Se afstemningsresultater: Demonstration før FCM-kampen - god eller dårlig idé?

Stemmeafgivere
85. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • God idé

    17 20.00%
  • Dårlig idé

    68 80.00%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 37

Emner: Demonstration før FCM-kampen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Det kommer helt an på, hvordan det gøres. Kan man skabe en god stemning og vise sin utilfredhed på en ordentlig måde, så er det perfekt...

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Det er et sprængfarligt emne, hvor holdningerne formentlig er ganske hårdt trukket op.
    Det helt vigtige er, at dette gøres på en ordentlig måde, dvs med afstand, gerne med mundbind (og uden alt andet maskering) og uden at skabe nogen form for ballade. Kan man det, ja så skader demonstrationen sikkert ikke. Er man ikke i stand til dette, så laver man et gigantisk selvmål som i værste grad kan udskyde genåbning af fans på stadion endnu mere.

    Når det er sagt, så er min personlige holdning (og det giver sikkert nogle tæsk at sige det), at en demonstration for fans på stadion er fjollet. Helt ærligt, så er der så mange andre erhverv, institutioner osv. som er så meget mere vigtige at åbne for samfundet og befolkningen end fans på stadion, så en sådan demonstration i mine øjne er lidt malplaceret. Synes man det går for langtsomt med fans på stadion, så burde man hellere stille sig op foran Christiansborg og demonstrere for en hurtigere genåbning generelt for selvfølgelig skal fans på stadion ikke "foran i køen".

    Som jeg ser det, så har vi meget meget lidt at vinde med sådan en demonstration - til gengæld kan vi tabe stort, hvis den går galt.


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det kommer helt an på, hvordan det gøres. Kan man skabe en god stemning og vise sin utilfredhed på en ordentlig måde, så er det perfekt...
    Men hvad er "en ordentlig måde"? Udelukker formentlig flere hundrede mennesker, der ikke umiddelbart just er mundbinds-aficionados, forsamlet på et lille areal ikke automatisk den mulighed?

    Endvidere tror jeg ikke, at sådanne begivenheder rokker det fjerneste ved beslutningstagernes overbevisning om ikke at tillade tilskuere til fodboldkampe - selv hvis udført til punkt og prikke indenfor COVID-19-reglementet.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er et sprængfarligt emne, hvor holdningerne formentlig er ganske hårdt trukket op.
    Det helt vigtige er, at dette gøres på en ordentlig måde, dvs med afstand, gerne med mundbind (og uden alt andet maskering) og uden at skabe nogen form for ballade. Kan man det, ja så skader demonstrationen sikkert ikke. Er man ikke i stand til dette, så laver man et gigantisk selvmål som i værste grad kan udskyde genåbning af fans på stadion endnu mere.

    Når det er sagt, så er min personlige holdning (og det giver sikkert nogle tæsk at sige det), at en demonstration for fans på stadion er fjollet. Helt ærligt, så er der så mange andre erhverv, institutioner osv. som er så meget mere vigtige at åbne for samfundet og befolkningen end fans på stadion, så en sådan demonstration i mine øjne er lidt malplaceret. Synes man det går for langtsomt med fans på stadion, så burde man hellere stille sig op foran Christiansborg og demonstrere for en hurtigere genåbning generelt for selvfølgelig skal fans på stadion ikke "foran i køen".

    Som jeg ser det, så har vi meget meget lidt at vinde med sådan en demonstration - til gengæld kan vi tabe stort, hvis den går galt.
    Enig. Skal vi ikke have åbnet skoler først. Det må være mere vigtigt end at se fodbold på stadion.


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Enig. Skal vi ikke have åbnet skoler først. Det må være mere vigtigt end at se fodbold på stadion.
    Nej.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    I P1 Orientering var spørgsmålet oppe at vende, for et par uger siden. Her indrømmede soc.dem’s sundhedsordfører - jeg må ærlig sige, at jeg ikke husker navnet, og at jeg også er pisse lige glad med det - at der ikke var et eneste sundhedsfagligt argument, for ikke at genindføre Superliga-ordningen. Der hele handlede om signaler og politik, og det var regeringens holdning, at tilskuere på stadion vil medføre krav fra andre brancher, så derfor får klubberne ikke lov, på trods af de manglende sundhedsfaglige argumenter.

    Kort sagt, fodbolden kan ofres, fordi regeringen ikke ønsker bøvl med frisørerne, restauratørerne, chaufførerne og alle de andre i de liberale erhverv.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Jeg skal ikke selv deltage i demonstrationen, men der har tidligere været meget større demonstrationer som ikke bidrog væsentligt til smittetallet, så hvorfor skulle det være anderledes med den forholdsvis lille forsamling vi får at se på søndag?

    https://www.berlingske.dk/danmark/vi...emonstrationer

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Gad vide om denne "demo" også aflyses i tilfælde af dårligt vejr?

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Jeg skal være ærlig at sige at den her demonstration er så ufatteligt uhensigtsmæssig, fordi der skal virkelig nærmest ingenting til, for at BØF'erne hos Socialdemokraterne har det nødvendige billedmateriale til at "dokumentere" over for resten af landet, at "københavnerne og deres fodboldfans er pisseligeglade med fællesskabet, og kan ikke vise samfundssind". Den eneste måde, den kan undgå at gøre mere skade end gavn, er hvis ALLE deltagere:

    1) Får lavet en PCR-test forinden.
    2) Bærer synligt mundbind KONSTANT, ikke bare under deltagelsen, men også på vej til og fra den.
    3) Holder KONSTANT behørig afstand til hinanden, som tilsvarer hvad man ville forlange på stadion.

    Kan man overholde de tre ting, har man en mulighed for at vise, at fodboldfans kan finde ud af at opføre sig ansvarligt. ALT ANDET kommer til at være benzin på bålet for de populistiske politikere, som kunne skide fodbolden et stykke, så længe øvrige liberale erhverv holdes lukket. Så man skal virkelig pakke egoet væk inden kampen, og ikke lade "passionen" påvirke ens dømmekraft, så man opfører sig uhensigtsmæssigt. For der vil være kameraer, og der vil være opmærksomhed omkring det. Så ikke noget med "ACAB", eller "Fuck Mette", for det ødelægger det bare for alle.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Jeg skal ikke selv deltage i demonstrationen, men der har tidligere været meget større demonstrationer som ikke bidrog væsentligt til smittetallet, så hvorfor skulle det være anderledes med den forholdsvis lille forsamling vi får at se på søndag?

    https://www.berlingske.dk/danmark/vi...emonstrationer
    Personligt er jeg ikke modstander af demonstrationen pga en eventuel øget smittefare. Men jeg synes at en demonstration for noget så forholdsvis ligegyldigt som at se fodbold er malplaceret (og ærlig talt en smule pinlig), når børn ikke er i skole, folk må lukke deres forretninger osv. Jeg ved godt, at vi alle gerne vil til fodbold og at vi savner fællesskabet, vennerne osv, men helt ærligt så mangler der imo lidt proportioner her.

    Mht Devils indlæg om manglende sundhedsfaglige argumenter, så er jeg ærlig talt en smule skeptisk - hvorfor skulle transporten, indgang, sang/skrål, kæp i øret osv ikke øge en vis smittefare?. Men selv hvis det er rigtigt, så er det ikke anderledes for fodbold end for så mange andre ting (som f.eks. visse øer, efterskoler i bestemte kommuner osv), nemlig at nogle ting må holde lukket bl.a. for at gøre reglerne så klare som muligt (f.eks. grunden til den regionale åbning/lukning). Den måde at åbne/lukke landet på kan man sagtens være uenig i, ligesom man kan være uenig i forsigtigheden/tempoet hvormed genåbningen sker. Men i så fald bør man imo stå foran Christianborg og demonstrere i et bredere perspektiv i stedet for at demonstrere over noget så "småt" som at se live fodbold.

    Under alle omstændigheder, så bliver det spændende at se, hvordan demonstrationen gribes an. Hvis man vil stå i mørket, maskeret med tonsvis af romerlys, så ender dette som et nederlag. Så vil hr. og fru. DK automatisk sætte det i samme bås med demonstrationerne i KBH, som ender i slåskamp. Vælger man at stå fredeligt med god afstand i en god tone, så kan det da være, at man formår at sende nogle positive signaler til politikerne. Jeg håber på det sidste - jeg ved nu ikke hvor meget jeg tror på det.
    Sidst redigeret af k@sper : 13.03.21 kl. 17:18

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Personligt er jeg ikke modstander af demonstrationen pga en eventuel øget smittefare. Men jeg synes at en demonstration for noget så forholdsvis ligegyldigt som at se fodbold er malplaceret (og ærlig talt en smule pinlig), når børn ikke er i skole, folk må lukke deres forretninger osv. Jeg ved godt, at vi alle gerne vil til fodbold og at vi savner fællesskabet, vennerne osv, men helt ærligt så mangler der imo lidt proportioner her.

    Mht Devils indlæg om manglende sundhedsfaglige argumenter, så er jeg ærlig talt en smule skeptisk - hvorfor skulle transporten, indgang, sang/skrål, kæp i øret osv ikke øge en vis smittefare?. Men selv hvis det er rigtigt, så er det ikke anderledes for fodbold end for så mange andre ting (som f.eks. visse øer, efterskoler i bestemte kommuner osv), nemlig at nogle ting må holde lukket bl.a. for at gøre reglerne så klare som muligt (f.eks. grunden til den regionale åbning/lukning). Den måde at åbne/lukke landet på kan man sagtens være uenig i, ligesom man kan være uenig i forsigtigheden/tempoet hvormed genåbningen sker. Men i så fald bør man imo stå foran Christianborg og demonstrere i et bredere perspektiv i stedet for at brokke sig over noget så "småt" som at se live fodbold.

    Under alle omstændigheder, så bliver det spændende at se, hvordan demonstrationen gribes an. Hvis man vil stå i mørket, maskeret med tonsvis af romerlys, så ender dette som et nederlag. Så vil hr. og fru. DK automatisk sætte det i samme bås med demonstrationerne i KBH, som ender i slåskamp. Vælger man at stå fredeligt med god afstand i en god tone, så kan det da være, at man formår at sende nogle positive signaler til politikerne. Jeg håber på det sidste - jeg ved nu ikke hvor meget jeg tror på det.
    Som svar på dit spørgsmål, alle tal efter kampene med tilskuere viste, at der IKKE var en øget risiko. Det sagde forskerne og det blev bakket op af politikerne. Det handler alene om symbolværdien.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Som svar på dit spørgsmål, alle tal efter kampene med tilskuere viste, at der IKKE var en øget risiko. Det sagde forskerne og det blev bakket op af politikerne. Det handler alene om symbolværdien.
    Det kommer vist lidt an på, hvordan men definerer "øget risiko". For forlader man sit hjem og tager indtil fodbold med andre mennesker, så vil risikoen selvfølgelig i en vis grad øges. Til hjemmekampen mod Randers fik man f.eks. en hel tribune til at lade sig teste bagefter, fordi der var en (eller flere) Coronasyg(e) på stadion.
    Jeg har set de samme udtalelser som dig, og det kan sagtens være korrekt (det er det jo nok, når eksperter udtaler det), at risikoen er meget lille med den superligaordning man har haft. Men det er vel ikke den, som man ønsker tilbage? - altså den hvor vi var 50 fans og resten var tv og sponsorer. Noget helt andet vil det nok være, hvis vi f.eks. skulle have 5000-10000 tilbage. Det tror jeg ikke, at samfundet er helt klar til endnu - den slags testning som vil være nødvendig skal først i gang i skolerne/gymnaierne nu.

    Jeg vil sagtens medgive, at man med relativt få mennesker på tribunerne og med kviktests garanteret kunne få tilskuere ind uden nogen nævneværdi risikoforøgelse og det skal man selvfølgelig arbejde hen imod. Det gør fodboldens ledere hele tiden og det kommer nok også forholdsvis snart. Men indtil da kan jeg i hvert fald ikke med god smag i munden stille mig op til en demonstration og klage over, at jeg ikke kan komme til fodbold, imens jeg ser mine børn gå ned med flaget fordi de ikke kan komme i skole.
    Sidst redigeret af k@sper : 13.03.21 kl. 17:50

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    23

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Hvis jeg ender med at deltage, så bliver det for at vise støtte til FCK og spillerne inden den vigtige kamp. Vise at vi stadig er her. Jeg kommer altså for spillermodtagelsen og ikke “demonstrationen”. Spørgsmålet er vel om det ikke reelt er en spillermodtagelse forklædt som demonstration, for at gøre det lovligt? Jeg kommer til at bære mundbind og holde passende afstand til andre hvis jeg deltager.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Alle opfordres til at bruge mundbind og holde afstand i det omfang det er muligt.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Demonstration mod kampen i aften
    By LFC = The Reds! in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 31.07.07, 15:02
  2. Demonstration eller frustration (Bo Svensson)
    By pib in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 05.08.05, 19:05

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •