Side 4 af 23 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 338

Emner: Danske hold i Europa 21/22

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Vil nu ikke kalde Häcken - på sidstepladsen i Allsvenskan - for skrækmodstander
    Og jeg ville ikke kalde PSV en skrækmodstander i de kommende bestræbelser for at få hældt Midtjylland ud af Champions League-kvalen ...

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Nå, Celtic til Midtjylland. Jeg har ingen idé om Celtics styrke for tiden. Hvem er favoritter?

    In other news: Hvad er det for "pending legal investigations", den pæne UEFA-mand snakkede om i forbindelse med nogle af holdene i lodtrækningen?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nå, Celtic til Midtjylland. Jeg har ingen idé om Celtics styrke for tiden. Hvem er favoritter?

    In other news: Hvad er det for "pending legal investigations", den pæne UEFA-mand snakkede om i forbindelse med nogle af holdene i lodtrækningen?
    Financial Fair Play, også kendt som UEFA's måde at lade som om, at de ikke er "all about the money!"

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Financial Fair Play, også kendt som UEFA's måde at lade som om, at de ikke er "all about the money!"
    Jeg ser. Hvilke hold drejer det sig om? (ja, jeg kunne sikkert google mig til det, men dovenskab er jo en dyd :-))
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg ser. Hvilke hold drejer det sig om? (ja, jeg kunne sikkert google mig til det, men dovenskab er jo en dyd :-))
    Det ved jeg faktisk ikke, men det er sikkert nogle af de østeuropæiske hold. Røg der ikke et par mindre Balkan-klubber på den bekostning sidste år?

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Der ryger altid et par klubber på den baggrund. I 19/20 sæsonen røg Milan ud af Europa på den konto.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    FCM trak skotske Celtic i 2. CL-kvalrunde, med første kamp i Skotland og returkampen hjemme i Herning. Lodtrækningen betyder, at skulle FCM slå skotterne ud, vil midtjyderne overtage Celtics plads som seedet i 3. CL-kvalrunde. I så fald vil man kunne trække enten:
    - Genk
    - Spartak Moskva
    - Vinderen af PSV vs. Galatasaray
    - Vinderen af Rapid Wien vs. Sparta Prag
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    FCK trak hviderussiske Torpedo-Belaz Zhodino i 2. ECL-kvalrunde, med hjemmekamp i Parken torsdag den 22. juli, og returopgør den 29., torsdagen efter.
    AGF trak vinderen af opgøret mellem walisiske Bala Town og nordirske Larne FC. Den første kamp spilles på udebane 22. juli, og returopgøret på Ceres Park spilles den 29. juli.

    Begge danske hold må betegnes som favoritter til videre avancement.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    En lille oversigt over lodtrækningen for holdene fra de lande, vi skal forsøge at overhale i den kommende sæson:

    12) Belgien (+4.625 point) 5 hold, 3 sikret gruppespil, 5 hold seedet til gruppespil, min. 28 kampe
    - Club Brugge: Indtræder i CL-gruppespillet i 4. seedningslag
    - Genk: Indtræder i 3. CL-kvalrunde som useedet
    - Antwerpen: Indtræder i EL play-off runden i P1
    - Anderlecht: Indtræder i 3. ECL-kvalrunde som seedet
    - Gent: Møder norske Vålarenga i 2. ECL-kvalrunde som seedet

    13) Serbien (+4.500 point) 4 hold, 0 sikret gruppespil, 2 hold seedet til gruppespil, min. 12 kampe
    - Røde Stjerne: Møder vinderen af Maccabi Haifa vs. Kairat Almaty i 2. CL-kvalrunde som seedet
    - Partizan Beograd: Møder slovakiske Dunajska Streda i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    - Cukaricki: Møder Sumgayit fra Azerbaijan i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    - Vojvodina: Møder litauske Panevezys i 2. ECL-kvalrunde som seedet

    14) Cypern (+2.875 point) 4 hold, 0 sikret gruppespil, 2 hold seedet til gruppespil, min. 14 kampe
    - Omonoia Nicosia: Møder vinderen af Dinamo Zagreb vs. Valur i 2. CL-kvalrunde som useedet
    - Anorthosis Famagusta: Indtræder i 3. EL-kvalrunde som "seedet"
    - AEL Limassol: Møder vinderen af Siroki Brijeg og Vilaznia i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    - Apollon Limassol: Møder vinderen af Zilina vs. Dila Gori i 2. ECL-kvalrunde som seedet

    15) Schweiz (+2.550 point) 4 hold, 0 sikret gruppespil, 2 hold seedet til gruppespil, min. 12 kampe
    - Young Boys: Møder vinderen af Slovan Bratislava vs. Shamrock Rovers i 2. CL-kvalrunde som seedet
    - Luzern: Indtræder i 3. ECL-kvalrunde som useedet
    - Basel: Møder vinderen af Partizani vs. Sfintul Gheorghe i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    - Servette: Møder norske Molde i 2. ECL-kvalrunde som useedet

    16) Kroatien (+1.775 point) 4 hold, 0 sikret gruppespil, 1 hold seedet til gruppespil, min. 10 kampe
    - Dinamo Zagreb: Møder islandske Valur i 1. CL-kvalrunde som seedet
    - Hajduk Split: Møder Tobol fra Kazakhstan i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    - Osijek: Møder polske Pogon Szczecin i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    - Rijeka: Møder vinderen af St. Julia vs. Gzira United i 2. ECL-kvalrunde som seedet

    17) Tjekkiet (+1.725 point) 5 hold, 1 sikret gruppespil, 4 hold seedet til gruppespil, min. 24 kampe
    - Slavia Prag: Indtræder i 3. CL-kvalrunde som seedet
    - Sparta Prag: Møder østrigske Rapid Wien i 2. CL-kvalrunde som seedet
    - Jablonec: Indtræder i 3. EL-kvalrunde som "seedet"
    - Viktoria Plzen: Møder belarussiske Dinamo Brest i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    - Slovacko: Møder bulgarske Lokomotiv Plovdiv i 2. ECL-kvalrunde som seedet

    18) Tyrkiet (+1.025 point) 5 hold, 2 sikret gruppespil, 2 hold seedet til gruppespil, min. 24 kampe
    - Besiktas: Indtræder i CL-gruppespillet i 4. seedningslag
    - Galatasaray: Møder PSV i 2. CL-kvalrunde som useedet
    - Fenerbahce: Indtræder i EL play-off runden i P1
    - Trabzonspor: Indtræder i 3. ECL-kvalrunde som useedet
    - Sivasspor: Møder vinderen af Sileks vs. Petrocub i 2. ECL-kvalrunde som seedet

    19) Grækenland (+0.825 point) 4 hold, 0 sikret gruppespil, 3 hold seedet til gruppespil, min. 12 kampe
    - Olympiakos: Møder vinderen af Dinamo Tbilisi vs. Neftci Baku i 2. CL-kvalrunde som seedet
    - PAOK: Indtræder i 3. ECL-kvalrunde som seedet
    - AEK Athen: Møder vinderen af Velez Mostar vs. Coleraine i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    - Aris: Møder Astana fra Kazakhstan i 2. ECL-kvalrunde som useedet

    20) Norge (+0.250 point) 4 hold, 0 sikret gruppespil, 0 hold seedet til gruppespil, min. 10 kampe
    - Bodø/Glimt: Møder polske Legia Warszawa i 1. CL-kvalrunde som useedet
    - Rosenborg: Møder vinderen af FH vs. Sligo Rovers i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    - Molde: Møder schweiziske Servette i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    - Vålarenga: Møder belgiske Gent i 2. ECL-kvalrunde som useedet

    21) Danmark (+0.000 point) 5 hold, 2 sikret gruppespil, 3 hold seedet til gruppespil, min. 26 kampe
    - BIF: Indtræder i CL play-off som useedet
    - FCM: Møder skotske Celtic i 2. CL-kvalrunde som useedet
    - Randers: Indtræder i EL play-off i P1
    - FCK: Møder belarussiske Torpedo Zhodino i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    - AGF: Møder vinderen af Bala Town vs. Larne i 2. ECL-kvalrunde som seedet
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Fra og med denne sæson bliver reglen om udebanemål sløjfet i alle klubturneringer i UEFA-regi.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Fra og med denne sæson bliver reglen om udebanemål sløjfet i alle klubturneringer i UEFA-regi.
    Endelig! Har aldrig forstået meningen med den regel

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    323

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Endelig! Har aldrig forstået meningen med den regel
    Meningen har jo været at reducere antallet af opgør, der ender med forlænget spilletid (+ evt. straffe).

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Profetens Skæg Se meddelelser
    Meningen har jo været at reducere antallet af opgør, der ender med forlænget spilletid (+ evt. straffe).
    Men det virker bare som en tilfældig måde at afgøre det på - man kunne jo ligeså godt slå plat og krone, lade antallet af gule kort, eller en hvilket som helst anden metrik afgøre det. Kan bare ikke se hvorfor det er fair at man skal ryge ud efter fx 3-1 og 0-2. Hvorfor er et mål vigtigere bare fordi det er scoret på en anden bane?

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Men det virker bare som en tilfældig måde at afgøre det på - man kunne jo ligeså godt slå plat og krone, lade antallet af gule kort, eller en hvilket som helst anden metrik afgøre det. Kan bare ikke se hvorfor det er fair at man skal ryge ud efter fx 3-1 og 0-2. Hvorfor er et mål vigtigere bare fordi det er scoret på en anden bane?
    Fordi det generelt betragtet er sværere at score på udebane. Og så handlede det om at anspore hold til at gå efter at score på udebane i stedet for at pakke sig.
    Uanset hvad man mener om reglen, synes jeg ikke, logikken bag den mangler.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  23. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Fordi det generelt betragtet er sværere at score på udebane. Og så handlede det om at anspore hold til at gå efter at score på udebane i stedet for at pakke sig.
    Uanset hvad man mener om reglen, synes jeg ikke, logikken bag den mangler.
    Og så var det en fiks tiebreaker, der i det mindste skulle forhindre nogle kampe i at ende i forlængning og straffe, når det kunne undgås at trække dem i langdrag. Og reglen var 100% gennemsigtig; alle kendte den inden første kamp begyndte og kunne handle derudfra.

    Der var så et spørgsmål omkring rimeligheden i, at hvis det gik til forlængning, var det kun udeholdet i anden kamp, som havde fordelen ved, at så skulle de andre score to.

    Men det blev så til gengæld opvejet af den fordel, hjemmeholdet i anden kamp har ved at forlængningen foregår på deres hjemmebane foran egne fans, mens den selvfølgelig ikke findes i første kamp.

    Den sidste fordel er stadig i behold – forlænget spilletid afskaffes ikke. Men udeholdet mister den fordel, de til gengæld havde. Det er absurd.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

Side 4 af 23 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  2. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  3. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35
  4. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •