Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
72. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    53 73.61%
  • Uafgjort

    9 12.50%
  • SønderjyskE vinder

    10 13.89%
Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 81

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg synes at se at spilleren til højre for Stage, rammer Stages højre fod, så han sparker i hælen på sig selv og ryger på røven. - Det kan være at jeg tager fejl, men det skal vel være en tydelig fejl hvis VAR skal gribe ind, eller hvad?? (Her er jeg vistnok blevet rettet af Smølle, tidligere, og bliver det gerne igen, hvis jeg tager fejl).
    Zankas straffe er vel ret beset også i orden, selvom det er en virkeligt underlig situation. - Det gule kort er dog efter min mening helt i skoven. - Ligesom Mpindi burde have været ude allerede i 1. halvleg. - Derudover synes jeg ikke at han laver store åbenlyse fejl.
    Der kan aldrig være straffe i Zanka situationen. Det kan vel udelukkende være hands han dømmer det for og der skal det enten være med fortsæt, fratage en oplagt målchance, hænder I en unaturlig position eller hænder over skulderen for at den kan forsvares. Kæmpe fejldom ligesom det manglende røde kort. Både dommeren og manden i var vognen burde få en pause efter den her kamp.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Nu kommer jeg lige med et vildt postulat: Jens Stage ville være vores topscorer, hvis han kunne finde ud af at skyde på mål. Hold nu op hvor er den mand god til at komme i feltet, og lade sig komme fri - nærmest som om at han havde været angriber hele sit liv. Men når han så afslutter, ser man at han er midtbane.

    Baseret på enkelte mål Lerager har lavet i sin karriere, så kan han i hvert fald sagtens afslutte og endda med begge ben, men er han ligeså god til at komme til chancerne i feltet?
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Det bliver spændende når vi skal møde nogle af de gode hold. Lyngby venter på næste mandag, de så godt nok skidt ud mod Brøndby.

    Jeg frygter lidt, at der stadig kan være lidt primadonna over at spille i Nordens største klub. Det må være Jess største udfordring for ellers går det galt, specielt med så blød en start vi har haft + kombineret med at det er gået vores vej. Bagud 2-0 mod Aab og letkøbte straffe med en mand i overtal i går.

    Skidt kamp men der er 9 point på kontoen.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Endnu en dårlig kamp. Jeg skrev i sidste uge at sejren og spillet på banen mod Horsens skulle tages med et gram salt. Kan se at mange har brøndby kampen i tankerne, men jeg kan sagtens se os smide point mod Aarhus.
    Men igen, det er kun den 10.ligakamp med Jess I spidsen og vi har tilføjet en del nye ansigter til trænerstaben. Jeg synes der er sket rigtig mange positive ting siden 4-0 nederlaget i Herning Ikast. Jeg holder stadigt fast i at vi hverken er bejlere eller aspiranter til guldet i år (som ellers nogle medier har udråbt os til efter Herning Ikast point tab mod Sønderjyske)
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Snorkzz Se meddelelser
    Det bliver spændende når vi skal møde nogle af de gode hold. Lyngby venter på næste mandag, de så godt nok skidt ud mod Brøndby.
    Jeg tror, at vi skal passe meget på med at undervurdere sværheden af den kamp. Desværre kunne jeg godt frygte lidt, at spillerne gør det og allerede ser frem mod topopgørerne. Banen i Lyngby er ikke god og Lyngby har set fornuftige ud i deres to første kampe, hvor de vandt i Odense og ufortjent tabte i Aarhus. Mod BIF var de også bedst indtil Danmarks svar på Leicester ano 15/16 og Herfølge anno 1999/2000 (frygter jeg) scorede på en kontra. Nøglen i den kamp er at komme blæsende fra start og score først - gør vi ikke det, så kan det blive svært.

    Citat Oprindeligt indsendt af Snorkzz Se meddelelser
    Jeg frygter lidt, at der stadig kan være lidt primadonna over at spille i Nordens største klub. Det må være Jess største udfordring for ellers går det galt, specielt med så blød en start vi har haft + kombineret med at det er gået vores vej. Bagud 2-0 mod Aab og letkøbte straffe med en mand i overtal i går.
    Måske er det en blød start, omend vi stadig har slået AAB som fortjent fik point ude mod BIF, SønderjyskE som vandt ude mod FCM og Horsens som nemt kunne have fået point mod FCM ude. Så blødere har starten ikke været, ligesom hold som Sønderjyske og Horsens formentlig er nemmere at møde i høj sol, gode baner og 10-15 graders varme. Jeg frygter lidt en blunder mod Lyndby, men kommer vi igennem den, så begynder jeg at være en smule optimistisk.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror, at vi skal passe meget på med at undervurdere sværheden af den kamp. Desværre kunne jeg godt frygte lidt, at spillerne gør det og allerede ser frem mod topopgørerne. Banen i Lyngby er ikke god og Lyngby har set fornuftige ud i deres to første kampe, hvor de vandt i Odense og ufortjent tabte i Aarhus. Mod BIF var de også bedst indtil Danmarks svar på Leicester ano 15/16 og Herfølge anno 1999/2000 (frygter jeg) scorede på en kontra. Nøglen i den kamp er at komme blæsende fra start og score først - gør vi ikke det, så kan det blive svært.



    Måske er det en blød start, omend vi stadig har slået AAB som fortjent fik point ude mod BIF, SønderjyskE som vandt ude mod FCM og Horsens som nemt kunne have fået point mod FCM ude. Så blødere har starten ikke været, ligesom hold som Sønderjyske og Horsens formentlig er nemmere at møde i høj sol, gode baner og 10-15 graders varme. Jeg frygter lidt en blunder mod Lyndby, men kommer vi igennem den, så begynder jeg at være en smule optimistisk.
    Selvfølgelig skal Lyngby og AGF lige overstås før vores egentlig "Guld konkurrenter" venter i form af FCM og BIF. Jeg er er nu ret sikker på vi ikke kommer til at tage let på opgaven med lyngby. Det syntes jeg hellere ikke kampene under Jess har vist indtil nu.
    Jeg holder stadig ved at vi ikke er Guld favoritter i denne sæson, men det er ikke det samme som at give op. Så chancen skal der forfølges.

    Og så må jeg altså stadig sige. Det er jo ikke ligefrem fordi BIF, FCM og AGF er så meget mere imponerende end os for tiden?. Ja de vinder kampe, men de taber altså også point hist og pist og deres spil er jo ikke ligefrem Gudebold for tiden.

    Vi taler om at BIF og FCM bare skal dumme sig i 1 kamp samtidig med vi "bare" skal vinde 1 så har vi altså for alvor kontakt til Toppen igen før et Slutspil. Men ja de indbyrdes opgør skal vindes. Det er ved at være på tide før jeg for alvor igen skal tro på Guld :)

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Selvfølgelig skal Lyngby og AGF lige overstås før vores egentlig "Guld konkurrenter" venter i form af FCM og BIF. Jeg er er nu ret sikker på vi ikke kommer til at tage let på opgaven med lyngby. Det syntes jeg hellere ikke kampene under Jess har vist indtil nu.
    Jeg holder stadig ved at vi ikke er Guld favoritter i denne sæson, men det er ikke det samme som at give op. Så chancen skal der forfølges.

    Og så må jeg altså stadig sige. Det er jo ikke ligefrem fordi BIF, FCM og AGF er så meget mere imponerende end os for tiden?. Ja de vinder kampe, men de taber altså også point hist og pist og deres spil er jo ikke ligefrem Gudebold for tiden.

    Vi taler om at BIF og FCM bare skal dumme sig i 1 kamp samtidig med vi "bare" skal vinde 1 så har vi altså for alvor kontakt til Toppen igen før et Slutspil. Men ja de indbyrdes opgør skal vindes. Det er ved at være på tide før jeg for alvor igen skal tro på Guld :)
    Jeg er helt enig med dig i, at vi i den grad har kontakt til FCM og BIF. Det er herligt!

    Udfordringen er bare, at vi både i denne sæson og forrige har styrtblødt points til FCM. Orker ikke at tjekke, men mener faktisk, at vi var blevet mestre sidste år, hvis vi "bare" også havde formået at tage samtlige point i kampene mod FCM (og FCM ikke var lullet i søvn til sidst). Så det SKAL vi have rettet op på. Det så bare forbandet skidt ud sidst mod FCM i Jess' urimeligt hårde debutkamp.

    Desværre er vi langt fra endnu solide i vores udtryk. Nu var kampen i går ret speciel, da det mere var dommertrio + VAR, som bestemte vinderen, end det var de to hold på banen. Zanka kunne jo have kigget skævt til bolden i slutminutterne i feltet, og så havde den stået 2-2.

    Foruden at matche FCM laaaaangt bedre HÅBER jeg sådan, at Jess får kørt den her gamle dyd ind på holdet, hvor man virkelig kan lukke kampene ved slet ikke at give modstanderen plads eller tro på tingene. Vores gamle cruise control, der kan slås til på de dage, hvor vi selv brænder direktører og dommeren er lidt for glad for sin fine fløjte.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg er helt enig med dig i, at vi i den grad har kontakt til FCM og BIF. Det er herligt!

    Udfordringen er bare, at vi både i denne sæson og forrige har styrtblødt points til FCM. Orker ikke at tjekke, men mener faktisk, at vi var blevet mestre sidste år, hvis vi "bare" også havde formået at tage samtlige point i kampene mod FCM (og FCM ikke var lullet i søvn til sidst). Så det SKAL vi have rettet op på. Det så bare forbandet skidt ud sidst mod FCM i Jess' urimeligt hårde debutkamp.

    Desværre er vi langt fra endnu solide i vores udtryk. Nu var kampen i går ret speciel, da det mere var dommertrio + VAR, som bestemte vinderen, end det var de to hold på banen. Zanka kunne jo have kigget skævt til bolden i slutminutterne i feltet, og så havde den stået 2-2.

    Foruden at matche FCM laaaaangt bedre HÅBER jeg sådan, at Jess får kørt den her gamle dyd ind på holdet, hvor man virkelig kan lukke kampene ved slet ikke at give modstanderen plads eller tro på tingene. Vores gamle cruise control, der kan slås til på de dage, hvor vi selv brænder direktører og dommeren er lidt for glad for sin fine fløjte.
    Enig.

    Vores statistik mod FCM de senere år har været forfærdelige. Det er også derfor jeg netop nævner at de indbyrdes opgør skal vindes før jeg for "Alvor" tror på Guld.

    ikke nok håber jeg at vi vinder, men jeg håber virkelig vi Bomber dem tilbage til stenalderen med en 5-0 så de kan komme ned på jorden igen. Måske ønsketænkning, men man har jo lov at håbe :)

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Derudover har vi en Sønderjyskespiller, der blokerer en frispilning med armen (advarsel)
    Dette er i øvrigt ikke korrekt. Han skal udvises og ikke advares, da det jo er en frispilning og derfor en oplagt scoringsmulighed.

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Dette er i øvrigt ikke korrekt. Han skal udvises og ikke advares, da det jo er en frispilning og derfor en oplagt scoringsmulighed.
    Passer det? Er det sådan loven skal/bør tolkes? Jeg er klar over at det gælder, hvis man begår frispark på en modstander, men gør det sig gældende her?

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Jeg er altså ikke enig i, det var en skidt kamp mod SønderjyskE. Der manglede vel blot, at vi havde scoret på bare én af de MANGE store chancer vi brændte for at resultat og kampbillede ville have været et helt andet. Vi spillede ikke op til vores bedste, men nu er SE en anden slags modstander end de plejer at være - mere power og især kvalitet end vi er vant til.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Jeg er altså ikke enig i, det var en skidt kamp mod SønderjyskE. Der manglede vel blot, at vi havde scoret på bare én af de MANGE store chancer vi brændte for at resultat og kampbillede ville have været et helt andet. Vi spillede ikke op til vores bedste, men nu er SE en anden slags modstander end de plejer at være - mere power og især kvalitet end vi er vant til.
    SønderjyskE ER svære at spille imod. Men vi bør lukke en kamp, hvor vi er 11 mod 10 i det meste af anden halvleg.

    Synes faktisk, (gårs)dagens mediano er meget interessant at lytte til. Jonas Hebo Rasmussen er befriende ærlig i forhold til, hvordan man som spiller går efter straffespark, og hvordan man som træner og hold spekulerer i, hvem der dømmer kampen, og hvad de lægger vægt på ift. at dømme straffe osv.

    Samtidig analyserer han, hvordan spillere og trænere kommunikerer indbyrdes på og udenfor banen - både hos os og SønderjyskE. Aspekter, som normalt drukner lidt i 10.000+ tilskuere, men som det er meget lettere at følge i...well...disse tider :)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Passer det? Er det sådan loven skal/bør tolkes? Jeg er klar over at det gælder, hvis man begår frispark på en modstander, men gør det sig gældende her?
    Fra fodboldloven: "En spiller, reserve eller udskiftet spiller skal udvises, hvis han: berøver modspillerne et mål eller en oplagt scoringsmulighed ved en hands-forseelse(dette gælder ikke målmanden i eget straffesparksfelt)".



    På billedet kan se at Wind har bolden i en god position og at Stage tager et godt løb og allerede er foran sin markering. Hvis Sønderjyskespilleren ikke bremser afleveringen, vil Stage dermed få bolden i en fordelagtig position og bør kunne afslutte.



    I den lille video ser man selve berøringen. Armen er ikke særlig langt ude fra kroppen, men bolden kommer ikke så hurtigt igen og den kommer heller ikke fra klos hold. Derudover ser man Sønderjyskespilleren bevæge armen mod bolden (selv hvis det er en refleks er dette i fodboldloven per definition forsætligt).

  23. De følgende 13 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Fra fodboldloven: "En spiller, reserve eller udskiftet spiller skal udvises, hvis han: berøver modspillerne et mål eller en oplagt scoringsmulighed ved en hands-forseelse(dette gælder ikke målmanden i eget straffesparksfelt)".



    På billedet kan se at Wind har bolden i en god position og at Stage tager et godt løb og allerede er foran sin markering. Hvis Sønderjyskespilleren ikke bremser afleveringen, vil Stage dermed få bolden i en fordelagtig position og bør kunne afslutte.



    I den lille video ser man selve berøringen. Armen er ikke særlig langt ude fra kroppen, men bolden kommer ikke så hurtigt igen og den kommer heller ikke fra klos hold. Derudover ser man Sønderjyskespilleren bevæge armen mod bolden (selv hvis det er en refleks er dette i fodboldloven per definition forsætligt).
    Meget fornemt belyst. Tak for det, jeg kan kun være enig i den udlægning. Jeg kan dog godt være I tvivl om hvorvidt det bliver håndhævet i praksis, selvom der helt klart burde.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. SønderjyskE (15/02-2020 kl. 19:00)

    Samtlige tre straffespark burde ikke være dømt, erkender formanden for Dommerudvalget.

    Ups.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...Khnpboq7YGCKGQ
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  27. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 23:41
  2. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •