Side 21 af 23 FørsteFørste ... 11181920212223 SidsteSidste
Viser resultater 301 til 315 af 338

Emner: Danske hold i Europa 21/22

  1. #301
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    UEFAs eksekutivkomite mødes i morgen inden lodtrækningen til 1/8 finalerne i EL, hvor konsekvenserne af Ruslands invasion af Ukraine skal diskuteres. Udover en evt. flytning af CL-finalen, der efter planen skal spilles i St. Petersburg, er det også en mulighed at ekskludere de russiske hold fra resten af sæsonens europæiske klubturneringer.

    Sker dette, vil der skulle findes mindst én "lucky loser" fra aftenens EL play-off kampe, eftersom Spartak Moskva vandt deres EL-gruppe, og dermed kvalificerede sig til 1/8 finalen tilbage i december. Går Zenit St. Petersburg videre i aften mod Real Betis, trods et 2-3 hjemmenederlag i første kamp, så er det sandsynligt, at Real Betis alligevel går videre på russernes bekostning.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #302
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    407

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    UEFAs eksekutivkomite mødes i morgen inden lodtrækningen til 1/8 finalerne i EL, hvor konsekvenserne af Ruslands invasion af Ukraine skal diskuteres. Udover en evt. flytning af CL-finalen, der efter planen skal spilles i St. Petersburg, er det også en mulighed at ekskludere de russiske hold fra resten af sæsonens europæiske klubturneringer.

    Sker dette, vil der skulle findes mindst én "lucky loser" fra aftenens EL play-off kampe, eftersom Spartak Moskva vandt deres EL-gruppe, og dermed kvalificerede sig til 1/8 finalen tilbage i december. Går Zenit St. Petersburg videre i aften mod Real Betis, trods et 2-3 hjemmenederlag i første kamp, så er det sandsynligt, at Real Betis alligevel går videre på russernes bekostning.
    Forhåbentlig bliver Rusland udelukket og CL-finalen bliver flyttet, men med Gazprom som sponsor bliver det nok svært for UEFA-mafia.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  4. De følgende 17 brugere er enige:

  5. #303
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Dagens kampe var noget af en dukkert, set med danske briller.
    Efter det forventede Randers-nederlag og medfølgende eliminering, er FCMs nederlag og ECL-exit efter straffespark en kæmpe streg i regningen, hvad angår muligheden for at fastholde en plads i Top-15, da det samtidigt både fastholder Grækenland i ræset om en af de eftertragtede pladser og sender grækerne forbi Danmark. Kombineret med Slavia Prags avancement og Dinamo Zagrebs sejr over Sevilla, dropper Danmark tre pladser ned på ranglisten som nr. 18.

    Til alt held for Danmark, så er FCK fortsat med i Europa, og skal nu (som sædvanligt, fristes man til at sige) ene mand redde dansk fodbold. På den lyse side skal også medregnes, at de største konkurrenter i kampen om en plads i Top-15 på landeranglisten alle kun har et enkelt hold tilbage i Europa. Derudover er det kun 0.300 point, der adskiller nr. 15 fra nr. 19, hvilket svarer til en sejr den ene eller den anden vej.

    Set med FCK-briller, så ser aftenen en anelse lysere ud. Både Dinamo Zagreb og Olympiakos er ude af Europa, hvilket gør det nemmere for Løverne at kunne komme længere op på den individuelle rangliste. FCK skal dermed kun bruge en enkelt sejr for at overhale de græske mestre, mens det dog kræver 5 sejre at overhale kroaterne. Desværre for Byens Hold er Rangers fortsat med i Europa League, og er dermed stadig en trussel i kampen om seedning i CL-kvalen.

    I morgen er der lodtrækning til 1/8 finalen i ECL, og her er FCK seedet, hvilket betyder, at returkampen 17. marts spilles i København. FCK kan trække en af flg. 8 modstandere, som her er rangeret ift. markedsværdi i mio. euro, jf. transfermarkt:
    - Leicester (513,8 mio. euro)
    - Marseille (250,35 mio. euro)
    - PSV (153,2 mio. euro)
    - Slavia Prag (72,5 mio. euro)
    - PAOK (59,1 mio. euro)
    - Partizan (39,66 mio. euro)
    - Vitesse (36,93 mio. euro)
    - Bodø/Glimt (15,15 mio. euro)

    Til sammenligning er FCKs markedsværdi vurderet til 55,6 mio. euro. Altså er der 3 mulige modstandere med lavere markedsværdi end Løverne.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #304
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Nu har jeg hørt så meget om Bodø/Glimt. Lad os trække dem og få en ægte kamp om hvem der er Nordens Bedste :)

  8. #305
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Dagens kampe var noget af en dukkert, set med danske briller.
    Efter det forventede Randers-nederlag og medfølgende eliminering, er FCMs nederlag og ECL-exit efter straffespark en kæmpe streg i regningen, hvad angår muligheden for at fastholde en plads i Top-15, da det samtidigt både fastholder Grækenland i ræset om en af de eftertragtede pladser og sender grækerne forbi Danmark. Kombineret med Slavia Prags avancement og Dinamo Zagrebs sejr over Sevilla, dropper Danmark tre pladser ned på ranglisten som nr. 18.

    Til alt held for Danmark, så er FCK fortsat med i Europa, og skal nu (som sædvanligt, fristes man til at sige) ene mand redde dansk fodbold. På den lyse side skal også medregnes, at de største konkurrenter i kampen om en plads i Top-15 på landeranglisten alle kun har et enkelt hold tilbage i Europa. Derudover er det kun 0.300 point, der adskiller nr. 15 fra nr. 19, hvilket svarer til en sejr den ene eller den anden vej.

    Set med FCK-briller, så ser aftenen en anelse lysere ud. Både Dinamo Zagreb og Olympiakos er ude af Europa, hvilket gør det nemmere for Løverne at kunne komme længere op på den individuelle rangliste. FCK skal dermed kun bruge en enkelt sejr for at overhale de græske mestre, mens det dog kræver 5 sejre at overhale kroaterne. Desværre for Byens Hold er Rangers fortsat med i Europa League, og er dermed stadig en trussel i kampen om seedning i CL-kvalen.

    I morgen er der lodtrækning til 1/8 finalen i ECL, og her er FCK seedet, hvilket betyder, at returkampen 17. marts spilles i København. FCK kan trække en af flg. 8 modstandere, som her er rangeret ift. markedsværdi i mio. euro, jf. transfermarkt:
    - Leicester (513,8 mio. euro)
    - Marseille (250,35 mio. euro)
    - PSV (153,2 mio. euro)
    - Slavia Prag (72,5 mio. euro)
    - PAOK (59,1 mio. euro)
    - Partizan (39,66 mio. euro)
    - Vitesse (36,93 mio. euro)
    - Bodø/Glimt (15,15 mio. euro)

    Til sammenligning er FCKs markedsværdi vurderet til 55,6 mio. euro. Altså er der 3 mulige modstandere med lavere markedsværdi end Løverne.
    Håber godt nok, at vi trækker PAOK. Det ligner en walk-over, hvis vi bare kan holde Grabara på banen :)

    Hvor mange af de nuværende koefficient-point står hvert af de danske hold egentlig for? Kan huske, at vi på et tidspunkt stod for nærmest 90%.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  9. #306
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    2) FCM - god succes hver sæson. De må gerne klare sig rigtig godt, så længe FCK har bedre resultater end dem. (argument: DK har behov for minimum ét stærkt internationalt hold ud over FCK, hvis ligaen skal holde en placering i Top15 eller bedre. FCM er pt. det hold som kan gøre dette.)
    Den dybeste medfølelse herfra, så ;-)


  10. #307
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu har jeg hørt så meget om Bodø/Glimt. Lad os trække dem og få en ægte kamp om hvem der er Nordens Bedste :)
    Jeg ved ikke helt, om du er seriøs her :-)
    Selvom de på papiret måske er bedste lodtrækning, så orker man vel dårligt den omgang med "Nordens bedste". Og slet ikke set i lyset af, at de er skide gode og at mange herhjemme vil se det som en walkover, fordi de ikke kender dem. I sådan en kamp vil vi have alt at tabe og ikke ret meget at vinde.

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #308
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved ikke helt, om du er seriøs her :-)
    Selvom de på papiret måske er bedste lodtrækning, så orker man vel dårligt den omgang med "Nordens bedste". Og slet ikke set i lyset af, at de er skide gode og at mange herhjemme vil se det som en walkover, fordi de ikke kender dem. I sådan en kamp vil vi have alt at tabe og ikke ret meget at vinde.
    Men det er stadig norsk fodbold. Sat op imod værdi, daglig konkurrence i Tippeligaen og en “tryg” udekamp, mener jeg det er (sådan cirka) bedste lodtrækning.
    De har gjort en fornem figur, og det bliver 100 procent tæt.
    Men stadig hellere dem, end mange af de hold der til dagligt spiller på et markant højere niveau.

    Tænker sådan set også vi er blandt ønskemodstanderne for Bodø.

    Zan

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #309
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved ikke helt, om du er seriøs her :-)
    Selvom de på papiret måske er bedste lodtrækning, så orker man vel dårligt den omgang med "Nordens bedste". Og slet ikke set i lyset af, at de er skide gode og at mange herhjemme vil se det som en walkover, fordi de ikke kender dem. I sådan en kamp vil vi have alt at tabe og ikke ret meget at vinde.
    Præcis. Har man så tilmed set et par af deres kampe, så spiller de på en måde der næppe er et godt match til vores spillestil (set med vores briller). De er et af de der hold der er langt bedre end deres koefficient. De har ramt et godt år uden tvivl. Ser dem umiddelbart som bedre end både Slavia og Vitesse, evt også Partizan.

    Værste lodtrækning må være Leicester og PSV, Marseille er lidt meh, og resten er lidt det samme. Der er heller ikke meget at hente på spillestilen, de spiller vist alle en form for 4-3-3, så tror egentlig helst jeg så os trække Vitesse - så er der også en overkommelig AWAY.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #310
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Lad os bare få PAOK igen.

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #311
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Ingen af modstanderne virker umulige. Letteste modstander må være Vitesse eller Partizan (hvis dobbelte målscorer fra i går og suveræne topscorer har karantæne i næste kamp). PAOK bør vi også kunne slå. Bodø er lidt tricky og fyldt med selvtillid, så lad os undgå dem.

    Marseille ser gode ud i år, de ligger nr 2 i Ligue 1 og tabte kun 1 kamp i en svær EL gruppe. Leicester går nok efter trofæet og europæisk deltagelse næste år. PSV ser også relativt gode ud. Slavia slog Fenerbahce ude og hjemme, nej tak til dem også.

    Altså: Vitesse eller Partizan vil være ønskelodtrækning. Leicester eller Marseille den værste.

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #312
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Efter play-off runden er de øverste 13 lande sikret en plads i Top-15, og kan dermed ikke længere overhales af holdene uden for Top-15. Derfor er det ikke relevant længere at se på disse lande resten af sæsonen.

    Den opdaterede rangliste for landene, som stadig kæmper om en plads i Top-15 ser således ud:

    14: Schweiz (1/4 hold, sikret min. 2 kampe) +2.700 point
    - Basel er i ECL-1/8 finalen som ECL-gruppevinder
    - Young Boys røg ud i CL-gruppespillet
    - Luzern røg ud i 3. ECL-kvalrunde mod Feyenoord
    - Servette røg ud i 2. ECL-kvalrunde mod Molde

    15: Grækenland (1/4 hold, sikret min. 2 kampe) +0.225 point
    - PAOK vandt over FCM i knock-out play-off runden i ECL
    - Olympiakos røg ud til Atalanta i knock-out play-off runden i EL
    - Aris røg ud til Astana i 2. ECL-kvalrunde
    - AEK Athen røg ud til Velez Mostar i 2. ECL-kvalrunde

    -------------------------------------------

    16: Tjekkiet (1/5 hold, sikret min. 2 kampe) +0.225 point
    - Slavia Prag vandt over Fenerbahce i knock-out play-off runden i ECL
    - Sparta Prag røg ud til Partizan Beograd i knock-out play-off runden i ECL
    - Jablonec tabte 0-2 til Cluj i ECL-gruppespillet og er ude af Europa
    - Viktoria Plzen røg ud mod CSKA Sofia i ECL play-off
    - Slovacko røg ud i 2. ECL-kvalrunde mod Lokomotiv Plovdiv


    17: Kroatien (0/4 hold, 0 kampe tilbage) +0.175 point
    - Dinamo Zagreb røg ud til Sevilla i knock-out play-off runden i EL
    - Rijeka røg ud mod PAOK i ECL play-off
    - Osijek røg ud i 3. ECL-kvalrunde mod CSKA Sofia
    - Hajduk Split røg ud i 2. ECL-kvalrunde mod Tobol
    De kroatiske hold er alle ude af Europa

    18: Danmark (1/5 hold, sikret min. 2 kampe) +0.000 point
    - F.C. København er i ECL-1/8 finalen som ECL-gruppevinder
    - FCM røg ud til PAOK i knock-out play-off runden i ECL
    - Randers røg ud til Leicester i knock-out play-off runden i ECL
    - BIF tabte 0-2 til Sparta Prag i EL-gruppespillet og er ude af Europa
    - AGF røg ud mod Larne i 2. ECL-kvalrunde

    19: Tyrkiet (1/5 hold, sikret min. 2 kampe) -0.075 point
    - Galatasaray er i EL-1/8 finalen som EL-gruppevinder
    - Fenerbahce røg ud til Slavia Prag i knock-out play-off runden i ECL
    - Besiktas tabte 0-5 til Borussia Dortmund i CL-gruppespillet og er ude af Europa
    - Sivasspor røg ud på røv og albuer mod F.C. København i ECL play-off
    - Trabzonspor røg ud mod AS Roma i ECL play-off


    20: Cypern (0/4 hold, 0 kampe tilbage) -0.600 point
    - Omonia Nicosia spillede 0-0 mod Kairat Almaty i ECL-gruppespillet og er ude af Europa
    - Anorthosis Famagusta spillede 1-1 mod Partizan Beograd i ECL-gruppespillet og er ude af Europa
    - AEL Limassol røg ud i 3. ECL-kvalrunde mod Qarabag
    - Apollon Limassol røg ud i 2. ECL-kvalrunde mod Zilina

    De cypriotiske hold er alle ude af Europa efter gruppespillet

    21: Norge (1/4 hold, sikret min. 2 kampe) -0.975 point
    - Bodø/Glimt vandt over Celtic i knock-out play-off runden i ECL.
    - Rosenborg røg ud mod Rennes i ECL play-off
    - Molde røg ud i 3. ECL-kvalrunde mod Trabzonspor
    - Vålerenga røg ud i 2. ECL-kvalrunde mod Gent

    Den økonomiske status for de danske hold efter knock-out play-off runden ser således ud:
    AGF:
    - 350.000 € for indtrædelse (og eliminering) i 2. ECL-kvalrunde
    I alt: 350.000 € = 2,7 mio. kr.

    Randers:
    - 2,94 mio. € for indtrædelse (og eliminering) i EL play-off runden og efterfølgende indtrædelse i ECL-gruppespillet
    - 311.500 € i koefficientbonus
    - 298.154 € i Market Pool
    - 1 x 500.000 € + 4 x 166.000 € = 1.164.000 € for 1 sejr og 4 uafgjorte kampe
    - 197.363 € i "overskydende sejrsbonus"
    - 325.000 € i gruppetoer bonus
    - 300.000 € for at nå knock-out play-off runden
    I alt: 5.536.017 € = 41,52 mio. kr.

    FCM:
    - 3,63 mio. € for kvalifikation til EL-gruppespil
    - 660.000 € i koefficientbonus
    - 2.224.154 € i Market Pool
    - (2 x 630.000 €) + (3 x 210.000 €) = 1,89 mio. € for 2 sejre og 3 uafgjorte kampe
    - 540.000 € i "overskydende sejrsbonus"
    - 300.000 for avancement til ECL knock-out play-off runden
    I alt: 9,244 mio. € = 69,33 mio. kr.

    FCK:
    - 350.000 € for indtrædelse i 2. ECL-kvalrunde
    - 550.000 € for kvalifikation til 3. ECL-kvalrunde
    - 2,94 mio. € for indtrædelse i ECL-gruppespillet
    - 1.290.500 € i koefficientbonus
    - 144.615 € i Market Pool
    - 5 x 500.000 € = 2,5 mio. € for 4 sejre
    - 650.000 € for at vinde sin gruppe
    - 600.000 € for avancement til 1/8 finalen
    - 986.818 € i "overskydende bonus"
    - Minimum 146.875 € i Market Pool for 1/8 finale (worst case scenario, kan stige, afhængigt af hvilke hold, som kvalificerer sig)
    I alt: 10.060.891 € = 75,5 mio. kr.

    BIF:
    - 5 mio. € for indtrædelse (og eliminering) i CL play-off
    - 3,63 mio. € for indtrædelse i EL-gruppespil
    - 132.000 € i koefficientbonus
    - 3,26 mio. € i Market Pool
    - 2 x 210.000 € = 420.000 € for 2 uafgjorte
    I alt: 12,442 mio. € = 93,32 mio. kr.

    I alt er 282,37 mio. kr. sendt fra UEFA til dansk fodbold i denne sæson, hvilket svarer til FCKs samlede indtjening for Europa-kampagnen i 16/17 sæsonen.

    Skulle FCK gå videre fra 1/8 finalen, så vil det give flg. økonomiske afkast af sig:

    - Avancement til kvartfinalen: 1 mio. € + Market Pool (min. 191.250 €)
    - Avancement til semifinalen: 2 mio. € + Market Pool (min. 235.000 €)
    - Avancement til finalen: 3 mio. € + Market Pool (235.000 €)
    - Finalesejr: 2 mio. € + 3,63 mio. € for garanteret kvalifikation til næste sæsons EL-gruppespil.

    Altså er der i alt minimum 12,291 mio. € yderligere på vej til FCK, såfremt man når hele vejen til Tirana og vinder finalen, udover de 10 mio. € man allerede har tjent.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 8 brugere er enige:

  22. #313
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved ikke helt, om du er seriøs her :-)
    Selvom de på papiret måske er bedste lodtrækning, så orker man vel dårligt den omgang med "Nordens bedste". Og slet ikke set i lyset af, at de er skide gode og at mange herhjemme vil se det som en walkover, fordi de ikke kender dem. I sådan en kamp vil vi have alt at tabe og ikke ret meget at vinde.
    Hehe det var sagt lidt med et glimt i øjet :). Men ja vi vil have alt at tabe i sådan en kamp og jeg er også ret sikker på at på nuværende tidspunkt er Bodø et bedre sammenspillet hold end vi er.

    Men så igen skal mægtige FCK være bange for lille Bodø :D

  23. #314
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    407

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Forhåbentlig bliver Rusland udelukket og CL-finalen bliver flyttet, men med Gazprom som sponsor bliver det nok svært for UEFA-mafia.
    CL finalen er flyttet fra St. Petersborg til Paris.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #315
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hehe det var sagt lidt med et glimt i øjet :). Men ja vi vil have alt at tabe i sådan en kamp og jeg er også ret sikker på at på nuværende tidspunkt er Bodø et bedre sammenspillet hold end vi er.

    Men så igen skal mægtige FCK være bange for lille Bodø :D
    Altså, lad mig sige det på den måde... Hvis man ikke kan glædes over at trække Bodø Glimt i en europæisk 8-delsfinale, så ved jeg sgu snart ikke...

    På trods af nogle flotte resultater. Esbjerg havde også et godt EL-år...

    Men det betyder selvfølgelig ikke at det bliver nemt.

    Zan

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  2. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  3. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35
  4. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •