Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
88. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    37 42.05%
  • Uafgjort

    26 29.55%
  • AGF vinder

    25 28.41%
Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 125

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg må indrømme at jeg finder det komisk at ønske Jess erstattet som træner, hvis han ikke får medaljer, i hans første sæson, hvor han overtog et bundhold. Ja, der er stadig flere ting der er helt galt på holdet, men Jess har endnu ikke haft et sommervindue til at få skub i oprydningen i truppen og lige nu er vi ubesejret i 9 kampe i træk, samt det mest scorende hold i ligaen, trods alt.
    Jeg er helt enig, men det synes jeg - heldigvis - heller ikke lader til at være en særligt dominerende holdning.

    Jeg læser at nogle tvivler på ham, og kritiserer ham for nogle forskellige ting. Bl.a. den defensive organisation - men det er vel for så vidt fair nok.

    Personligt er jeg ret fifty/fifty - JT har ikke ligefrem taget mig med storm, men selvfølgelig skal han have en (meget) lang snor for at rette op på tingene. Andet ville jo være helt åndssvagt.
    Og i nogle kampe har der endda været en pæn antydning af et stærkere udtryk.

    Vores største problem pt, er at vi er hårdt ramt i vores spillemæssige selvforståelse, og det skaber en usikkerhed der gør det så fandens bøvlet komme ud af en krise.

    Jeg tror ikke på mere end en 3. eller 4. plads, med et pænt stykke op til nummer 1. Og så må vi håbe at "en frisk start" (næste sæson) kan gøre underværker.

    Men de næste 3 kampe bliver jo sindssygt interessante - her tænker jeg selvfølgelig specielt på BIF og FCM.

    Zan

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Kunne ikke være mere enig. Jeg var ved at få noget galt i halsen da jeg læser fra flere sider at, hvis Jess ikke får medaljer så skulle man overveje Fyring. Det er i min bog totalt useriøst. Der skulle jo nødig gå BØF 2.0 i den.
    Jeg har fra dag 1 sagt at, hvis man vil lave spillestilen om så kræver det tid. Jess har da trods alt hivet en del point hjem siden han trådte til. Mange ting kan forbedres, men det var jo ganske som forventet vil jeg mene.

    Så ro på. Lad Jess få en brøkdel af den tillid man gav Ståle, så skal der sku nok komme styr på det. Men ja der skal tages nogle alvorlige beslutninger til Sommer når der skal ryddes yderligere op i Truppen.
    Tja, Christian Andersen blev fyret efter 1 kamp og det var måske 1 kamp for meget!

    Jess har ikke mistet min opbakning, men han har hellere ikke oceaner af tid, spillet og resultaterne er slet ikke FCK værdigt og når vi præstere så dårligt og der er så mange spillere, der præstere dårligt - så skal træneren sættes under lup. Lad os nu se, men om to uger - så kan sæsonen være slut og det er ikke imponerende at man kan vinde imod bundhold og få tæsk af tophold i suppen.

    Endnu vigtigere - hold da helt fast, hvor er Jacob Nielsen en klaphat. Han har haft tid til at køle af og hvad fanden laver han overhovedet på banen ved slutfløjtet. DBU kan ikke andet end at straffe AGF, hvordan ved jeg ikke - men deres direktør kan da ikke på den måde sætte spillet fuldstændig i miskredit.... jeg kunne sagtens bruge en 3-0 sejr :)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Kunne ikke være mere enig. Jeg var ved at få noget galt i halsen da jeg læser fra flere sider at, hvis Jess ikke får medaljer så skulle man overveje Fyring. Det er i min bog totalt useriøst. Der skulle jo nødig gå BØF 2.0 i den.
    Jeg har fra dag 1 sagt at, hvis man vil lave spillestilen om så kræver det tid. Jess har da trods alt hivet en del point hjem siden han trådte til. Mange ting kan forbedres, men det var jo ganske som forventet vil jeg mene.

    Så ro på. Lad Jess få en brøkdel af den tillid man gav Ståle, så skal der sku nok komme styr på det. Men ja der skal tages nogle alvorlige beslutninger til Sommer når der skal ryddes yderligere op i Truppen.
    Jeg synes, vi har en stærk trup på papiret. Som svært kan forbedres med tanke på Københavns position i fodboldverdenen.

    Vi er ikke tilbage i tiden, hvor vores succes afhang af om spillere som Mads Westh, Ôztürk, Hjalte eller lignende udviklede sig til topklasse. Næsten alle senior-spillerne i vores trup har individuelt allerede vist topklasse - de skal blot genfinde den.

    Vi kan desværre ikke frit hente 11 Jesper Grønkjær/NDoye til klubben. På det niveau er vi nødt til at hente spillere som Fischer, Boile, Falk, etc, og så håbe, at de kan finde op til Grønkjær-niveauet.
    Thomas L

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Jess har bestemt ikke imponeret mig, MEN: Han har allerede lavet 1.91 point i snit med et nyt hold han overtog, som var i fuldblodskrise. Det er MARKANT bedre end ståles 2020-pointsnit. Sammenligner man med de første sæsoner ståle overtog et nyt hold, så lavede ståle henholdsvis 1,85 i '06 og 1,93 i '13. Så slap af og giv Jess til 2022, og så kan vi fælde dom over hans resultater.

    Jeg hælder dog allerede svag til pil op hvad angår spillet. Efteråret bød på momentvis flot spil, og kampen i går var objektivt set en af de bedste kampe i superligaen i denne sæson. Det blev nævnt både på den ene og anden kanal. Jeg foretrækker absolut 3 forsvarskoks og 3-3 end 0-0 og det migrænebold vi ofte så med Ståle og til dels Backe.
    Danmark til Valby Bakke

  8. De følgende 9 brugere er enige:

  9. #110
    Tilmeldingsdato
    Mar 2020
    Indlæg
    71

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Dagen efter en skuffende kamp og et skuffende resultat, hvor vi kun med det alleryderste af neglene får ét point på hjemmebane mod agf giver FCKs SoMe team den gas med det ene "sjove" billede efter det andet. Wind afbilledet som én eller anden iskaptajn...... Jeg er med på der er mange børn osv. der følger FCK på f.eks. Instagram, men stadig.... Hvad med lidt mindre gas efter en kamp, som i hvert fald ikke efterlader meget håb om, at "jagtsæsonen er sat ind".
    Hvornår den omfattende udskiftning af personel internt i organisationen når til Jes Mortensen er forhåbentligt snart kun et spørgsmål om tid. At det ikke allerede er sket, som følge af skete den værste kommunikative krise i klubbens nyere historie er mig stadig en gåde.

  10. #111
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Det er så ikke Jes, der poster sådan noget på vegne af klubben, det er snarere Kristoffer Skadhauge, som er en del af SoMe teamet. Men jeg synes sgu vores SoMe team har en tendens til at glemme at spise humble pie fra tid til anden, når vi får lidt medgang, og det ender ofte med at lige så snart de har glemt det, så får vi et pointtab..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #112
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jess har bestemt ikke imponeret mig, MEN: Han har allerede lavet 1.91 point i snit med et nyt hold han overtog, som var i fuldblodskrise. Det er MARKANT bedre end ståles 2020-pointsnit. Sammenligner man med de første sæsoner ståle overtog et nyt hold, så lavede ståle henholdsvis 1,85 i '06 og 1,93 i '13. Så slap af og giv Jess til 2022, og så kan vi fælde dom over hans resultater.

    Jeg hælder dog allerede svag til pil op hvad angår spillet. Efteråret bød på momentvis flot spil, og kampen i går var objektivt set en af de bedste kampe i superligaen i denne sæson. Det blev nævnt både på den ene og anden kanal. Jeg foretrækker absolut 3 forsvarskoks og 3-3 end 0-0 og det migrænebold vi ofte så med Ståle og til dels Backe.
    Når det kommer til at vurdere flot spil, findes 'objektivt' ikke.

    Statistik kan også let fremstå subjektivt, hvis man ikke tager de fornødne forbehold.

    Er man f.eks. ikke den store fan af Jess, kunne man med særdeles spinkel baggrund i statistikken mod AGF konkludere, at Hjalte er en bedre træner end Jess.

    Modsat Jess formåede Hjalte nemlig at slå AGF (endda ude) med FCK i "fuldblodskrise", som Jess kort efter overtog (der i al fald i forhold til point ikke var i umiddelbar krise med sejre i tre ud af de seneste fire superligakampe, ligesom der heller ikke ligefrem var målkrise med ni scoringer i de fire kampe).

    Kigger man på pointgennemsnit alene, ser det selvfølgelig pænere ud end Ståles 2020-gennemsnit. Det gør de fleste snit i FCK's nyere historie - inklusive samtlige forgange tolv sæsoner med Ståle.

    Det giver dog ikke meget mening at sammenligne Jess' snit med Ståle eller Backe osv. så kort inde i en sæson - ikke mindst af den grund, at vi kun to gange har mødt et top tre-hold. Ser vi isoleret på de to kampe, giver de desværre kun et samlet pointsnit på 0,5.

    Derfor bliver det - statistisk - noget mere interessant at se vores pointsnit efter de næste tre kampe, når vi har mødt Brøndby og FCM (igen). Men reelt skal vi selvfølgelig se pointsnit over længere tid.

    Personligt kan jeg rigtigt godt lide Jess. Han virker enormt sympatisk, er god til at kommunikere, og signalerer meget ro og overskud. Spilmæssigt er jeg langt fra endnu blown away, og jeg har svært ved at se, hvad det præcis er, han ønsker at FCK skal have af udtryk i kampene. Men jeg håber, at han får god ro og tid til at finde sin stil og få bygget holdet op, ikke mindst taktisk, hvor det - subjektivt set - ikke ligefrem ser særlig flot ud for tiden.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #113
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Pooool Se meddelelser
    Dagen efter en skuffende kamp og et skuffende resultat, hvor vi kun med det alleryderste af neglene får ét point på hjemmebane mod agf giver FCKs SoMe team den gas med det ene "sjove" billede efter det andet. Wind afbilledet som én eller anden iskaptajn...... Jeg er med på der er mange børn osv. der følger FCK på f.eks. Instagram, men stadig.... Hvad med lidt mindre gas efter en kamp, som i hvert fald ikke efterlader meget håb om, at "jagtsæsonen er sat ind".
    Hvornår den omfattende udskiftning af personel internt i organisationen når til Jes Mortensen er forhåbentligt snart kun et spørgsmål om tid. At det ikke allerede er sket, som følge af skete den værste kommunikative krise i klubbens nyere historie er mig stadig en gåde.
    Det er jo langtfra første gang vi ser sådanne håbløse opslag.
    Jeg har tidligere været efter vores SOME i tiden under Ståle da det stod allerværst til - Jeg synes det var/er tåkrummende med diverse fjollede opslag hvor truppen beskriver hvem der synger dårligst, hvem der bedst kan lide italiensk mad osv osv, alt imens man ikke kan besejre selv de dårligste hold i superligaen....

    Det absolut værste tilfælde var inden en pokalkamp for ikke så lang tid siden imod et lavere rangerende hold (husker ikke imod hvem, mener det var inden Avarta?) hvor vores spillere inden kampen nærmest gjorde grin med modstanderen.
    Arrogance er godt og vi skal udstråle at vi er "de store" fra hovedstaden - Men jeg synes det klinger hult når vi gør det i dårlige periode hvor både spil og resultater halter.

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #114
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    I min subjektive optik er spillet blevet flottere og mere underholdende. Offensiven var stivnet under Ståle, og bulletinerne fra træningsbanen i efteråret var da også, at de arbejdede med at reagere hurtigere offensivt og tage løbene i stedet for at undgå fejl. Det kan man godt se nu. Angrebsspillet er mere dynamisk og opportunistisk, og vi skaber mange chancer.

    Problemet under Ståle blev til sidst, at vi lavede masser af defensive fejl trods det store fokus på at undgå dem. Primært på grund af sløjt midtbanespil og dårlig afstemning imellem de to bagerste kæder. Det problem er sådan set stadig lige uløst. Vi er blevet lidt bedre til at spille rundt om højt pres - til gengæld ser vi rystende sårbare ud over for kontraer som følge af den offensive og fremadløbende stil. Det kan man så sidde og gyse lidt over frem mød kampen mod BØF, som er et rendyrket kontrahold.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #115
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Når det kommer til at vurdere flot spil, findes 'objektivt' ikke.
    Mht det objektive, så forholdt jeg mig ikke til spillet. Blot at den objektive tilskuer, der ikke er fan af AGF eller FCK, fik en af sæsonens mest underholdende kampe. Og jeg kan godt lide underholdning. Spillet synes jeg subjektivt er med svag pil op.

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Det giver dog ikke meget mening at sammenligne Jess' snit med Ståle eller Backe osv. - ikke mindst af den grund, at vi kun to gange har mødt et top tre-hold.
    Jeg hev blot hans pointsnit op fordi nogle enkelte begyndte at tale om fyring efter blot 11 suppekampe, hvor vi har mødt alle hold bortset fra nr 2 og nr 10. Pdb er det vel fair at nævne hans snit på 1.91(6 vundne, 3 uafgjorte og 2 nederlag). Ellers ved jeg ikke hvordan man skal kunne argumentere med folk, der allerede nu snakker om fyring pba hans resultater. Hvis du mener man bare skulle ignorere snakken, fordi det er præmaturt, så kan du sæføli ha en pointe.

    Jeg kan godt lide BÅDE resultater og underholdning. Vil til enhver tid foretrække at se en 3-3 kamp fremfor en 0-0, så på den baggrund er jeg hverken ekstremt skuffet eller blown away af de første 11 kampe fra vores nye træner, men vi er meget klogere sommeren 2022.
    Danmark til Valby Bakke

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #116
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Mht det objektive, så forholdt jeg mig ikke til spillet. Blot at den objektive tilskuer, der ikke er fan af AGF eller FCK, fik en af sæsonens mest underholdende kampe. Og jeg kan godt lide underholdning. Spillet synes jeg subjektivt er med svag pil op.




    Jeg hev blot hans pointsnit op fordi nogle enkelte begyndte at tale om fyring efter blot 11 suppekampe, hvor vi har mødt alle hold bortset fra nr 2 og nr 10. Pdb er det vel fair at nævne hans snit på 1.91(6 vundne, 3 uafgjorte og 2 nederlag). Ellers ved jeg ikke hvordan man skal kunne argumentere med folk, der allerede nu snakker om fyring pba hans resultater. Hvis du mener man bare skulle ignorere snakken, fordi det er præmaturt, så kan du sæføli ha en pointe.

    Jeg kan godt lide BÅDE resultater og underholdning. Vil til enhver tid foretrække at se en 3-3 kamp fremfor en 0-0, så på den baggrund er jeg hverken ekstremt skuffet eller blown away af de første 11 kampe fra vores nye træner, men vi er meget klogere sommeren 2022.
    Jeg er enig. Og efter en fast vane med 1-2 sæsoners migræne efterfulgt af 1 god sæson toppræstation, er det rart at se noget nyt.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #117
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    For en god ordens skyld (med videnskabsteori-hatten på):

    - Objektiv: Forholde sig til fakta. Mål, pointsnit, antal skud på mål, osv.
    - Subjektiv: Alt, hvad der har med "jeg synes" at gøre.
    - Neutral: En, som ikke har aktier i den ene eller anden part i en kamp, duel, debat, osv.

    Jeg tror du mener at den neutrale tilskuer er meget underholdt af den spillestil, vi praktiserer. Og det er sikkert rigtigt. Jeg er ikke neutral, og det er der ikke nogen bruger herinde, som er. Og folks subjektive holdninger er meget forskellige og debatteres jo herinde. Nogle gange mere livligt end andre..

    (Videnskabsteorihatten af)

    Det er meget subjektivt, hvad man måtte blive underholdt af, bl.a. fordi ens prioriteter er forskellige. Personligt prioriterer jeg resultaterne og en god defensiv organisation i en 1-0 sejr gennem hårdt slid langt højere end en tju-bang kamp, der ender 3-3, når vi selv er involveret. Fordi når man skærer helt ind til benet, så er point bare vigtigere end mål, i min optik. Og at lukke mange mål ind, det giver bare et dårligere udgangspunkt ift. at opnå så mange point som muligt, end hvis man holder nullet. Så jeg kan ikke glædes i samme omfang som andre over at vi scorer mange mål, når der samtidigt er så åbent bagtil for vores modstandere.

    Samtidigt, så er det ingen hemmelighed, at jeg har noget større fokus på Europa end de fleste herinde, jf. "Danske hold i Europa" tråden. Og der er det bare resultaterne, der tæller i sidste ende. Og der lever jeg fint med en kedelig 0-0'er på udebane, frem for at tabe en underholdende kamp hjemme med 3-4.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  23. #118
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Selvfølgelig vil man da hellere ha en sejr end en uafgjort. Hvem har sagt andet, kiwi? Det var 3-3 og 0-0. Og tak for pseudovidenskabsteorifluepuler iet. Objektivt er 3-3 flere mål end 0-0, og efter min mening - og nok også de flestes - er det som regel mere underholdende, men hver sin smag. Inden denne diskussion udvikler sig over mit ydmyge abstraktionsniveau, så melder jeg mig ud :)
    Danmark til Valby Bakke

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #119
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Fint med mange mål, men ikke når det bliver på bekostning af et forsvar hullet som en schweizerost!!

  26. De følgende 3 brugere er enige:

  27. #120
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (28/02-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Objektivt er 3-3 flere mål end 0-0, og efter min mening - og nok også de flestes - er det som regel mere underholdende, men hver sin smag.
    Som neutral? Med garanti. Som involveret part bliver jeg bare som udgangspunkt pissesur over:
    1) at man lukker tre mål ind
    2) at det ikke er nok at score tre mål for at få en sejr

    Det eneste tidspunkt, jeg har det okay med 3-3 er hvis man spiller på udebane mod en langt stærkere modstander i Europa, og man har været bagud i størstedelen af kampen. Så har man ikke tabt, og man skal reelt bare undgå at tabe på hjemmebane for at være bedre indbyrdes.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  28. De følgende 3 brugere er enige:

Side 8 af 9 FørsteFørste ... 56789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 24.02.21, 10:28
  2. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 10.02.21, 17:05
  3. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34
  4. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 29.04.17, 11:35
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – BIF (21.10.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 03.11.12, 11:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •