Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
88. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    37 42.05%
  • Uafgjort

    26 29.55%
  • AGF vinder

    25 28.41%
Side 9 af 9 FørsteFørste ... 6789
Viser resultater 121 til 125 af 125

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Fint med mange mål, men ikke når det bliver på bekostning af et forsvar hullet som en schweizerost!!
    Men det er noget sludder at de mange mål mod os kommer på baggrund af vores offensiv. Den måde AGF scorede på havde intet med vores spillestil eller opspil at gøre, men var et shitshow i elendige individuelle præstationer og uopmærksomhed ved dødbolde som ligeså nemt kunne have opstået hvis vi havde parkeret bussen. Deres mål var:
    - Et mål på en dodbold, hvor Sanneh står umarkeret/bliver "dækket op" af Fischer.
    - Et mål efter en komplet hjerneblødning af Zanka hvor han forærer dem en næsten friløber og Kalle heller ikke ser for skarp ud.
    - Et mål efter indkast hvor hele holdet snorksover og Olsen knalder den ind fra distancen.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Men det er noget sludder at de mange mål mod os kommer på baggrund af vores offensiv. Den måde AGF scorede på havde intet med vores spillestil eller opspil at gøre, men var et shitshow i elendige individuelle præstationer og uopmærksomhed ved dødbolde som ligeså nemt kunne have opstået hvis vi havde parkeret bussen. Deres mål var:
    - Et mål på en dodbold, hvor Sanneh står umarkeret/bliver "dækket op" af Fischer.
    - Et mål efter en komplet hjerneblødning af Zanka hvor han forærer dem en næsten friløber og Kalle heller ikke ser for skarp ud.
    - Et mål efter indkast hvor hele holdet snorksover og Olsen knalder den ind fra distancen.
    Du har ret i, at flere mål kommer efter personlige fejl. Men som det er analyseret andre steder i tråden så giver vores formation pt. (og det hænger sammen med vores offensive udtryk) nogle udfordringer især i rummet foran forsvaret. Vi så det f.eks. i Lyngby, da Wind blev sat nemt i sit pres og Lyngby pludselig havde oceaner af plads og scorede til 1-1. Vi så det jo også ved 3-1 mod AGF, hvor Olsen slet ikke er i nærheden af at være dækket op. Selvfølgelig kan man ikke sige, at det er offensivens skyld, men det er stadig spillernes positionering som den er gal med i visse situationer. og det hænger også sammen med vores offensiv.
    Et godt eksempel på sammenhængen nævnte de I studiet efter AGF kampen. Her tegnede de, hvordan Lerager flot tog et offensivt løb, som reelt gav pladsen til Winds 1-0 mål. Men hvis vi i stedet havde tabt bolden der, så havde der været et kæmpe rum centralt, som Zeca skal dække helt alene. Det er klart, at prioriterer man flere spillere og løb offensivt, så giver det plads defensivt til modstanderne.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Mht det objektive, så forholdt jeg mig ikke til spillet. Blot at den objektive tilskuer, der ikke er fan af AGF eller FCK, fik en af sæsonens mest underholdende kampe. Og jeg kan godt lide underholdning. Spillet synes jeg subjektivt er med svag pil op.
    @Kiwi forklarer fint forskellen på objektivt, neutralt og subjektivt, så den lader jeg ligge :)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg hev blot hans pointsnit op fordi nogle enkelte begyndte at tale om fyring efter blot 11 suppekampe, hvor vi har mødt alle hold bortset fra nr 2 og nr 10. Pdb er det vel fair at nævne hans snit på 1.91(6 vundne, 3 uafgjorte og 2 nederlag). Ellers ved jeg ikke hvordan man skal kunne argumentere med folk, der allerede nu snakker om fyring pba hans resultater. Hvis du mener man bare skulle ignorere snakken, fordi det er præmaturt, så kan du sæføli ha en pointe.

    Jeg kan godt lide BÅDE resultater og underholdning. Vil til enhver tid foretrække at se en 3-3 kamp fremfor en 0-0, så på den baggrund er jeg hverken ekstremt skuffet eller blown away af de første 11 kampe fra vores nye træner, men vi er meget klogere sommeren 2022.
    Her er vi grundlæggende enige. Statistisk har Jess lagt pænt ud - særligt bortregnet de "store" kampe, og vi er ikke i nærheden af at tale fyring, med mindre Jess skulle gå hen og tabe omklædningsrummet (det tyder intet på) eller fremstå fejlcastet (det gør han bestemt ikke). Vi er med andre ord meget, meget langt fra en Christian Andersen, der var den mest groteske ansættelse nogensinde i FCK.

    Viser det sig, at vi formår at slå FCM og Brøndby i de næste tre kampe, vil meget naturligvis se helt anderledes ud. Men om Jess er en succes og det rette valg, kan vi langtfra vurdere endnu, selv om folk som Seier i den grad prøver at tale det nye sportslige setup op. Endnu har det dog ikke leveret skyggen af stort resultat, og meget skal ændre sig, hvis vi skal kunne præstere noget igen i Europa. Der er i al fald meget at arbejde med...
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #124
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Men det er noget sludder at de mange mål mod os kommer på baggrund af vores offensiv. Den måde AGF scorede på havde intet med vores spillestil eller opspil at gøre, men var et shitshow i elendige individuelle præstationer og uopmærksomhed ved dødbolde som ligeså nemt kunne have opstået hvis vi havde parkeret bussen. Deres mål var:
    - Et mål på en dodbold, hvor Sanneh står umarkeret/bliver "dækket op" af Fischer.
    - Et mål efter en komplet hjerneblødning af Zanka hvor han forærer dem en næsten friløber og Kalle heller ikke ser for skarp ud.
    - Et mål efter indkast hvor hele holdet snorksover og Olsen knalder den ind fra distancen.
    Alene at tillægge AGF's mål store individuelle brølere er en simplificering af det, der foregik. Der er rigtig mange ting galt også med det individuelle, men i høj grad også kollektivt og taktisk/manglende taktisk i alle tre situationer.

    Når der skal tales om fejl i defensiven, så er der i tillæg hertil også horribelt mange situationer særligt i 1. halvleg, som heldigvis ikke fører til scoringer, men som skaber en række situationer, hvor det kunne være gået helt galt, så der er rigelig at tage fat på.

    Bekymrende bliver det særligt, når JT i post-match interviewet synes, at holdet spiller rigtig flot i 1. halvleg, på nær en blunder i otte minutter. Det var en horribel 1. halvleg rent defensivt og hvis vores cheftræner kun kan se, at det går galt, når der bliver scoret imod os, synes jeg, at det er dybt bekymrende.
    Goldbæks Højrefod

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #125
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det er meget subjektivt, hvad man måtte blive underholdt af, bl.a. fordi ens prioriteter er forskellige. Personligt prioriterer jeg resultaterne og en god defensiv organisation i en 1-0 sejr gennem hårdt slid langt højere end en tju-bang kamp, der ender 3-3, når vi selv er involveret. Fordi når man skærer helt ind til benet, så er point bare vigtigere end mål, i min optik. Og at lukke mange mål ind, det giver bare et dårligere udgangspunkt ift. at opnå så mange point som muligt, end hvis man holder nullet. Så jeg kan ikke glædes i samme omfang som andre over at vi scorer mange mål, når der samtidigt er så åbent bagtil for vores modstandere.

    Samtidigt, så er det ingen hemmelighed, at jeg har noget større fokus på Europa end de fleste herinde, jf. "Danske hold i Europa" tråden. Og der er det bare resultaterne, der tæller i sidste ende. Og der lever jeg fint med en kedelig 0-0'er på udebane, frem for at tabe en underholdende kamp hjemme med 3-4.
    For at gøre din sammenligning brugbar, skal man enten vælge mellem en 0-0 og en 3-3 kamp eller fx en 1-0 og en 3-2 sejr. Jeg ved ikke hvem der foretrækker at spille uafgjort eller ligefrem tabe fremfor at vinde, bare fordi man scorer flere mål. Det er nu også noget af en falsk dikotomi. Ellers ville jeg i hvert fald prioritere en 4-1 sejr over en kedelig 0-0’er med betondefensiv.

    Man kan altså godt have en solid defensiv, selvom man også fokuserer på at være chanceskabende og fx presse højt og spille mere risikobetonet, men hvis man ikke fuldstændig skal parkere bussen, så risikerer man at blotte sig, når man begår fejl – det betyder ikke at man sælger sit restforsvar.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

Side 9 af 9 FørsteFørste ... 6789

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 24.02.21, 10:28
  2. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 10.02.21, 17:05
  3. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34
  4. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 29.04.17, 11:35
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – BIF (21.10.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 03.11.12, 11:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •