Viser resultater 1 til 15 af 338

Emner: Danske hold i Europa 21/22

  1. #59
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Og så var det en fiks tiebreaker, der i det mindste skulle forhindre nogle kampe i at ende i forlængning og straffe, når det kunne undgås at trække dem i langdrag. Og reglen var 100% gennemsigtig; alle kendte den inden første kamp begyndte og kunne handle derudfra.

    Der var så et spørgsmål omkring rimeligheden i, at hvis det gik til forlængning, var det kun udeholdet i anden kamp, som havde fordelen ved, at så skulle de andre score to.

    Men det blev så til gengæld opvejet af den fordel, hjemmeholdet i anden kamp har ved at forlængningen foregår på deres hjemmebane foran egne fans, mens den selvfølgelig ikke findes i første kamp.

    Den sidste fordel er stadig i behold – forlænget spilletid afskaffes ikke. Men udeholdet mister den fordel, de til gengæld havde. Det er absurd.
    Yes. I forvejen er det en ganske signifikant fordel at slutte hjemme. Historisk set en konstant fordel på ca. 55/45 gennem hele Europa-cup historien. Så vidt jeg husker, så har forlængelser også været ret tæt på 50/50 med reglen om udebanemål - men det skal jeg lige have talt op. Nu bliver det klart en temmelig stor fordel for hjemmeholdet.

    Men altså, jeg tror det bliver fint for kampene. Jeg synes da personligt, at forlængede og straffe er ret underholdende, og selvom man nu måske ikke får så stor fordel af at angribe på udebane, så er det blevet tilsvarene mindre farligt at angribe på hjemmebane.
    Sidst redigeret af ougar : 25.06.21 kl. 15:06
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  2. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  3. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35
  4. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •