Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678
Viser resultater 106 til 118 af 118

Emner: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    235

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg vil selvfølgelig ikke underkende regeringens hang til populistiske beslutninger, men umiddelbart synes jeg, at en beslutning af sådan en karakter vil kræve en væsentlig underbygning, som på flere fronter vil være svær at etablere.
    Jeg kan ikke se det sku være specielt populistisk. Det ville kræve at det var en populær beslutning. Det er jeg ikke sikker på.
    Jeg siger bare at jeg tror at den tendens, at de sponsorer der lige nu ikke er tilladt på børnetrøjer eller i europa, godt kunne udvides. Jeg kan heller ikke se det bombardement af tv-reklamer fra betting-selskaberne, der foregår nu, bare fortsætter. Men det er alt sammen spekulationer, vi får se.
    Jeg mener bare generelt, at FC København har et ansvar ud over det økonomiske overfor auktionære osv., nemlig som repræsentant for hovedstaden og alle tilhængerne, både voksne, børn og unge. Det ansvar indebærer at de agerer forbilledligt. Hvad det vil sige, hvor den grænse går, er der nok mange meninger om. Dubai var der åbenbart rimelig konsensus om var på den forkerte side. FC fik også fjernet et regnbueflag for nogle år siden, det sker nok ikke igen. Unibet på trøjen synes jeg personligt ikke er smart, men jeg respekterer der kan være andre holdninger til det.

    Det vigtige, synes jeg, er, at FC København (og vi) erkender, at de har et ansvar som forbillede, også ift til de partnere de vælger.
    h

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,216

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Sjovt. Jeg har alle dage misundt børnene og deres trøjer uden logo.
    Ja men jeg ved at børnene ikke har det på sammen måde når de skal løbe rundt med tøj fra deres idoler. Det betyder noget at det er den helt korrekte trøje.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,216

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af hilarius Se meddelelser
    Jeg kan ikke se det sku være specielt populistisk. Det ville kræve at det var en populær beslutning. Det er jeg ikke sikker på.
    Jeg siger bare at jeg tror at den tendens, at de sponsorer der lige nu ikke er tilladt på børnetrøjer eller i europa, godt kunne udvides. Jeg kan heller ikke se det bombardement af tv-reklamer fra betting-selskaberne, der foregår nu, bare fortsætter. Men det er alt sammen spekulationer, vi får se.
    Jeg mener bare generelt, at FC København har et ansvar ud over det økonomiske overfor auktionære osv., nemlig som repræsentant for hovedstaden og alle tilhængerne, både voksne, børn og unge. Det ansvar indebærer at de agerer forbilledligt. Hvad det vil sige, hvor den grænse går, er der nok mange meninger om. Dubai var der åbenbart rimelig konsensus om var på den forkerte side. FC fik også fjernet et regnbueflag for nogle år siden, det sker nok ikke igen. Unibet på trøjen synes jeg personligt ikke er smart, men jeg respekterer der kan være andre holdninger til det.

    Det vigtige, synes jeg, er, at FC København (og vi) erkender, at de har et ansvar som forbillede, også ift til de partnere de vælger.
    Om end mange af synspunkterne er sympatiske, så er det ikke synspunkter jeg vil bekymrer mig om når jeg går til fodbold. Jeg går til fodbold for at slå hjernen fra og kun koncentrerer sig om hvad der foregår på banen. Og måske for at hører hvordan det går med familien hos sidemanden. Den politisk stillingtagen som FCK eventuelt skal tage, skal helst holde sig endog meget overordnet. Dvs på niveau med hvad vi ser idag. Anti racisme / der er plads til alle, når vi spiller europa; Pride, hvis der er fodbold i pågældende weekend.
    Men jeg synes det ville være godt med et forsigtighedsprincip omkring politiske udmeldninger (uanset hvor enige vi kan være i dem) som FCK gør sig til bannerfører for.
    Personligt synes jeg det er vigtigere at det er trygt og sikkert at gå til fodbold, også på udebane i Brøndby, end hvor FCK tager på træningslejr.
    Og med hensyn til hovedsponsorer, så kan det være et fedt om det er alkoholisme eller ludomani vi reklamere for.
    Sidst redigeret af djurlander : 11.02.21 kl. 10:17

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    594

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Ja men jeg ved at børnene ikke har det på sammen måde når de skal løbe rundt med tøj fra deres idoler. Det betyder noget at det er den helt korrekte trøje.
    Jeg købte den mindste dame størrelse af trøjerne til min 10 årige dreng, så han render stolt rundt og reklamerer for øl på brystet. Den passer ham perfekt. Bare et lille tip.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #110
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af hilarius Se meddelelser
    FC fik også fjernet et regnbueflag for nogle år siden, det sker nok ikke igen.
    Det er et sidespring, men – flagene var en reklame for en sexlegetøjsbutik, så det kunne godt tænkes at ske igen, jfr det generelle forbud mod at lave piggyback-kampagner inde i Parken til kampene ;-)

    Det gik lidt tabt i en meget uheldig forsvarsaktion for konfiskeringen, hvor det hed, at det var et "politisk budskab".

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #111
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Enig i, at det er ærgerligt at miste Carlsbergs logo på trøjen. I sidste ende er det vel udbud/efterspørgsel (altså flest $). Carlsberg kaster sig nu ind i "Fan Village" i stedet - tak for skod fadøl til en milliard kroner...

  12. #112
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,216

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det er et sidespring, men – flagene var en reklame for en sexlegetøjsbutik, så det kunne godt tænkes at ske igen, jfr det generelle forbud mod at lave piggyback-kampagner inde i Parken til kampene ;-)

    Det gik lidt tabt i en meget uheldig forsvarsaktion for konfiskeringen, hvor det hed, at det var et "politisk budskab".
    Den detalje havde jeg misset, så tak for at påpege det.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #113
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Ja men jeg ved at børnene ikke har det på sammen måde når de skal løbe rundt med tøj fra deres idoler. Det betyder noget at det er den helt korrekte trøje.

    Ja, der er forskel på børn. Mine børn, da de kunne krybe i en børnestørrlse var aldrig optaget af, hvad der stod på brystet. Alene, om der stod N'Doye, Zanka eller Delaney på ryggen.

    I øvrigt lidt komisk i Klubhuset, da en fan stillede det meget relevante spørgsmål, hvordan klubben ser på reklame for et spilfirma på trøjer og børn, der ser op til deres idoler. Svaret var så, at der ikke kom Unibetlogo på trøjer i børnestørrelse. Det var bare ikke det, der blev spurgt om.

    .o0 (Mon ikke 1landen svarer på dette indlæg med spørgsmålet "Du synes måske, at der er forskel på ølreklamer og spillereklamer på spillertrøjer og så børn?".).

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #114
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af Fede Se meddelelser
    https://www.youtube.com/watch?v=0iXKX4mDtCE

    Det bliver indført i alle europæiske turneringer: Se ca. ved 31:30. :)
    Oh, den spidsfindighed har jeg misset. Men det var kun europæiske turneringer, dog.

    Thuesen siger så, at der kun har været tradition for én sponsor, men her i DK har vi haft lov til to i en del år. Det kan f.eks. ses her i denne tilfældigt valgte situation fra en superligakamp:




    Jeg formoder så, at det danske reglement bringes på linie med det europæiske. Det må også meget gerne gælde trøjer, så vi kan få en helt rigtig udgave af den blå/sort-stribede igen snart. Man må jo gerne have hvide tal på blå og sorte striber for UEFA, det er kun Divisionsforeningen som er imod det af en eller anden grund.



    (Ingen grund til at lave det i zigzag, dog)

  17. De følgende 11 brugere er enige:

  18. #115
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,429

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Oh, den spidsfindighed har jeg misset. Men det var kun europæiske turneringer, dog.

    Thuesen siger så, at der kun har været tradition for én sponsor, men her i DK har vi haft lov til to i en del år. Det kan f.eks. ses her i denne tilfældigt valgte situation fra en superligakamp:




    Jeg formoder så, at det danske reglement bringes på linie med det europæiske. Det må også meget gerne gælde trøjer, så vi kan få en helt rigtig udgave af den blå/sort-stribede igen snart. Man må jo gerne have hvide tal på blå og sorte striber for UEFA, det er kun Divisionsforeningen som er imod det af en eller anden grund.



    (Ingen grund til at lave det i zigzag, dog)
    Særdeles velvalgt tilfældig situation :-)

  19. De følgende 9 brugere er enige:

  20. #116
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    554

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Rører mig ikke, at der er et bettingfirma på trøjen. Skal vi så også takke nej til TV-penge og præmiepenge, fordi de i høj grad er betalt af bettingfirmaer? Jeg synes det er ærgerligt, at Carlsberg forsvinder fra brystet, for Carlsberg og FCK/København hører bare sammen, men det måtte formentlig ske en dag.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #117
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Rører mig ikke, at der er et bettingfirma på trøjen. Skal vi så også takke nej til TV-penge og præmiepenge, fordi de i høj grad er betalt af bettingfirmaer? Jeg synes det er ærgerligt, at Carlsberg forsvinder fra brystet, for Carlsberg og FCK/København hører bare sammen, men det måtte formentlig ske en dag.
    Skal vi også sige nej til penge fra menneskerettighedsorganisation er, de eksisterer jo i samme verden som bettingfirmaer?
    Sidst redigeret af Søren Q : 13.02.21 kl. 11:16

  23. #118
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Unibet på brystet fra sommeren 2021 (til minimum 2023)

    Jeg er hverken begejstret eller sur over Unibet som sponsor. Og jeg er ikke læge eller skatteekspert, men en lynhurtig søgning fortæller mit indre kompas, at man måske skal være lidt varsom med at sætte Carlsberg op på en højere piedestal, end de kan tåle at dratte ned fra.



    https://watchmedier.dk/nyheder/polit...le12482064.ece

    https://www.bt.dk/danmark/se-carlsbe...pe-skattefidus

    https://www.berlingske.dk/business/s...ndgaar-skatten

    https://fodevarewatch.dk/Drikkevarer...le12482448.ece

    https://nordjyske.dk/nyheder/nul-kro...b-4e6427e78909
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommeren 2021
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2884
    Sidste Meddelelse: 05.11.21, 10:21
  2. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  3. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 18.12.12, 22:54
  4. Hvor mange søger job hos Unibet?
    By GhostInTheShell in forum Diverse
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 20.02.04, 10:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •