Side 3 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 118

Emner: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det handler ikke om alkohol vs. betting for mig. Det handler om det firmaerne står for. Når man flytter sit hovesæde fra Sverige til Malta for at slippe for at betale skatter og afgifter, så skrider moralen for mig. Carlsberg har i over 100 år understøttet dansk og især det københavnske kulturliv i helt ekstrem grad. Unibet nægter - så vidt jeg husker i hvert fald - at betale til kulturlivet i Danmark, som ellers Danske Spil gør. Havde Unibet bidraget til kulturen som deres konkurrent og ikke søgt til et skattely og gamblinghovedsæde som Malta, ja så havde jeg fint kunne leve med det grimme logo. Men dem FCK får på brystet nu, så giver det sgu en klam smag i munden.
    Hvor har du fra at de ikke betaler afgifter til staten? Så vidt jeg ved har Unibet aldrig foretaget sig noget ulovligt, og de betaler mange millioner i afgift til statskassen hvert år. Jeg kan ikke helt sætte mig ind i at du mener der er noget shady ved dem, da de følger landets love, både hvad angår afgifter og transperens i forhold til spilleafhængighed. Det er lidt svært at sammenligne Danske Spil med de andre udbydere som du gør. Det ene er fra monopolets tid og er stiftet af danmarks idrætsforbund og staten, mens de andre er private udbydere sat i verden for at tjene penge. Det svarer lidt til kritisere TV3 for konstant at køre med reklamer, når nu DR ikke gør. Du kan udelukke 99% af alle firmaer i danmark hvis det er problematisk at de forsøger at tjene penge og ikke giver en masse tilbage til kulturlivet. Så er vi tilbage til at det næsten kun er Danske Spil eller en lokal Super Brugsen der kan stå på brystet af vores klub (som forøvrigt er et aktieselskab hvis ultimative målsætning også er at tjene penge til aktionærerne - klamt!).

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Carlsberg har aldrig været 100% København alligevel (tjek eventuelt dette link), så for mig at se er det ligegyldigt, at de nu er væk. Når det så er sagt, så havde jeg gerne set noget andet end Unibet, men moralsk ser jeg ingen forskel på de to selskaber.

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Dec 2006
    Indlæg
    173

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    På Lars Bo Jeppesens LinkedIn skriver han:
    Når UNIBET afløser Carlsberg på F.C. Københavns trøje til sommer sker det præcis 2 år efter Carlsberg meddelte F.C. København at de gerne ville af trøjen for i stedet at fokusere mere på fanoplevelsen og aktivering af sponsoratet. Selvom Carlsberg fortsætter som mainpartner med uforandret commitment til klubben, var det sikkert en stor beslutning, fordi Carlsberg stort set altid har været på vores trøje: Men det var også en beslutning Carlsberg i partnerskabets stærke ånd gav os 2 år til at forholde os til og finde en afløser. Det arbejde startede i efteråret 2020 og i december kunne vi skrive under på en fantastisk aftale med UNIBET om at blive official shirt sponsor fra d. 1.7.2021.

    Når man skal ud og finde en partner til F.C.Københavns trøje er det ikke nogen nem opgave. Der er både mange penge og store følelser på spil. Samtidig er det midt under Corona krisen...... Derfor er vi også glade for at det blev UNIBET vi skrev under med. UNIBET har været en af klubbens største sponsorer siden 2012 og har lavet utallige aktiviteter med og for klubbens og vores fans.

    Lidt bedre forklaring end på FCK.DK

    Så der var ikke så meget et valg her... Men stadigvæk ærgeligt.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Hvor har du fra at de ikke betaler afgifter til staten? Så vidt jeg ved har Unibet aldrig foretaget sig noget ulovligt, og de betaler mange millioner i afgift til statskassen hvert år. Jeg kan ikke helt sætte mig ind i at du mener der er noget shady ved dem, da de følger landets love, både hvad angår afgifter og transperens i forhold til spilleafhængighed. Det er lidt svært at sammenligne Danske Spil med de andre udbydere som du gør. Det ene er fra monopolets tid og er stiftet af danmarks idrætsforbund og staten, mens de andre er private udbydere sat i verden for at tjene penge. Det svarer lidt til kritisere TV3 for konstant at køre med reklamer, når nu DR ikke gør. Du kan udelukke 99% af alle firmaer i danmark hvis det er problematisk at de forsøger at tjene penge og ikke giver en masse tilbage til kulturlivet. Så er vi tilbage til at det næsten kun er Danske Spil eller en lokal Super Brugsen der kan stå på brystet af vores klub (som forøvrigt er et aktieselskab hvis ultimative målsætning også er at tjene penge til aktionærerne - klamt!).
    Du er med på, hvorfor de har flyttet deres hovedsæde fra Sverige til Malta? Det er ikke på grund af den flotte havne front i Valletta, det tror jeg godt vi kan fastslå. At det ikke er ulovligt, ændre ikke på at det er klamt. Flyttede Carlsberg deres hovedsæde fra København til et skattely, ja så ville jeg også påpege det som værende 'klamt!' Desuden mener jeg, at alle spiludbydere burde betale afgifter til sporten og kulturen, for at få lov at udbyde spil i Danmark. Derfor sammenligningen med Danske Spil.

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Jeg synes, der er mange rigtig gode argumenter for hvorfor Carlsberg har været så god en sponsor for os gennem så mange år, udover det antal kroner, de har smidt efter os. Der er tale om en dansk virksomhed med hovedsæde i København og hvis historie ligesom FCKs hører omtvisteligt sammen med Hovedstaden, og som på globalt plan er et af de mest kendte og genkendelige danske brands, på niveau med Lego, Maersk, begrebet "hygge" og fremmedfjendske regeringer. Såvidt vides har FCK de seneste år været det eneste hold i verden, som har haft Carlsberg som hovedsponsor, så vi har været ret genkendelige på den måde. Jeg kan personligt huske at have stået ved Sydney Harbour Bridge i Australien iført en FCK-trøje til nytår 10/11, hvor ikke-danskere genkendte FCK-trøjen på grund af Carlsberg-logoet, og ønskede os og FCK held og lykke i CL 1/8 finalen mod Chelsea.

    Jeg vil ikke blande mig i debatten om hvorvidt det er værre at reklamere for alkohol end for betting-firmaer, men jeg vil aldrig komme til at have den samme følelse af "samhørighed" med Unibet som firma, hvis aftale med FCK uanset hvad kommer til at føles som "just good business" og ikke andet, end jeg har haft med Carlsberg, hvis engagement med FCK og bidrag til samfundsnyttige formål føles som mere end blot en god økonomisk aftale, men at man som djurlander skrev, "går i et med trøjedesignet".

    Og så er der den detalje, at der er færre lande, som forbyder reklamer for alkohol, end som forbyder reklamer for bettingfirmaer på fodboldtrøjerne. Så vi vil se flere europæiske kampe, hvor vi ikke har en hovedsponsor på trøjen, end der har været med Carlsberg som hovedsponsor. Hvilket ikke ser så fedt ud igen.
    Sidst redigeret af Kiwi : 09.02.21 kl. 15:22
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Og så er der den detalje, at der er færre lande, som forbyder reklamer for alkohol, end som forbyde reklamer for bettingfirmaer på fodboldtrøjerne. Så vi vil se flere europæiske kampe, hvor vi ikke har en hovedsponsor på trøjen, end der har været med Carlsberg som hovedsponsor. Hvilket ikke ser så fedt ud igen.
    Hvis Unibet gider betale alligevel, er det da kun fint, at vi slipper for deres logo på trøjen i flere europæiske kampe.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Betting selskaberne betaler 1,35 mia i afgift til staten om året, så når du påstår de ikke betaler afgifter i danmark er det en kæmpe løgn. Kan vi blive enige om det? Så godt som alle andre firmaer end Danske Spil har hovedsæde på Malta, åbenlyst for at betale mindre i skat. Vi kan da godt blive enige om at det moralsk er lavt, men det er vel i sidste ende et politisk problem, som man har forsøgt at løse ved de førnævnte afgifter. Det er altså ret nemt at finde sager om Carlsberg hvor de også har handlet amoralsk (og nogle gange ulovligt) for at optimere deres indtjening. F.eks. nedensående. Velkommen til erhvervslivet.
    https://www.berlingske.dk/virksomhed...e-til-skattely
    https://fodevarewatch.dk/Drikkevarer...le12479137.ece
    https://finans.dk/erhverv/ECE1254359...rg/?ctxref=ext

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Betting selskaberne betaler 1,35 mia i afgift til staten om året, så når du påstår de ikke betaler afgifter i danmark er det en kæmpe løgn. Kan vi blive enige om det? Så godt som alle andre firmaer end Danske Spil har hovedsæde på Malta, åbenlyst for at betale mindre i skat. Vi kan da godt blive enige om at det moralsk er lavt, men det er vel i sidste ende et politisk problem, som man har forsøgt at løse ved de førnævnte afgifter. Det er altså ret nemt at finde sager om Carlsberg hvor de også har handlet amoralsk (og nogle gange ulovligt) for at optimere deres indtjening. F.eks. nedensående. Velkommen til erhvervslivet.
    https://www.berlingske.dk/virksomhed...e-til-skattely
    https://fodevarewatch.dk/Drikkevarer...le12479137.ece
    https://finans.dk/erhverv/ECE1254359...rg/?ctxref=ext
    Jeg taler om den afgift på 15% Danske Spil betaler til kulturen og sportsklubber i Danmark. Den betaler de ikke! Desuden kunne det være interessant, hvis du samtidig viser hvor mange af de 1.35 mia. Danske Spil står for. Jeg har på fornemmelsen, at den langt overstiger de andre udbyderes bidrag. Og, jeg har på intet tidspunkt skrevet noget negativt om betting som institution, eller omtalt Carlsberg som hellige. Jeg siger blot, at Carlsberg som virksomhed primært betaler skat i Danmark, forsøger at betale aflad gennem støtte til kulturlivet i Danmark og at de også støtter grøn forskning. Vis mig et bettingfirma der gør det samme. Desuden spiller jeg selv, og jeg drikker også øl. Folks laster er i mine øjne deres eget ansvar, jeg har bare overordentligt svært firmaer der udnytter skattesystemerne og som samtidig alene har profit som målsætning. Også når man tænker på de typer der gerne står bag bettingfirmaerne.

    Edit:

    Lidt hyggelig læsning om ejerskabet i Unibet.

    https://www.betxpert.com/artikel/kin...-100-millioner
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...er-bag-tremmer

    Ligesom Unibet fortsat betaler store bonuser til nye kunder, på trods af at det er ulovligt i Danmark. https://www.spilxperten.com/unibet-bonus.aspx#gref
    Sidst redigeret af Devil : 09.02.21 kl. 12:39

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg taler om den afgift Danske Spil betaler til kulturen og sportsklubber i Danmark. Den betaler de ikke!
    Kan du ikke lige komme med en liste over virksomheder du så synes der må sponsorere vores klub ud fra dine sære kriterier? Jeg er startet på listen for dig nedenunder, du fortsætter den bare.
    - Danske Spil
    - Super Brugsen

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Unibet er bestemt ikke min ønskesponsor. Med tanke på hvor hårdt klubbens økonomi p.t. lider under corona og restriktionerne, er min tolerance dog betydeligt højere end under mere normale omstændigheder. Hvis det får FCK trygt gennem krisen, er jeg sgu klar til at købe en trøje med røde Prince-logoer på ærmerne - er dog klar over, at markedsføringsloven ikke åbner for den mulighed ;-)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    22

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Der har været mange sager med U.... at de ikke vil udbetale penge og at de lukket konti uden varsel og nægter at åbne dem igen. Det er ikke ulovligt at have firma i skattely, men det er amorask og ikke FCK værdigt.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #42
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af pabbi55 Se meddelelser
    Ifølge EB betaler U.... 10 mill om året. Det vil jeg ikke betegne som "rigtig mange penge". Jeg er sikker på at en sund og fornuftig sponsor til 5 mill om året kan findes. Ludomani er et stigende problem i samfundet og jeg synes ikke at det klæde FCK at bidrage til samme. Især med hensyn til at der samtidigt bliver storsatset på at få flere unge fans på stadion.
    Husk lige at skylde din holdning ned på en god fadbamse til fredagsbaren. Der er shots med på tilbud. God pris.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #43
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Kan du ikke lige komme med en liste over virksomheder du så synes der må sponsorere vores klub ud fra dine sære kriterier? Jeg er startet på listen for dig nedenunder, du fortsætter den bare.
    - Danske Spil
    - Super Brugsen
    Alle firmaer, så længe de som udgangspunkt ikke primært omgår skattelovgivningen i Europa (hvilket Unibet er dømt for), ikke bevidst søger skattely, ikke producerer våben, ikke er tilknyttet forskellige kriminelle foretagender. Det var vidst en ret omfattende liste.
    Derudover har jeg en række idealistiske ønsker om bæredygtighed og transparens, men jeg er ikke moralens vogter, som du ellers gerne vil have mig til at fremstå, og kan fint acceptere firmaer som eksempelvis Danske Bank, Nordea og Carlsberg, selvom de heller ikke er perfekte, da jeg som udgangspunkt ønsker det bedste for FCK.

  25. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Alle firmaer, så længe de som udgangspunkt ikke primært omgår skattelovgivningen i Europa (hvilket Unibet er dømt for), ikke bevidst søger skattely, ikke producerer våben, ikke er tilknyttet forskellige kriminelle foretagender. Det var vidst en ret omfattende liste.
    Derudover har jeg en række idealistiske ønsker om bæredygtighed og transparens, men jeg er ikke moralens vogter, som du ellers gerne vil have mig til at fremstå, og kan fint acceptere firmaer som eksempelvis Danske Bank, Nordea og Carlsberg, selvom de heller ikke er perfekte, da jeg som udgangspunkt ønsker det bedste for FCK.
    Hvornår er unibet dømt for at omgå skattelovgivningen i EU? Er det et postulat i stil med dit vås om at de ikke betaler afgifter i DK eller har du et link? Det vil jeg mægtigt gerne se. Siger ikke det ikke passe, jeg har bare aldrig hørt om det eller kunne finde noget ved googlesøgninger. Jeg siger ikke at de på nogen måde er et perfekt firma, men du kan finde snask på alle større firmaer. Jeg fandt selv en hel del på Carlsberg længere nede i tråden, og nu nævner du selv Danske Bank :D

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #45
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    En ting er at man synes Unibet har et grimt logo, men hvordan kan betting være et mere underlødigt produkt end alkohol?
    Alkohol er da klart mere lødigt end betting. Og her snakker jeg ikke om moral. Jeg havde haft mindre sjov, kysset færre piger, været til kedeligere fester og haft kedeligere samtaler, hvis ikke det var for alkohol. Ja, jeg er i tvivl om jeg havde overlevet nogle af kampene i 2020 uden...;-) For mig er alkohol et produkt af høj kvalitet og reel værdi - ordbogens definition på lødighed. Ja, det er ikke noget man skal drikke hver dag, og man skal virkelig ikke havne i et overforbrug - det gælder ALT i denne verden bortset fra mål scoret af FCK. Jeg better da en sjældent gang i mellem, men jeg kan sagtens undvære det i mit liv og i forbindelse med en tur i Parken.

    Der bliver det straks lidt sværere med alkohol. Og Carlsberg er bare en Københavnsk kæmpe med internationale ambitioner - ligesom FCK. Unibet signalerer bare ligegyldig corporate metervare uden identitet og historie for andet end skattespekulation og latterlige reklamer.

    Med en omsætning på 830 millioner vil jeg gerne tjene 4 millioner mindre om året og stadig have Carlsberg på trøjen. Det tror jeg tjener sig hjem på den lange bane i form af fortælling og brand ift til både kunder og nye spillere. Der er bare noget der tyder på, at det aldrig har været en mulighed, men nok mest fordi Carlsberg desværre har prioriteteret anderledes.
    Danmark til Valby Bakke

  28. De følgende 3 brugere er enige:

Side 3 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  2. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  3. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 18.12.12, 22:54
  4. Hvor mange søger job hos Unibet?
    By GhostInTheShell in forum Diverse
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 20.02.04, 10:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •