Side 9 af 23 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 338

Emner: Danske hold i Europa 21/22

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Er Gala valgt fordi du mener Randers kan få flere point i Conference League?
    Ja, til dels. Derudover fordi Galatasaray vil få det sværere ved at indsamle point i Europa League end i Conference League, da vi er i konkurrence med Tyrkiet på landeranglisten. Plus at det vil betyde, at der ligger nogle sværere hold fra 3. seedningslag i lodtrækningsbowlen for FCK, hvis Galatasaray kommer i Conference League.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Efter aftenens kamp står det klart, at ingen danske holds kampagner i europæisk gruppespil bliver dækket af Viasat, da BIF levede op til deres seedning og røg sikkert ud af CL-kvalifikationen.
    BIF gør derfor FCM selskab i 4. seedningslag i EL-gruppespillet. Holder seedningerne i morgendagens play-off kampe, vil FCM være det 5. lavest seedede hold, mens BIF vil være det lavest seedede hold i turneringen. Det vil betyde, at FCM vil få ca. 5 mio. kr. i koefficientbonus, mens BIF vil modtage ca. 1 mio. kr. i koefficientbonus. De to hold vil samtidigt dele den danske andel af Market Pool, således at BIF modtager 60%, og FCM modtager 40%. Skulle Randers bryde deres seedning og slå Galatasaray ud, vil de være det lavest seedede hold, og vil derfor modtage 1 mio. kr. i koefficientbonus, mens BIF som det næstlaveste hold i stedet vil modtage 2 mio. kr. Market Pool fordelingen vil derefter hedde 40/30/30, med 40% til de blå-gule, og 30% til de to andre hold.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #123
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Efter aftenens kamp står det klart, at ingen danske holds kampagner i europæisk gruppespil bliver dækket af Viasat, da BIF levede op til deres seedning og røg sikkert ud af CL-kvalifikationen.
    BIF gør derfor FCM selskab i 4. seedningslag i EL-gruppespillet. Holder seedningerne i morgendagens play-off kampe, vil FCM være det 5. lavest seedede hold, mens BIF vil være det lavest seedede hold i turneringen. Det vil betyde, at FCM vil få ca. 5 mio. kr. i koefficientbonus, mens BIF vil modtage ca. 1 mio. kr. i koefficientbonus. De to hold vil samtidigt dele den danske andel af Market Pool, således at BIF modtager 60%, og FCM modtager 40%. Skulle Randers bryde deres seedning og slå Galatasaray ud, vil de være det lavest seedede hold, og vil derfor modtage 1 mio. kr. i koefficientbonus, mens BIF som det næstlaveste hold i stedet vil modtage 2 mio. kr. Market Pool fordelingen vil derefter hedde 40/30/30, med 40% til de blå-gule, og 30% til de to andre hold.
    Åh en lille pragtfuld gave at modtage her på falderebet til endnu en morgendag, med spøjse rygter....
    At viasat ikke kan transmittere danske kampe i CL betyder vel at de mister en eller anden mindre procentdel af deres kunder. Et lunende faktum set her i kølvandet på deres horrible prisstigning og udbytning af os, den simple pøbel!

    Jo jo man har vel lov at gå i små sko!
    I øvrigt mener jeg at Hjalte Park burde destrueres!
    Z-ster's Avatar

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #124
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Efter aftenens kamp står det klart, at ingen danske holds kampagner i europæisk gruppespil bliver dækket af Viasat, da BIF levede op til deres seedning og røg sikkert ud af CL-kvalifikationen.
    BIF gør derfor FCM selskab i 4. seedningslag i EL-gruppespillet. Holder seedningerne i morgendagens play-off kampe, vil FCM være det 5. lavest seedede hold, mens BIF vil være det lavest seedede hold i turneringen. Det vil betyde, at FCM vil få ca. 5 mio. kr. i koefficientbonus, mens BIF vil modtage ca. 1 mio. kr. i koefficientbonus. De to hold vil samtidigt dele den danske andel af Market Pool, således at BIF modtager 60%, og FCM modtager 40%. Skulle Randers bryde deres seedning og slå Galatasaray ud, vil de være det lavest seedede hold, og vil derfor modtage 1 mio. kr. i koefficientbonus, mens BIF som det næstlaveste hold i stedet vil modtage 2 mio. kr. Market Pool fordelingen vil derefter hedde 40/30/30, med 40% til de blå-gule, og 30% til de to andre hold.
    Betyder det så faktisk, at det vil være en gigantisk fordel for os, hvis Randers slår Galatasaray? Fordi så vil 3 hold dele Danmarks Market-pool i Europa League, mens vi tager 100% af Danmarks Conference League market pool? Det lyder jo umiddelbart som et æg lagt af en totalt syg høne, men UEFAs veje er jo uransagelige. Hvis det er sådan, og vi så faktisk hiver flere penge ind end de 3 hold i en højere rangeret turnering, så vil jeg da grine lidt i skægget - på den temmelig afdæmpede måde man griner af livet på, når man spiller i Conference League... :-( (og jeg griner også lidt mindre, hvis vi ryger ud i aften...)
    Sidst redigeret af ougar : 26.08.21 kl. 10:19
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  8. De følgende 10 brugere er enige:

  9. #125
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Har allerede stoppet mit Viaplay abonnement, da der hellere ikke er nogle FCK udebane kampe i september måned. Ser naturligvis vores hjemmekampe i parken. Med TV2 har jeg skruet ned til lavest niveau og så kan jeg skrue op den dag vi har vores første udekamp (forhåbentligt) i ECL. Kan jo godt gå hen og blive oktober.

    Så med en lille smule arbejde kan man godt drille streaming services, så man kun er på sports niveau når man egentlig har behov for det. Og man kan jo skrue op igen næsten fra minut til minut.
    - Torben

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #126
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Desværre er fordelen ikke så stor, som den kunne have været.
    Den samlede Market Pool for Europa League er på i alt 139,5 mio. euro, mens den i Conference League er nede på 23,5 mio. euro.

    50% fordeles på antallet af lande repræsenteret i gruppespillet, hvoraf pengene så fordeles ud fra den givne nøgle. Pt. vil Danmark, som det ser ud i øjeblikket, skulle fordele 3,875 mio. euro for gruppespillet. Her vil BIF få 2,325 mio. euro, og FCM 1,55 mio. euro. Skulle Randers kvalificere sig til EL, vil fordelingen være:
    - BIF: 1,55 mio. euro
    - FCM: 1,1625 mio. euro
    - RFC: 1,1625 mio. euro

    De resterende 50% fordeles på præstationerne, heraf 40% af rest-summen er allokeret gruppespil. Her vil Danmark skulle fordele yderligere 1,55 mio. euro. Med to hold får BIF 0,93 mio. euro oveni, mens FCM får 0,62 mio. euro. Er Randers med i puljen, er fordelingen:
    - BIF: 0,62 mio. euro
    - FCM: 0,465 mio. euro
    - Randers: 0,465 mio. euro

    Altså er holdene sikret flg. i Market Pool i EL-gruppespillet:
    - BIF: Mellem 2,17 og 3,26 mio. euro (16,3-24,5 mio. kr.)
    - FCM: Mellem 1,63 og 2,17 mio. euro (12,2-16,3 mio. kr.
    - Randers: 0 eller 1,63 mio. euro (12,2 mio. kr.)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #127
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    129

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Har fck tjent mere ind i ecl2 end normalt snit, i tidligere kval spil? Nogen som kender den Statistik?

  14. #128
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Aftenens kamp i Parken satte ikke blot dansk rekord for den største sejr i en play-off kamp, det dannede også grobund for den største danske samlede sejr i en europæisk play-off runde på klubniveau.

    Med 5-0 sejren overholder FCK sin seedning og bliver det fjerde danske hold i europæisk gruppespil i denne sæson. FCK vil være at finde i bowlen blandt de øverst seedede hold i Conference League, mens Randers vil befinde sig i 4. og laveste seedningslag. Seedningslagene i hhv. Europa League og Conference League kan ses her: https://twitter.com/tgloban/status/1...186326530?s=19

    Der er ikke tale om 100% fri lodtrækning i de to turneringer, da der er indført flg. begrænsninger for gruppespil:
    - To hold fra samme land kan ikke møde hinanden, hvilket bl.a. udelukker et møde mellem FCK og Randers i gruppespillet.
    - Hold fra Azerbaijan og Armenien må ikke møde hinanden, hvilket udelukker en ECL-gruppe med både Qarabag og Alashkert.
    - Russiske og ukrainske hold må ikke møde hinanden, hvilket tidligst kan blive et issue i foråret.
    - Er der mere end et hold fra et pågældende land i den enkelte turnering, skal holdene såvidt muligt undgå at spille samtidigt. Skulle FCK havne i gruppe A, B, C eller D, så skal Randers placeres i gruppe E, F, G eller H. Det samme gør sig gældende for Brøndby og FCM i Europa League. Da begge hold er i 4. seedningslag, afgøres det ud fra det hold, som først trækkes op fra bowlen.

    Derudover må der af sikkerhedshensyn ikke spilles to kampe på samme dag i samme land inden for en radius på 50 km. Da gruppekampene i Europa League og Conference League spilles om torsdagen, skal der tages hensyn til dette i kampplanlægningen for hhv. BIF og FCK. Da Europa League rangerer højere i UEFA regi, betyder det, at BIF er "førstevælger". Altså, spiller BIF hjemme på den pågældende kampdag, SKAL FCKs kamp samme dag være en udekamp.

    Lodtrækningen til Europa League gruppespillet sker fredag kl. 12:00 i Istanbul, hvor finalen spilles. For Conference League gruppespillet sker lodtrækningen kl. 13:30 i Tirana.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #129
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    30

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Jeg leger i arbejde mæssigt regi en del med kort så tænkte det kunne være sjovt at se på afstande til mulige modstanderene nu hvor vi, endnu en gang, skal ud i Europa. Og ja jeg var stærkt inspireret af https://www.reddit.com/r/LiverpoolFC...up_stage_draw/

    Afstande er i KM og udregnet ved brug af koordinator til de enkelte stadioner ved hjælp af Apple/Google Maps. Ergo snakker vi kørte KM ikke flyvende KM.

    Den lange udebanetur:
    FCK
    Maccabi Tel Aviv 4472km
    Kairat 6159km
    Anorthosis Famagusta 3717km

    Den Korte udebane tur:
    FCK
    Feyenoord 838km
    Union Berlin 468km
    HJK Helsinki 1085km

    Hvis du er mere til brug af koefficienter så følger lige den svære, den nemme og mit personlige bud pã en god gruppe kombi af både afstand og koefficienter.

    Den koefficiente svære:
    FCK
    Feyenoord/Qarabag
    Union Berlin
    Lincoln Red Imps

    Den koefficienter nemme:
    FCK
    Luhansk
    Kairat
    Mura

    Min personilge combo af de to faktorer:
    FCK
    Cluj
    Vitesse
    HJK

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #130
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Er der nogle der har styr på koefficient point der kan opklare for mig om det er rigtigt forstået at BIF kan ende med at samle NUL points sammen i denne sæson hvis de taber samtlige kampe i gruppespillet? Som jeg husker det får man ingen points foræret ved at "kvalificere" sig til EL ved at tabe sin vej ind og de tabte jo begge kampe mod RB, så de har altså samlet nul point indtil videre?

  19. #131
    Tilmeldingsdato
    May 2021
    Indlæg
    241

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Er der nogle der har styr på koefficient point der kan opklare for mig om det er rigtigt forstået at BIF kan ende med at samle NUL points sammen i denne sæson hvis de taber samtlige kampe i gruppespillet? Som jeg husker det får man ingen points foræret ved at "kvalificere" sig til EL ved at tabe sin vej ind og de tabte jo begge kampe mod RB, så de har altså samlet nul point indtil videre?
    Du har helt ret ja. De kan ende med 0 point som ville være en regulær katastrofe.

  20. #132
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Chmpen85 Se meddelelser
    Du har helt ret ja. De kan ende med 0 point som ville være en regulær katastrofe.
    Afhængig af øjnene der ser og alt det der pjat :-)
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #133
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    212

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Er der nogle der har styr på koefficient point der kan opklare for mig om det er rigtigt forstået at BIF kan ende med at samle NUL points sammen i denne sæson hvis de taber samtlige kampe i gruppespillet? Som jeg husker det får man ingen points foræret ved at "kvalificere" sig til EL ved at tabe sin vej ind og de tabte jo begge kampe mod RB, så de har altså samlet nul point indtil videre?
    BØF får vel de 3 points til holdkontoen, men de bonuspoint tæller ikke til landeranglisten.
    Så ja, et remouladebidrag på 0 er faktisk en mulighed.

  23. #134
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Vi kan trække følgende hold ved dagens lodtrækning. Jeg har rangeret dem efter min vurdering af styrke, med en linje ved et klart skift i niveau.

    POT 2:
    Rennes (FRA)
    Feyenoord (NED)

    PAOK (GRE)
    --------
    CFR Cluj (ROU)
    Partizan (SRB)
    Maccabi Tel-Aviv (ISR)
    Zorya Luhansk (UKR)
    Qarabağ (AZE)


    POT 3:
    Union Berlin (GER)
    Vitesse (NED)
    --------
    CSKA-Sofia (BUL)
    Kairat Almaty (KAZ)
    --------
    Slovan Bratislava (SVK)
    Jablonec (CZE)

    Alashkert (ARM)
    Flora Tallinn (EST)


    POT 4:
    Bodø/Glimt (NOR)
    Omonoia (CYP)
    Maccabi Haifa (ISR)
    --------
    Anorthosis (CYP)
    Mura (SVN)
    HJK Helsinki (FIN)
    --------
    Lincoln Red Imps (GIB)

    Letteste gruppe:
    Qarabag
    Flora Tallinn
    Lincoln Red Imps

    Sværeste gruppe:
    Rennes
    Union Berlin
    Bodø/Glimt

    Vigtigst af alt er at undgå Rennes, Feyenoord, Vitesse og Union Berlin.

  24. De følgende 10 brugere er enige:

  25. #135
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Vigtigst af alt er at undgå Rennes, Feyenoord, Vitesse og Union Berlin.
    Normalt ville jeg ønske den nemmeste gruppe, men lige netop i denne turnering håber jeg på at vi får Union Berlin, Rennes, Feyenoord osv - bare så det lugter lidt af en rigtig europæisk turnering og vi får nogle interessante kampe med tilskuere på stadion. Især fordi at disse hold slet ikke er umulige at spille op med.

  26. De følgende 5 brugere er enige:

Side 9 af 23 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  2. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  3. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35
  4. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •