Side 22 af 193 FørsteFørste ... 12192021222324253272122 ... SidsteSidste
Viser resultater 316 til 330 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #316
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Det er muligt, men det er vel ganske korrekt, og en skræmmende lang liste af spillere som er "på vej ud".
    Absolut. Der forelægger den sportslige afdeling et stort stykke arbejde med, at få klubben tilbage på ret køl.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #317
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Absolut. Der forelægger den sportslige afdeling et stort stykke arbejde med, at få klubben tilbage på ret køl.
    Hører måske primært til en lange linier tråd men dog relevant mht vores europæiske ambitioner, flg er fra Tipsbladet:

    Indtil for nylig var målsætningen over 5 år at ramme CL 2 gange og EL 2 gange.

    Sådan er det ikke længere. I årsrapporten fra Parken Sport & Entertainment bliver det nu meldt ud, at udsigterne til de europæiske deltagelser nu kommer til at se anderledes ud for hovedstadsklubben.

    Der foretages nedskrivninger for 67 mio kr.
    De regnskabsmæssige forudsætninger, der ligger til grund for nedskrivningstesten er ændret til deltagelse i gruppespillet i UEFA Champions League en gang, deltagelse i gruppespillet i UEFA Europa League tre gange og deltagelse i gruppespillet i den nyoprettede UEFA Europa Conference League en gang inden for hver femårig periode, skriver selskabet bag FC København.

    Hele artiklen her: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...opa-ambitioner

    I en Eb.dk artikel om Lars Seier og FCK skrives der dog flg:

    Der kan være et rationelt argument*for*at gøre holdet betydeligt stærkere, også ved at bruge flere penge på det, fordi*det samlet set kan give flere penge i en positiv cyklus.*

    -*Det er klart, hvis de kommer og siger, at 'vi skal have Messi', så bliver vi nødt til at sige, at det har vi ikke råd til, fortæller*Lars Seier, der*i sin tid i FC København*dog*aldrig har oplevet, at*bestyrelsen har sagt nej til ønsker fra stabens side.

    -*Kunne du*personligt*finde på at bruge*penge*på at forbedre truppen?*

    -*Ja, altså for så vidt jeg køber ind i regnestykket, at den, der bruger flest penge, vinder flest point og vinder flest pokaler og har størst chance for at komme i Europa.

    Denne artikel ses her: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...i-spil/8550841

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #318
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Lars Seir kan være det værste der er sket for vores klub

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #319
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Lars Seir kan være det værste der er sket for vores klub
    Hvorfor? Han kunne også være det bedste der er sket for klubben...

  8. De følgende 10 brugere er enige:

  9. #320
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Lars Seir kan være det værste der er sket for vores klub

    Altså jeg tror måske han kan være med til at bringe noget fornuft
    ind på bestyrelses gangene, Ståle Solbakkens resultater har været en sovepude
    for bestyrelsen og det ser vi nu konsekvenserne af.

    Så jeg tror netop at få en mand som Lars Seier ind kan være med til at løfte os igen
    Vi var faldet af på så mange parametre, som vi netop ser nu
    og der var ikke nogen der stod på mål for det udover Ståle
    når det så er sagt behøver han ikke gå rundt på 10eren
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #321
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Hvorfor? Han kunne også være det bedste der er sket for klubben...
    Måske, men han minder bare om endnu en uduelig rigmand, som vil være medbestemmende i alt uden at være klædt på til det. Han blander sig i ledelsens arbejde, bestyrelsens arbejde, transfers - han forsøger konstant at komme med input i medierne og jeg kan sagtens være alvorlig bange for, at vores CBS’er (Kvist) læner sig alt for meget op ad ham.

    Jeg synes faktisk at FCK har fremstået professionel og lavede velovervejede beslutninger (der er naturligvis altid historiske fejlskud) og fremstået godt i medierne og det kan jeg ikke kender længere. Jeg har stærkt på fornemmelsen at kaosset startede samtidig med Seiers ankomst og det kan naturligvis være tilfældigt

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #322
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Måske, men han minder bare om endnu en uduelig rigmand, som vil være medbestemmende i alt uden at være klædt på til det. Han blander sig i ledelsens arbejde, bestyrelsens arbejde, transfers - han forsøger konstant at komme med input i medierne og jeg kan sagtens være alvorlig bange for, at vores CBS’er (Kvist) læner sig alt for meget op ad ham.

    Jeg synes faktisk at FCK har fremstået professionel og lavede velovervejede beslutninger (der er naturligvis altid historiske fejlskud) og fremstået godt i medierne og det kan jeg ikke kender længere. Jeg har stærkt på fornemmelsen at kaosset startede samtidig med Seiers ankomst og det kan naturligvis være tilfældigt
    FCK har - meget ala BIF i 90'erne og start 00'erne - stået fuldstændig stille i sin udvikling og dermed banet vejen for FCMs indtog som Danmarks nu ubestridte bedste fodboldklub. Og jo - det er de. De har flest point og mesterskaber set over de seneste 5 sæsoner, og vi har ikke ligget nr. 1 i over 600 dage. Så jo, det er de.

    Man har lagt alt fodboldmæssig bestemmelse, strategi og beslutningskraft ved mere eller mindre én (!!) mand, og ellers bare koncentreret sig om at bygge badeland og drive kontorer. Man blev for selvfed, for arrogant og hvilede på Ståles historiske meritter, når man blev forholdt det faktum, at toget var ved at køre afsted uden FCK. Ståle lavede mange fejl på transfermarkedet, og alt var kørt fast, men han blev fandme også svigtet oppefra. Det svigt startede længe før Seier kom ind. Alt imens har FCM opbygget en sportslig uovertruffen organisation, hvor alle ledelsesmæssige poster, såvel i organisationen som i bestyrelsen, består af folk med fodboldforstand og innovativt mindset, hvilket ses på banen, hvor de opnår bedre resultater og tjener flere penge med udgangspunkt i et lavere budget. De har med andre ord givet os røvfuld i flere år nu, både på og udenfor banen. Når Dreyer sætter den i krydset mod os, gør det ikke kun ondt i kampens hede hos mig, jeg opfatter det også som et direkte spark i nosserne til vores scouting afdeling, som ikke kunne se, at han skulle hjem til FCK, da han var ledig. Det samme med Scholz.

    I min optik var der altså kæmpe behov for at få rusket op i nogle ting, og i den forbindelse synes jeg, det er fedt, at vi har en fodboldinteresseret ejer, der er klar til at se tingenes tilstand i øjnene og videre klar til også at smide den økonomi i det, som det kræver at komme på rette kurs igen. Selvfølgelig ville jeg foretrække, at bestyrelsen i stedet bestod af folk med fodboldmæssig forstand, men så langt er vi trods alt ikke nået endnu. Baby steps.

    Så jeg ser meget positivt på det "nye FCK", som Seier såvel som Kvist er en del af. Nu har man sat organisationen, hvor ansvaret er delt ud, og nu skal man til at rydde op i det clusterfuck af en trup, der render rundt på 10'eren, hvor det virker til at være den gense opfattelse, at i hvert fald 10 mand bør skiftes ud til sommer. Vi får helt sikkert ikke dem alle ud, men selv halvdelen ud vil åbne op for spændende ting den anden vej, så jeg glæder mig vildt meget til det kommende vindue :)


  14. #323
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Når Dreyer sætter den i krydset mod os, gør det ikke kun ondt i kampens hede hos mig, jeg opfatter det også som et direkte spark i nosserne til vores scouting afdeling, som ikke kunne se, at han skulle hjem til FCK, da han var ledig.
    Det tænkte jeg sådan set også en del gange sidste år, indtil jeg kom i tanke om, at Dreyer aldrig, som i ALDRIG, ville have fungeret i Ståles system: "Når du får bolden, skal du fokusere på, at holdet ikke må bringes i ubalance. Du skal ikke forsøge noget på egen hånd eller forsøge med et skud på mål. Taber vi bolden, er vi potentielt på røven. Hellere tilbage til nærmeste mand. Eller til siden.".

    Jeg bliver ligbleg, når jeg læser, at vi skal skifte et helt hold/et halvt hold/10 mand, for vi er vant til, at det betyder et år eller to uden et mesterskab. Det kommer det måske stadig til, men vi står helt anderledes nu, end da Ståle bestemte alt. Spørgsmålet er alene, om vi har økonomiske muskler og tålmodighed til endnu en sæson med genopbygning. Under Ståle var forretningsmodellen meget tydeligt, Europæisk (penge på kontoen) deraf (relative) monstresalg (penge på kontoen) og så forfra. Corona og manglende Europæisk. Det bliver svært. Vi skal genopfinde os selv. Og ting tager tid.

    Jeg er i øvrigt helt enig med Lokomotiv Luxus i, at vi er fåcking miles away fra herning. Det irriterer helt vildt. Og så irriterer det helt vildt, at det er Seier, der taler, og som vi skal være begejstrede for.

  15. #324
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det tænkte jeg sådan set også en del gange sidste år, indtil jeg kom i tanke om, at Dreyer aldrig, som i ALDRIG, ville have fungeret i Ståles system: "Når du får bolden, skal du fokusere på, at holdet ikke må bringes i ubalance. Du skal ikke forsøge noget på egen hånd eller forsøge med et skud på mål. Taber vi bolden, er vi potentielt på røven. Hellere tilbage til nærmeste mand. Eller til siden."
    29 mål senere.....
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #325
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    29 mål senere.....
    Præcis. I et system, der viser en spiller som Dreyer den nødvendige kærlighed!

  18. #326
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Nu var det Skovs 29 mål i Ståles system jeg henviste til.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #327
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    Nu var det Skovs 29 mål i Ståles system jeg henviste til.

    Ah, ok. Jeg sad også og tænkte, har Dreyer alligevel scoret 29. Det er sgu' mange. Vi købte simpelthen Skov i stedet for Dreyer? Det var jeg ikke opmærksom på.

  21. #328
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Det sagde jeg ikke og det var heller ikke pointen. Pointen var at man godt kunne præstere som offensiv spiller i positionen under Ståle eller at Skov i hvert fald kunne, om det også gælder Dreyer finder vi nok aldrig ud af. Men det var altså muligt for en spiller at score 29 mål i systemet selvom du giver indtryk af at systemet og Ståle ville hæmme al offensiv kvalitet på pladsen.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #329
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ah, ok. Jeg sad også og tænkte, har Dreyer alligevel scoret 29. Det er sgu' mange. Vi købte simpelthen Skov i stedet for Dreyer? Det var jeg ikke opmærksom på.
    Nej, de blev hentet i forskellige perioder. Vi solgte Skov i juli 2019, og hentede Biel for 4-5 mio. euru. Dreyer blev hentet i januar 2020 for ca. 1 mio. euro, men havde nok også været klar på et skifte i sommeren 2019. Mener da også, at Ståle selv har nævnt netop Dreyer som én af de oplagte spillere, men burde have været mere opmærksom på.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #330
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Ståle lavede mange fejl på transfermarkedet, og alt var kørt fast, men han blev fandme også svigtet oppefra.
    Det er vist en sandhed med modifikationer. Ståle fik det vist rimelig meget som han ville have det. Man kan ikke hjælpe dem, der ikke vil have det.

  26. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •