Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
98. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    26 26.53%
  • Uafgjort

    13 13.27%
  • FCM vinder

    59 60.20%
Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 143

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Grundspillets sidste hjemmekamp byder på et besøg fra de forsvarende mestre fra FC Midtjylland, der ligesom FCK også jagter førstepladsen, og derfor i lige så høj grad vil have øjnene rettet på den netop afsluttede kamp i runden, hvor OB tager imod de blå-gule. Ligesom FCK kommer FCM med blot én sejr i de sidste tre ligakampe, men midtjyderne er kommet tilbage på sejrssporet efter deres pokalsejr mod OB i midtugen.

    Med en sejr kan FCK klatre op på 3. pladsen igen, inden AGF spiller hjemme mod Randers. Vinder kronjyderne over århusianerne, holder FCK fast i 3. pladsen, mens en uafgjort mellem de to vil betyde, at FCK skal vinde med mindst 8 overskydende mål over FCM for at holde "De Hvii'e" bag sig.

    FCK har tre spillere, der meldes tvivlsomme til kampen på grund af skader, nemlig Kaufmann, Ankersen og Boilesen. Derudover må man undvære Zanka, som fik raget to kontroversielle gule kort til sig mod hhv. SønderjyskE og Brøndby, og som ad den vej fik akkumuleret nok strafpoint til en karantænedag. Derudover står både Zeca og Oviedo til en ufrivillig pause ved næste gule kort, uanset antallet af strafpoint. Hos FCM sidder Jens-Lys Cajuste og Nikolas Madsen ude med karantæne, mens man derudover har Sory Kaba, Frank Onyeka og Evander i karantænefare. Evander skal dog have 6 strafpoint for at få karantæne, mens de to andre får karantæne ved næste gule kort, uanset antal strafpoint.

    Kampens dommer er Mads-Kristoffer Kristoffersen, som også dømte det omvendte opgør i Herning, hvor hjemmeholdet fik en 4-0 sejr, mens Fischer fik et snotdumt rødt kort. Derudover har han dømt 3 FCM-kampe (2 sejre, 1 nederlag) og 3 FCK-kampe (2 sejre, 1 uafgjort) i denne sæson. MKK passede også fløjten, da FCK sidst slog FCM, og i de 6 tidligere opgør mellem de to klubber, som han har dømt, har hjemmeholdet vundet 5 (Eneste undtagelse er FCMs 0-2 sejr i Parken 18. maj 2018. En dato, som takket være en vis islænding huskes for noget ganske andet..).

    Kampen vises på 3+, med kampstart kl. 18:00 og optakt fra kl. 17:00.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Tak for optakt Kiwi. Det gør du godt!
    Nu da Zanka har karantæne, er det nok Bjelland, der skal slå til. Jeg forudser derfor en skade til Bjelland til træning før kampen på søndag. Sory Kaba scorer jo altid mod os, så vi skal nok lave en 3-4 stykker selv, for at få point.

  3. De følgende 10 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Hvis jeg skal forsøge at finde noget positivt ved Zankas karantæne, må det være, at Bjellands "fart" forhåbentligt får holdet til at stå dybt i banen, så han undgår løbedueller. FCM har flere gange i denne sæson haft vanskeligt ved at skabe kampen mod hold, der står dybt.

    Jeg ved, at det er langt fra positiv arrogance, men jeg kan i denne sammenhæng fint leve med en omgang pindsvinebold, hvor vi fx både har Daramy og Bundu til at løbe kontra. Efter Lasse Vigens scoring i søndags orker jeg ganske enkelt ikke igen at se vores forsvar kludre og løbe forgæves efter en modstander, der scorer.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,554

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Ærgerligt at FCM fik vind i sejlene igen med dagens sejr i pokalen. Jeg havde håbet at endnu et nederlag krydret med Jesper Hansen Gate kunne skabe uro i kulissen.

    Jeg synes jeg plejer at have stor tro på vores egne evner inden de store kampe herhjemme, for bagefter at sidde med en tom følelse. Vi har jo ikke ligefrem de bedste statistikker imod de andre tophold den seneste tid. Så jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal tro på vedr. den her kamp.

    Én ting er sikkert - vi skal være meget mere direkte og kyniske i begge felter. Defensivt skal vi f*cking til at tage os sammen nu, men i lige så høj grad også offensivt. I betonen synes jeg der var optræk til mange spændende ting, men alt for ofte løber det ud i sandet pga dårlige aktioner og forkerte beslutninger.... Stram op tak...

    Jeg tror stadig på guld - men kun hvis vi vinder på søndag. FORZA FC...!!!

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Ærgerligt at FCM fik vind i sejlene igen med dagens sejr i pokalen.
    Umiddelbart er jeg jo enig, men det er efterhånden svært at vide, hvad man skal håbe på, Måske er det meget godt at få FCM videre i pokalen mht at vi gerne skal kvalificere os til Europa. Måske/formentlig er FCM også eneste reelle trussel til BIF, så ud fra det, så skal de helst ikke gå helt i stå...

    Jeg har heller ikke opgivet håbet om guld, men det kræver en sejr søndag og et pointtab til bøf.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Umiddelbart er jeg jo enig, men det er efterhånden svært at vide, hvad man skal håbe på, Måske er det meget godt at få FCM videre i pokalen mht at vi gerne skal kvalificere os til Europa. Måske/formentlig er FCM også eneste reelle trussel til BIF, så ud fra det, så skal de helst ikke gå helt i stå...

    Jeg har heller ikke opgivet håbet om guld, men det kræver en sejr søndag og et pointtab til bøf.
    Man kan jo sige "Heldigvis" vi har et slutspil. Vi skal jo trods alt møde BIF 2 gange og FCM 3 gange endnu. Så Guld er stadig muligt (Personligt tror jeg ikke på det, men det skal selvfølgelig jagtes)

    Det store problem er bare at vi som Hold hellere ikke har fundet "Takten" og det gør det selvfølgelig svært at tro på at vi kan slå FCM og BIF i de 5 indbyrdes opgør. Også taget i betragtning at vores statistik de senere år med Topholdene er ret horrible :(. Og så skal man jo hellere ikke Undervurdere AGF.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Man kan jo sige "Heldigvis" vi har et slutspil. Vi skal jo trods alt møde BIF 2 gange og FCM 3 gange endnu. Så Guld er stadig muligt (Personligt tror jeg ikke på det, men det skal selvfølgelig jagtes)
    Jow jow, teoretisk, stærkt teoretisk, har vi en mulighed for guld. Problemet er jo bare, at vi i de de sidste "mange" år ikke har formået at slå de to hold kontinuerligt, og du kan lige tage AGF med her også, og det tror jeg desværre fortsætter sæsonen ud.

    Det bedste vi kan håbe på i denne sæson er at BØF ikke bliver mester, og så heldig tror jeg desværre heller ikke vi er.


    rsj

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det store problem er bare at vi som Hold hellere ikke har fundet "Takten" og det gør det selvfølgelig svært at tro på at vi kan slå FCM og BIF i de 5 indbyrdes opgør. Også taget i betragtning at vores statistik de senere år med Topholdene er ret horrible :(. Og så skal man jo hellere ikke Undervurdere AGF.
    Enig. Det er dog lidt surrealistisk at vi har tabt de to kampe til BIF, hvor vi i begge har været klart bedst, hvor vi i begge burde have afgjort kampene i 1. halvleg og hvor vi i begge taber på nogle absurde måder til sidst. Ud fra dette så burde vi kunne slå BIF. På den anden side handler det desværre nok også om mangel på kvalitet, når vi gang på gang formår at tabe på disse latterlige måder.

    Jeg tror også på det, men er på ingen måder optimist. Man når lige at få et håb (som i sidste midtuge), hvorefter man bliver skuffet igen kort efter - dette er sæsonen i en nøddeskal. Det ville f.eks. være ganske typisk, hvis vi fik et godt resultat mod FCM og bagefter taber til Randers. Så hjælper vi BIF men rykker ingen steder i klassementet. Det vil være et skidt udfald.


  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Belært af de seneste par runder, så har jeg besluttet at køre papsønnen tilbage på efterskole - i stedet for at se bold på søndag! Er i syv sind ift. at høre den i radioen... Tænker her udelukkende på trafiksikkerheden :-)

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Belært af de seneste par runder, så har jeg besluttet at køre papsønnen tilbage på efterskole - i stedet for at se bold på søndag! Er i syv sind ift. at høre den i radioen... Tænker her udelukkende på trafiksikkerheden :-)
    Jeg lovede damen herhjemme i søndags efter nederlaget til BØF at boykotte kampen på søndag, da jeg er træt af vores dumme hold som intet får ud af deres muligheder og overtag i så vigtig en kamp endnu engang! Har selv valgt det, så telefonen er slukket fra 18 til 20, og så må vi se hvor meget vi har tabt nå jeg tjekker resultatet. Kan ikke huske hvornår jeg sidst IKKE har set en FCK kamp, tror det er 7-8år siden pga konfirmation, så det viser bare hvor sur jeg er på vores hold :(
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Tja efter de første 45 minutter mod bøf hvor vi skulle være foran 3-0 kom de jo foran som ventet, derefter slukkede jeg og jeg tænder heller ikke på søndag. Jeg orker det ikke mere.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,303

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Succes is temporary, then you turn off the TV...

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Succes is temporary, then you turn off the TV...
    Normalt fortsætter man med "loyalty" ... og en stor del af det er at dukke op til kampene for at støtte holdet på hver sin måde, men som regel noget med at råbe sig mere eller mindre hæs og være del af det fællesskab, en anden klub så latterligt prøver at tage ejerskab på.

    Det har jo bare intet med dette at gøre. Grundspillets mest krævende kamp, og vi er lukket ude. Som vi var sidst, FCM var på besøg i pokalen, og vi røg ud. Som vi var til derbyet i sommer, hvor vi tabte. Som vi var til EL-playoffkampen, hvor vi blev kylet ud på den mest farceagtige måde. Som vi gudhjælpemig også var, både da vi spillede ⅛- og kvartfinale i Europa League i juli. Som vi altid er.

    Jeg overfortolker måske, hvad du skriver – og jeg kommer vel selv til at se kampen færdig. Men det bliver ikke herfra, at nogen skal høre et ondt ord for bare ikke at kunne klare det her mere.


  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Normalt fortsætter man med "loyalty" ... og en stor del af det er at dukke op til kampene for at støtte holdet på hver sin måde, men som regel noget med at råbe sig mere eller mindre hæs og være del af det fællesskab, en anden klub så latterligt prøver at tage ejerskab på.

    Det har jo bare intet med dette at gøre. Grundspillets mest krævende kamp, og vi er lukket ude. Som vi var sidst, FCM var på besøg i pokalen, og vi røg ud. Som vi var til derbyet i sommer, hvor vi tabte. Som vi var til EL-playoffkampen, hvor vi blev kylet ud på den mest farceagtige måde. Som vi gudhjælpemig også var, både da vi spillede ⅛- og kvartfinale i Europa League i juli. Som vi altid er.

    Jeg overfortolker måske, hvad du skriver – og jeg kommer vel selv til at se kampen færdig. Men det bliver ikke herfra, at nogen skal høre et ondt ord for bare ikke at kunne klare det her mere.
    Det er simpelthen så røvdeprimerende at sidde hjemme i sofaen og se fodbold fra et tomt Parken. Jeg er ikke blevet mindre fan her under nedlukningen, men jeg har ganske enkelt bare mindre lyst til at afsætte tid til at se os spille. Jeg får simpelthen mindre glæde ud af det for tiden. Den glæde kommer ikke tilbage før jeg får lov at komme tilbage på min faste plads på C14, sammen med mit fodboldslæng, med en masse tilskuere, med masser larm fra S12, øl og sløj stadionmad, og hvad der ellers følger med stadionoplevelsen. Det er gået op for mig, at det nok er stadionoplevelsen, som er den vigtigste del af fodbold for mit vedkommende. Det bliver jeg mindet om hver gang jeg ser os spille på et tomt stadion. At vi igen i denne sæson er skod, hjælper heller ikke ligefrem, men havde vi stadig måtte komme på stadion, så havde min fodboldlyst været lige så stor som den altid har været.

    Ja - jeg kommer da nok til at se kampen mod FCM med et halvt øje mens jeg laver noget andet. Men jeg er ikke spændt på at se kampen. Jeg glæder mig ikke til at se os spille. Det har jeg ikke gjort i lang tid...


  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (14/03-2021 kl. 18:00)

    Jeg ser kampene, men jeg havde godt nok glædet mig til at komme på stadion, ikke mindst fordi vi havde købt sæsonbilletter, på juniors foranledning og han virkelig glædede sig (hans første FC kamp var 3-2 kampen sidste sæson og han var hooked).

Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 05.03.21, 13:05
  2. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  3. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 24.02.21, 10:28
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 10.02.21, 17:05
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •