Side 6 af 23 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 338

Emner: Danske hold i Europa 21/22

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Første danske point i Europa er kommet i hus efter at FCM formåede at få uafgjort på udebane mod Celtic. Det ene point betyder, at Danmark haler en lille smule ind på Cypern, hvis mesterhold Omonoia tabte ude til Dinamo Zagreb i CL-kvalens Champions Path, og Tjekkiet, hvis sølvvindere fra Sparta Prag tabte 2-1 ude til Rapid Wien i CL-kvalens League Path.

    Formår FCM at slå Celtic hjemme i næste uge, vil midtjyderne være sikret minimum Europa League gruppespil, allerede inden de spiller i 3. CL-kvalrunde mod vinderen af PSV vs. Galatasaray.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Gårsdagens 1. kamp i 2. ECL-kvalrunde markerede også den danske debut i turneringen. Hvor FCK hentede en komfortabel 4-1 pligtsejr over Torpedo Zhodino, snublede AGF skuffende i Nordirland, hvor de tabte 2-1 til useedede Larne. Århusianerne skal dermed vinde hjemme med to overskydende mål over nordirerne i næste uge, hvis man skal holde sin seedning.

    Dermed har de tre første danske hold været i aktion i Europa i denne uge, og man holder nogenlunde trit med nogle af de værste konkurrenter på landeranglisten, nemlig Tjekkiet og Grækenland. Især Grækenland havde en skidt aften i går, da både useedede Aris og seedede AEK Athen tabte. Dermed kan antallet af græske hold i Europa med lidt held være halveret allerede inden juli er overstået.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    FC Midtjyllands samlede sejr over Celtic betyder, at dansk fodbold for første gang nogensinde oplever at have minimum 3 hold med i europæisk gruppespil, da midtjyderne med deres avancement har sikret sig minimum Europa League. I 3. CL-kvalrunde står de danske vicemestre over for hollandske PSV. Første kamp spilles i Eindhoven 3. eller 4. august, og returkampen spilles i Herning 10. august. Bliver FCM slået ud af hollænderne, går midtjyderne videre til EL-gruppespillet, mens en samlet sejr sender dem videre til CL play-off, hvor modstanderen med al sandsynlighed bliver enten Shakhtar Donetsk eller Benfica. Med sejren kravler de danske sølvvindere derudover op som nr. 93 i Europa.

    Vinder AGF returkampen hjemme mod nordirske Larne med to overskydende mål eller via straffesparkskonkurrence, vil de have overholdt deres seedning, og dermed rådet en smule bod på den skade, de leverede i torsdags med nederlaget i Nordirland. Den samlede vinder af opgøret møder portugisiske Pacos de Ferreira i 3. ECL-kvalrunde, hvor man starter på udebane 5. august, mens returkampen spilles 12. august.

    Så længe Thorup ikke formår at pisse det sidste tilbageværende Ståle-vartegn, den europæiske rekord for flest kampe i træk med max. 1 mål imod sig, væk, skal Løverne møde vinderen af opgøret mellem bulgarske Lokomotiv Plovdiv og tjekkiske Slovacko, med første kamp på udebane 5. august, og hjemmekamp i Parken 12. august. Formår de danske bronzevindere at gå videre, vil de samtidigt være à point med Celtic på den europæiske rangliste.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    FC Midtjyllands samlede sejr over Celtic betyder, at dansk fodbold for første gang nogensinde oplever at have minimum 3 hold med i europæisk gruppespil, da midtjyderne med deres avancement har sikret sig minimum Europa League. I 3. CL-kvalrunde står de danske vicemestre over for hollandske PSV. Første kamp spilles i Eindhoven 3. eller 4. august, og returkampen spilles i Herning 10. august. Bliver FCM slået ud af hollænderne, går midtjyderne videre til EL-gruppespillet, mens en samlet sejr sender dem videre til CL play-off, hvor modstanderen med al sandsynlighed bliver enten Shakhtar Donetsk eller Benfica. Med sejren kravler de danske sølvvindere derudover op som nr. 93 i Europa.

    Vinder AGF returkampen hjemme mod nordirske Larne med to overskydende mål eller via straffesparkskonkurrence, vil de have overholdt deres seedning, og dermed rådet en smule bod på den skade, de leverede i torsdags med nederlaget i Nordirland. Den samlede vinder af opgøret møder portugisiske Pacos de Ferreira i 3. ECL-kvalrunde, hvor man starter på udebane 5. august, mens returkampen spilles 12. august.

    Så længe Thorup ikke formår at pisse det sidste tilbageværende Ståle-vartegn, den europæiske rekord for flest kampe i træk med max. 1 mål imod sig, væk, skal Løverne møde vinderen af opgøret mellem bulgarske Lokomotiv Plovdiv og tjekkiske Slovacko, med første kamp på udebane 5. august, og hjemmekamp i Parken 12. august. Formår de danske bronzevindere at gå videre, vil de samtidigt være à point med Celtic på den europæiske rangliste.
    Fedt at de går videre. FCK er en lorte rodebutik, så i det mindste kommer der point ind imens Gøgler Jess laver FCK om til et cirkus

  6. #80
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Fedt at de går videre. FCK er en lorte rodebutik, så i det mindste kommer der point ind imens Gøgler Jess laver FCK om til et cirkus
    Uha, ja, det er herligt. FCM kan skrabe formuer ind, tjene andre formuer på egenproducerede spilleee og polstre deres egen seedning seedning og dermed gøre sig i stand til at tjene fremtidige formuer.

    Men der er en lille fordel om et par år med måske at træde ind i ChL-kvalen en runde tidligere end ellers. Hvis det altså nogensinde lykkes at blive mestre igen.

    Det er super. Tillykke til FCM (fra en fck fan)

  7. De følgende 15 brugere er enige:

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Uha, ja, det er herligt. FCM kan skrabe formuer ind, tjene andre formuer på egenproducerede spilleee og polstre deres egen seedning seedning og dermed gøre sig i stand til at tjene fremtidige formuer.

    Men der er en lille fordel om et par år med måske at træde ind i ChL-kvalen en runde tidligere end ellers. Hvis det altså nogensinde lykkes at blive mestre igen.

    Det er super. Tillykke til FCM (fra en fck fan)
    Ja - lige gyldigt hvor frusterende det kan være, så skal FCK være bedre end de andre og vi skal ikke vinde pga de er elendige og vi er mindre dårlige. Hvis vi vil udvikle klubben, ligaen osv. tiltrække bedre spillere, så skal flere hold løfte niveauet a la Holland, Belgien osv. Så kan smålighed netop ikke betale sig og diskussionen er mega gammel og jeg respektere begge holdninger, men vi kommer bare aldrig videre og sikre nemmere europæisk adgang til gruppespil, hvis alle danske hold ryger ud i første runde.

    Angående økonomi - vores burde stadig være bedre, vores budget er stadig større og hvis det ikke fortsætter sådan… så er det virkelig vores egen skyld

  9. De følgende 15 brugere er enige:

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    I og med Galatasaray blev slået af PSV, kommer Rennes til at være seedet i ECL play-off runden. Så der er ingen risiko længere for at FCK kan stå over for Kamaldeen igen i løbet af ECL-kvalifikationen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Ja - lige gyldigt hvor frusterende det kan være, så skal FCK være bedre end de andre og vi skal ikke vinde pga de er elendige og vi er mindre dårlige. Hvis vi vil udvikle klubben, ligaen osv. tiltrække bedre spillere, så skal flere hold løfte niveauet a la Holland, Belgien osv. Så kan smålighed netop ikke betale sig og diskussionen er mega gammel og jeg respektere begge holdninger, men vi kommer bare aldrig videre og sikre nemmere europæisk adgang til gruppespil, hvis alle danske hold ryger ud i første runde.

    Angående økonomi - vores burde stadig være bedre, vores budget er stadig større og hvis det ikke fortsætter sådan… så er det virkelig vores egen skyld

    Helt enig. Dog med den undtagelse, at jeg - i al min smålighed - altid håber, at bøf ryger på røv og albuer ud ved først givne lejlighed.

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af Onkel Sjus Se meddelelser
    Helt enig. Dog med den undtagelse, at jeg - i al min smålighed - altid håber, at bøf ryger på røv og albuer ud ved først givne lejlighed.
    Ja - altså det er fanme ikke nemt at håbe på noget godt for AGF, FCM og BØF - så jeg forstår tankegangen, men DK skal ikke bankes tilbage til stenalderen de næste 2-3 år, hvor jeg virkelig tvivler på vi præstere

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Ja - altså det er fanme ikke nemt at håbe på noget godt for AGF, FCM og BØF - så jeg forstår tankegangen, men DK skal ikke bankes tilbage til stenalderen de næste 2-3 år, hvor jeg virkelig tvivler på vi præstere
    Dette må efter den tanke være "stenalderen", hvor kun OB kunne kvale til Europa League og ikke kunne begå sig, Brøndby floppede stort, og FCN igen spildte en fairplayplads – mens vi kvalede til Champions League og gik videre fra gruppen.

    Så foretrækker jeg egentlig stenalderen.



    FCM i Champions (eller Europa) League er objektivt ikke "fedt" for os. Det er tordnende fedt for dem. Det er selvfølgelig helt op til en selv, om man så nyder det, men vores fordele er minimale i forhold til problemerne, det giver.


  17. #86
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    vores fordele er minimale i forhold til problemerne, det giver.
    Denne pointe er så central, at jeg godt vil trække den ud særskilt:

    - vi får en marginal forbedring af vores egen koefficient, som i de yderste grænsetilfælde kan give en lidt lettere vej i Europa - såfremt vi kvalificerer os
    - de får TO HUNDREDE MILLIONER KRONER


  18. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af KK Se meddelelser
    Denne pointe er så central, at jeg godt vil trække den ud særskilt:

    - vi får en marginal forbedring af vores egen koefficient, som i de yderste grænsetilfælde kan give en lidt lettere vej i Europa - såfremt vi kvalificerer os
    - de får TO HUNDREDE MILLIONER KRONER
    Derfor er det vel primært i form af en forbedring af Superligaens attraktivitet, og ikke nogle få koefficientpoint, der kunne fremlægges som forsvar for at få andre danske hold langt.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #88
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Derfor er det vel primært i form af en forbedring af Superligaens attraktivitet, og ikke nogle få koefficientpoint, der kunne fremlægges som forsvar for at få andre danske hold langt.
    Men bliver superligaen mere attraktiv? Jeg tvivler. FCM og Brøndby gør, klart - men det ønsker man sig vel ikke som København-fan.

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #89
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af KK Se meddelelser
    Men bliver superligaen mere attraktiv? Jeg tvivler. FCM og Brøndby gør, klart - men det ønsker man sig vel ikke som København-fan.
    Jo, det er der vel nogen, der gør. De samme, der ønskede BØF tilbage, hvor de kunne spille med om mesterskabet. De må have en fest nu, for vi nu er vi både bag BØF og Midtjylland - så nu bliver vi da for alvor presset
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #90
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Danske hold i Europa 21/22

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Dette må efter den tanke være "stenalderen", hvor kun OB kunne kvale til Europa League og ikke kunne begå sig, Brøndby floppede stort, og FCN igen spildte en fairplayplads – mens vi kvalede til Champions League og gik videre fra gruppen.

    Så foretrækker jeg egentlig stenalderen.



    FCM i Champions (eller Europa) League er objektivt ikke "fedt" for os. Det er tordnende fedt for dem. Det er selvfølgelig helt op til en selv, om man så nyder det, men vores fordele er minimale i forhold til problemerne, det giver.
    Du tager simpelthen 1 år ud af ligningen som eksempel?

    Ligaen, ligaens tiltrækningskraft på dygtige spillere og talenter øges jo bedre alle hold klare sig i Europa, fordi det betyder simpelthen flere penge i klubberne og større sponsorater. Dvs vi kan skaffe bedre spillere og som den klub med det største budget og potientiale, så kan vi jo også klare os bedre i forhold til Anderlecht, Celtic, Feyernoord, Zürich osv hvis vi får store indtægter qua Europa og hvis fodboldspillere og især talenter ville finde den danske liga mere interessant og have endnu bedre udviklingsmuligheder.

    En masse danske talenter kunne måske overveje FCK fremfor Salzburg, PSV osv. der er en milliard gode grunde at til at en stærk liga vil være bedre for FCK og mit ønske går jo ikke på at vi står stille og resten udvikler sig - næ, jeg vel egentlig hellere klare mig som Ajax i Europa og sp se PSV og andre også komme i diverse gruppespil end jeg vil klare mig som FCK og så grine ad resten.

    Dit eksempel er isoleret (og efterhånden gammelt) og når man ikke hepper på FCM imod Celtic så kan jeg sagtens følge det isoleret set… det er bare ikke det bedste for Superligaen og dermed hellere ikke for FCK.

    Det er fakta imod følelser og defor en lidt dum diskussion, fordi begge har egentlig ret og begge dele kan forklares og forstås. Jeg har bare min mening fordi jeg håber inderligt at FCK kan tage næste skridt op ad trappen, men de sidste 20 år har vist at det er sindsyg svært at gøre alene og når vi så fejler, som vi gør over en længere periode i øjeblikket - så kan vi på få år bliver slået 25-30 år tilbage og det øsnker jeg personligt ikke.

  25. De følgende 8 brugere er enige:

Side 6 af 23 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 20/21
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 231
    Sidste Meddelelse: 07.04.21, 18:02
  2. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  3. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35
  4. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •