Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 118

Emner: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    148

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    http://www.kb-boldklub.dk/om-kb/profil/kbs-logo/

    Som det fremgår af ovenstående, er Carlsbergs logo tegnet af Bindesbøll, som også tegnede KB's logo. Det er endda sådan, at Bindesbøll i sin tid tog overpris for sit Carlsberg-logo, for at kunne give smukke, fine KB det fine og elskede logo kvit og frit. Så forbindelsen til øl og specifikt Carlsberg går langt tilbage, og jeg synes det er trist at miste det link. Vi kunne ikke have en bedre trøjesponsor end Carlsberg, efter min mening. Og jeg tror der går en del år før jeg slipper øl-logoet på brystet.
    Raptus


  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Jeg hører til dem, der er ked af skiftet fra Carlsberg til Unibet (og jeg har forstået, at det i højere grad er Carlsbergs ønske end vores).

    Det skyldes til dels også Carlsbergs lange danske historie og betydning for den danske kultur, men et kæmpe element for mig er også trøjens æstetik. Og her er/var Carlsberg noget af det flotteste, man kan få, synes jeg. Carlsberg har et flot, klassisk logo, som dermed ikke generer øjet ligesom visse andre trøjers sponsorer. Et andet eksempel på flotte sponsorlogoer er Buitoni fra Napolis trøjer i 80'erne, som også var med til at skabe en super fed spillertrøje.

    Som andre har været inde på må man håbe, at Unibet benytter et forholdsvis neutralt logo i FCK-farver (som Carlsberg), og hverken lysegrøn skrift eller de 6 cirkler, som jeg bl.a. husker fra Aston Villas trøjer.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    https://www.fck.dk/nyhed/klubhuset-m...ibet-carlsberg

    Nyeste udgave af Klubhuset vedr. denne nyhed.

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010
    Indlæg
    373

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    ja gid det var 3-stjernet salami jeg talte om, men ja det er Codan, og ja jeg tænker stadig brøndby når jeg ser det logo. Ergo var det en god trøjesponsor.
    Den tredje gang det er sket i Danmark er vel 3-stjernet og Horsens. Perfekt match.
    Jeg er ikke meget for Unibet. Så hellere Gardin Lis.
    - Joppe
    __________________________
    http://xkcd.com/386/

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bechs Se meddelelser
    Kan du forklare mig hvori forskellen ligger -> Vi tager gerne imod 10 MDKK når færre ser det (tribune-sponsorat) men tager ikke imod 10 MDKK når mange ser det (trøje-sponsorat)? Det handler kun om hvem, der ser at vi tager imod pengene?

    Det giver ikke rigtig mening for mig?

    Mvh,
    Bechs

    PS: Havde helst beholdt Carlsberg på brystet.
    Forskellen er at langt flere mennesker, særligt tilhængere og modstandere af klubben, noterer sig, og bekymrer sig om, hvad der står på spillertrøjen, fremfor hvad der står på en tribune på stadion. Spillertrøjen har vel alle dage været den fremmeste repræsentation af en fodboldklub på og udenfor banen - med graden af eksponering, samt traditioner og følelser involveret, er den umulig ikke forholde sig til for langt størstedelen. Om man "bør" være lige forarget, uanset om et sponsornavn dukker op i klubbens logo, eller på toiletterne på stadion, vil jeg ikke gøre mig til moralsk dommer over, jeg konstaterer bare, hvilket denne tråd tydeligt bevidner, at det ikke er tilfældet.

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Hvorvidt Unibet er den rigtige sponsor, vil jeg lade andre vurdere, men blot konstatere at de jo trods alt har haft et tribunesponsorat i jeg ved ikke hvor mange år, uden at jeg kan huske at dette har været debatteret herinde. Hvorfor det så skal debatteres fordi de kommer på trøjen, det forstår jeg ikke.
    Ganske kort, så er mit bud på det:
    Netop fordi de kommer på trøjen ;-)

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Vores samfund lider mere under alkohol end betting, som hele, så argumentet om at Carlsberg jo donere til kulturlivet osv. er en anelse svær at tage seriøst. Det er jo helt bevidst når Carlsberg bruger filantropi og sportswashing til at gøre sig selv acceptabel i den brede befolknings øjne, for deres produkt berettiger det virkelig ikke. Nærværende tråd viser så også at de lykkes rigtig godt med det, når de kan ophøjes til at være de gode, mens bettingfirmaerne er de onde.

    Jeg kunne følge kritikken hvis den gik på at det er ærgerligt man ikke bruger muligheden til hverken at reklamere for alkohol eller betting, men at rejse kritik af at reklamere for betting samtidig med man ønsker et fortsat Carlsberg sponsorat, er jo bare hyklerisk.
    Nej, det giver ingen mening at prøve at konkludere, hvem af spilbranchen og alkoholbranchen der samlet set er "renest". Det giver nul mening, og er sådan set ikke heller ikke relevant for sagen her. Hvis det var idealet for en trøje-/hovedsponsor, skulle man nok kigge i helt andre retninger for sponsorer, men det er jo slet ikke aktuelt og realistisk.

    Vi taler om, hvem der skal have den centrale plads på en fodboldtrøje. Det er ren og skær følelser for os som fans. Ikke logik og matematik. Og der synes jeg personligt, at Carlsberg er et langt federe brand end Unibet.

    Det har ikke noget med renhed og CSR at gøre. Jeg synes bare, at øl er et meget federe produkt end betting. Og at Carlsberg har en helt anden karakter og en historik, både generelt og i forhold til FCK, samt en tilknytning til Danmark og København, som gør det til et mere rigtigt brand at have på trøjen.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det tager jeg gerne til efterretning, men det ændre intet i mit syn på Unibet. Desuden viser -smøles indlæg lidt længere oppe fint, hvad jeg mener med “ikke at betale afgifter”. Kunne du ikke også uddybe, hvor stor en andel af de 1.35 mia. i afgifter Unibet står for til sammenligning med Danske Spil. Står Danske Spil eksempelvis for den 75% og Unibet for 5%, så klinger det hult i mine øre, når omsætning for Unibet i 2019 var 500 mio.

    Og, du forholder dig ikke til, at Unibet bevidst bryder de omtalte bonuslove, også i Danmark. Lige nu med en bonus hvis man bruger koden 2021 som ny kunde. Var Unibets licens svensk eller dansk, så ville dette ikke være et problem.
    Hvis vi går ud fra at der ikke foregår noget ulovligt er en fast % afgift vel ret irrelevant om hvor meget de står for?

    Umildbart burde en 15% afgift, som jeg synes i skrev om, så egentlig bare vise hvor store de er?

    Så hvis Danske Spil står for 75% af det, viser det vel mere bare at Danske Spil har 75% af markedet.

    Det skal siges jeg intet kender til reglerne om dette, men det lyder ikke som et problem?

    Om den bonus lov, jeg kan ikke helt finde regler om at man ikke må give en bonus til nye kunder?

  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Det kan du godt have ret i. Men når det så ikke skulle være Carlsberg længere, hvorfor så ikke benytte lejligheden til at finde en trøjesponsor, der var knap så moralsk anløben som en ludomani-fabrik? Jeg synes, det klinger enormt hul, når man i klubbens egen 'STRATEGI 2019+' finder sætninger som disse:
    Er det ikke det jeg skriver i anden halvdel af mit indlæg? :)
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  14. #70
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Hvis vi går ud fra at der ikke foregår noget ulovligt er en fast % afgift vel ret irrelevant om hvor meget de står for?

    Umildbart burde en 15% afgift, som jeg synes i skrev om, så egentlig bare vise hvor store de er?

    Så hvis Danske Spil står for 75% af det, viser det vel mere bare at Danske Spil har 75% af markedet.

    Det skal siges jeg intet kender til reglerne om dette, men det lyder ikke som et problem?

    Om den bonus lov, jeg kan ikke helt finde regler om at man ikke må give en bonus til nye kunder?
    Nej, for Dansk Spil er alene om at betale netop den afgift på de 15%. Ingen af de maltesisk-baserede udbydere betaler til kultur- og sportspuljen.

    Edit: der er en lov om bonus ved ny kunder. Den kom sidste år, inspireret af tilsvarende lovgivning fra Norge og Sverige.
    Sidst redigeret af Devil : 09.02.21 kl. 17:42

  15. #71
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    En helt anden ting er den pudsige information om, at Carlsberg har i sinde at blive på trøjen – på ærmet.

    Det må være i venten på et varslet nyt trøjereglement, inspireret af Premier League, La Liga mm, der træder i kraft til sommer, for lige nu må ærmet ikke bruges til reklamer, så vidt jeg kan se:

    Skulder
    1 fælles reklame for alle hold i en division
    (enkelte hold kan således ikke benytte denne mulighed)
    max. 80 cm2
    Det er en skam, i øvrigt. Har altid holdt af, at der trods alt kun var en sponsor på vores tøj. Men tiderne, De ved ...

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #72
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det er en skam, i øvrigt. Har altid holdt af, at der trods alt kun var en sponsor på vores tøj. Men tiderne, De ved ...
    Åh, det bliver da herligt, når vi en dag kan gå fuld speedway og få plads til Mr. Jardex, Dana Lim, Anders Andersen Rengøring og alle de andre gamle venner! ;-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 13 brugere er enige:

  19. #73
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    En helt anden ting er den pudsige information om, at Carlsberg har i sinde at blive på trøjen – på ærmet.

    Det må være i venten på et varslet nyt trøjereglement, inspireret af Premier League, La Liga mm, der træder i kraft til sommer, for lige nu må ærmet ikke bruges til reklamer, så vidt jeg kan se:


    Det er en skam, i øvrigt. Har altid holdt af, at der trods alt kun var en sponsor på vores tøj. Men tiderne, De ved ...

    https://www.youtube.com/watch?v=0iXKX4mDtCE

    Det bliver indført i alle europæiske turneringer: Se ca. ved 31:30. :)
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  20. #74
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    En helt anden ting er den pudsige information om, at Carlsberg har i sinde at blive på trøjen – på ærmet.

    Det må være i venten på et varslet nyt trøjereglement, inspireret af Premier League, La Liga mm, der træder i kraft til sommer, for lige nu må ærmet ikke bruges til reklamer, så vidt jeg kan se:


    Det er en skam, i øvrigt. Har altid holdt af, at der trods alt kun var en sponsor på vores tøj. Men tiderne, De ved ...
    Ah. Hvis man nu gør det smagfuldt, ligesom f.eks. det Danske håndbold-landshold, hvor reklamen nærmest falder i et med trøjen, så er det vel OK :-)

    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #75
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    For mig, personligt, handler det ikke om hvad klubben reklamerer for, men hvad JEG skal reklamere for.

    - Det vil ofte være muligt at se mig reklamere for Carlsberg, enten fordi jeg render rundt med en gammel trøje, eller fordi jeg drikker af en dåse med logoet på.
    - Jeg kommer aldrig til at spille et sted, hvor overskuddet ikke ender i udlodningsmidlerne. - og jeg kommer ikke til at rende rundt med en trøje, med Unibet på maven. - Det er ikke fordi Unibet nødvendigvis er større og ondere end så meget andet. For mit vedkommende er betting bare ikke noget JEG har lyst til at reklamere for.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  2. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  3. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 18.12.12, 22:54
  4. Hvor mange søger job hos Unibet?
    By GhostInTheShell in forum Diverse
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 20.02.04, 10:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •