Side 23 af 23 FørsteFørste ... 1320212223
Viser resultater 331 til 338 af 338

Emner: Danske hold i Europa 21/22

  1. #331
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Helt klart for at forhindre, at hold som os – og væsentlig stærkere hold end os – vender en igangværende turnering på hovedet, mens den er i fuld gang, og dermed skævvrider den. Der er jo kun beskedne homegrown-grænser for, hvor mange nye spillere man kan skrive på listen i september.

    Reglerne er klare nok, og så er det jo ikke andres beslutning end vores egen at skifte hele sit angreb ud i vinterens løb ...
    Jeg er helt med på reglerne. De giver bare ikke nogen mening.

    Turneringen er i forvejen en forvredet bastardunge, hvor left-overs fra andre turneringer deltager, og man kan springe runder over.

    For det andet burde reglerne i så fald være afstemt med de hjemlige ligaer, hvor man jo kan "skævvride" så meget man vil.

    For det tredje er der sjældent den store fordel i at introducere 3+ spillere i et kort vindue (med mindre man har mange skader - eller som PC undlod rettidig omhu i forrige vindue).

    Og sidst - men ikke mindst: Det kan ikke være i fansenes eller sponsorernes interesser, at vi ikke altid har mulighed for at se de bedst mulige hold med de bedste spillere på. Det svækker en i forvejen bizar turnering.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. #332
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser

    For det andet burde reglerne i så fald være afstemt med de hjemlige ligaer, hvor man jo kan "skævvride" så meget man vil.
    Det burde man muligvis, men det skal man jo henvende sig til Divisionsforeningen om.

    At der er en begrænsning i de europæiske turneringer berøver måske fans og sponsorer noget seværdigt i deres egen interesse, men til gengæld har det en (måske spinkel) betydning for turneringens integritet. Det er måske gammeldags, men det kan jeg egentlig godt lide.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #333
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Jeg ved ikke om denne tråd er den rette at diskutere dette. Måske skulle det ske i en ny tråd.
    Nu er CL finalen heldigvis blevet flyttet fra St. Petersborg til Paris, og det er selvfølgelig den helt rette beslutning.
    Desværre har valgt ikke at udelukke Spartak Moskva, som skal møde RB Salzburg.
    Men har i stedet valgt en løsning, hvor Spartak Moskva ikke spiller på hjemmebane, men i stedet for på neutral grund.
    Det er efter min mening en helt forkert løsning.
    Spartak Moskva burde blive udelukket, ligesom det sker i andre sportsgrene.
    Hvad mener I om det?

    PS. Polen nægter at spille VM-playoff mod Rusland. Godt gået:

    https://www.bt.dk/fodbold/vm-playoff...-moede-rusland

    Sverige og Tjekkiet nægter også at spille mod Rusland i kvalifikationen til VM.
    Russiske klubhold og landshold bliver udelukket fra alle fodboldturneringer i Fifa- og Uefa-regi.

    SÅDAN!!!!!!
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #334
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det burde man muligvis, men det skal man jo henvende sig til Divisionsforeningen om.

    At der er en begrænsning i de europæiske turneringer berøver måske fans og sponsorer noget seværdigt i deres egen interesse, men til gengæld har det en (måske spinkel) betydning for turneringens integritet. Det er måske gammeldags, men det kan jeg egentlig godt lide.
    Sorry, men jeg kan virkelig ikke følge dig - eller se, hvad det har med "turneringens integritet" at gøre, om man kan registrere de spillere, man nu engang råder over. Og jeg er da mere end glad for, at Divisionsforeningen ikke opererer på den måde.

    Tænk, hvis der var sådanne regler i hvert transfervindue både i den hjemlige liga og europæisk. Så ville en storvask i en klub tage mange, mange år, og to-tre langtidsskader i en sæson ville pludselig afgøre alle nyindkøb og salg. Nøj, hvor ville det være kedeligt og udynamisk.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  7. #335
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Sorry, men jeg kan virkelig ikke følge dig - eller se, hvad det har med "turneringens integritet" at gøre, om man kan registrere de spillere, man nu engang råder over. Og jeg er da mere end glad for, at Divisionsforeningen ikke opererer på den måde.

    Tænk, hvis der var sådanne regler i hvert transfervindue både i den hjemlige liga og europæisk. Så ville en storvask i en klub tage mange, mange år, og to-tre langtidsskader i en sæson ville pludselig afgøre alle nyindkøb og salg. Nøj, hvor ville det være kedeligt og udynamisk.
    Er du også imod transfervinduer? Ikke for at være polemisk, men hvis man virkelig vil have dynamik, burde man jo sætte al spillerhandel helt fri.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #336
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    For at runde den danske europæiske sæson af:
    Med FCKs exit i 1/8 finalen mod PSV er det sidste danske hold ude af Europa. FCK slutter sæsonen med en foreløbig placering som nr. 40, men kan risikere at glide længere ned, hvis man bliver overhalet af Marseille, Feyenoord eller PSV Eindhoven, som alle har mulighed for at gå forbi i løbet af de resterende kampe i sæsonen. Havde Emil Højlund scoret på sin store chance i sidste sekund mod PSV, havde Løverne overhalet Olympiakos, og dermed forbedret sine muligheder for at blive seedet i næste sæsons CL-kvalifikation.

    Danmark slutter sæsonen på en position uden for Top-15, hvilket betyder 4 hold i Europa efter næste sæson (1 i CL, 3 i ECL). Danmark kan i værste fald slutte som nr. 18, hvis Bodø/Glimt formår at vinde en enkelt kamp mod Roma, eller kan få to uafgjorte mod italienerne. Ellers slutter man på en 17. plads. Uanset hvilken placering, der er tale om, betyder det at næste sæsons DM-vinder starter i 2. CL-kvalrunde. 17. pladsen kan dog potentielt, såfremt rigtig mange resultater går ens vej, ende med at pokalvinderen får en plads i EL-kvalens 3. runde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #337
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    For at runde den danske europæiske sæson af:
    Med FCKs exit i 1/8 finalen mod PSV er det sidste danske hold ude af Europa. FCK slutter sæsonen med en foreløbig placering som nr. 40, men kan risikere at glide længere ned, hvis man bliver overhalet af Marseille, Feyenoord eller PSV Eindhoven, som alle har mulighed for at gå forbi i løbet af de resterende kampe i sæsonen. Havde Emil Højlund scoret på sin store chance i sidste sekund mod PSV, havde Løverne overhalet Olympiakos, og dermed forbedret sine muligheder for at blive seedet i næste sæsons CL-kvalifikation.

    Danmark slutter sæsonen på en position uden for Top-15, hvilket betyder 4 hold i Europa efter næste sæson (1 i CL, 3 i ECL). Danmark kan i værste fald slutte som nr. 18, hvis Bodø/Glimt formår at vinde en enkelt kamp mod Roma, eller kan få to uafgjorte mod italienerne. Ellers slutter man på en 17. plads. Uanset hvilken placering, der er tale om, betyder det at næste sæsons DM-vinder starter i 2. CL-kvalrunde. 17. pladsen kan dog potentielt, såfremt rigtig mange resultater går ens vej, ende med at pokalvinderen får en plads i EL-kvalens 3. runde.
    Har det nogen konsekvenser på seedning, ranglisteplaceringer og hvilke runder man starter i, at Rusland og Belarus er blevet udelukket fra europæisk fodbold?
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  12. #338
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Hvis invasionen og sanktionerne fortsætter ind i den nye sæson, så ja. Ikke ift. Belarus, men ift. Rusland, og reelt set også ift. Ukraine. Mere om det i næste sæsons tråd.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. De følgende 4 brugere er enige:

Side 23 af 23 FørsteFørste ... 1320212223

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  2. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  3. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35
  4. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •