Side 85 af 193 FørsteFørste ... 35758283848586878895135185 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,261 til 1,275 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #1261
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Damn der er stille.....ALT for stille...ingen rygter eller bare noget der ligner. Midtbane, fløj, angreb kom med et eller andet.
    Noget man kan gå og sukke og glæde sig over. De holder godt nok kortene tæt ind til kroppen, eller
    Også sker der ikke en skid mere denne gang. ���� håber på der bliver hevet en kanin op af hatten
    Så vi kan være med hvor det er sjovt.

  2. #1262
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Damn der er stille.....ALT for stille...ingen rygter eller bare noget der ligner. Midtbane, fløj, angreb kom med et eller andet.
    Noget man kan gå og sukke og glæde sig over. De holder godt nok kortene tæt ind til kroppen, eller
    Også sker der ikke en skid mere denne gang. ���� håber på der bliver hevet en kanin op af hatten
    Så vi kan være med hvor det er sjovt.
    Der er opstået vanvittigt høje forventninger ifht indkøb/salg/rygter. Der er sket ufatteligt meget i det her transfervindue allerede, og mon ikke vi kontinuerligt vil se ændringer indtil at vinduet lukkes(er det 1. september?).
    Det er alt andet lige en mega sudoko som skal gå op for PC og Thorup, så måske vi bare skal væbne os lidt med tålmodighed og trods alt være glad for dem som allerede er kommet ind/ud.

    Alle er sultne efter indkøb og oprydning, men hold nu k... hvor er der bare gået inflation i twitter-spam, footy-rygter og andet støj. Lad os nu bare se hvad der sker de næste 6 ugers tid - er meget fortrøstningsfuld.
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #1263
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Damn der er stille.....ALT for stille...ingen rygter eller bare noget der ligner. Midtbane, fløj, angreb kom med et eller andet.
    Noget man kan gå og sukke og glæde sig over. De holder godt nok kortene tæt ind til kroppen, eller
    Også sker der ikke en skid mere denne gang. ���� håber på der bliver hevet en kanin op af hatten
    Så vi kan være med hvor det er sjovt.
    Mon ikke der skal noget ud, før der kan komme nyt ind?
    Her tænker jeg især på lønbudgettet som må formodes at være tæt på opbrugt.

    Kan vi eksempelvis få frigivet lønkronerne fra Bartolec, Gryte, Pierre, Bjelland (ønsketænkning) så bør det være muligt at erstatte disse breddespillere med en markant offensiv forstærkning.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #1264
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,508

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    Der er opstået vanvittigt høje forventninger ifht indkøb/salg/rygter. Der er sket ufatteligt meget i det her transfervindue allerede, og mon ikke vi kontinuerligt vil se ændringer indtil at vinduet lukkes(er det 1. september?).
    Det er alt andet lige en mega sudoko som skal gå op for PC og Thorup, så måske vi bare skal væbne os lidt med tålmodighed og trods alt være glad for dem som allerede er kommet ind/ud.

    Alle er sultne efter indkøb og oprydning, men hold nu k... hvor er der bare gået inflation i twitter-spam, footy-rygter og andet støj. Lad os nu bare se hvad der sker de næste 6 ugers tid - er meget fortrøstningsfuld.

    Mon ikke forventningerne er vanvittigt høje, fordi BT-Michel har hørt, at der kommer til at ske ekstremt meget, hvis man lykkes

    Jeps. Hvis FCK lykkes med de planer, som de har lagt og jagter. Så kan det blive ret voldsomt, som jeg forstår
    At det så tager den tid det tager, kan være svært at kapere, når sæsonen starter lige om snart.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #1265
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    559

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg er også frustreret over, at der ikke er rygter om konkrete navne, men lad os lige huske at Grabara, Diks og David blev annonceret i løbet af meget få dage. Der kan jo sagtens være en del under opsejling som pludselig lander i denne uge.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #1266
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Seriøst, vi har hentet 3 direkte forstærkninger af holdet (Grabara, Diks og Khocholava) til vigtige positioner og folk synes ikke der sker nok...
    Der skal nok komme en offensiv spiller som erstatning for Bundu, men forsvaret/målmandsposten er trods alt det der trængte mest til forstærkninger


  11. #1267
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Seriøst, vi har hentet 3 direkte forstærkninger af holdet (Grabara, Diks og Khocholava) til vigtige positioner og folk synes ikke der sker nok...
    Der skal nok komme en offensiv spiller som erstatning for Bundu, men forsvaret/målmandsposten er trods alt det der trængte mest til forstærkninger
    Vi har måske forbedret os en smule på pladser, hvor vi havde landsholdkvalitet. Det er ikke markante forstærkninger, hvor vi mest logisk manglede. Det er så vildt, at folk bliver ved med at give individuelle skylden for et system, som sejler. Lad os lige se om vi er blevet forstærket - det er ikke dårlige køb, men hvem var helt seriøst utryg ved Ankersen? Hvem tror absolut ikke på Kalle kan komme tilbage?

    Vi har købt et par spillere via AGF, som var profiler der - nu må vi se. Bartolec var vel en større profil end Kevin D er/var! Årets målmand gange to vs ikke årets målmand. Underligt som skindet er solgt før vi har taget et ladegreb

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #1268
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi har måske forbedret os en smule på pladser, hvor vi havde landsholdkvalitet. Det er ikke markante forstærkninger, hvor vi mest logisk manglede. Det er så vildt, at folk bliver ved med at give individuelle skylden for et system, som sejler. Lad os lige se om vi er blevet forstærket - det er ikke dårlige køb, men hvem var helt seriøst utryg ved Ankersen? Hvem tror absolut ikke på Kalle kan komme tilbage?

    Vi har købt et par spillere via AGF, som var profiler der - nu må vi se. Bartolec var vel en større profil end Kevin D er/var! Årets målmand gange to vs ikke årets målmand. Underligt som skindet er solgt før vi har taget et ladegreb
    Jeg er meget enig i, at vi er stærkt udfordret i at have et hold med et system og struktur, som spillerne kan have tillid til hinanden i. Efter min vurdering, så har det været vores problem. Jeg synes i en samlet betragtning, at spillerne har ydet en stor indsats på banen for hver især at gøre det bedst mulige og med en stor arbejdsindsats. Jeg har meget svært ved at genkende at vores spillere er dovne og 'has beens' uden hverken nutid eller fremtid, som nogen ynder at fremstille dem.

    Om vi er blevet forstærket med vores indkøb, tvivler jeg på, men jeg er sikker på, at vi er blevet bredere, men nok ikke på de positioner, hvor jeg synes, at vi trængte mest.

    Skal vi give PC noget i hans langsommelighed, så kan det forsvares, at han maksimerer salgspriser og kun har hentet tre 'average Joe', fordi de næste signings bliver i den spektakulære klasse, som vi tidligere har set FCK handle i.

    Mht. JT's citat, at 'vi kommer buldrende fra start', så hører jeg det 1:1. At begynde og udlægge om han måtte have ment noget i retning af en langsom start, hvor vi kommer på plads med strukturen, mens vi får sluset nye spillere ind og får doseret træningsmængde og de mange kampe i juli og august, således vi en gang, efter CFL-gruppespil er sikret, kan begynde at kigge ind i stabile præstationer på et højt niveau, hvor vi vil se enkelte spillere præstere på et højt niveau, som kan blive kampafgørende og vi forhåbentlig står bedre på banen og resultaterne begynder at blive mere stabile - i en positiv retning forstås. Sludder og vrøvl.

    Kommer buldrende fra starten betyder kommer buldrende fra starten. Vi dominerer modstanderen og kører stimer af gode resultater hjem. Resten det er en redningsbåd, fordi man har tvivl om projektet.

    Så PC og JT fra på søndag kører toget og jeg krydser fingre for, at I har købt og bygget en TGV; selvom jeg ikke synes, at der er noget på nuværende tidspunkt, der tyder på det.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 13.07.21 kl. 07:41
    Goldbæks Højrefod

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #1269
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg ser flere påstå, at vi ikke er blevet forstærket på de pladser, hvor vi trængte mest. I sidste sæson lukkede vi 53 mål ind, bl.a. pga. et rystende ringe forsvar og mildest talt svingende keepere. Kan nogen forklare mig, hvor PC i stedet skulle have sat ind, hvis ikke i defensiven?

    1. For mig at se var målmandsposten den ene position, hvor vi stod allersvagest. Kalle Johnsson var en klassekeeper i 18/19 og til dels i 19/20, men er faldet støt i niveau siden og har åbenlyst ikke længere trænerteamets tillid. Afløseren Grytebust har mildest talt ikke overbevist. Det er man selvfølgelig nødt til at reagere på. Ind er kommet en keeper, der af type, statur og udstråling passer langt bedre til topklub som København end de to sprællemænd, vi ellers havde.

    2. I midterforsvaret var vi helt åbenlyst tyndt besat med Zankas foreløbige exit og det forventede salg af Nelsson. Ryger sidstnævnte skal der endda hentes en spiller mere, enten Zanka retur eller en anden.

    3. Man kan argumentere for, at vi ikke manglede backs. Til gengæld er det helt åbenlyst, at vi har manglet gode backs, især i højre side hvor Varela er færdig i klubben, og Bartolec på ingen måder har vist sig som et brugbart alternativ til Ankersen (som bedømt på sidste sæson sagtens kunne trænge til reel konkurrence). Læg dertil, at man i Kevin Diks får en type, som på papiret både har noget af den fart, fysik og dynamik, som vores sportsdirektør helt åbent har efterlyst.

    Jeg ser som mange andre også gerne en hurtig, gennembrudsstærk kantspiller og måske en angriber, hvis Jonas Wind skal spille 10'er/hængende angriber, men transfervinduet er altså åbent længe endnu.
    Sidst redigeret af Dane : 13.07.21 kl. 08:57
    Mvh.
    Dane


  16. #1270
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,563

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg tror i øvrigt ikke at det er "nemt" at handle i et marked når der samtidig har været EM slutrunde som først for ganske nylig er færdigspillet.
    Mage eksperter snakker om den her ketchup effekt - At når først der kommer hul på bylden og de store klubber begynder at røre på sig, så forplanter det sig ned igennem de lavere rangerende klubber/ligaer efterhånden som der kommer spillere i overskud i de større klubber.

    Hvis vi antager at vi kigger efter en offensiv profil i en udenlandsk klub, kan det jo meget vel tænkes at han først skal "komme i overskud" før at vi kan have en chance for at hente vedkommende. Vi vil allesammen gerne have en eller flere markante profiler og spændende navne til klubben - Og her må vi nok erkende at vi ofte ikke står forrest i køen når en spændende spiller med et vidst niveau skal vælge sin fremtidige klub.

    Jeg er rimelig fortrøstningsfuld - Jeg tror nok at vi skal få en spændende tilgang eller to mere ila. transfervinduet. Men jeg at vi venter på at nogle af spillerne på vores shortlist bliver realistiske. Og samtidig tror jeg også som tidligere skrevet at vi nok også skal af med noget dødvægt på lønbudgettet i form af alt for dyre breddespillere...

    Jeg er rimelig fortrøstningsfuld mht. opstarten. Det er et relativt overkommeligt program vi lægger ud med. Så jeg satser på at vi kan bygge videre på momentum fra mestarskabsspillet. Det er simpelthen også et krav at vi i år er med fra starten og ikke står med 4 point efter fem kampe ligesom sidste år......

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1271
    Tilmeldingsdato
    Jul 2020
    Indlæg
    27

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Jeg ser som mange andre også gerne en hurtig, gennembrudsstærk kantspiller og måske en angriber, hvis Jonas Wind skal spille 10'er/hængende angriber, men transfervinduet er altså åbent længe endnu.
    Nogle gange kan jeg godt få den tanke, at vores problem de seneste år ikke har været, at der er købt for lidt ind, men at der er købt for meget ind. Alt for mange spillere bliver købt ind, måske fordi man vil signalere handlekraft, måske fordi man ikke tænker risikoen for fiasko ind.

    Alle er enige i, at vi har låst os ved at have store summer bundet op på lønninger til bænken. Folk der lader sig låse fast i lange og velbetalte kontrakter.

    Jeg kunne ønske mig, at der var samme tålmodighed med at få - udvalgt - "egen avl" til at lykkes, som man har haft med nogle af de dyre indkøb.

    Nu er der allerede skrevet kontrakt med tre nye spillere. Derfor har FCK nu mindre råderum, nu og i resten af spillernes kontraktperioder.

    Nu snakker du angribere og hurtige kantspillere. Tre af de fem ungdomsspillere er vel i spil her: Bøving beskrives som offensiv og med fart. Der er Haraldsson og helt på toppen Højlund. PC har føjet dem til truppen med ordene "de kommer der kun, hvis vi mener, at de har kvaliteten til at hjælpe os med at nå vores målsætninger, og vi tager ikke spillere ind i FCK's trup for at fylde nogle pladser op, men fordi de kan bidrage på banen."

    Så jeg går ud fra, at det er de helt klare forstærkninger, du vil have?

  19. #1272
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Jeg ser flere påstå, at vi ikke er blevet forstærket på de pladser, hvor vi trængte mest. I sidste sæson lukkede vi 53 mål ind, bl.a. pga. et rystende ringe forsvar og mildest talt svingende keepere. Kan nogen forklare mig, hvor PC i stedet skulle have sat ind, hvis ikke i defensiven?
    Det vil vise sig, om vi reelt er forstærkede. Bredden på målmandspositionen og højre back er selvfølgelig styrket, men er startopstillingen blevet markant bedre? Jeg tvivler.

    Det er jo heller ikke kun forsvarets skyld, at der blev lukket så mange mål ind. F.eks. mener jeg, at forsvaret alt for ofte blev svigtet af midtbanen. Mest tydeligt var det, når der ikke var nogen fra den centrale midtbane til at dække af for skud udenfor feltet.

    Defensivt har det også kunnet mærkes, at vi ikke har N’Doye (eller samme type) i front længere. Wilczek er måske lige så målfarlig under de rette omstændigheder men har jo slet ikke de samme boldfærdigheder. Wind har evnerne med bolden, men ikke samme kropsstyrke eller målfarlighed. Resultatet er, at vi ikke kan lægge samme offensive tryk og ikke har en gardering oppe i front, der kan holde på bolden, når holdet er under pres.

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #1273
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,538

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det vil vise sig, om vi reelt er forstærkede. Bredden på målmandspositionen og højre back er selvfølgelig styrket, men er startopstillingen blevet markant bedre? Jeg tvivler.

    Det er jo heller ikke kun forsvarets skyld, at der blev lukket så mange mål ind. F.eks. mener jeg, at forsvaret alt for ofte blev svigtet af midtbanen. Mest tydeligt var det, når der ikke var nogen fra den centrale midtbane til at dække af for skud udenfor feltet.

    Defensivt har det også kunnet mærkes, at vi ikke har N’Doye (eller samme type) i front længere. Wilczek er måske lige så målfarlig under de rette omstændigheder men har jo slet ikke de samme boldfærdigheder. Wind har evnerne med bolden, men ikke samme kropsstyrke eller målfarlighed. Resultatet er, at vi ikke kan lægge samme offensive tryk og ikke har en gardering oppe i front, der kan holde på bolden, når holdet er under pres.
    Jeg er meget enig i, at vi mangler en virkelig stærk angriber til toppen. Får vi det, synes jeg faktisk ikke vi er så langt fra, at have en rigtig rigtig stærk start 11'er. Men det kræver også at der spilles et system, som passer til de spillere vi har. Skal vi eksempelvis spille et system med bredde offensive kanter, så mangler vi pludselig mindst én kantspiller mere, udover Daramy, og så skal Wind spiller fuldblodsangriber, hvilket han måske ikke er skræddersyet til. Mit håb er derfor at vi spiller en 4-3-1-2, hvor Wind ligger i en 10'er position bag Daramy+Ny Doye. Det kunne være et fremragende system. Diks har bestemt kvaliteterne til at give bredden i et sådan system, mens jeg ville gå på jagt efter en pendant til ham på venstrebacken, og så kører Boile ind i centerforsvaret, hvor jeg med længder synes han er bedst.

  22. #1274
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,858

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det vil vise sig, om vi reelt er forstærkede. Bredden på målmandspositionen og højre back er selvfølgelig styrket, men er startopstillingen blevet markant bedre? Jeg tvivler.

    Det er jo heller ikke kun forsvarets skyld, at der blev lukket så mange mål ind. F.eks. mener jeg, at forsvaret alt for ofte blev svigtet af midtbanen. Mest tydeligt var det, når der ikke var nogen fra den centrale midtbane til at dække af for skud udenfor feltet.

    Defensivt har det også kunnet mærkes, at vi ikke har N’Doye (eller samme type) i front længere. Wilczek er måske lige så målfarlig under de rette omstændigheder men har jo slet ikke de samme boldfærdigheder. Wind har evnerne med bolden, men ikke samme kropsstyrke eller målfarlighed. Resultatet er, at vi ikke kan lægge samme offensive tryk og ikke har en gardering oppe i front, der kan holde på bolden, når holdet er under pres.

    Det er da klart, at vi mangler fart på kanterne offensivt, og som jeg hører det, så er det også noget som PC arbejder meget aktivt på. Balancen på midtbanen har heller ikke været optimal, og her mener jeg i høj grad, at Zecas rolle er mest problematisk. Han er en vidunderlig bolderobrer, men der er ofte meget store rum omkring ham, og han mister ofte boldene i opspillet, så man kunne fint allerede nu kigge på en erstatning til ham.

    Jeg mener så, at de tre nyindkøb er markante forstærkninger. Grabara er en markant forstærkning på målmandsposten, han bidrager med aggressivitet og vindermentalitet, han er høj og stærk på indlæg (modsat de to vi havde sidste sæson), han er helt på niveau eller bedre end de to med fødderne og vigtigst af alt, så redder han markant flere afgørende forsøg end både Kalle og Grytebust - i sidste sæson lå han næsten dobbelt så højt på afgørende redninger end de to. Derudover er han 22 og kan på den måde vise sig at være en særdeles fornuftig investering.

    I forhold til Ankersen, så har jeg været enormt skuffet over ham siden han kom tilbage. Hans indlæg har været om end endnu dårligere end tidligere, han mister meget ofte bolden offensivt og virker opgivende efterfølgende og værst af alt, så har han virket langsom og fejlplaceret specielt i restforsvaret. Bartolec orker jeg slet ikke uddybe, han har været en skandale fra dag ét! Her er Diks også en markant forstærkning hans fart og dynamik, defensive styrke og målfarlighed er en markant forbedring. Kan man ikke se det, er det fordi man ikke vil se det!

    Khocholava kender jeg ikke, men ud fra hans historik og den klassiske youtube-video, så virker han i hvert fald markant bedre, end så mange andre der er hentet til den centrale forsvarsposition, i de senere år. Desuden mangler truppen fart og nærkampstyrke hos de centrale forsvarsspillere, det virker han til at have, og så slår han altså nogle uartige sideskift! Når det så kommer til positionen, så håber jeg virkelig, at PC henter minimum én mand mere her. Det har truppen brug for, selv hvis Nelsson forsvinder.

    Det efterlader så en håndfuld håbløse tilfælde som PC skal af med, og forhåbentlig lykkedes han med det, men det er altså også en vanvittig opgave han her er sat på. Det er jo ikke ligefrem fordi det er nemt at sælge dyrt indkøbte fejlkøb midt i en coronatid.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #1275
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-flere-klubber

    Ifølge Boile’s far er der dialog med franske klubber.

    Håber ikke, han smutter.. :(

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •