Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
72. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    53 73.61%
  • Uafgjort

    9 12.50%
  • SønderjyskE vinder

    10 13.89%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 81 af 81

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jan Viborg Møller Se meddelelser
    Jeg syntes bare det er upassende at han nævner at det første straffe er en fejl hvor dommeren snydes af Fisher.

    for det straffe syntes jeg egentlig sagtens kan dømmes. og jeg syntes ikke Fisher egentlig filmer (som Botolec f.eks gjorde mod slutningen og helt korrekt fik et kort for) Fisher jagter bolden og vil sandsynligvis sætte hovedet på den men opdager pludselig et knæ i hovedhøjde og drejer per refleks hovedet væk, bliver ramt af benet og vælter.

    havde deres spiller ikke løftet benet i den højde havde Fisher ssv været først på bolden.

    det er muligt at der ikke burde være straffe. men jeg syntes ikke der er noget film i det. og jeg er enig i at sønderjydske spilleren ikke burde have haft det gule kort (omend han allerede burde have haft det røde tidligere)

    de 2 sidste er begge voldsomt hårdt dømte og burde nok have været annuleret af VAR. ihvertfald stages. Stage vælter fordi han sparker sig selv i hælen efter at en sønderjydske spiller rammen hans fod/ben med knæet.

    Zankas er lidt underlig. for mig og se får han først 2 hænder i ryggen efter han har ramt bolden med hånden. samtidig så fjerner han hånden efter han rammer den. så det er ikke en hånd der søger balance for så havde han ikke fjernet den igen før han rammer jorden.
    Synes nu ikke ligefrem, det er upassende af MJ. Det er rart med en offentlig debat, der ikke handler om x dommer er dum og uduelig, men om, hvordan VAR kan assistere i forskellige situationer.

    Putros selv er i øvrigt pænt skuffet over sine fejldomme:

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...sort-og-traels
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Jeg kan rigtig godt lide at både Michael Johansen og Sandi Putros efterfølgende stiller op og svarer på spørgsmål og kritik. Det giver noget afklaring og et indblik i hvad dommeren reelt har set og et indblik i hvordan der dømmes i Superligaen (andet end hvad man kan læse af fodboldloven). Samtidig synes jeg også det udstiller Riddersholm og co’s beskyldninger om partiskhed.

    Det er dog ærgerligt, at man ikke også får rundet de mulige udvisninger i hhv. første og anden halvleg (hvilket ingen i Sønderjyske selvfølgelig har lyst til at nævne, når dommeren skal kritiseres, ligesom Glen også havde travlt med at nævne den tidligere kamp i Parken, hvor det andet straffespark fint kan dømmes og at de også her slap for en udvisning).

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Enig. Fedt at blive involveret i den ærlige diskussion fra MJ. Det kan være mit FCK tunnelsyn, men jeg har ikke bemærket, at MJ har været på banen så tydeligt før ift andre dommeres fejl. Så at han gør det ovenpå en FCK-kamp, hvor vi ender med at stå som syndere, det kan jeg godt være lidt bekymret for. Også at han går så langt ned i evalueringen af Fischer-kendelsen, synes jeg nok. Vil han som øverste instans også gøre det i næste kamp med BIF og sige at Hedlund filmer, men at det er forståeligt fordi, det er hans DNA, fordi hans trænere har lært ham det?

    Den nye linje fra MJ om, at VAR skal bruges noget mere, stemmer ikke med linien om, at VAR kun skal bruges ift clear and obvious fejldomme. Hvis clear and obvious var udgangspunktet for VAR-dommeren i sønderjyskekampen, så forstår jeg godt der ikke blev kaldt VAR. For de tre straffespark var tvivlsomme men ikke clear and obvious. Det virker som om, MJ også selv lige skal finde ud af hvad hans egen rolle er, hvilket han jo også siger. Og måske er der også noget historie ift til tude-glenn, som sidste gang blev hældt ned ad brættet ift startopstillingen. Så ja, fedt og meget sympatisk med åbenheden, men lidt bekymret for konsekvenserne, og jeg synes ikke poutros er den eneste dommerofficial, der fremstår sympatisk, men lidt utjecket.
    Sidst redigeret af Tops : 20.02.21 kl. 10:30
    Danmark til Valby Bakke

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Nu har jeg fundet MJ's egen skriftlige udtalelse. Den er efter min mening rodet og selvmodsigende. Han starter med at bekende sig til clear and obvious:

    VAR er til for at udrydde de åbenlyse og kampafgørende fejl. Er der elementer i en kendelse, der går i begge retninger, bør VAR som udgangspunkt støtte dommerens kendelse.
    Men så skriver han:

    De tre straffespark kan teoretisk forsvares med lovbogen i hånden, men fortolkningen af situationerne ligger under det niveau for forsætlighed, vi generelt dømmer med og for i Superligaen. Vi vurderer, at de tre straffesparkskendelser ikke burde være blevet dømt. Et straffespark er et dommermæssigt skøn, som aldrig er helt ens.
    Dvs. kendelserne kan forsvares med lovbogen i hånden, og han anerkender, at der ER forsætlighed bag de strafbare handlinger (blot ikke på højt nok niveau iflg hans subjektive vurdering). Det meget svært for mig at se, at det kan være i overensstemmelse med clear and obvious, og det han skriver indledningsvis. Der er godt nok mange kendelser, hvor han skulle lave en officiel erklæring om hans egne dommeres fejlkendelser og mangelfuld anvendelse af VAR, hvis dette danner præcedens.
    Danmark til Valby Bakke

  8. De følgende 12 brugere er enige:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Jeg har ikke læst det. Men jeg kan ikke se en modstrid ud fra det du angiver. Siger MJ ikke blot, at VAR ikke kunne gribe ind, da det ikke var en 'clear and obviously' fejl, men at Putros burde have dømt anderledes?

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Jeg er enig i, at det er det MJ burde sige. Men han siger, at Putros skulle have været kaldt ud:

    - Så skal VAR bemærke det og kalde dommeren til skærmen ... Derfor er det ærgerligt, at han ikke fik chancen én gang til, og det er nok, fordi det ligger en forventning om, at når man bliver kaldt ud, så skal man også omstøde. ... Jeg tror, at der blandt mange - også i VAR-teamet - kan være en opfattelse af, at man skal passe på med at kalde dommeren for meget ud, for så lægger man jo pres på, at dommeren skal omstøde. Det er forkert, siger Michael Johansen.

    Det står med MJ's øst-og-vest udtalelser lidt hen i det uvisse, om Danmark som første land er på vej væk fra clear and obvious, og MJ risikerer at kaste både Putros og VAR-teamet under bussen undervejs.

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...os-blev-snydt/
    Danmark til Valby Bakke

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 23:41
  2. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •