Se afstemningsresultater: Demonstration før FCM-kampen - god eller dårlig idé?

Stemmeafgivere
85. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • God idé

    17 20.00%
  • Dårlig idé

    68 80.00%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 37

Emner: Demonstration før FCM-kampen

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Men hvad er "en ordentlig måde"? Udelukker formentlig flere hundrede mennesker, der ikke umiddelbart just er mundbinds-aficionados, forsamlet på et lille areal ikke automatisk den mulighed?

    Endvidere tror jeg ikke, at sådanne begivenheder rokker det fjerneste ved beslutningstagernes overbevisning om ikke at tillade tilskuere til fodboldkampe - selv hvis udført til punkt og prikke indenfor COVID-19-reglementet.
    For at svare på spørgsmålet først. En ordentlig måde er for mig:
    - følg sundhedsmyndighedernes anbefaling mht afstand, mundbind (og som en anden skrev, god ide at lade sig teste først)
    - ingen ballade, kamp med politiet eller andre ulovligheder (der kommer helt sikkert pyro og det burde man også holde sig fra)

    Jeg synes helt generelt at demonstrationer er ok - også når jeg ikke bakker op om selve formålet (gør jeg her). Det er vigtigt at vi har frihed til at træffe egne valg (og så leve med det ansvar friheden nu engang giver) og jeg synes på alle mulig måder at regeringen har frihedsberøvet et helt land.
    Derfor vil jeg støtte enhver demonstration, som arbejder for et mere åbent land og går imod regeringens håndtering, som jeg ganske enkelt synes er skandaløst. Nu behøver det ikke ende med en politisk diskussion, men at holde et land lukket eller for eksempel udelukke tilskuere pga politiske valg og ikke sundhedsfarlige er virkelig hovedløst i et demokratisk samfund.

    Hjælper det - tja nu har jeg tydeligvis ikke meget tilovers for regeringens håndtering og Mette F i det hele taget (ganske rart hun både er håndbold- og BiF fan) og i mine øjne reagere Mette F mere eller mindre ud fra hvad der gør hende populær og ikke nødvendigvis hvad der er bedst. Mit i et lands krise, så er 4 more years åbenbart det vigtigste at sikre - så hvis vinden blæser for fans på stadion, så bliver jeg da ikke overrasket, hvis S åbner op for det.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Som svar på dit spørgsmål, alle tal efter kampene med tilskuere viste, at der IKKE var en øget risiko. Det sagde forskerne og det blev bakket op af politikerne. Det handler alene om symbolværdien.
    De samme trælse politikere over hele verden holder fans tilbage KUN pga symbolværdien(...)
    Det er nu altså noget ævl. Du kan starte med at læse her https://voxeu.org/article/spread-cov...atches-england
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    De samme trælse politikere over hele verden holder fans tilbage KUN pga symbolværdien(...)
    Det er nu altså noget ævl. Du kan starte med at læse her https://voxeu.org/article/spread-cov...atches-england
    Synes ikke helt den artikel er grundlag nok til at kalde andres påstande for ævl. Den er skrevet af økonomer, er umiddelbart ikke peer-reviewed og så er den ikke særlig grundig. Den er udført før man lavede foranstaltninger og holder sig ikke kun til professionel fodbold. Graferne er sparsomt forklaret, giver i enkelte tilfælde slet ikke mening og man opnår umiddelbart ikke signifikans når man kontrollerer for variable.

    Artiklen rejser nogle valide pointer alligevel. Men de slutter trods alt af med, at man må holde øje med hvad der sker når man lukker tilskuere ind igen med forholdsregler og det har vi jo allerede gjort herhjemme og har derfor langt mere relevant data at gå ud fra.

    Man nåede at afholde kampe under Superligaordningen uden der blev konstaterer smittespredning i forbindelse med nogle kampe.

    Det reelle formål med demonstrationen er at tage imod spillertruppen, så der er vel næppe det store at vinde eller tabe i den henseende. Jeg forstår dog godt hvorfor folk er utilfredse. Man havde en velfungerende ordning som ikke øgede smitterisikoen, men som totalt blev ignoreret efter andenbølgen var klinget af.

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af $FCK$ Se meddelelser
    Hvis jeg ender med at deltage, så bliver det for at vise støtte til FCK og spillerne inden den vigtige kamp. Vise at vi stadig er her. Jeg kommer altså for spillermodtagelsen og ikke “demonstrationen”. Spørgsmålet er vel om det ikke reelt er en spillermodtagelse forklædt som demonstration, for at gøre det lovligt? Jeg kommer til at bære mundbind og holde passende afstand til andre hvis jeg deltager.
    "Schhhhhhhhhhhhhh"

    Det er en demonstration, og ikke noget man bare er blevet nødt til kalde det, for at kunne samles at give holdet et lille rygstød ;)
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Alle opfordres til at bruge mundbind og holde afstand i det omfang det er muligt.
    Og at lade kanonslag blive hjemme. Mange tak!

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Alle opfordres til at bruge mundbind og holde afstand i det omfang det er muligt.
    Den her er jeg vild med. Hvorfor ikke bare holde afstand? Det er jo muligt. Selvfølgelig forudsat, at man ønsker at holde afstand og flytter sig selv, hvis andre ikke holder afstand.

    Jeg vil blive ret overrasket, hvis ikke hele denne affære ender i blå blink, brag, tydelig sammenstimlen, maskering og alt andet der hører med i den pakke. Som med så mange andre fan-aktiviteter før corona skal der ikke mange sinker til for at få en hel flok til at se dumme ud, desværre.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Den her er jeg vild med. Hvorfor ikke bare holde afstand? Det er jo muligt. Selvfølgelig forudsat, at man ønsker at holde afstand og flytter sig selv, hvis andre ikke holder afstand.

    Jeg vil blive ret overrasket, hvis ikke hele denne affære ender i blå blink, brag, tydelig sammenstimlen, maskering og alt andet der hører med i den pakke. Som med så mange andre fan-aktiviteter før corona skal der ikke mange sinker til for at få en hel flok til at se dumme ud, desværre.

    Det her ender som et kæmpe selvmål. Det er tydeligt. Desværre.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Det her ender som et kæmpe selvmål. Det er tydeligt. Desværre.
    Er det ikke bare den sædvanlige spillermodtagelse med lys, røg og maskering? Næppe meget hærværk, da man ikke skider i egen rede, men hvis politiet vil stoppe røg og lys, kan det vel udmærket ende galt.

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Er det ikke bare den sædvanlige spillermodtagelse med lys, røg og maskering?
    Jo
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    De samme trælse politikere over hele verden holder fans tilbage KUN pga symbolværdien(...)
    Det er nu altså noget ævl. Du kan starte med at læse her https://voxeu.org/article/spread-cov...atches-england
    Hvis du reelt havde læst, hvad jeg skrev, så ville opdage, at jeg henviser til udtalelser fra sundhedsmyndighederne i Danmark og sundhedsordfører fra landets regeringsparti i det måske meste seriøse nyhedsprogram i landet, men det kræver måske evnen til at læse, hvilket linket til artikelnummer viser måske er et problem?

    Og før du tror jeg står med maske, romerlys og kanonslag foran Parken, så finder jeg demonstrationen i dag tåbelig, da den kun vil understøtte politikernes pseudo-argumenter for ikke at åbne op for Superliga-ordningen fra sidste år.

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Alle opfordres til at bruge mundbind og holde afstand i det omfang det er muligt.
    Når man ser billederne derfra, kan man i hvert fald konkludere at der ikke ligefrem bliver holdt afstand.

    Smukt, hvis det er en smittebombe, der så forlænger de restriktioner.

    Det er selvfølgelig lige lovligt dramatisk sat op, men princippet i det... Hvilket gør den demo fjollet.

    Vi må bare have den sidste tålmodighed - jeg er sikker på ingen ønsker at holde de porte lukkede mere end højst nødvendigt...

    I bund og grund handler det vel om man er pro/anti restriktioner...

    Zan

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Ja det gik jo lige præcis som frygtet. Ud fra billederne ser det ud til, at man fik vist alt det, som man bare ikke måtte vise. Ingen afstand, ingen mundbind (tilgengæld tåbelig maskering), romerlys osv. Et stort selvmål.

    Hold nu kæft hvor er det tåbeligt.

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det gik jo lige præcis som frygtet. Ud fra billederne ser det ud til, at man fik vist alt det, som man bare ikke måtte vise. Ingen afstand, ingen mundbind (tilgengæld tåbelig maskering), romerlys osv. Et stort selvmål.

    Hold nu kæft hvor er det tåbeligt.
    Forklar mig helt præcist hvorfor man har tabt? Fodboldfans er det absolut sidste der bliver åbnet op for grundet vores håbløse regering og SSI. Hvorfor skulle det her ændre på det? Vi kommer ikke hurtigere tilbage på stadion af at blive derhjemme. Vi kommer heller ikke hurtigere tilbage på stadion af det. Kan virkelig ikke se problemet.

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser
    Forklar mig helt præcist hvorfor man har tabt? Fodboldfans er det absolut sidste der bliver åbnet op for grundet vores håbløse regering og SSI. Hvorfor skulle det her ændre på det? Vi kommer ikke hurtigere tilbage på stadion af at blive derhjemme. Vi kommer heller ikke hurtigere tilbage på stadion af det. Kan virkelig ikke se problemet.
    Fordi fodboldens ledere arbejder stenhårdt for at få åbnet op hurtigst muligt. Nu fik vi da så ellers lige vist, at det er en absurd dårlig ide. Kunne man nu have opført sig efter reglerne, så kunne man bruge det som et argument på, at man sagtens kan stole på fodboldfans. Nu har vi lige skabt et kæmpe argument for det modsatte.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Demonstration før FCM-kampen

    Dagens "demonstration" er for socialdemokraterne i regeringen med BØF i hjertet, som hvad billedet af en muslimsk kvinde med tørklæde i Danmark er for DF/Nye Borgerlige: En gratis mulighed for at bashe en større befolkningsgruppe, som de ikke kan fordrage.

    Så en kæmpe tak herfra til dem, som valgte at dukke op og hverken holdt afstand eller brugte mundbind. Kæmpe tak for at give inkompetente populister gratis propaganda, som forsvarer deres inkompetence. Tak for at agere syndebuk, og for at ødelægge det for os andre. (Ironi anvendt. I er ret så pinlige.)
    Sidst redigeret af Kiwi : 14.03.21 kl. 18:24
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Demonstration mod kampen i aften
    By LFC = The Reds! in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 31.07.07, 15:02
  2. Demonstration eller frustration (Bo Svensson)
    By pib in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 05.08.05, 19:05

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •