Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
85. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Lyngby vinder

    12 14.12%
  • Uafgjort

    5 5.88%
  • FCK vinder

    68 80.00%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 90

Emner: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Hvis ikke den hedder top 2 til sommer, burde Thorups position være til diskussion. Det er så stort presset og forventningerne burde være i Kbh.

    Lige nu kan jeg ikke se meget positiv udvikling i holdet. Jeg anerkender at man med lodder og trisser har fået nogle fornuftige resultater før dagens kamp. Men niveauet har godt nok været ringe.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Pinligt

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Hvis ikke den hedder top 2 til sommer, burde Thorups position være til diskussion. Det er så stort presset og forventningerne burde være i Kbh.

    Lige nu kan jeg ikke se meget positiv udvikling i holdet. Jeg anerkender at man med lodder og trisser har fået nogle fornuftige resultater før dagens kamp. Men niveauet har godt nok været ringe.
    Ahh der er jeg godt nok ikke enig. Ja der er udsving, men jeg har da sagtens kunne se en positiv udvikling i holdet. Der er vel ingen der forventede at Jess fra dag 1 og frem ville fremprovokere et Mesterhold fra dag 1. at sige at Thorups position er til diskussion, hvis der ikke opnås en Top 2 er lige hård nok. jeg vil vove at påstå at den diskussion slet ikke kommer på tale i FCK ledelsen.

    Det er vel først I næste sæson den "rigtige" bedømmelse af Thorup og PC går i gang.. ellers har Jess Laaaang snor i min Bog. Vi skal ikke ud i mere uro i Klubben p.t.


  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Hvis ikke den hedder top 2 til sommer, burde Thorups position være til diskussion. Det er så stort presset og forventningerne burde være i Kbh.

    Lige nu kan jeg ikke se meget positiv udvikling i holdet. Jeg anerkender at man med lodder og trisser har fået nogle fornuftige resultater før dagens kamp. Men niveauet har godt nok været ringe.
    Det er så sjovt herinde, så snart der kommer en uafgjort eller et nederlag, bliver trænersædet varmt. Havde vi vundet 2-1 eller 3-2 i dag var alle glade.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ahh der er jeg godt nok ikke enig. Ja der er udsving, men jeg har da sagtens kunne se en positiv udvikling i holdet. Der er vel ingen der forventede at Jess fra dag 1 og frem ville fremprovokere et Mesterhold fra dag 1. at sige at Thorups position er til diskussion, hvis der ikke opnås en Top 2 er lige hård nok. jeg vil vove at påstå at den diskussion slet ikke kommer på tale i FCK ledelsen.
    Enig, han har trods alt overtaget et ret tvivlsomt hold, og vi har ikke engang haft et transfervindue, hvor han har kunne samarbejde med den nye sportsdirektør. Virker meget kortsigtet, hvis han allerede nu skulle være truet. Vi var vel alle enige om i starten af sæsonen, at det ikke blev til noget vildt i år. Inden i dag troede mange af os altså på, at det kunne lade sig gøre at spille med om guldet til det sidste - det er da okay fremskridt. Som jeg ser det er det først næste sæson, vi for alvor kan vurdere teamet på, og selv der er den svær for vi hænger godt nok på en masse dyr dødvægt fra Ståles tid, som vi næppe kommer af med.

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Enig, han har trods alt overtaget et ret tvivlsomt hold, og vi har ikke engang haft et transfervindue, hvor han har kunne samarbejde med den nye sportsdirektør. Virker meget kortsigtet, hvis han allerede nu skulle være truet. Vi var vel alle enige om i starten af sæsonen, at det ikke blev til noget vildt i år. Inden i dag troede mange af os altså på, at det kunne lade sig gøre at spille med om guldet til det sidste - det er da okay fremskridt. Som jeg ser det er det først næste sæson, vi for alvor kan vurdere teamet på, og selv der er den svær for vi hænger godt nok på en masse dyr dødvægt fra Ståles tid, som vi næppe kommer af med.
    Ja, sjovt hvor hurtigt vi gik fra "top 6 er vigtigt" --> "Vi indhenter og overhaler ALLE andre" :-) Fra nu af må man bare holde med FCM og GF (FØJ!)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Vi må jo konstatere, at vi ikke er gode nok defensivt til at spille med om guldet. Det er jo her, hurdlen ligger. Det gør også kampene mere urolige, fordi vi konstant skal jagte eller maksimalt er foran med en enkelt, og her er det jo tydeligt for enhver, at der kommer uro i holdet.

    Vi taber i øvrigt ikke guldet i dag. Det var forfærdelig dårligt i dag, men på sådan en dag får vi stadig et point med. Det er jo det, som et tophold gør. Se på FCM, AGF og BØF. De spiller jo ikke bedre fodbold, end vi gør. Guldet har vi tabt for længe siden. Det helt store mål må være at komme i Europa næste sæson.

    I øvrigt - hvis I er i dårligt humør oven på aftenens kamp, så kan jeg informere jer om, at jeg grundet arbejdet og putning indtil videre i foråret har set 1. halveg mod AaB, 2. halveg mod Horsens, 1. halveg mod Sønderjyske og 2. halveg mod Lyngby.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Så da deres forsvarsspiller får lov til at drible hele vores hold ved 1-1 målet, så kører det bare defensivt? Og hvad med deres afrettede afslutning der er millimeter fra at gå ind, og chancen de får ved skud på overliggeren? Jeg mindes også en situation, hvor JMG får en chance i en semi farlig position, da vi fumler lidt rundt defensivt i første halvleg.

    Jeg synes ikke det er særlig imponerende mod ligaens bundhold.
    Hvis du med "vores defensiv" mener hele holdets struktur (det var ikke sådan jeg læser dit indlæg), så vil give dig ret. Jeg læste din kritik gående på de bagerste 4 og dem synes jeg bortset fra Bartolec ved 2-2 gjorde det fornuftigt.

    Men jo det sker da mange fejl. Feks. laver Wind en stor fejl, da han lader forsvareren spadsere hele vejen ved 1-1. Jeg er stadig mest kritisk omkring vores midtbanes manglende beskyttelse af forsvaret. Sjovt nok er dette ikke blevet specielt meget bedre af at gå fra 2 til 3 centralt.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Jeg har aldrig håbet, at jeg skulle skrive dette, men er Zeca ikke faldet i niveau? Det er ikke fordi, at han spiller decideret dårligt, er holdets svage led eller er årsagen til den sørgelige uafgjort i dag. Men jeg synes, det er stykke tid siden, at vi har set den her klippe og ekstraordnære spilfordeler og bolderobrer, som Zeca kan være.
    Særligt hans evne til at tage pynten af modstanderne og starte de her bølger af angreb på angreb kunne jeg godt vi kunne bruge lidt mere af. Men han kommer også fra et fantastisk niveau.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Det er så sjovt herinde, så snart der kommer en uafgjort eller et nederlag, bliver trænersædet varmt. Havde vi vundet 2-1 eller 3-2 i dag var alle glade.
    Det er også sjovt, hvordan der konstateres en general holdning, ud fra et enkelt indlæg.

    Zan

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis du med "vores defensiv" mener hele holdets struktur (det var ikke sådan jeg læser dit indlæg), så vil give dig ret. Jeg læste din kritik gående på de bagerste 4 og dem synes jeg bortset fra Bartolec ved 2-2 gjorde det fornuftigt.

    Men jo det sker da mange fejl. Feks. laver Wind en stor fejl, da han lader forsvareren spadsere hele vejen ved 1-1. Jeg er stadig mest kritisk omkring vores midtbanes manglende beskyttelse af forsvaret. Sjovt nok er dette ikke blevet specielt meget bedre af at gå fra 2 til 3 centralt.
    Så giver dit svar bedre mening. Jeg mente hele holdet, når vi forsvarer, og der har du blandt andet ret i, at midtbanen ikke er nok til stede i dag.

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Det blev til et pointtab mod Superligaens bundhold og præstationen afspejlede det fint. Det bliver svært at indhente de øvrige tophold, når man ikke vinder mod en så svag modstander, ligesom de første svaghedstegn er begyndt at vise sig.

    Vi starter ellers kampen ganske fint og skaber også chancer i de første 20 minutters tid, men herefter begyndte det at gå ned ad bakke spillemæssigt og i anden halvleg så det ikke særlig godt ud. Vi ender med ikke at kunne spille bolden forbi Lyngby-Brøndby Alliancens pres, men slår mange lange bolde, ligesom der ikke skete ret meget, hvis ikke enkelte spillere slap afsted med deres udfordringer. Offensiven så derudover meget statisk ud. Der er ikke mange der tager nogle offensive løb, Wind står ret alene og gjorde ikke ret meget i dag og der ender med at være for langt mellem spillerne. De yderste angribere står igen for bredt og har sjældent den nødvendige opbakning – der er for langt ind til Wind, der er for langt til backen og ofte er der kun en midtbanespiller i nærheden og så begynder mulighederne at blive små. Det hænger også sammen med, at vi ofte spillede ret direkte – men det sker på en billig baggrund, da Lyngby-Brøndby Alliancen ikke investerede særlig meget i presset. Vores opspil var derfor slet ikke godt nok og det er ikke meget midtbanen i dag får bidraget med. Til sidst var vi stort set reduceret til at håbe på dødbolde, for opspillet var dødt.

    Vores presspil var også ganske dårligt, hvilket det nu har været de sidste par kampe og modstanderen har for let ved at finde hullerne – særligt til sidst var vores defensiv hullet som en schweizerost. Lyngby-Brøndby Alliancen var gode til at stå kompakt i dag, men det var ikke fordi de pakkede sig og lossede Sønderjyske-style.

    En faktor der var afgørende for at vores opspil endte med at dø ud var, som så mange gange før, at der bliver begået så mange frispark mod os. Det kan ikke koges ned til, at vi bare har bolden meget mere end vores modstander og at de derfor også begår flere frispark. Boldbesiddelsen var tæt på lige, men Lyngby-Brøndby Alliancen begår væsentligt flere frispark og man må sige, at vi er nødt til også at tilegne os det, når vores pres ikke fungerer og modstanderen har bolden for længe (fx i forbindelse med deres anden scoring) – vores defensiv er åbenbart ikke bedre aktuelt, så vi er nødt til at reagere når vi indser at det ikke fungerer.

    Vi har derudover igen en VAR-problematik. Den første var offside-situationen på Nelssons scoring og den var godt nok svær at få øje på. Svært at afgøre om det er vinklen fra kameraet der snyder, men den er svær at få øje på, så vi må vente på, at der bliver offentliggjort nogle billeder. Den anden var igen et straffespark på Fischer begået af Rømer. Rømer forsvarer sig med, at han dækkede bolden, men man dækker ikke bolden, når man strækker benet ud – så der er tale om et benspænd, der i det her tilfælde er vurderet til at være satset. Den er dog i den tynde ende og med det Johansen sidst har udtalt havde jeg forventet at dommeren havde fået mulighed for at se den igen. Det skete dog ikke, så vi står tilbage med at VAR-systemet giver mindre mening end før.

    Kalle havde et par fine redninger, men kunne ikke gøre det store ved scoringerne.

    Bartolec var god på indkast og havde enkelte gode momenter offensivt, men ellers blev det ikke til det store. Defensivt blev han spist da Warming kom ind.
    Zanka og Nelsson gjorde det fint i defensiven, men så til tider usikre ud. De har ikke mange opspilsmuligheder og endte derfor med at slå mange lange bolde, ligesom de umiddelbart falder lidt for hurtigt.
    Boilesen så vi en smule til i glimt, men bestemt ikke nok.

    Stage, Zeca og Falk kan man smide sammen i en pulje og konkludere, at de bestemt ikke var gode nok i dag. Falk er måske stadig en smule ramt af sin skade, men bidrog trods alt en smule i offensiven, mens Zeca og Stage ikke var gode nok på andenbolde eller i duellerne. Vi er derudover gået over til, at have en mere flad tremandsmidtbane, hvilket er en skam da jeg synes det så langt bedre ud, da Zeca (særligt når vi byggede op) trak med tilbage og Falk og Stage skubbede mere frem og også kunne holde bredden.

    Fischer tilkæmpede sig et straffespark, men holder stadig for meget på bolden og får for lidt ud af sine udfordringer. Han har langt tilbage til topformen og spørgsmålet er om vi kommer til at se den igen.
    Wind så vi ikke meget til. Scorer et fint straffespark, men var ellers for anonym.
    Bundu havde et par store chancer og et par gode momenter på højrekanten, men ellers blev det ikke til det store og han hænger stadig voldsomt efter i presspillet.

    Udskiftningerne gav på papiret fin mening og vi fik da også hurtigt en scoring, men opspillet blev ikke meget bedre og det sidste søm i kisten var, da vi byttede Falk for Wilczek. Her blev det tydeligt, at vi gik over til at losse og satse på dødbolde, hvilket som bekendt ikke gav pote.

    Konklusionen må være en ret skuffende pointtab mod en særdeles svag modstander. Der er selvfølgelig mange kampe igen, men vi har udvist svaghedstegn. Vores offensiv er faldet en smule, mens vi slet ikke har set nok til vores presspil. Jess-effekten er måske så småt ved at sætte sig, men det ser dog stadig lovende ud og det er svært at være overrasket over, at der stadig kommer udfald.

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Vi må jo konstatere, at vi ikke er gode nok defensivt til at spille med om guldet. Det er jo her, hurdlen ligger. Det gør også kampene mere urolige, fordi vi konstant skal jagte eller maksimalt er foran med en enkelt, og her er det jo tydeligt for enhver, at der kommer uro i holdet.

    Vi taber i øvrigt ikke guldet i dag. Det var forfærdelig dårligt i dag, men på sådan en dag får vi stadig et point med. Det er jo det, som et tophold gør. Se på FCM, AGF og BØF. De spiller jo ikke bedre fodbold, end vi gør. Guldet har vi tabt for længe siden. Det helt store mål må være at komme i Europa næste sæson.

    I øvrigt - hvis I er i dårligt humør oven på aftenens kamp, så kan jeg informere jer om, at jeg grundet arbejdet og putning indtil videre i foråret har set 1. halveg mod AaB, 2. halveg mod Horsens, 1. halveg mod Sønderjyske og 2. halveg mod Lyngby.
    Kan du ikke skrive herinde næste gang du tænder, så vi andre kan slukke?


  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    Måske er det skuffelsen over aftenens pointtab der nager, men jeg har altså et lille surt opstød jeg er nødt til at komme af med.. Jeg synes desværre vi er på vej i en helt forkert retning med det hold her.. Hvad der i slutningen af efteråret lignede at vi var på vej i en mere offensiv og teknisk betonet retning, lader nu til at være afløst af noget der mest af alt ligner Jess Thorups FCM... Vi kaster lange indkast, nærmest hver gang vi har et indkast på modstanderens halvdel, og vi trækker gerne vores højreback over i venstre side, for at kaste det. Når vi kommer ud fra halvleg, lægger vi ikke skjul på, at nu skal der skrues ned for boldspillet og op for fysikken.. Herefter mister vi kontrollen med kampen...

    ... Jeg ved godt banerne er dårlige for tiden, men for fanden jeg er ikke enig i den retning her.. Jeg siger ikke det Thorups skyld.. Det kan lige så vel være de inputs der kommer fra de nye assistenter.. Jeg synes bare ikke det klæder os.. Heller ikke selvom vi har fået en del mål efter lange indkast allerede... Det er et primitivt udtryk der ikke klæder det hold, som skulle være ligaens lokomotiv.. Jeg vil langt hellere se hurtige igangsætninger og dynamik, end den her overdrevne fokus på dødbolde.. Paradoksalt nok lader det til, at arkitekten bag er spansk....

  24. De følgende 5 brugere er enige:

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK vs. F.C. København (22/02-2021 kl. 19:00)

    De lange indkast er egentlig det eneste vi er farlige på lige i øjeblikket. Lange indkast har vi i øvrigt næsten altid praktiseret, når vi har haft en på banen der kan finde ud af det. Kvist og Claudemir blandt andet.

    Er rystet over folk der synes det er flot at vi får point på en dårlig dag. Ja, det er flot at få point på en dårlig dag mod hold i toppen som f.eks Sønderjyske, Randers eller AaB. Vi MÅ ikke have en dårlig dag mod Lyngby. Suk
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 10.02.21, 17:05
  2. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – Lyngby BK (16.07.16 kl.18.30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 22.10.16, 19:44
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - Lyngby BK 06.11.11 kl.16
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 07.11.11, 21:18
  5. Optakts- og kamptråd: Lyngby - FC København
    By Dét er humor in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 18.03.08, 14:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •