Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
72. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    53 73.61%
  • Uafgjort

    9 12.50%
  • SønderjyskE vinder

    10 13.89%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 81

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Samtlige tre straffespark burde ikke være dømt, erkender formanden for Dommerudvalget.

    Ups.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...Khnpboq7YGCKGQ
    Rart, at ens øjne tilsyneladende virker normalt. Men interessant, at de ikke kommer ind på, om Putros også skulle have været henne ved skærmen for at efterse sit skråsikre gule kort til Mpindi i første halvleg.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Nej, du har forstået det rigtigt :-) Det er her, ved situationer med dommerskøn, at clear and obvious-princippet skal gælde, så VAR skal kigge på situationen og kun sende signal til dommeren, hvis de mener, at hans skøn er helt galt. Straffe eller ej, rødt kort eller ej.

    Altså lidt som vi forventede, at VAR ville gøre, da ham Mpindi fløj direkte ind i Zeca :-)

    Og så skal dommeren ideelt selv se på skærmen og overveje situationen. Han er fri til at stå ved sin oprindelige dom, eller ændre den.
    Det ser ud til, at 'clear and obvious'-princippet er på vej til at blive lempet, og at danske dommere kan se frem til flere ture ud til skærmen:

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...Khnpboq7YGCKGQ
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Det ser ud til, at 'clear and obvious'-princippet er på vej til at blive lempet, og at danske dommere kan se frem til flere ture ud til skærmen:

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...Khnpboq7YGCKGQ
    Så burde vi appellere Zankas kort!!

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Såehhh Putos dømmer ikke mere i Superligaen, eller ??? Han dømmer 3 forkerte straffespark, går ikke bare en eneste gang til skærmen og tjekker dem efter! Han undlader at give direkte rødt til det omvandrende frispark Mpindi, ligesom han intet gør ved adskillige svinestreger overfor Falk, såvidt jeg så også fra Mpindi. Dommeren skal beskytte boldspillerne. Det har Putos absolut ikke fattet. Han bør ikke dømme i Superligaen. Imo.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Det ser ud til, at 'clear and obvious'-princippet er på vej til at blive lempet, og at danske dommere kan se frem til flere ture ud til skærmen:

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...Khnpboq7YGCKGQ
    Yup, eller også mente de her, at situationerne var for clear & obvious til i det mindste at skulle have et eftersyn. Det vigtige er altid at huske på, at dommeren stadig bestemmer – VAR kan ikke overrule ham på skøn, men de kan give et "Du er simpelthen nødt til liiige at give det her et eftersyn, Sandi"-signal ...

    Måske man kunne lave det med en lampe.


  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    3min efter dette dømmes frispark mod Bundu for hands i en identisk situation . Fik han også et kort i samme omgang (kan ikke huske)?

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Såehhh Putos dømmer ikke mere i Superligaen, eller ??? Han dømmer 3 forkerte straffespark, går ikke bare en eneste gang til skærmen og tjekker dem efter! Han undlader at give direkte rødt til det omvandrende frispark Mpindi, ligesom han intet gør ved adskillige svinestreger overfor Falk, såvidt jeg så også fra Mpindi. Dommeren skal beskytte boldspillerne. Det har Putos absolut ikke fattet. Han bør ikke dømme i Superligaen. Imo.
    Var det ikke sidste uge, at twitter-Kenn, på Twitter, i en diskussion om Mike Deans præstation i PL, skrev, at dommere rigtig ofte bliver sendt til afkøling, men at det kun er i ét ud af ti filfælde, at der er offentlighed omkring det (af hensyn til dommerne). Det bliver spændende at se, om Putros dømmer i næste runde.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Såehhh Putos dømmer ikke mere i Superligaen, eller ??? Han dømmer 3 forkerte straffespark, går ikke bare en eneste gang til skærmen og tjekker dem efter! Han undlader at give direkte rødt til det omvandrende frispark Mpindi, ligesom han intet gør ved adskillige svinestreger overfor Falk, såvidt jeg så også fra Mpindi. Dommeren skal beskytte boldspillerne. Det har Putos absolut ikke fattet. Han bør ikke dømme i Superligaen. Imo.
    Ikke at jeg synes at Putos dømmer en god kamp. Men det er vel ikke hans skyld at han ikke får mere hjælp fra VAR dommerne?

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Yup, eller også mente de her, at situationerne var for clear & obvious til i det mindste at skulle have et eftersyn. Det vigtige er altid at huske på, at dommeren stadig bestemmer – VAR kan ikke overrule ham på skøn, men de kan give et "Du er simpelthen nødt til liiige at give det her et eftersyn, Sandi"-signal ...

    Måske man kunne lave det med en lampe.

    Heh.

    Tjekkede lige originalkilden, der er noget mere klar i spyttet:

    "Ud fra vores nuværende erfaringsniveau med VAR kan jeg forstå beslutningen fra VAR om ikke at blande sig i de konkrete situationer. I bagklogskabens klare lys havde jeg dog gerne set, at VAR havde kaldt dommeren til skærmen ved alle tre straffesparkskendelser. Vi er nu den erfaring rigere og har lært af det i hele VAR-teamet."

    ...og for at understrege:

    "Eftersom der her er flere elementer, der kan have snydt dommeren, burde VAR have besluttet at kalde dommeren til skærmen for et ekstra gennemsyn. Her kunne dommeren - nu med TV-billederne som bevis - vælge at fastholde eller omstøde sin beslutning."

    Ergo: Flere gennemsyn fremover.

    Kan virkelig godt lide åbenheden og erkendelserne. Det ER nyt at skulle introducere teknologi på det her niveau og med de her mange muligheder for at forbedre kvaliteten af domme - men samtidig også risiko for at forstyrre spillet unødigt. Selvfølgelig tager det tid at finde rette balance. Men det er fedt, at man løbende evaluerer med konkrete eksempler fremfor at komme med en masse ufarlige floskler ved tilfældige lejligheder.

    VAR-meddelelserne kan læses her: https://esuperliga.dk/VAR/var-meddel...?css=superliga
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    3min efter dette dømmes frispark mod Bundu for hands i en identisk situation . Fik han også et kort i samme omgang (kan ikke huske)?
    Der blev dømt frispark på Bundu, der dog også er langt mere oplagt da armen var langt ude fra kroppen, men situationen er ikke identisk. Bundu begår forseelsen midt på banen.

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Puha:

    - Jeg siger ikke, at Viktor Fischer filmer eller noget som helst, men jeg siger bare, at spillere bruger alle kneb, der gælder for at få en kendelse med sig.
    Skal vi gætte på, at vores spillere skal sparkes til lirekassemænd i de kommende kampe, før vi får noget?


  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Var det ikke sidste uge, at twitter-Kenn, på Twitter, i en diskussion om Mike Deans præstation i PL, skrev, at dommere rigtig ofte bliver sendt til afkøling, men at det kun er i ét ud af ti filfælde, at der er offentlighed omkring det (af hensyn til dommerne). Det bliver spændende at se, om Putros dømmer i næste runde.
    Han skal være VAR dommer i kampen ACH - OB.
    Øvre C'er

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Han skal være VAR dommer i kampen ACH - OB.
    On-the-job training?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Heh.

    Tjekkede lige originalkilden, der er noget mere klar i spyttet:

    "Ud fra vores nuværende erfaringsniveau med VAR kan jeg forstå beslutningen fra VAR om ikke at blande sig i de konkrete situationer. I bagklogskabens klare lys havde jeg dog gerne set, at VAR havde kaldt dommeren til skærmen ved alle tre straffesparkskendelser. Vi er nu den erfaring rigere og har lært af det i hele VAR-teamet."

    ...og for at understrege:

    "Eftersom der her er flere elementer, der kan have snydt dommeren, burde VAR have besluttet at kalde dommeren til skærmen for et ekstra gennemsyn. Her kunne dommeren - nu med TV-billederne som bevis - vælge at fastholde eller omstøde sin beslutning."

    Ergo: Flere gennemsyn fremover.

    Kan virkelig godt lide åbenheden og erkendelserne. Det ER nyt at skulle introducere teknologi på det her niveau og med de her mange muligheder for at forbedre kvaliteten af domme - men samtidig også risiko for at forstyrre spillet unødigt. Selvfølgelig tager det tid at finde rette balance. Men det er fedt, at man løbende evaluerer med konkrete eksempler fremfor at komme med en masse ufarlige floskler ved tilfældige lejligheder.

    VAR-meddelelserne kan læses her: https://esuperliga.dk/VAR/var-meddel...?css=superliga
    Hold da op - bold.dk nørder i den grad videre i et langt interview med Michael Johansen. Det ender jo med, at denne kamp ophøjes til et større case study:

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...os-blev-snydt/

    Jeg må indrømme, at jeg ikke nørder VAR-regler normalt. Men det er spændende og fedt, at MJ offentligt og udførligt lufter sine tanker.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    52

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg må indrømme, at jeg ikke nørder VAR-regler normalt. Men det er spændende og fedt, at MJ offentligt og udførligt lufter sine tanker.
    Jeg syntes bare det er upassende at han nævner at det første straffe er en fejl hvor dommeren snydes af Fisher.

    for det straffe syntes jeg egentlig sagtens kan dømmes. og jeg syntes ikke Fisher egentlig filmer (som Botolec f.eks gjorde mod slutningen og helt korrekt fik et kort for) Fisher jagter bolden og vil sandsynligvis sætte hovedet på den men opdager pludselig et knæ i hovedhøjde og drejer per refleks hovedet væk, bliver ramt af benet og vælter.

    havde deres spiller ikke løftet benet i den højde havde Fisher ssv været først på bolden.

    det er muligt at der ikke burde være straffe. men jeg syntes ikke der er noget film i det. og jeg er enig i at sønderjydske spilleren ikke burde have haft det gule kort (omend han allerede burde have haft det røde tidligere)

    de 2 sidste er begge voldsomt hårdt dømte og burde nok have været annuleret af VAR. ihvertfald stages. Stage vælter fordi han sparker sig selv i hælen efter at en sønderjydske spiller rammen hans fod/ben med knæet.

    Zankas er lidt underlig. for mig og se får han først 2 hænder i ryggen efter han har ramt bolden med hånden. samtidig så fjerner han hånden efter han rammer den. så det er ikke en hånd der søger balance for så havde han ikke fjernet den igen før han rammer jorden.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 23:41
  2. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •