Side 22 af 23 FørsteFørste ... 121920212223 SidsteSidste
Viser resultater 316 til 330 af 338

Emner: Danske hold i Europa 21/22

  1. #316
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    PSV - det bliver i det mindste nogle sjove kampe, med mange mennesker i Parken.

    Zan

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #317
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    PSV - det bliver i det mindste nogle sjove kampe, med mange mennesker i Parken.

    Zan
    Absolut. I min bog er PSV storfavorit og de udspillede FCM totalt, Men tror underdog rollen passer os fint. Og jaa til sådan en kamp skal der være udsolgt i Parken.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #318
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    PSV - det bliver i det mindste nogle sjove kampe, med mange mennesker i Parken.

    Zan
    Det kommer vel meget an på resultatet af første kamp. En snitter på 4-0 i Eindhoven, hvilket nok desværre er ret sandsynligt, så bliver det nok svært at få solgt billetter til ikke-hardcore fans.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #319
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Absolut. I min bog er PSV storfavorit og de udspillede FCM totalt, Men tror underdog rollen passer os fint. Og jaa til sådan en kamp skal der være udsolgt i Parken.
    Det er sandt, at de udspillede FCM i den første kamp i Eindhoven. Men i Herning var de ikke overlegne. Siden da har de været indbyrdes dårligere end Benfica, Monaco og Sociedad og slog kun knebent Maccabi Tel Aviv ud nu her med 1-0 hjemme (hvor de dog sad på alt spillet ifølge statistikkerne) og 1-1 ude. De er da favoritter uden tvivl, men ikke særlig store favoritter i min bog. Og så har vi altså hjemmebanefordel i returopgøret, hvor de nye regler om udebanemål betyder, at chancen for forlænget spilletid og straffe er blevet markant større.

  8. #320
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Det er sandt, at de udspillede FCM i den første kamp i Eindhoven. Men i Herning var de ikke overlegne. Siden da har de været indbyrdes dårligere end Benfica, Monaco og Sociedad og slog kun knebent Maccabi Tel Aviv ud nu her med 1-0 hjemme (hvor de dog sad på alt spillet ifølge statistikkerne) og 1-1 ude. De er da favoritter uden tvivl, men ikke særlig store favoritter i min bog. Og så har vi altså hjemmebanefordel i returopgøret, hvor de nye regler om udebanemål betyder, at chancen for forlænget spilletid og straffe er blevet markant større.
    Det er måske øjnene der ser forskelligt på det. Jeg syntes de er store favoritter og det skal også ses i betragtning at vi p.t. hellere ikke ser alt for gode ud. Det kan selvfølgelig nå at ændre sig over de næste 14 dage. Jeg er da også sikker på at vi på hjemmebane kan gøre en god figur mod dem. Spørgsmålet er bare om vi kan håndtere dem på udebane og ikke tabe alt for stort eller, hvis vi er heldige få en uafgjort.

    Spændende bliver det :)

  9. #321
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Det er sandt, at de udspillede FCM i den første kamp i Eindhoven. Men i Herning var de ikke overlegne. Siden da har de været indbyrdes dårligere end Benfica, Monaco og Sociedad og slog kun knebent Maccabi Tel Aviv ud nu her med 1-0 hjemme (hvor de dog sad på alt spillet ifølge statistikkerne) og 1-1 ude. De er da favoritter uden tvivl, men ikke særlig store favoritter i min bog. Og så har vi altså hjemmebanefordel i returopgøret, hvor de nye regler om udebanemål betyder, at chancen for forlænget spilletid og straffe er blevet markant større.
    Pyh. Jeg synes godt nok, at de er ret så klare favoritter.

    PSV-FCM-kampene skal man nok ikke lægge for meget i. For det første var det mod FCM, som jeg har hørt er notorisk elendige europæisk - ;) - og for det andet var FCM i deres første møde stærkt coronasvækket.

    Sammen med Ajax, Feyenoord og AZ Alkmaar er de klart blandt de fire bedste hold i Holland. Både Ajax og Alkmaar har slået PSV i Eindhoven indenfor den seneste måned (begge gange med 1-2), men her i februar har de fået gang i deres gode stime igen og bl.a. vundet 5-0 ude over Vitesse.

    Før nederlagene til Ajax og Alkmaar havde de desuden en stime med otte vundne og blot en enkelt uafgjort i Æresdivisionen.

    Ajax virker stadig til at være 'miles away' - men reelt kun fem point i tabellen.

    Det er dog svært at glemme, at vores absolut største profil i de første kampe i efteråret lige nu ikke er i nærheden af at være god nok til en startplads hos Ajax. Og på transfermarkt er PSV's trup anslået til at være tre gange så meget værd som FCK.

    Vi HAR i den grad skabt fornuftige resultater mod hollandske storhold førhen (apropos Ajax...). Men PSV er det aldrig lykkedes os at vinde over i de i alt to kampe, vi indtil nu har spillet mod dem. Dengang bestod vores angreb af N'Doye og Santin, mens Grønkjær, Atiba, Pospech og Sionko var med til at skabe rammerne for et ret så frygtindgydende hold. Sammenlagt holdt vi den til 1-2. Skal det lykkes os at forbedre det resultat i år, kræver det godt nok en solid defensiv organisation.

    Jeg tipper umiddelbart 75-25 i PSV's favør. Det er i al fald nu, at JT's europæiske evner kommer på prøve. Lad os håbe, at han stiller mindre naivt op end DumBo i går!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #322
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Udover opgøret mellem PSV og FCK, blev der også trukket nogle interessante opgør i Europa League og Conference League, set med danske briller:
    - Galatasaray trak Barcelona i Europa League, og med to sejre til catalanerne, er Danmark sikker på at slutte foran Tyrkiet.
    - PAOK trak belgiske Gent, og kan belgierne levere to sejre i de to kampe, skal FCK "blot" vinde én kamp mere for at med garanti slutte over Grækenland.
    - Slavia Prag fik desværre den på papiret letteste mulige lodtrækning, da østrigske LASK kom op af bowlen. FCK skal stadig hente en sejr mere end tjekkerne, hvis Danmark skal slutte over Tjekkiet på ranglisten.

    Har man booket billet til #Guldekspressen, så er det også værd at bemærke at Basel trak franske Marseille, hvilket gør det rigtig svært for schweizerne at avancere. Hvis schweizerne taber begge kampe, og Løverne ender med at løfte pokalen i Tirana med 7 forudgående europæiske sejre, kan Danmark overhale alpelandet på ranglisten.

    Ser vi på FCK alene, så er det værd at bemærke, at man med en sejr eller to uafgjorte med garanti kommer til at overhale Olympiakos, hvad angår den individuelle rangliste. Derudover skal man holde øje med Rangers, som trak Røde Stjerne i deres opgør. Man skal derfor som minimum matche Rangers' pointhøst i 1/8 finalen (og gerne mere, siden avancement til kvartfinalen i EL udløser et bonuspoint), hvis skotterne skal holdes bag Byens Hold.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #323
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    407

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Jeg ved ikke om denne tråd er den rette at diskutere dette. Måske skulle det ske i en ny tråd.
    Nu er CL finalen heldigvis blevet flyttet fra St. Petersborg til Paris, og det er selvfølgelig den helt rette beslutning.
    Desværre har valgt ikke at udelukke Spartak Moskva, som skal møde RB Salzburg.
    Men har i stedet valgt en løsning, hvor Spartak Moskva ikke spiller på hjemmebane, men i stedet for på neutral grund.
    Det er efter min mening en helt forkert løsning.
    Spartak Moskva burde blive udelukket, ligesom det sker i andre sportsgrene.
    Hvad mener I om det?

    PS. Polen nægter at spille VM-playoff mod Rusland. Godt gået:

    https://www.bt.dk/fodbold/vm-playoff...-moede-rusland

    Sverige og Tjekkiet nægter også at spille mod Rusland i kvalifikationen til VM.
    Sidst redigeret af d-man : 27.02.22 kl. 11:16 Årsag: Update
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #324
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Jeg ved ikke om denne tråd er den rette at diskutere dette. Måske skulle det ske i en ny tråd.
    Nu er CL finalen heldigvis blevet flyttet fra St. Petersborg til Paris, og det er selvfølgelig den helt rette beslutning.
    Desværre har valgt ikke at udelukke Spartak Moskva, som skal møde RB Salzburg.
    Men har i stedet valgt en løsning, hvor Spartak Moskva ikke spiller på hjemmebane, men i stedet for på neutral grund.
    Det er efter min mening en helt forkert løsning.
    Spartak Moskva burde blive udelukket, ligesom det sker i andre sportsgrene.
    Hvad mener I om det?
    jeg er fuldstændig enig med dig. Rusland skal udelukkes for al sport. Så kan det godt være, at man kan snakke om, at man ikke skal blande politik og sport sammen, men i dette tilfælde synes jeg sku egentlig det er reelt nok. Ud med dem!

  16. De følgende 9 brugere er enige:

  17. #325
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    407

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    jeg er fuldstændig enig med dig. Rusland skal udelukkes for al sport. Så kan det godt være, at man kan snakke om, at man ikke skal blande politik og sport sammen, men i dette tilfælde synes jeg sku egentlig det er reelt nok. Ud med dem!
    Man kan endda sagtens argumentere for at det ikke handler om politik, men om krig.
    Man udelukkede også Jugoslavien pga. krig.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #326
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Pyh. Jeg synes godt nok, at de er ret så klare favoritter.

    Jeg tipper umiddelbart 75-25 i PSV's favør. Det er i al fald nu, at JT's europæiske evner kommer på prøve. Lad os håbe, at han stiller mindre naivt op end DumBo i går!
    Bookmakerne har den som cirka 62-38 i PSVs favør. To sejre mod Viborg og Randers, og så maks. et smalt nederlag i Holland, så banker vi dem i Parken :)

  20. #327
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Bookmakerne har den som cirka 62-38 i PSVs favør. To sejre mod Viborg og Randers, og så maks. et smalt nederlag i Holland, så banker vi dem i Parken :)
    Mit meget analytiske odds var ud fra en tankegang om, at vi nok ville gå videre 1 ud af fire gange i sådan et opgør - men kan klart bedre lide bookmakernes - og din - optimisme :)

    Kan nærmest ikke mindes et europæisk opgør med flere ubekendte faktorer i forhold til os selv.

    JT har gjort det godt europæisk. Fem ud af seks mulige sejre i gruppespillet er helt bestemt godkendt. Men endnu har vi ikke set ham lede et opgør mod en på papiret klart sværere modstander. Vi ved alle godt, hvad Ståle ville gøre. Men hvad er JT og trænerteamets plan?

    Så er der de nye spillere. Glæder mig til at se Roony på den europæiske scene, selv om øjebliksbilledet efter forårspremieren hælder mod, at Mukairo burde have haft en plads (synes, det med tre registreringer er noget pjat - hvorfor ikke se de bedst egnede i hver europæisk kamp?). Og så er der Babacar og Vavro. Det kan altså godt være spillere, som virkelig kan løfte holdet i europæisk niveau.

    Havde godt nok hellere set os møde PAOK igen-igen. Men omvendt har vi nu chancen for at få endnu en ret så stor skalp - og (endnu) en meget klar håneret over FCM. Det tæller alt sammen :)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #328
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Så er der de nye spillere. Glæder mig til at se Roony på den europæiske scene, selv om øjebliksbilledet efter forårspremieren hælder mod, at Mukairo burde have haft en plads
    Synes nu, det giver meget god mening, at vi har registreret en af vores højre kanter - frem for kun at have to venstre kanter registreret.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. #329
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Hvad er de mulige scenarier ift. udelukkelse af russiske hold og de tilsvarende konsekvenser for FCK? Det må vel alt andet lige give en lettere vej til gruppespil, da Zenit har en højere koefficient end FCK og Rusland har en højere koefficient end Danmark. Derudover er del tvivlsomt, om Ukraine genoptager og færdiggør sæsonen – omend det nok ikke betyder, at de ikke formår at stille op til europæiske kampe næste sæson.

  24. #330
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    ... (synes, det med tre registreringer er noget pjat - hvorfor ikke se de bedst egnede i hver europæisk kamp?)
    Helt klart for at forhindre, at hold som os – og væsentlig stærkere hold end os – vender en igangværende turnering på hovedet, mens den er i fuld gang, og dermed skævvrider den. Der er jo kun beskedne homegrown-grænser for, hvor mange nye spillere man kan skrive på listen i september.

    Reglerne er klare nok, og så er det jo ikke andres beslutning end vores egen at skifte hele sit angreb ud i vinterens løb ...

  25. De følgende 11 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  2. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  3. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35
  4. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •