen, men har altid som flere anerkendt de resultaterne især i Europa.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #2745
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Man siger jo hellere ikke uden grund, at mælketænder vinder ikke guld.
    Den analogi forstår jeg overhovedet ikke. Høns har slet ikke tænder. Det giver ikke mening...
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  24. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •