Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
101. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BIF vinder

    39 38.61%
  • Uafgjort

    18 17.82%
  • FCK vinder

    44 43.56%
Side 8 af 17 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 245

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Den er i en naturlig position. Han har overarmen nede langs siden, og han har armen bøjet fra før han rammer bolden med hovedet. Der er klart tale om bold til arm. Desværre.
    Kan slet ikke se, at Wind gør noget mere ulovligt i situationen end Brøndbyspilleren. Desuden er bolden langt mere tæt på skulderen i Wind’s tilfælde. Brøndbyspilleren er den eneste som bevæger hånden

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jo, så længe det er uforsætligt, og armen/hånden er i en naturlig position.
    Og det er jo latterligt. Wind har ryggen til og det er da om noget uforsætteligt at bolden rammer hans arm

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Kan slet ikke se, at Wind gør noget mere ulovligt i situationen end Brøndbyspilleren. Desuden er bolden langt mere tæt på skulderen i Wind’s tilfælde. Brøndbyspilleren er den eneste som bevæger hånden
    Nej, men reglerne er som sagt assymetriske. Der er forskel på om man er angriber, eller om man er forsvarsspiller.

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Og det er jo latterligt. Wind har ryggen til og det er da om noget uforsætteligt at bolden rammer hans arm
    Pisseligegyldigt. Hvis en angribende spiller har arm på bolden, er der frispark, uanset om det er forsætligt, eller om en forsvarsspiller forinden har lavet en Carsten Dethlefsen og revet den angribende spillers arm af, og slået bolden væk med den afrevne arm..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Zanka står til karantæne mod FCM - vil det sige, at klubben ikke fik medhold i sin appel om at annullere det gule kort mod Sønderjyske? Jeg synes ikke, jeg har set noget om en afgørelse.
    HIC SUNT LEONES

  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Og derfor latterligt

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Zanka står til karantæne mod FCM - vil det sige, at klubben ikke fik medhold i sin appel om at annullere det gule kort mod Sønderjyske? Jeg synes ikke, jeg har set noget om en afgørelse.
    Klubbens appel var 24 timer efter deadline for appel, så det vil kræve en dispensation fra reglerne at revurdere den..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Zanka står til karantæne mod FCM - vil det sige, at klubben ikke fik medhold i sin appel om at annullere det gule kort mod Sønderjyske? Jeg synes ikke, jeg har set noget om en afgørelse.
    Jeg ved ikke, hvem jeg synes der er "dygtigst". Zanka som brokker sig til en advarsel, eller Kehlet som mangler fornemmelse for frustrationer. Jeg tenderer til at synes, at begge er nogle spader i situationen.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #113
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Der er straffe ved det annullerede mål. Brøndby spilleren bevæger sin arm op mod bolden. Det er den eneste situation, der skal kigges på.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  14. #114
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Og det er jo latterligt. Wind har ryggen til og det er da om noget uforsætteligt at bolden rammer hans arm
    Det er inderligt latterligt. Så latterligt endda, at de høje herrer i FIFA og IFAB har bestemt sig for at droppe reglen:

    https://www.skysports.com/football/n...aw-from-july-1

    De gav endda tilladelse til at droppe den øjeblikkeligt:
    IFAB says competitions will retain the flexibility to introduce changes prior to the July 1 date, although the English and Scottish FAs have confirmed their competitions will adopt the changes from next season.
    – hvilket Divisionsforeningen tydeligvis har ladet være med.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #115
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Der er straffe ved det annullerede mål. Brøndby spilleren bevæger sin arm op mod bolden. Det er den eneste situation, der skal kigges på.
    Nej, forsvarere må godt ramme sin egen arm direkte og uforsætligt.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #116
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Nej, men reglerne er som sagt assymetriske. Der er forskel på om man er angriber, eller om man er forsvarsspiller.
    Kan du henvise til en tekst som forklarer den regel? Selv blandt fodboldkyndige er der usikkerhed om, der ikke var straffe til FCK, og man derfor burde have ladet målet stå

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #117
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Jeg synes faktisk vi spiller en fint kontrolleret kamp, hvor vi stort set ikke giver andet væk en Bartolecs gave.. Hvis BiF blir mestre med det her hold altså.. Puha.. Det bør jo ikke kukne ske, for shit hvor er de ringe..

    Med hensyn til hands-reglerne.. Ok, jeg kan så forstå at der aldrig må være en hånd involveret i forbindelse med en scoring, uanset hvor ligegyldig og uforsætlig den måtte være.. Fred være med det så.. Men at man må heade bolden ned på sin egen arm, uanset at denne er ude for kroppen, det fatter jeg hat af.. Jeg kunne forstå i nedtakten, at der ALDRIG kan dømmes frispark/straffe hvis man header/tæmmer en bold op på egen hånd.. I så fald tænker jeg da at vi skal til at udnytte denne vanvittige regel, indtil den afskaffes til sommer.. Og hvor er det dog vanvittigt at vi bliver ramt af hele to vanvittige og ulogiske regler i samme aktion, hvilket fører til at scoringen annulleres.. Det er decideret ulækkert.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #118
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Nej, forsvarere må godt ramme sin egen arm direkte og uforsætligt.
    Flot at du fra din TV- vinkel med 100 % sikkerhed kan fastslå, at Brøndby-spilleren rammer bolden med hånden uforsætlig.

  23. #119
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Flot at du fra din TV- vinkel med 100 % sikkerhed kan fastslå, at Brøndby-spilleren rammer bolden med hånden uforsætlig.
    Du burde måske liiige slukke for din computer/telefon, tage en pause og komme tilbage når din puls er faldet ned til et mere normalt leje.

  24. De følgende 5 brugere er enige:

  25. #120
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (07/03-2021 kl. 14:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Kan du henvise til en tekst som forklarer den regel? Selv blandt fodboldkyndige er der usikkerhed om, der ikke var straffe til FCK, og man derfor burde have ladet målet stå
    Den nemmeste tekst at bruge er selve fodboldloven.

    Spille bolden med hånd eller arm
    Armens øverste punkt defineres som på højde med armhulensudgangspunkt.

    Det er en forseelse, hvis en spiller
    • forsætligt rører bolden med hånd/arm – herunder bevægerhånd/arm mod bolden
    • scorer i modspillernes mål direkte fra en berøring med håndeller arm, uanset om det er uforsætligt. Dette omfatter ogsåmålmanden.
    • efter at bolden har rørt spillerens eller en medspillers hånd /arm, uanset om det er tilfældigt, umiddelbart derefter
    • scorer i modspillernes mål
    • skaber en scoringsmulighed
    • rører bolden med hånd/arm, når
    • håndens/armens position har gjort spillerens krop unaturligt højere eller bredere
    • hånden/armen er over skulderhøjde (medmindre spilleren forsætligt spiller bolden, somderefter rører hånd/arm)

    Ovennævnte forseelser omfatter også, hvis bolden rører en spillers hånd/arm og kommerdirekte fra en anden spiller, som er tæt på.

    Bortset fra ovennævnte tilfælde, er det ikke en forseelse
    • hvis bolden rammer en spillers hånd/arm
    • direkte fra en berøring af spilleren selv
    • direkte fra en berøring af en anden spiller, som er tæt på
    • hvis hånden /armen er tæt på kroppen og ikke gør spillerens krop unaturligt højere ellerbredere
    • hvis en spiller falder, og hånden/armen er mellem kroppen og jorden som støtte, menikke strakt væk fra kroppen i nogen retning
    Teksten med blåt er det, der gør at Winds mål underkendes. Det er ligemeget, om det er en total tilfældighed: Mål tæller ikke (og der dømmes frispark den anden vej) hvis bolden har rørt en hånd i opspillet, eller de ligefrem er scoret uforsætligt med hånden.

    Teksten med gult gør mig at se i begge tilfælde, at Slimane begår et straffespark inden Wind får bolden på sig.

  26. De følgende 4 brugere er enige:

Side 8 af 17 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34
  2. Svar: 157
    Sidste Meddelelse: 22.09.20, 17:15
  3. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 13.07.20, 08:32
  4. Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 22.06.20, 12:07
  5. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 15:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •