Side 87 af 193 FørsteFørste ... 37778485868788899097137187 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,291 til 1,305 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #1291
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg er ikke helt enig i, at de tre nyindkøb er markante forstærkninger.
    Jeg kan ikke afgøre om Grabara er bedre end Kalle, da jeg ikke ser nok AGF-kampe, men han har været udskældt i løbet af sæsonen og så mener jeg nu ikke, at Kalle har været dårlig. Øget konkurrence på målmandspladsen har jeg ikke noget imod og jeg håber da at Grabara gør det godt, men bruger vi Leanders tal (dermed hans subjektive vurderinger), så tyder det på at Grabara er bedre i luften, men også at Kalle har været under langt større pres som følge af dårligere defensiv (både flere redninger generelt og flere store redninger) (https://pbs.twimg.com/media/Ex9Nl8wX...pg&name=medium, https://pbs.twimg.com/media/Ex9ielgX...pg&name=medium). Så kan man altid diskutere værdien af de tal, men jeg tror man bliver lidt skuffet hvis man ligefrem forventer en markant forbedring på målmandsposten.
    En målmand i en storklub som vores skal simpelthen kunne præstere kontinuerligt og bidrage til pointhøsten. I Kalles første sæson var han helt fantastisk og han sikrede os ene mand vel i omegnen af 10 point med et hav af store redninger…
    i sidste sæson var det lige omvendt - der var mange drop og dumme beslutninger som kostede mål og point. Og det er der bare ikke plads til hvis man gerne vil vinde mesterskabet.

    Om Grabara er den rigtige vil tiden vise…..

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #1292
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    En målmand i en storklub som vores skal simpelthen kunne præstere kontinuerligt og bidrage til pointhøsten. I Kalles første sæson var han helt fantastisk og han sikrede os ene mand vel i omegnen af 10 point med et hav af store redninger…
    i sidste sæson var det lige omvendt - der var mange drop og dumme beslutninger som kostede mål og point. Og det er der bare ikke plads til hvis man gerne vil vinde mesterskabet.

    Om Grabara er den rigtige vil tiden vise…..
    Det er jo sjovt at Fischer, Kalle, Bjelland osv præstere helt vildt godt i et år og så falder igennem. Jeg ved ikke om vi skal pege på spillerne eller om vi skal til at se lidt mere på vores mandskabspleje og hvordan vi arbejder med motivation.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #1293
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er jo sjovt at Fischer, Kalle, Bjelland osv præstere helt vildt godt i et år og så falder igennem. Jeg ved ikke om vi skal pege på spillerne eller om vi skal til at se lidt mere på vores mandskabspleje og hvordan vi arbejder med motivation.
    Jeg tror sgu det stikker dybere og hver enkelt spiller har jo deres personligheder. Lige når det kommer til Fischer og Bjelland så tvivler jeg det har noget med mandskabspleje og motivation. Nogle gange må man jo bare erkende at vise spillere ikke har niveauet mere og aldrig får det igen. Det er muligt at Fischer "arbejder" og "kæmper" godt. Men det er jo hans X-faktor niveau som ødelagde Suppen de første 6 måneder folk gerne vil se.

    Det er også derfor jeg mener vi akut har brug for netop erstatning for Fischer. Jeg kan simpelthen ikke se ham finde det X-faktor niveau igen. Det er sørgeligt :(. Men Ohh well han kan jo starte med at modbevise mig i kampen på Søndag mod Aab.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #1294
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    122

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Altså lige med Fischer så var han vildt god. Så blev han skadet. Så prøvede han at nå tilbage til det niveau men blev skadet. Sidenhen har han prøvet alt for meget, og tager bla. 80 meters diagonale returløb som ikke gør noget for formationen (hvis vi har en). Lige det syntes jeg er symptomatisk for ham, han prøver for meget, vil for meget og har mistet sin coolness. Det røde kort i Herning var jeg ren Vardy style pres desuden.

    Håber han stadig er den samme spiller, men han har aldrig været typen der ikke har udsving, han er klart mere påvirkelig end andre for faktorer som fans, samfundets beskaffenhed, træner og privatliv end andre. Han fortjener ikke at nævnes i samme sætning som Bjelland i denne sammenhæng, han lader til at lige af det modsatte, og er "flatlinet" et uheldigt sted på formbarometret, uden synligt ønske på at komme tilbage.

    Kalle er en målmand med udsving viser det sig, efter et par voldsomt gode sæsoner. Det er en ærgerlig position at have når man har udsving, i forhold til offensivspillere.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #1295
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er jo sjovt at Fischer, Kalle, Bjelland osv præstere helt vildt godt i et år og så falder igennem. Jeg ved ikke om vi skal pege på spillerne eller om vi skal til at se lidt mere på vores mandskabspleje og hvordan vi arbejder med motivation.
    Jeg husker ikke Bjellands første sæson som helt vildt god. Jeg husker, at visse eksperter, og ham selv, gav ham æren for Vavros fremgang, men det fandt jeg, dengang som nu, en smule søgt. Sagen er den, at forsvarspræstationen i 18/19 var langt under niveauet fra vores bedste mesterskabssæsoner, og at mesterskabet først og fremmest kan tilskrives N’Doye og Skov. Bjelland gjorde det ok - hverken mere eller mindre. Hans manglende hurtighed var tydelig allerede dengang og efterfølgende kom skaderne.

    Jeg husker også Fischers første sæson som god. Jeg kan huske, at jeg var skeptisk ved hans tiltræden, da han aldrig var brændt rigtig igennem i udlandet eller for landsholdet. Jeg var nervøs for, at han skulle vise sig som endnu et evighedstalent. Han viste sig dog hurtigt at være rigeligt god til Superligaen, og jeg sad ofte med en fornemmelse af, at han kunne score mål eller skabe chancer til mål efter behag. Interessant nok var hans anden sæson faktisk endnu bedre. Jeg husker det sådan, at han blev skadet, og at Robert Skov derefter gik målamok, hvorfor skaden på sin vis var held i uheld, men jeg tror ikke, at min hukommelse er rigtig, da han spillede pænt med kampe og leverede mange mål og assists.

    De sidste par sæsoner har ikke været prangende. Han har været meget skadet og er faldet med holdet, men lider også under, at han vil for meget. Jeg er ikke sikker på, at det bliver godt igen.

    Mht. Kalle vil jeg vove at påstå, at selv målmænd som Courtois, Oblak, Ederson mv. ville være udfordrede, hvis de havde spillet for FCK sidste sæson.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1296
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg husker ikke Bjellands første sæson som helt vildt god. Jeg husker, at visse eksperter, og ham selv, gav ham æren for Vavros fremgang, men det fandt jeg, dengang som nu, en smule søgt.
    Hehe ja den husker jeg også. Det var selveste Stig Tøfting der var ude og sige at Bjelland var alle pengene værd, pga. han var årsag til Vavros fremgang. Kæft en omgang vås...

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #1297
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Mht. Kalle vil jeg vove at påstå, at selv målmænd som Courtois, Oblak, Ederson mv. ville være udfordrede, hvis de havde spillet for FCK sidste sæson.
    Han blev ikke meget hjulpet af forsvaret nej. Men jeg sidder alligevel tilbage med følelsen af at han altså burde have gjort det bedre på nogle af de mål der gik ind.
    Det er en skam, for jeg kan virkelig godt lide ham, han virker meget sympatisk og glad for at være i klubben. Men som jeg skrev længere oppe, så skal vi i FCK have en målmand der kan redde point i løbet af en sæson. Det har Jesper Hansen bl.a. gjort i et par sæsoner i FCM inden de skyllede ham ud med badevandet.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #1298
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    323

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Han blev ikke meget hjulpet af forsvaret nej. Men jeg sidder alligevel tilbage med følelsen af at han altså burde have gjort det bedre på nogle af de mål der gik ind.
    Det er en skam, for jeg kan virkelig godt lide ham, han virker meget sympatisk og glad for at være i klubben. Men som jeg skrev længere oppe, så skal vi i FCK have en målmand der kan redde point i løbet af en sæson. Det har Jesper Hansen bl.a. gjort i et par sæsoner i FCM inden de skyllede ham ud med badevandet.
    En Jesper Hansen, der havde Superligaens stærkeste og mest stabile forsvar foran sig. Det understreger jo netop Cybamerc's pointe.

    Den historisk ringe defensive præstation, vi leverede sidste sæson, må ClueJess altså bære hovedparten af ansvaret for.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #1299
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hehe ja den husker jeg også. Det var selveste Stig Tøfting der var ude og sige at Bjelland var alle pengene værd, pga. han var årsag til Vavros fremgang. Kæft en omgang vås...
    Den figurerer også herinde, og det er så dejligt befriende at høre andre kalde den “teori” hvad den er; en stor omgang vås!

    Zan

  18. #1300
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Profetens Skæg Se meddelelser
    En Jesper Hansen, der havde Superligaens stærkeste og mest stabile forsvar foran sig. Det understreger jo netop Cybamerc's pointe.

    Den historisk ringe defensive præstation, vi leverede sidste sæson, må ClueJess altså bære hovedparten af ansvaret for.
    Jeg har set en del kampe med FCM de senere år - og ja de har/havde et godt forsvar. Men når de få chancer så opstod til modstanderholdet så leverede han ofte nogle pragtredninger…

    En god og stabil målmand kan vende nederlag til uafgjorte og uafgjorte til sejre - Og det kan være udslagsgivende når sæsonen er slut og det hele skal gøres op.

    Jeg er ikke ikke ude på at bashe Kalle, han har tidligere stået helt fantastisk for os og virker sympatisk og glad for Fck. Men som sidste sæson skred frem er det nødvendigt med nyt blod. Der var alt for mange både store og små fejl…

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #1301
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Den figurerer også herinde, og det er så dejligt befriende at høre andre kalde den “teori” hvad den er; en stor omgang vås!

    Zan
    Hvorfor skulle Bjelland ikke have haft en positiv indflydelse på Vavro? Selvfølgelig var han ikke eneste årsag (Ståle har selv nævnt den meget spilletid, som han fik året inden som stor årsag), men at det ikke skulle have gavnet en ung og stadig rimelig uskolet Vavro at få en dygtig forsvarer og "dirigent" ved siden af sig skulle da være underligt.

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #1302
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg mener bestemt, at Bjelland har været pengene værd. Problemet er, at hele tilbagebetalingen faldt i én sæson, hvorefter kassen klappede i. Jeg får stadig nervøse trækninger, når jeg tænker tilbage på Vavro/Lüftner. Selvom førstnævnte tydeligvis havde talent, skete der en vanvittig forvandling, da han fik Bjelland som ny makker. Det er selvfølgelig unfair at tilskrive Bjelland hele æren, men han var utvivlsomt en vigtig faktor.

    Samtidig skal Bjelland efter min overbevisning have stor kredit for, at vi med lodder og trisser klemte os forbi Atalanta i kvalifikationen til gruppespillet.

    On topic håber jeg meget, at vi har stærke stoppere på indkøbslisten, hvis Nelsson og/eller Boilesen skifter klub i dette vindue. I så ser det fald tyndt ud, selv hvis vi henter Zanka, da hans partner i givet fald bliver en rusten georgier, et nyoprykket talent eller sneglefart-Bjelland, der formentligt plejer en skade et sted i sommerlandet.

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #1303
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvorfor skulle Bjelland ikke have haft en positiv indflydelse på Vavro? Selvfølgelig var han ikke eneste årsag (Ståle har selv nævnt den meget spilletid, som han fik året inden som stor årsag), men at det ikke skulle have gavnet en ung og stadig rimelig uskolet Vavro at få en dygtig forsvarer og "dirigent" ved siden af sig skulle da være underligt.
    Selvfølgelig skal jeg ikke kunne udelukke om Vavro har lært nogle ting af Bjelland.

    Der hersker formentlig en dynamik på et hold, hvor folk lærer og lader sig inspirere af hinanden.

    Hvad jeg anfægter er den teori at Bjelland pludselig skal være ansvarlig for Vavros gennembrud. Det har figureret (måske inspireret af Tøfting) som noget nær et faktum (for nogle), at Vavros monster-transfer kom qua han var skolet hos Bjelland. Og at Bjelland dermed var alle pengene værd.

    Og det synes jeg er noget vrøvl.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 14.07.21 kl. 21:09

  25. De følgende 15 brugere er enige:

  26. #1304
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Bevares, Bjelland havde da en "fin" første sæson, men så gik det jo også ned af bakke herefter. Så hvis en "fin" første sæson og et par sæsoner efterfølgende langt under niveau retfærdiggøre, at han har været "pengene værd" ja så er kravende i FCK godt nok ikke høje til en af ligaens bedst betalte spiller :).

    Men ohh well forhåbentlig er det snart fortid, men han skal da have held og lykke fremover.
    Sidst redigeret af EraZ : 14.07.21 kl. 22:28

  27. De følgende 7 brugere er enige:

  28. #1305
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Bevares, Bjelland havde da en "fin" første sæson, men så gik det jo også ned af bakke herefter. Så hvis en "fin" første sæson og et par sæsoner efterfølgende langt under niveau retfærdiggøre, at han har været "pengene værd" ja er kravende i FCK godt nok ikke høje til en af ligaens bedst betalte spiller :).

    Men ohh well forhåbentlig er det snart fortid, men han skal da have held og lykke fremover.
    Vavro blev solgt for mere end hvad han var værd. Det er jo tydeligt en dårlig handel for Lazio - derfor kan man snakke om, at Bjelland gjorde ham bedre og vi fik en skøn overpris for ham pga Bjelland. Alle er nok ret skuffet over hvor lidt vi fik ud af en landsholdsspiller i sin bedste alder og med alle, sp mener jeg også Bjelland - men det var en risiko, som vi valgte at tage og nu må vi komme videre og acceptere, at han hæver den løn, som han har krav på.

    Det kan godt ligne Bjelland har været en dårlig handel, men da han blev signet lignede det en kongehandel. Sådan er livet nu engang bare af og til

  29. De følgende 9 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •