Side 25 af 193 FørsteFørste ... 15222324252627283575125 ... SidsteSidste
Viser resultater 361 til 375 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #361
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Nu er Parma rykket ned og det er derfor yderst usandsynligt, at de udløser købsoptionen på Cornelius. Der har været meget snak om, at han ofte er skadet, men han har altså spillet 111 kampe på 4 sæsoner, dvs. over 27 pr. sæson. Han har tydeligvis problemer med det ene lår, men jeg vil gerne slå et stort slag for, at hvis vi kan skibe Wilczek videre, skal Cornelius hjem.
    Men er simpelthen nødt til at spørge; hvorfor skal Wilczek videre?

    Hvis det er hans BIF-fortid, ok, den mening kan ikke modargumenteres...

    Hvis det er Wilczek vs Corner - ok, fair nok.

    Hvis det er fordi man mener han ikke er god nok, så vil jeg gerne have det uddybet?

    Pt er det ret tydeligt at han er vigtig for vores hold - ikke kun i form af de mål han scorer.

    Zan


  2. #362
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Men er simpelthen nødt til at spørge; hvorfor skal Wilczek videre?

    Hvis det er hans BIF-fortid, ok, den mening kan ikke modargumenteres...

    Hvis det er Wilczek vs Corner - ok, fair nok.

    Hvis det er fordi man mener han ikke er god nok, så vil jeg gerne have det uddybet?

    Pt er det ret tydeligt at han er vigtig for vores hold - ikke kun i form af de mål han scorer.

    Zan
    Tror Corner er på vej til Trabzonspor.


    Jeg er stadig rystende usikker på hvad det var PC mente da han i offside studiet
    sagde at han gerne ville have mere vilde og direkte spillere?

    Hvem er streotypen på en vild og direkte spiller?
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #363
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Tror Corner er på vej til Trabzonspor.


    Jeg er stadig rystende usikker på hvad det var PC mente da han i offside studiet
    sagde at han gerne ville have mere vilde og direkte spillere?

    Hvem er streotypen på en vild og direkte spiller?
    Mon ikke at vi skal have mere Kaufmann (forhåbenlig med teknik) og mindre Bundu? Eller mere Biel version 2021 end Biel version 2019.
    Det ser nok mere sløvt ud end det reelt er mht Bundu, men PC må da sidde og blive ganske irriteret, når feks. Bundu ikke går ind i dueller, tager et returløb og lignende.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #364
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Tror Corner er på vej til Trabzonspor.


    Jeg er stadig rystende usikker på hvad det var PC mente da han i offside studiet
    sagde at han gerne ville have mere vilde og direkte spillere?

    Hvem er streotypen på en vild og direkte spiller?
    Det indebærer vel også en træner, der skal stå på sidelinjen og råbe COME ON BOYS med crazy øjne og udbryde YEEEEES til lyden af hver modstanderknogle, der brækker.

  7. #365
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    LA Lakers har købt en ny center, som de tror på kan gøre det sidste, så de kan tage titlen næste sæson. Pressen spørger ind til, hvorfor det er en dværg på 113 cm, de har købt. LA svarer, at de tror på, at han kan hoppe højt.

    Pressen spørger dværgen, hvad hans bedste springhøjde er. Dværgen svarer, at hans hidtil bedste hop var, da han krydsede vejen forleden og skulle op over kantstenen. Et flot to-fods afsæt og så var han fri af kantstenen og landede sikkert på fortovet. De nysgerrige reportere synes jo ikke, at det lød som noget, der umiddelbart burde kunne kvalificere til en position hos LA Lakers, men de spurgte aldrig klubben, hvorfor den ikke bare havde købt en rigtig center, der havde dokumenteret sig.

    … videre til FCK. Det er min største bekymring for vores transfervindue. PC’s bemærkning forleden om hans bedste transfer gennem tiden, Nicolaj Poulsen. Det er en ’dværg’-transfer i en klub, der alene på den position har haft spilere som Peter Nielsen, Bjarne Goldbæk, Ståle Solbakken, Christian Poulsen, Erik Mykland, Peter Nielsen igen, Linderoth, Atiba, Claudemir, Amartey, Zeca, Falk, Selv har fostret, Delanye, Kvist, Hjalte.

    At vi har fået et dream team, det håber jeg, at de beviser fra dag 1. For i min bog, har vi brugt så mange millioner på at hente, no names, at vi ikke samtidig skal bruge tid og penge på at uddanne PC og JT, for så ryger jeg da direkte i foster-stilling.

    Hvordan Seier kan være så imponeret over WK’s evne til at ansætte et par gennemførte b........ til erstatning for en international kapacitet, det går over min forstand. Ikke et forsvar af Ståle, for det lignede en rigtig beslutning, men en kritik af erstatningerne. Men nu kan de passende rykke ud og vise, at de har CL kvalitet – fra dag 1. Transfervinduet åbner om 18 dage.

    Min lunte er kort, til gengæld skal jeg være den første til at erkende, hvis dværgene får succes som center.
    Goldbæks Højrefod

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #366
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Hvorfor er PC's bedste transfer i AGF overhovedet værd at nævne i den her sammenhæng? Det er jo en klub med helt andre midler. Så længe han ikke henter ham her til, så kan vi da ikke holde det op imod de nævnte spillere, som er kommet hertil på helt andre præmisser end det, PC har haft mulighed for i AGF.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #367
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Denne kommentar om Jacob Nielsens formatløse opførsel er, efter min smag, i hvert fald efterrationalisering fra første år på Herning Kræmmerskole ved underviser Steinlein:

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...somt-i-aarhus/

    ...når Jacob (Nielsen, red.) går på tv og brokker sig over VAR, når han stiller sig og siger et eller andet. Der er jo ikke noget, der er tilfældigt, fastslår PC.
    Medmindre de gentagne debile optrædener af klubbens CEO da virkelig er indstuderede (da Jacob Nielsen i virkeligheden sagtens kan styre sit temperament), så klubben kan få nogle bøder og en voldsom uprofessionel bonderøvs-aura:

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ede-efter-fck/

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #368
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Ift. hvad der er PCs bedste handel, så skal man jo ikke kigge på navnet og spilleren individuelt. Man skal kigge på, om PC var i stand til at vurdere, om han kunne finde den spiller, som i det givne holds spillestil og placering i en teamcyklus (I må google "Tuckman's Team Development Model", hvis I vil have forklaringen på hvad det betyder) var i stand til at forløse de resterende spillere på holdet bedst muligt. Altså var han i stand til at analysere sig frem til hvilken spillertype, der var behov for at hente for at styrke holdet som helhed. Det er spørgsmålet.

    Man kan sammenligne det med at man i 2018 hentede Bjelland og N'Doye til FCK. På det stadie, hvor FCK var, var der behov for en spiller, der kunne stabilisere forsvaret og give det den nødvendige ro, hvilket Bjelland gjorde, og samtidig en erfaren angriber, der udover at være garant for nogle mål, også var i stand til at løfte omklædningsrummet og udstråle den rigtige vindermentalitet, som FCK-truppen behøvede. Man fik hentet de rigtige spillertyper, som holdet havde brug for. At lige de to spillere begge var oppe i årene, og ret ofte skadet efter det første år er en anden side af sagen, som lige i den kontekst faktisk ikke er vigtig. Det vigtige i denne sammenhæng er, at man fik identificeret de korrekte kvaliteter, som truppen havde behov for, og man fik hentet dem ind.

    Og det er det, vi skal vurdere PC på. AGF havde brug for et røvhul som Nicolai Poulsen for at toppræstere på den måde, de vil toppræstere på, og det fik de. Så er det vigtige spørgsmål i FCK-kontekst: Kan han identificere de specifikke kvaliteter, truppen mangler for at præstere på den måde, vi gerne vil spille fodbold på, og kan han identificere og hente de spillere, som har de rette tekniske, taktiske, fysiske, mentale og sociale færdigheder og personlighed, som skal til for at udfylde de roller, ud fra det budget, vi nu engang har?

    PS: Nu fandt jeg lige modellen her: https://www.mindtools.com/pages/article/newLDR_86.htm
    Noget, jeg forresten appellerede til, var det her med at vi mere eller mindre startede forfra næsten fra scratch i en ny teamcyklus efter tre år, fordi vi solgte alle vores gode spillere efter vi havde toppræsteret, og først derefter hentede erstatninger for dem. Min tanke var, at man i højere grad kunne hente de nye topspillere et halvt år i forvejen, så de kunne "stå i lære" og nemmere træde ind i start-11'eren, når "den gamle cyklus'" topspillere blev solgt videre. Den ekstra belastning på budgettet ville kunne opvejes ved at vi hurtigere kunne præstere bedre i Europa, og dermed hente flere præmiepenge ind, samt at rent faktisk vinde mesterskabet sæsonen efter en formtop, og dermed spille CL-kval igen. Hvilket forresten aldrig er sket før i dansk fodbold. Der har aldrig været et dansk hold, som har vundet Superligaen, sæsonen efter en deltagelse i CL-gruppespil.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. De følgende 12 brugere er enige:

  15. #369
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Og det er det, vi skal vurdere PC på. AGF havde brug for et røvhul som Nicolai Poulsen for at toppræstere på den måde, de vil toppræstere på, og det fik de. Så er det vigtige spørgsmål i FCK-kontekst: Kan han identificere de specifikke kvaliteter, truppen mangler for at præstere på den måde, vi gerne vil spille fodbold på, og kan han identificere og hente de spillere, som har de rette tekniske, taktiske, fysiske, mentale og sociale færdigheder og personlighed, som skal til for at udfylde de roller, ud fra det budget, vi nu engang har?
    Det er ikke bare ikke nok, at man har været dygtig på et lavt niveau. Skal man flytte en klub, skal man helst finde personale, der kender vejen og ved hvad der skal til.
    At købe en spiller der bidrager godt på et lavere niveau er forbundet med væsentlig større usikkerhed end køb af en proven-record-player, en lille parallel.
    Goldbæks Højrefod

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  17. #370
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Uden at kende forfatteren bag husker jeg samme model fra et tv-program vi lavede i et tidligere årti. Det gav meget mening som nystartet redaktion, så ikke kun i sportsammenhæng er det relevant :)

    Mht. FCK. Det er ikke så længe siden at vores ambition var at forhindre det store, samtidige udsalg af et top-præsterende hold og den deraf følgende totale genopbygning. Vi skulle vinde DM oftere, kvalificere os til europæisk spil kontinuerligt og fastholde et højt niveau via lidt mere løbende ind- og udskiftning i truppen. Istf at bygge et storhold op der lige netop peakede hvert tredje år.

    Der gad man sgu egentlig godt være lige nu. Tænk at have den slags luksusproblemer. Men foreløbig har vi forspildt vores økonomiske forspring og muligheden for at blive det danske Bayern München. Så mindre bliver nødt til at gøre det, men vi skal gerne snart se en tydelighed i både taktik og transfers så vi allesammen kan se hvad der ultimativt bygges op til.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #371
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er ikke bare ikke nok, at man har været dygtig på et lavt niveau. Skal man flytte en klub, skal man helst finde personale, der kender vejen og ved hvad der skal til.
    At købe en spiller der bidrager godt på et lavere niveau er forbundet med væsentlig større usikkerhed end køb af en proven-record-player, en lille parallel.
    Hvad er det helt præcist du kritisere? Og hvad er der ved det tidligere setup du roser? Vores tekniske direktør som kom fra at være lidt assistent træner, og så kom ind i den rolle hos os, via intet. Erstatningen hed vores 26 årige scout.

    Ja de gjorde da et fint job, men de havde ikke mange kvalifikationer til det da de kom.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #372
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er ikke bare ikke nok, at man har været dygtig på et lavt niveau. Skal man flytte en klub, skal man helst finde personale, der kender vejen og ved hvad der skal til.
    At købe en spiller der bidrager godt på et lavere niveau er forbundet med væsentlig større usikkerhed end køb af en proven-record-player, en lille parallel.
    Nej, det er ikke nok at være dygtig på et lavt niveau. Jeg synes dog at du rammer svært meget ved siden af Kiwis argument, som er hvorvidt PC kan identificere den spiller som forløser truppens potentiale. (I AGF, har det sikkert været Poulsen)
    I FCK, kunne han evt. hede Delaney og have lækkert hår, men nok først om et år eller to.... :-)

    Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvorvidt PC er i stand til det, men må dog konstatere at han har rykket AGF meget langt. - Vi får se.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #373
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Det jeg gerne vil se fra PC er at vi er klar fra næste sæson af med et slagkraftigt hold
    hvor jeg har en seriøs tro på at vi kan vinde det danske mesterskab.
    Jeg mener med de spillere vi sender ud af truppen
    bør der minimum hentes 3 spillere ind
    men gerne flere, en målmand, central forsvarsspiller og kanter/angriberer
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  24. #374
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Samlet besvarelse til ovenstående.
    Min erfaring fortæller mig, at køber man ind fra et lavt niveau, så får man præstationer på et lavt niveau. Ind i mellem kan man slå odds'ene, men som princip skal man købe på det niveau, man forventer præstationerne skal ligge. Vi har oven i købet hentet to No names.

    Jeg fornemmer dog en bred enighed om, at vi har skudt papegøjen særligt med PC, jeg er selv voldsomt tvivlede, men proof me wrong og jeg bliver glad.
    Goldbæks Højrefod

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #375
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Samlet besvarelse til ovenstående.
    Min erfaring fortæller mig, at køber man ind fra et lavt niveau, så får man præstationer på et lavt niveau. Ind i mellem kan man slå odds'ene, men som princip skal man købe på det niveau, man forventer præstationerne skal ligge. Vi har oven i købet hentet to No names.

    Jeg fornemmer dog en bred enighed om, at vi har skudt papegøjen særligt med PC, jeg er selv voldsomt tvivlede, men proof me wrong og jeg bliver glad.
    Jeg håber og tror der er et udvalg af folk som WK, JT og PC der sammen med trænerstaben skal godkende transferemner... Håber ikke det er et one-man-show
    Very Nice

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •