Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Planerne for "Fan Village"

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Planerne for "Fan Village"

    Så kom der nyt om det de store projekt "Fan Village" foran B-tribunen: https://www.fck.dk/fan-village.

    Men hvor meget nyt er der egentlig i det? Der står det vil blive et mobilt setup, men det adskiller sig vel ikke meget fra hvordan det er blevet gjort tidligere?
    Jeg er lettere forvirret... Jeg havde da håbet på noget mere permanent, som måske også var åbent når der ikke var kamp.
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Jeg er også spændt.

    I området omkring Parken er der et mylder af restauranter, barer, bodegaer, fastfoodsteder mv. der tilbyder en væld af muligheder der nok nogenlunde afspejler det væld af præferencer som jeg tænker vil være til stede på en kampdag. Mange af Parkens gæster er igennem mange år blevet vant til at besøge nærliggende steder før og/eller efter kampene i Parken. Det gælder både folk der har et fast sted og folk der mærker efter hvad maven og ganen lyster og vælger derefter. Så der skal noget til at få folk nøjes på det punkt når alternativerne er lige om hjørnet.

    Og selv under sommerens sol når bodegaens varme ikke længere frister i samme grad, så ligger en af byens største græsplæner lige på den anden side af vejen som konkurrent (koblet med en række kiosker i området med billige øl). Umiddelbart skal der noget til at lokke mig fra en dejlig græsplæne over på en parkeringsplads (med dyrere øl). Parkens forsøgte på et tidspunkt med Lions & Barrels, men selv en kande øl til 80 kroner lokkede ikke nævneværdige mængder af folk forbi.

    Hvad kan planerne som de lokale fastfoodsteder/restauranter/bodegaer/barer/kiosker ikke allerede gør i fællesskab med Fælledparken, statuen og hvor folk ellers mødes? Hvad skal med konkurrere på?
    Et bud er at det større fællesskab skal være et trækplaster , men så skal man ændre folks vaner fra at opvarmningen hedder består af en durumrulle, to øl og tre venner til at den står på 200+ (?) fans og dyre(re) fadøl. Og den ændring tænker jeg tager tid.
    Det kan også være underholdningsindslag med spillere, kendte, musikere osv. Altså, Carlsberg Corner bare udenfor? Corona-venligt i det mindste.

    Jeg glæder mig til at se deres planer for alle disse tanker har de sgu nok gjort sig og har forhåbentligt nogle bedre løsninger på vej end jeg kan finde på pt.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Personligt så synes jeg at madudvalget er ret undervældende i og omkring Parken.. En durum-rulle, en bøfsandwich eller en hotdog, det er sgu ikke voldsomt imponerende ift. vi har en Michelin-restaurant indbygget i Parken..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Jeg er også spændt.

    I området omkring Parken er der et mylder af restauranter, barer, bodegaer, fastfoodsteder mv. der tilbyder en væld af muligheder der nok nogenlunde afspejler det væld af præferencer som jeg tænker vil være til stede på en kampdag. Mange af Parkens gæster er igennem mange år blevet vant til at besøge nærliggende steder før og/eller efter kampene i Parken. Det gælder både folk der har et fast sted og folk der mærker efter hvad maven og ganen lyster og vælger derefter. Så der skal noget til at få folk nøjes på det punkt når alternativerne er lige om hjørnet.

    Og selv under sommerens sol når bodegaens varme ikke længere frister i samme grad, så ligger en af byens største græsplæner lige på den anden side af vejen som konkurrent (koblet med en række kiosker i området med billige øl). Umiddelbart skal der noget til at lokke mig fra en dejlig græsplæne over på en parkeringsplads (med dyrere øl). Parkens forsøgte på et tidspunkt med Lions & Barrels, men selv en kande øl til 80 kroner lokkede ikke nævneværdige mængder af folk forbi.

    Hvad kan planerne som de lokale fastfoodsteder/restauranter/bodegaer/barer/kiosker ikke allerede gør i fællesskab med Fælledparken, statuen og hvor folk ellers mødes? Hvad skal med konkurrere på?
    Et bud er at det større fællesskab skal være et trækplaster , men så skal man ændre folks vaner fra at opvarmningen hedder består af en durumrulle, to øl og tre venner til at den står på 200+ (?) fans og dyre(re) fadøl. Og den ændring tænker jeg tager tid.
    Det kan også være underholdningsindslag med spillere, kendte, musikere osv. Altså, Carlsberg Corner bare udenfor? Corona-venligt i det mindste.

    Jeg glæder mig til at se deres planer for alle disse tanker har de sgu nok gjort sig og har forhåbentligt nogle bedre løsninger på vej end jeg kan finde på pt.
    Meget enig. Har svært ved at se, hvad der skulle få folk til at give 40-50 kr. for en fadøl foran Parken - frem for hygge på den lokale til en 20 kr...

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Personligt så synes jeg at madudvalget er ret undervældende i og omkring Parken.. En durum-rulle, en bøfsandwich eller en hotdog, det er sgu ikke voldsomt imponerende ift. vi har en Michelin-restaurant indbygget i Parken..

    Det kommer jo an på hvad du mener med "omkring Parken".
    Jeg tænkte på mulighederne når folk kommer til eller fra Parken om det så Østerbro, Nørrebro eller centrum (mv.) der er oplagt. Tripadvisor skriver at de inden for 0,5 kilometer fra Parken har 95 restauranter. Det tror jeg ikke helt på, men der er mange muligheder.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    22

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Jeg er enig i, at det kommer til at tage tid. Men jeg tror det bliver en succes. Jeg tror vi er mange fans der gerne vil opleve noget klubstemning før kampe og efter store sejre, sammen med andre fans. Jeg savner et uformelt fællesskab hvor man kan synge sange før og efter kampe, vende kampen med fremmede og generelt forlænge oplevelsen af turen i Parken. Jeg oplever det fra tid til anden på bodegaer, men jeg synes det kan svært at finde. Jeg er ikke medlem af FCKFC eller et stort slæng FCK fans, det er bare mig og min kammerat der tager i Parken sammen. Så jeg vil se frem til fanbyen, jeg synes sgu det er en god idé, der potentielt også kan lokke "en sjælden gang imellem" fansene til at tage lidt oftere i Parken.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Jeg er spændt på at se hvad det bliver til. Nu er mit præ-kamps stamværtshus desværre blevet overtaget af barnevognssegmentet (Cafe Stadion). Samtidigt er antallet af brune bodegaer i parkens omegn der egner sig til en pre og post kamps øl, forsvundet hurtigere end antallet af pølsevogne i disse år. Så det er ved at være op af bakke at finde en kold Classic på flasket til en flad 20er.
    Jeg er bange for at det lugter lidt af en organiseret tailgating. Jeg tror vores nye chef er meget inspireret af måden man går til sport i US, og det er i hvert fald en sti der skal betrædes med forsigtighed.
    Det skal helst også være et koncept der kan skaleres lidt efter kampen. Der er væsentligt forskel på en mandagskamp kl 19 mod sønderjydske, og en søndag eftermiddag kl 15 mod FCM, i hvor meget tid der kan afsættes til at være en del af festlighederne.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det skal helst også være et koncept der kan skaleres lidt efter kampen.
    Det har de lovet at det bliver.

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Man kan håbe der kigges lidt imod Tyskland og det klubberne dernede gør på kampdage. Der er altid masser af liv og glade dage og fyldt med mennesker omkring stadion, især før kampene. For hele familien vel og mærke.

    Det afgørende for mange bliver prisen. I Tyskland får man mad og drikke til priser hvor man ikke bliver ruineret. Hvis vi kan skabe noget lignende tror jeg at mange vil lægge vejen forbi, både stemningssegmentet og familier...

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Man kan håbe der kigges lidt imod Tyskland og det klubberne dernede gør på kampdage. Der er altid masser af liv og glade dage og fyldt med mennesker omkring stadion, især før kampene. For hele familien vel og mærke.

    Det afgørende for mange bliver prisen. I Tyskland får man mad og drikke til priser hvor man ikke bliver ruineret. Hvis vi kan skabe noget lignende tror jeg at mange vil lægge vejen forbi, både stemningssegmentet og familier...
    Og i den forbindelse er det nok væsentlig for familien, 2 personer, holdes under 500 dkk totalt, hvis de skal have en prækamps sodavand, lidt på stadion og entre til stadion. Ellers bliver det alt for dyrt, når det skal ske 16 gange årligt.

  17. #11
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Er jeg den eneste der håber at der vil blive vist udekampe på storskærm, i denne her nye Fanvillage?
    For jeg kommer til alle hjemmekampe i forvejen men få udekampe, og derfor vil fællesskabet i en fanvillage for mig være meget vigtigere når byens hold spiller i Jylland fx.

    Jo jo det er da fedt at se kampen med et par kammerater på en bar, men det er da langt federe at stå 500-700 mand høj og gå kolde sammen, udenfor i et stort samlet fællesskab.

    HVIS man altså ikke lige kan tage på udebanetur.
    I øvrigt mener jeg at Hjalte Park burde destrueres!
    Z-ster's Avatar

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #12
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Citat Oprindeligt indsendt af Z-ster Se meddelelser
    Er jeg den eneste der håber at der vil blive vist udekampe på storskærm, i denne her nye Fanvillage?
    For jeg kommer til alle hjemmekampe i forvejen men få udekampe, og derfor vil fællesskabet i en fanvillage for mig være meget vigtigere når byens hold spiller i Jylland fx.

    Jo jo det er da fedt at se kampen med et par kammerater på en bar, men det er da langt federe at stå 500-700 mand høj og gå kolde sammen, udenfor i et stort samlet fællesskab.

    HVIS man altså ikke lige kan tage på udebanetur.
    Så, en slags The (nej, der er flere) Old (nej, den er ikke gammel) Irish (nej, den der ikke irsk) Pub (nej, det er ikke en pub) ?

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #13
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Så, en slags The (nej, der er flere) Old (nej, den er ikke gammel) Irish (nej, den der ikke irsk) Pub (nej, det er ikke en pub) ?
    If you say so.
    Men i et hvidt hav af syngende fans på parkeringspladsen/fan village, foran en storskærm til udekampene, ku jeg godt se mig selv finde en fast plads blandt!
    I øvrigt mener jeg at Hjalte Park burde destrueres!
    Z-ster's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Planerne for "Fan Village"

    Jeg ville egentlig gerne have en fast stambar at kunne se fck kampe fra sammen med andre FCK fans. Men hvis der er en ting jeg synes er trist, så er det at synge sange på en bar i kbh, når FCK er på away i SønderjydskE. Der skal noget helt helt ekstraordinært til for at chanten kommer frem når FCK spiller på udebane/ ikke spiller. Det kunne være to Skt. Kjartan mål i horsens.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 25.05.17, 22:53
  2. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 20.01.06, 17:08
  3. Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 05.12.03, 14:41
  4. "Denne kvindelige..." (brøndbyfan "Kirsten")
    By Perec in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 03.07.03, 22:29

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •