Side 46 af 193 FørsteFørste ... 36434445464748495696146 ... SidsteSidste
Viser resultater 676 til 690 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #676
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Situationen på højre back er kørt fast. Ankersen ved, at han alle dage er første valg, så ingen presser ham til at levere sit bedste. Bartolec er jo på papiret en masse kvaliteter, men har bare ikke mentaliteten til at begå sig i FCK. Derfor skal han videre. Diks slår mig som typen, der afgjort har noget dynamik, sult og aggressivitet, som bliver godt for konkurrencesituationen på højre back. Enten tager Diks sit spil til næste niveau eller også gør Ankersen. Jeg ser i hvert fald hellere Diks end at rykke en u19 spiller op som det klare 2. valg for Ankersen.

    Du har ret i, at Diks ikke er en spiller, der på baggrund af CV'et løfter kvaliteten i truppen til det næste niveau. Men Diks for Bartolec er bestemt et step op, det er der ingen tvivl om. Og så tror jeg også, at vi skal huske på, at vi nok ser ind i en sommer hvor vi som minimum skal købe en ny målmænd, 2 centerbacks (den ene Zanka), en kantspiller og en angriber (hvis JW ryger). Hvis disse spillere skal være i kaliber ala Cornelius og ham den franske stopper, der har været rygter om, så er der nok heller ikke budget til at signe en højre back, der ligger i toppen af lønhierakiet.
    Det synes jeg er et fint argument, som jeg gerne anerkender, hvis det er hans rolle - á la PC's egen rolle da Niclas Jensen havde VB-positionen.

    Set i det lys, så synes jeg nok, at den løn, der fremgår af BT's artikel fra i dag, signalerer noget bekymrende ift. økonomisk ansvarlighed. Han vil have en nettoløn på DKK 4,5 mio. om året. Brutto taler vi Bjelland, det bryder jeg mig ikke om. Det er formentlig fire gange op på hans AGF løn. Det kan man så selv vurdere om han bliver fire gange bedre af at køre over to broer.
    Goldbæks Højrefod

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #677
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det synes jeg er et fint argument, som jeg gerne anerkender, hvis det er hans rolle - á la PC's egen rolle da Niclas Jensen havde VB-positionen.

    Set i det lys, så synes jeg nok, at den løn, der fremgår af BT's artikel fra i dag, signalerer noget bekymrende ift. økonomisk ansvarlighed. Han vil have en nettoløn på DKK 4,5 mio. om året. Brutto taler vi Bjelland, det bryder jeg mig ikke om. Det er formentlig fire gange op på hans AGF løn. Det kan man så selv vurdere om han bliver fire gange bedre af at køre over to broer.
    Mon ikke PC skruer en fornuftig lønaftale sammen. Han har jo selv udtalt de skal være mere præstationsbetingede.
    Med Barto på vej væk skal vi gerne have en seriøs kandidat til en startplads. Anker har ikke været blændende, hvorfor det giver mening med hård konkurrence på positionen.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #678
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Diks har i øvrigt væsentlig ringere record og kortere historik end bartolec havde da vi hentede ham.
    Jeg er interesseret i hvordan du opgør det her. Er det Bartolecs 5 landskampe, som er afgørende. Diks har trods alt spillet mange kampe i den bedste hollandske række krydret med CL-bold.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #679
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg er i øvrigt meget enig med dem herinde der mener PC skal lægge på i FCK i forhold hans strategi i AGF.
    "mere vildt" synes jeg eks ikke lyder som et parameter vi bør stræbe efter, jo spillerne skal vise de kæmper for holdet, altså mentalitet og vilje der udleves i kampene ja tak men med vores budget er der mange flere muligheder til at nå målet men mon ikke PC indser dette, det tror jeg og han virker ikke til at være en der kommer hertil for at rutte med midlerne og agere julemand, ingen sammenligning i øvrigt.

  8. #680
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    595

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Den er svær. Vi har 3 højrebacks i truppen som alle er eller har været landsholdsaktuelle og alle hiver en stor løn plus der er smidt en stor transfer på to af dem. Diks virker som en åbenlys forstærkning hvis ikke vi i forvejen havde så mange midler bundet op i højrebacks. Jeg har ikke været imponeret af nogle af dem, men hælder mest til at give Varela en ny chance da han virker som den mest talentfulde af dem, dog ved vi ikke om ham er gift for omklædningsrummet. Ankersen virker dog færdig og milevidt fra hans tidligere niveau og indgår i rækken af gamle spillere som Ståle har givet en alt for lang kontrakt til en alt for høj løn. Det bliver voldsomt svært at få ryddet op i den trup.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #681
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Talenter udvikler vi selv og så køber vi proven record spillere på internationalt niveau, som vores talenter kan læne sig op ad. Diks er ingen af delene.
    Med al respekt - hvornår har det været vores transferstrategi? For mig at se, vil en evt. signing af Diks være klassisk FCK. Jeg er med på, at PC har talt om at satse mere på talenter til ydermandaterne i truppen for at kunne bruge flere penge på de forventede startere, men jeg mindes ikke at have læst eller hørt ham tale om “proven records” på et “internationalt niveau”. Jeg kan dog sagtens have misset det.

    Vi er nødt til at have realistiske forventninger. Sportschefen er ny, men de økonomiske rammer er umiddelbart de samme, Superligaen er ikke det store trækplaster, og vi har heller ikke europæisk fodbold at lokke med på helt samme måde som tidligere. FCK kommer ikke til at hente udelukkende etablerede profiler fra større hold eller ligaer end vores egne.

    Dermed ikke sagt, at Diks er det rigtige for FCK.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #682
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Vi ved, at Bartolec er på vej ud, og vi ved, at det at blive lejet ud i Varelas alder næsten med sikkerhed betyder, at man ikke vender tilbage. Så kabalen giver vel ret meget sig selv...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #683
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Med al respekt - hvornår har det været vores transferstrategi?
    Det er klubbens egen udmelding ifm. det store skifte i efteråret - med al respekt ...
    Goldbæks Højrefod

  15. #684
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    653

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg kan rigtig godt lide Diks, bedste højreback i Superligaen i denne sæson uden tvivl, så det kan aldrig være helt dårligt at tilknytte sådan en spiller.

    Det er dog svært at sige, uden at kende det endelig budget, om det kan betale sig at invistere så stort i højre back,

  16. #685
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Jeg er interesseret i hvordan du opgør det her. Er det Bartolecs 5 landskampe, som er afgørende. Diks har trods alt spillet mange kampe i den bedste hollandske række krydret med CL-bold.
    Lige her lagde jeg til grund, at Bartolec igennem 2½ sæsoner havde været den eller en af de to bedste back'er på et konstant højt niveau. Kukminerende med at han var en del af Kroatiens landshold, der blev nr. 2 ved VM.

    Diks har haft et et rigtig godt mesterskabsspil rent offensivt. Det er groft sagt hans track record i denne sæson. Jeg er ikke en af dem, der mener, at det gør ham til ligaens bedste back. Han sidder bare stærkt i erindringen pga. hans tre hovedstøds scoringer i de sidste kampe. Hvor mange kan egentlig huske hans defensive aktioner, hans indlæg, kombinationsspil etc.?
    Goldbæks Højrefod

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #686
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det må du uddybe. Iflg. Superliga.dk vinder Ankersen på de fleste fysiske parametre. Jo, Diks var lidt hurtigere denne sæson, men Ankersen løber markant flere meter, spiller væsentlig flere minutter per kamp, har flere sprints og hurtige løb per kamp. Og det i en sæson, hvor han har været ude i lang tid med en skade og corona. Det kan godt være, at Ankersen ikke har imponeret denne sæson men han er altså langt fra en færdig mand.
    Jeg gir ikke meget for sådan en statistik der. Ifølge den er Ankersen altså en glimrende duel-spiller? De fleste der ser fodboldkampe i stedet for statistikker ved, at det i hvert fald ikke er tilfældet. Så jeg bygger det på det mine øjne ser. Det kan da godt være statistikkerne viser et andet billede, men der kan være mange forklaringer på at de er som de er, uden det nødvendigvis fortæller noget om spillerens reelle kvaliteter. Ikke at det er ubrugeligt, men det fortæller aldrig den fulde sandhed. Kommer Diks, er jeg overbevist om det vil give os mere soliditet på hb, både offensivt og defensivt. Men det må tiden jo vise.

    Til dem der slet ikke forstår transferen eller interessen, må jeg spørge, hvad er det for en hylde i forventer vi så handler på? Wass dur ikke fordi han er prol, Diks dur ikke fordi han har et lorte CV og åbenbart kun har præsteret i 6 superligakampe (hvilket iøvrigt er helt i skoven).. Er vi ude i Kyle Walker før folk er tilfredse???

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #687
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser

    Til dem der slet ikke forstår transferen eller interessen, må jeg spørge, hvad er det for en hylde i forventer vi så handler på?
    Skandinavisk landsholdsniveau. Alt under det modarbejder de europæiske ambitioner.

    Rent defensivt klarede AGF sig dårligere end os i mesterskabsspillet - vi modtog 18 mål, AGF modtog 20 mål. Blot en anekdote.
    Goldbæks Højrefod

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #688
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Lige her lagde jeg til grund, at Bartolec igennem 2½ sæsoner havde været den eller en af de to bedste back'er på et konstant højt niveau. Kukminerende med at han var en del af Kroatiens landshold, der blev nr. 2 ved VM.

    Diks har haft et et rigtig godt mesterskabsspil rent offensivt. Det er groft sagt hans track record i denne sæson. Jeg er ikke en af dem, der mener, at det gør ham til ligaens bedste back. Han sidder bare stærkt i erindringen pga. hans tre hovedstøds scoringer i de sidste kampe. Hvor mange kan egentlig huske hans defensive aktioner, hans indlæg, kombinationsspil etc.?
    Hvordan er Bartolec blevet en del af deres VM hold? Han var ikke engang en del af den oprindelige trup på 32. Og han fik sin debut efter VM.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #689
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg gir ikke meget for sådan en statistik der. Ifølge den er Ankersen altså en glimrende duel-spiller?De fleste der ser fodboldkampe i stedet for statistikker ved, at det i hvert fald ikke er tilfældet.
    Nu ved jeg ikke lige, hvad statistikker siger, men mit indtryk er da, at Ankersen netop er en dygtig duel-spiller. I hvert fald i den defensive del, hvor han trods alt rimelig sjældent sættes af en modstander. Endvidere er han den eneste i forsvaret med rimelig fart, som hjælper han til ofte at rydde op efter de andre.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Kommer Diks, er jeg overbevist om det vil give os mere soliditet på hb, både offensivt og defensivt.
    Det er jeg egentlig lidt i tvivl om. Først og fremmest fordi jeg har set meget lidt af Diks kampe, men også fordi jeg som nævnt finder Ankersen som værende en ret god højre back defensivt. Diks kan dog formentlig styrke os i luftspillet på dødbolde og måske også bringe en smule mere fysik, omend jeg ikke ser det som værende voldsomt vigtigt på en back. Bare kig på vores bedste backs igennem tiderne som Niclas Jensen, Pospech osv - det er ikke ligefrem fysisk stærke spillere. Men jeg er ikke det store taktiske geni, så hvis man via analyser har set, at Ankersen sejler rundt placeringsmæssigt defensivt, så skal man da endelig hente Diks.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Til dem der slet ikke forstår transferen eller interessen, må jeg spørge, hvad er det for en hylde i forventer vi så handler på? Wass dur ikke fordi han er prol, Diks dur ikke fordi han har et lorte CV og åbenbart kun har præsteret i 6 superligakampe (hvilket iøvrigt er helt i skoven).. Er vi ude i Kyle Walker før folk er tilfredse???
    Jeg forstår en evt transfer af Diks, hvis han bringer mere offensivt end Ankersen. For det er mit helt store problem med Ankersen pt., nemlig at han er så vildt ringe i sit indlægsspil og at han så ofte træffer de forkerte beslutninger omkring indlæg kontra skud på mål. Men hvis Diks ikke tilfører mere på den front (og hans antal af assist er ikke imponerende), så synes jeg ærlig talt at vi er ude i sløseri med midlerne. Hvis vi henter en højre back for at styrke os offensivt, så tager jeg Wass any day of the week uanset hans tidligere forhold.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #690
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Hvordan er Bartolec blevet en del af deres VM hold? Han var ikke engang en del af den oprindelige trup på 32. Og han fik sin debut efter VM.
    Sorry, my bad

    Det er naturligvis først umiddelbart efter de har vundet sølv.
    Goldbæks Højrefod

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •