Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 29 af 29

Emner: Status efter 14 superligakampe med Jess

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    I forlængelse af Kiwis indlæg kan man også stille spørgsmålstegn ved hvad PC egentlig skal lave. Han får umiddelbart ikke ret meget at arbejde med. Staben er jo mere eller mindre på plads. Både træner og assistenter er ansat udenom ham og han kan næppe definere meget andet. Spillestilen får han nok ikke lov til at røre ved - her har vi allerede rigeligt med kokke i køkkenet. Den øvrige stab er allerede mere eller mindre blevet skiftet ud. Det virket til at den langsigtede sportslige strategi bliver tegnet af bestyrelsen med Kvist ved roret.
    Så hvad er der tilbage? Køb og salg af spillere (her er der selvfølgelig også rigeligt at tage fat på)?

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Spillestilen får han nok ikke lov til at røre ved - her har vi allerede rigeligt med kokke i køkkenet.
    Hvis bare én af dem havde arbejdet i en Michelin-restaurant, og ikke at den bedste af dem blot var nået til finale-ugen i 5. sæson af Masterchef..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred94 Se meddelelser
    For mit vedkommende så er det her et meget godt eksempel på hvad Jess største svaghed som ny FC København træner har været indtil været nemlig håndtering af pressen.
    Gid det virkeligt HAVDE været hans største svaghed, men ak ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    I forlængelse af Kiwis indlæg kan man også stille spørgsmålstegn ved hvad PC egentlig skal lave. Han får umiddelbart ikke ret meget at arbejde med. Staben er jo mere eller mindre på plads. Både træner og assistenter er ansat udenom ham og han kan næppe definere meget andet. Spillestilen får han nok ikke lov til at røre ved - her har vi allerede rigeligt med kokke i køkkenet. Den øvrige stab er allerede mere eller mindre blevet skiftet ud. Det virket til at den langsigtede sportslige strategi bliver tegnet af bestyrelsen med Kvist ved roret.
    Så hvad er der tilbage? Køb og salg af spillere (her er der selvfølgelig også rigeligt at tage fat på)?
    Men passer det at PC ikke får lov til at røre ved spillestilen? Måske ikke ned i detaljen om hvem der starter og om vi spiller 433 eller 4231 osv, men det skal vel være ham der skal definere "Det Nye FCK" og lægge den den nye plan for hvordan vi genetablere national dominans og international tilstedeværelse. Og på mere end bare et floskelplan for ellers så er han jo ret overflødig. I øvrigt ting som han har fået meget ære for i AGF.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Men passer det at PC ikke får lov til at røre ved spillestilen? Måske ikke ned i detaljen om hvem der starter og om vi spiller 433 eller 4231 osv, men det skal vel være ham der skal definere "Det Nye FCK" og lægge den den nye plan for hvordan vi genetablere national dominans og international tilstedeværelse. Og på mere end bare et floskelplan for ellers så er han jo ret overflødig. I øvrigt ting som han har fået meget ære for i AGF.
    Hvis ikke PC kommer til at være med til at definere "Det Nye FCK" (whatever that is...), så giver hans titel ingen mening. Så det MÅ vi formode, at PC skal gøre. Også selv om han qua de enormt mange nyansættelser virker ret låst på hænder og fødder. Udefra virker det ikke helt logisk. Men det må åbenbart give mening set indefra.

    Jeg mindes et interview relativt kort før fyringen af Ståle, hvor Ståle var meget vred over, at man ville smide en europæisk filosofi på porten. Altså at man ville rive noget veletableret ned. Jeg kan simpelthen ikke længere huske den præcise ordlyd. Men det kom ret meget ud af det blå i medierne, da der ikke ud ad til havde været den store snak om FCK's spillestil (mere blot de manglende resultater nationalt). Det virker til, at man måske har ønsket "noget andet" i bestyrelsen ift. spillestil.

    Jeg tror godt, vi kan forvente, at PC ret hurtigt vil blive afkrævet svar i medierne på, hvad det er for en retning, FCK vil bevæge sig i fodboldmæssigt. Vil man "kravle før man kan gå" og fokusere på superligaen? Vil man have klart fokus på at opbygge en spillertrup og et system, der som hidtil er gearet til Europa? Eller vil man forsøge at blæse med mel i munden og gå efter et offensivt udtryk også i Europa og satse på, at man ikke bliver udstillet lige så voldsomt som Hjulmands FCN?

    Egentlig vildt, hvor ufatteligt langt væk en kvartfinale i EL virker her under et år siden, vi var i en af slagsen :/
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg mindes et interview relativt kort før fyringen af Ståle, hvor Ståle var meget vred over, at man ville smide en europæisk filosofi på porten. Altså at man ville rive noget veletableret ned. Jeg kan simpelthen ikke længere huske den præcise ordlyd.
    Ordlyden var bl.a.:

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Solbakken
    Jeg kunne have gjort tingene bedre, 100% sikkert. Jeg kan meget gerne byttes ud, jeg skal ikke stå i vejen for det, hvis nogen vil det. Men det, jeg vil advare meget stærkt mod, det er de fuldstændigt hjernedøde, idiotiske, håbløse krav om at vi skal gå i en fuldstændig anden retning eller gøre noget andet end noget, som beviseligt har indkasseret os ekstreme transfers, ekstreme indkomster i europæisk spil, mange mesterskaber og pokaltitler. Vi har nået mere i fodbold-Europa, som vi ikke må miste, fordi nogen skriger på noget, som er idiotisk i forhold til hvad vi står for. Vores DNA, den må ikke væk. Fjern mig, no problem. Men gå ikke væk fra DNA'et. Det er... Be careful what you wish for."
    https://www.eurosport.dk/fodbold/sto...34/video.shtml

    Men det gjorde vi alligevel. Vi kasserede alt det taktiske, som gjorde FCK i stand til at kontinuerligt bokse over egen vægtklasse i Europa. Vi gik væk fra relationelt zoneforsvar med 2 centrale midtbanespillere, og vi er nu ved at sætte negativ rekord i Superligaen ift. at lukke 2+ mål ind. Vi har en træner, der famler i blinde, hvad angår at finde en opstilling, som får det bedste ud af den tilgængelige trup.
    Sidst redigeret af Kiwi : 25.03.21 kl. 12:47
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #22
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Ordlyden var bl.a.:

    Det interessante for mig i den udtalelse fra Ståle er, at den mere end antyder, at Ståle har været i dialog med bestyrelsen om spillestil og andet omkring holdet. Ståle sagde i tudeinterviewet med Grønkjær og Camilla Martin, at han stort aldrig havde talt med bestyrelsen og noget som helst. Det hænger simpelt hen ikke sammen.

    Uanset hvad, er det noget af det mest interessante eller bekymrende ved det nye setup.

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det interessante for mig i den udtalelse fra Ståle er, at den mere end antyder, at Ståle har været i dialog med bestyrelsen om spillestil og andet omkring holdet. Ståle sagde i tudeinterviewet med Grønkjær og Camilla Martin, at han stort aldrig havde talt med bestyrelsen og noget som helst. Det hænger simpelt hen ikke sammen.
    Ikke nødvendigvis. Det kunne sagtens være fra medier, fans, diverse mandagstrænere med podcasts osv., at de tanker og ideer er blevet nævnt og gentaget flere gange.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Nu ved jeg godt det er en Jess tråd men hvad har i af forventninger til PC?
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Morten Bruun har begået et begavet indlæg om, hvad der om ikke andet vandt mesterskaber i AaB. Hans konklusion er klar: Der skal en udrensning til i FCK: https://www.bt.dk/superligaen/bruuns...ning-til-i-fck
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Morten Bruun har begået et begavet indlæg om, hvad der om ikke andet vandt mesterskaber i AaB. Hans konklusion er klar: Der skal en udrensning til i FCK: https://www.bt.dk/superligaen/bruuns...ning-til-i-fck
    Det giver jo fin mening og har også været nævnt herinde flere gange af forskellige brugere, så vidt jeg erindrer. Truppen er fyldt med Ståle Solbakken-spillere, hvoraf flere ikke engang fungerede i den spillestil, han selv havde købt dem ind til. Nogle af dem er åbenlyst heller ikke skræddersyet til Jess Thorups måde at stille op og spille på, som Wilczek, mens man nåede at tænke, at andre, som Biel og Oviedo, ville få gavn af trænerskiftet, indtil de røg ud igen.

    Men jeg synes måske, at Morten Bruun har lidt for meget fokus på spillestilen. For mig at se er der masser af spillere, som fodboldmæssigt fint vil kunne fungere under Jess Thorup – især fordi han jo ikke just er kendt for at have én særlig måde at spille på, som han holder fast i med vold og magt (dog ser vi ud til at mangle fart og folk, der kan sparke på kassen længere end 10 meter fra mållinjen). Til gengæld tror jeg i allerhøjeste grad, at vi har et problem med hierarkiet, hvor Bruun ganske rigtigt nævner folk som Bjelland, Wilczek og Fischer, der ikke præsterer, hvad deres navn og lønseddel påkræver og derfor bliver marginaliseret i en trup, hvor de givetvis fylder en del i omklædningsrummet.

    Dernæst er der måske også et issue omkring mæthed/mental træthed. Jeg vil ikke blive overrasket, hvis nogle af spillerne ganske enkelt er kørt lidt fast efter halvandet års gok i nøden, med kun enkelte lyspunkter. Vi har også rigtig mange spillere, som har prøvet det hele før, og erfaring kan være godt, men er der tilstrækkeligt med sultne spillere, som hungrer efter deres første DM-titel, pokaltitel, CL/EL-gruppespil? Et eksempel kunne være Zanka, der burde være blevet den helt store forsvarsgeneral, men er han tilstrækkeligt motiveret til at spille Superliga, nu hvor han højst sandsynligt kan vinke farvel til EM, og er han tilstrækkeligt motiveret efter sommer, hvor han skal spille de samme kampe til det halve af, hvad Fenerbahce betaler ham i dag? Jeg er ikke sikker, men jeg bliver ikke overrasket, hvis PC og Thorup kommer frem til, at de får mere for pengene ved at gå ud og hente en ny profil til midterforsvaret, som de helt selv kan få lov til at pege på i sommerens transfervindue.

    Jeg ved ikke, om jeg synes, at udrensning er det rette ord. Selvfølgelig er der spillere, der skal ud, men på indkøbssiden tror jeg, at vi kan komme rigtig langt med et klassisk "én profil til hver kæde"-transfervindue (måske kun to og så Lerager) og dermed i hvert fald delvist etablere en ny akse på holdet.
    Mvh.
    Dane


  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Feb 2021
    Indlæg
    20

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Lars Jacobsen analyserer Jess Thorups FCK og sammenligner det med Ståles FCK. Og han tror, at FCK vinder fem mesterskaber over de næste ti år. Det hele kan høres i Kvart i bolds seneste podcast, der handler om potentialet for Jess Thorups FCK. Lyt med her: https://shows.acast.com/kvart-i-bold...k-snart-pa-top

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    531

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Den ultra-korte version: Jeg er bekymret for at vi er på vej ned ad en sportslig deroute, som kommer til at tage en del år at rette op på.

    Den længere version:
    Jeg stiller til gengæld spørgsmålstegn ved hvorvidt Thorup er den rette mand til at få truppen til at præstere. Ingen tvivl om han har en rigtig god evne inden for mandskabspleje. Men jeg er meget loren ved ideen om at det nærmest er assistenttrænerne, som nærmest bestemmer det taktiske, og at cheftræneren "blot" er der for at nusse spillerne på kinden og muntre dem op (meget groft forsimplet).
    Selvom du skriver at din ovenstående kommentar er groft forsimplet er det da en nærliggende tanke.

    Eksempel: I vores seneste kamp der var mod Randers skulle vi naturligvis have en sejr, men stillingen var efter 80 minutter 1-1. Så tænker jeg at man som cheftræner må have gjort sig klart hvad der skal gøres for at ændre det kampbillede og resultat, ja..man har vel spillere der er løbende har varmet op til at blive sendt ind med det samme. Efter 80"36" scorer Randers til 1-2...hvad sker der så fra bænken? ..zzzzzzZz...jo fem et halvt minut senere skifter man ind, ja, faktisk skifter man hele 4 mand ind:
    Biel-Bundu-Kauf-Victor K. (ud: Daramy, Falk, Stage, Barto). Så er der 4 minutter tilbage af kampen.

    Trænerteamet har altså spildt 5,5 minut og sender så 4 mand ind. Det skifte kunne en fodbolddreng i 1.klasse også have foreslået og det ligner panik og desperation.
    I øvrigt burde man da have foretaget ændringer allerede før Randers kommer foran.

    Til sammenligning så vi i landskamp pausen hvordan Hjulmand i kampen mod Østrig, da vi er kommet foran med 0-2 øjeblikkeligt skifter ind og ændrer formation til et 3-mands forsvar. Det var fedt at se, men hvor ville jeg ønske vi kunne få lov at se noget tilsvarende "lynsnar" handling fra vores trænerteam - man sidder lidt med følelsen af at cheftræneren først skal have rådslagning og forslag "i udvalg" til den ene side (Nestrup) og den anden side (Selles).

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Status efter 14 superligakampe med Jess

    Jeg har lige spottet Allan Kuhn på bondegårdslegepladsen på Amager. Tilliden til Jess hænger tydeligvis i en tynd tråd.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Status og Karakter efter FCK - VFF
    By mads-fck in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 23.08.05, 12:49
  2. Status efter SASligaen 2004/2005
    By Pillefaxe in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 16.07.05, 13:44
  3. Status efter 17 kampe
    By Martin A in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.11.04, 16:10
  4. Det kunne vel være værre.... (status efter 5 runder)
    By Phessor in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 02.09.04, 10:35

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •