Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
101. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BIF vinder

    39 38.61%
  • Uafgjort

    18 17.82%
  • FCK vinder

    44 43.56%
Side 16 af 17 FørsteFørste ... 61314151617 SidsteSidste
Viser resultater 226 til 240 af 245

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

  1. #226
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Synes ikke VAR ødelægger fodbolden mere end dårlige dommerkendelser altid har gjort... med VAR er der dog håb om en smule mere retfærdig verden hvis vi lærer at bruge det rigtigt
    Nu du siger ‘altid’, kommer jeg i tanker om et godt gammelt mundheld: ‘En god dommerpræstation er, når man ikke har lagt mærke til dommeren i løbet af kampen’. Det har jo et gran af sandhed i sig. Problemet med VAR er netop, at fokus efterhånden bliver flyttet over på kendelserne i helt ekstrem grad. Selv om jeg absolut også kan se fordelen i, at svinske tacklinger og snyd bliver straffet, så er jeg efterhånden også træt af det evindelige fokus på kendelserne, som VAR skaber.

    Skal VAR have en berettigelse på sigt, skal man finde en måde at afvikle det på, så det fylder mindre. Ellers mener jeg, at vi er bedre tjent uden.

    Kunne man evt. bruge tv-bevis som i tennis eller badminton? Hvert hold kunne f.eks. ‘trække VAR kortet’ max to gange i hver halvleg. Det ville måske fjerne noget af fokus på kendelserne og gøre VAR til en ‘retfærdigheds-ventil’ snarere end stjernen i showet.


  2. #227
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Nu du siger ‘altid’, kommer jeg i tanker om et godt gammelt mundheld: ‘En god dommerpræstation er, når man ikke har lagt mærke til dommeren i løbet af kampen’. Det har jo et gran af sandhed i sig. Problemet med VAR er netop, at fokus efterhånden bliver flyttet over på kendelserne i helt ekstrem grad. Selv om jeg absolut også kan se fordelen i, at svinske tacklinger og snyd bliver straffet, så er jeg efterhånden også træt af det evindelige fokus på kendelserne, som VAR skaber.

    Skal VAR have en berettigelse på sigt, skal man finde en måde at afvikle det på, så det fylder mindre. Ellers mener jeg, at vi er bedre tjent uden.

    Kunne man evt. bruge tv-bevis som i tennis eller badminton? Hvert hold kunne f.eks. ‘trække VAR kortet’ max to gange i hver halvleg. Det ville måske fjerne noget af fokus på kendelserne og gøre VAR til en ‘retfærdigheds-ventil’ snarere end stjernen i showet.
    Jeg kan ikke være mere enig. Og det er en spændende ide med et begrænset antal "challenges" som i tennis eller amerikansk fodbold. Måske vil det skabe andre problemer (der skal på en eller anden måde sørges for lige muligheder for hjemme- og udehold), men det kan dårligt blive værre end dette her. Som jeg har skrevet i en anden tråd (mange var uenige), så ødelægger VAR alt form for spontan jubel/glæde for mig. Hele tiden sidder frygten for VAR i baghovedet...det er for mig ikke længere en fest at se mit eget hold spille. :-(

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #228
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    235

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Man kunne evt. hjælpe både ham og holdet ved at gøre ham til 6’er og ikke gå så meget med frem. Mange af de mål, vi har lukket ind på det seneste, kunnet nemt have være afværget, hvis vi havde haft en central midtbanespiller til at beskytte forsvaret.

    Af Falk, Stage og Zeca er sidstnævnte dårligst offensivt og bedst defensivt, så det må være 10’eren, der bliver tilbage.
    Vi må og skal bare ha Stage tilbage i start-11. Med sine indhop har han skabt fart og mål. For mig står han lige nu før Zeca, Lerager (invisible man) og Bartolec for den sags skyld.
    h

  5. #229
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,531

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan ikke være mere enig. Og det er en spændende ide med et begrænset antal "challenges" som i tennis eller amerikansk fodbold. Måske vil det skabe andre problemer (der skal på en eller anden måde sørges for lige muligheder for hjemme- og udehold), men det kan dårligt blive værre end dette her. Som jeg har skrevet i en anden tråd (mange var uenige), så ødelægger VAR alt form for spontan jubel/glæde for mig. Hele tiden sidder frygten for VAR i baghovedet...det er for mig ikke længere en fest at se mit eget hold spille. :-(
    Jeg må indrømme, jeg var meget Positiv da VAR blev introduceret i Suppen, men på det seneste efter at have været vidne til selv, hvor mange Fejl Dommerne i VAR bilen som har 10 forskellige vinkler/slow etc. stadig tager underlige beslutninger så er jeg kommet endnu mere i tvivl.

    Javel det muligt at det blive finpudset i løbet af nogle år og dommeren også vender sig til det, men lige nu er det sku lidt bekymrende at være vidne til. Der skal helt klart laves nogle regler på, hvor Ofte "VAR" skal benyttes. De ændre jo nærmeste reglerne fra uge til uge, hvordan dommerne skal ager. Det holder sgu ikke.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #230
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    485

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg må indrømme, jeg var meget Positiv da VAR blev introduceret i Suppen, men på det seneste efter at have været vidne til selv, hvor mange Fejl Dommerne i VAR bilen som har 10 forskellige vinkler/slow etc. stadig tager underlige beslutninger så er jeg kommet endnu mere i tvivl.

    Javel det muligt at det blive finpudset i løbet af nogle år og dommeren også vender sig til det, men lige nu er det sku lidt bekymrende at være vidne til. Der skal helt klart laves nogle regler på, hvor Ofte "VAR" skal benyttes. De ændre jo nærmeste reglerne fra uge til uge, hvordan dommerne skal ager. Det holder sgu ikke.
    Jeg var tilhænger af VAR, inden jeg så det i aktion i Suppen. Men enten havde jeg misforstået rammerne - eller ikke tænkt det igennem. Det her er jeg i hvert fald ikke fan af. Offside, der tjekkes efter på millimeter - og tusind vinkler af af småting, man aldrig havde opdaget uden et kamera.

    Hvis jeg skulle bestemme, så gik man over til udelukkende at rette helt åbenlyse fejl - eller at bruge det udelukkende til at slå ned på svinsk spil og film. De to ting vil vi kun have godt af at få udryddet.
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #231
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,399

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    ...det er for mig ikke længere en fest at se mit eget hold spille. :-(
    Rørende enig. Ikke at det har noget med VAR at gøre.

  10. De følgende 10 brugere er enige:

  11. #232
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Jeg er splittet omkring VAR. Det har ikke været prangende i den her sæson og har skabt mere kontrovers end det har løst, men på sigt tror jeg det kan blive et godt værktøj. Reglerne bliver forhåbentligt bedre tilpasset (særligt omkring hands er de en katastrofe) og så bliver man bedre til at anvende det og også vide hvornår man skal anvende det. Vi har set alt for mange eksempler på at dommeren slet ikke har fået mulighed for at gense kontroversielle situationer, hvilket har ført til fejl.
    I hvert fald herhjemme har vi været vidne til, at dommerne generelt ikke har niveauet til at følge med. Dommersetuppet har ikke fulgt med udviklingen og det betaler man prisen for.
    Men man skal også have diskussionen om hvorvidt VAR gavner spillet. Det burde tilføre mere objektivitet i forhold til om reglerne bliver fulgt, men selv hvis VAR fungerede perfekt, så bruges det kun i enkelte situationer. Indtil videre synes jeg dog ikke, at det har gavnet spillet, men stort set kun tilført frustrationer, men på den anden side har det også rettet klare uretfærdigheder.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #233
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    4

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Jeg mener ikke VAR har gavnet spillet. Der har været enkelte situationer hvpr VAR har opfanget åbenlyse fejl og alt for mange gange åbentlyse fejl ikke rettes, eller VAR sidder med målebånd og lup fpr at finde fejl ingen andre ser.

    Jeg mener løsningen er at VAR kun bruges på opfordring fra et hold.

    Hvert hold kan få lov at bede om VAR et antal gange pr. kamp.

    Så kan holdene selv styrer det hvis de føler de er blevet snydt.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #234
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,157

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    De åbenlyse fejl med VAR vil formentlig blive bedre i takt med, at dommerne for mere erfaring, ligesom enkelte regler nok også skal finpudses.
    Men udover at det smadrer den spontane glæde (hos mig), så er der et kæmpe problem i de lange pause som VAR medfører. Thorup nævner det også i forlængelse af vores kamp, nemlig at de sidste 5-10 min udelukkende går med at kigge på skærm. Dermed forsvinder flowet i spillet totalt. Der må simpelthen findes en løsning, så disse ting tjek tager f.eks. max. 30 sek. Ellers må man droppe det. Udover kendelserne med som VAR gav, så var selve proceduren også en kæmpe ulempe for os mod BIF, da de hele tiden fik pause i vores pres og tid til at organisere sig. Det er en katastrofe, som det "fungerer" nu.

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #235
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Der ligger vel også i loven at spillerne ikke må vise overdreven interesse for hvad der vises på skærmen, ligesom de ikke må løbe en halv bane for at protestere.
    Ja, det er en fin pointe, men omvendt er de gået i gang med at detailregulere hvad man ikke må; vise VAR tegnet overdrevet, være i dommerens review område samt træde ind i VAR vognen. Derfor taler det mod din pointe om at det er lovens ånd, når der intet er nævnt om at spillere/udskiftere/ledere skal afholde sig fra at kigge på skærmen.

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det billede som viasat lagde op af situationen, der står zanka og ser kehlet over skulderen. Derved viser han overdreven interesse for skærmen.
    I øvrigt synes jeg ikke at Zankas interesse for skærmen er overdreven, han står 2-3 meter bag Kehlet, helt afslappet og kigger med - Kehlet opdager det jo ikke engang. Havde han stået og prustet Kehlet i nakken ville jeg gerne give dig ret. Da Kehlet afsiger sin VAR kendelse vender Zanka sig jo bare om og går væk, han brokker sig måske, men det er ikke direkte henvendt til Kehlet og på ingen måde overdrevent.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #236
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af irina Se meddelelser
    Jeg mener ikke VAR har gavnet spillet. Der har været enkelte situationer hvpr VAR har opfanget åbenlyse fejl og alt for mange gange åbentlyse fejl ikke rettes, eller VAR sidder med målebånd og lup fpr at finde fejl ingen andre ser.

    Jeg mener løsningen er at VAR kun bruges på opfordring fra et hold.

    Hvert hold kan få lov at bede om VAR et antal gange pr. kamp.

    Så kan holdene selv styrer det hvis de føler de er blevet snydt.


    Jeg er helt enig.. Det største problem i forhold til fairness er at det er så skide inkonsistent! Alt efter hvor grundig personen der arbejder i VAR rummet er, så kan det bevæge sig i forskellige retninger... Det betyder også virkeligt meget hvordan Kameraerne er stillet op... Derfor er det jo totalt tilfældigt hvad der sker og intet har dermed ændret sig fra en pre VAR tid...

    Man skal KUN KUN KUN bruge det til klare offsides og alt andet skal droppes.
    Very Nice

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #237
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Jeg er helt enig.. Det største problem i forhold til fairness er at det er så skide inkonsistent! Alt efter hvor grundig personen der arbejder i VAR rummet er, så kan det bevæge sig i forskellige retninger... Det betyder også virkeligt meget hvordan Kameraerne er stillet op... Derfor er det jo totalt tilfældigt hvad der sker og intet har dermed ændret sig fra en pre VAR tid...

    Man skal KUN KUN KUN bruge det til klare offsides og alt andet skal droppes.
    Heller ikke offside, tak.

    Brug pengene på mållinjeteknologien og opkvalificering af dommerne. Så kan alt afgøres relativt tjept på banen og ikke alt det andet fis.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #238
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,538

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Heller ikke offside, tak.

    Brug pengene på mållinjeteknologien og opkvalificering af dommerne. Så kan alt afgøres relativt tjept på banen og ikke alt det andet fis.
    Jeg er dybt uenig.. Jeg er også træt af VAR som det er nu, men netop hvor reglerne er sort/hvide, som på offside og om bolden er over stregen eller ej, har det sin berettigelse.. Problemet her i DK er, at kameravinklerne er til at lukke op og skide i.. Jeg er stor tilhænger af, at man lader dommeren dømme som på normal vis, og kun lader VAR koncentrere sig om offside. Men det kræver en investering i setuppet omkring kameravinkler og den tilhørende software, så afgørelserne kan træffes præcist.. Dét ville sgu gøre det hele mere spiseligt, og stadig ville man opnå større retfærdighed end i gamle dage...

  24. #239
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    894

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Hvordan er Thorups statistik egentlig imod topholdene ;-)

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #240
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Undskyld mig, jeg er ikke på twitter, men kan nogen forklare mig eller NC Frederiksen hvor i hans ellers fine understregninger står "Angribende hold" ?


    https://twitter.com/NielsChrFred/sta...59480659124225


    Der står jo EN SPILLER skal røre bolden med hånd/arm og DEREFTER erobrer eller kontrollere bolden OGSÅ score eller skabe en målchance.

    Bolden går jo direkte fra hans hånd til #9, hvorfor Wind ikke erobrer eller kontrollere bolden. Wind har jo ikke engang kontrol over den retning bolden ryger i efter den rammer hans albue!

    Wind har ikke forsætligt hånd på. så punkt 1 er væk.
    Wind kontroller eller erobrer ikke bolden. så punkt 2 er væk
    Wind score ikke målet direkte efter sin berøring. Så punkt 3 er væk

    Ergo falder situtationen jo ikke ind i "En forseelse"


    Så lad os lege at Winds forseelse er korrekt!

    Samme situation sker, men wind rammer ikke bolden. Målet skal underkendes alligevel fordi Slimane header bolden ned på egen hånd, dasker den videre til #9 som så score.

    Det er en forseelse hvis en spiller erobrer eller kan kontollere bolden, efter at bolden har rørt hånd/arm og derefter skaber en scoringsmulighed eller score i modspillernes mål.

    Ingen steder står der i lov at den skal komme fra en medspiller, ergo må hånd til målchance fra modspiller vel også tælle med?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34
  2. Svar: 157
    Sidste Meddelelse: 22.09.20, 17:15
  3. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 13.07.20, 08:32
  4. Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 22.06.20, 12:07
  5. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 15:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •