Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
63. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    28 44.44%
  • Uafgjort

    6 9.52%
  • Randers vinder

    29 46.03%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 70

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved ikke helt, om vi slipper gaspedalen eller om vi bare går fysisk døde. Jeg hælder nok mest til det sidste, samt at Randers fik rettet noget taktisk, som vi ikke rigtigt fik justeret.



    Ja umiddelbart er jeg enig. Viktor Kristensen spillede dog ikke nogen stor kamp, så jeg er lidt spændt på, hvad man stiller op, hvis det er samme billede næste runde. Den må godt nok være svær at sluge for Zanka.

    Det bliver godt nok spændende i næste runde ude mod BIF. Kan vi vinde der (og det tror jeg nok ikke vildt meget på), så kan der pludselig komme noget alvorlig håb (på at ende foran BIF) og selvtillid i holdet.
    Det er sku lidt bekymrende, hvis vi går fysisk døde så tideligt i anden halvleg. Det er jo ikke ligefrem fordi spillerne er blevet tyndet af et hård kamp program (Måske kun for dem som har været med landshold).

    VK spillede ikke prangende nej, men jeg forventer hellere ikke han spiller en "brandkamp" hver gang. Hans niveau som ung og ny vil være svingende. Men det er også derfor han skal i spil i hver kamp op i disse slutspils kampe, for at vurdere hans niveau kontinuerligt over en periode. Og det er jo det perfekte tidspunkt her i slutspillet, nu hvor guldet ikke bliver til noget.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Ændringerne gav god mening, som jeg så det. Midtbanen virkede bedre balanceret end længe. Og med med balance mener jeg, at fordelingen var god med Zeca, der var mere defensivt indstillet (han har virkelig ikke meget at bidrage med offensivt trods et par rigtigt fine sideskift i går), mens der i første halvleg blev løbet rigtigt godt i dybden af den øvrige midtbane.

    Jeg ved ikke om den højt besungne græsplæne (rigtig fodbold spilles på græs!) var skyld i det, men indsatsen blev generelt skæmmet af utroligt mange tekniske fejl. Især Wind havde usædvanligt svært ved at kontrollere kuglen. Det skal naturligvis rettes op. Derudover skal begge backs levere meget bedre indlæg - for Ankersens vedkommende er det jo desværre ikke noget nyt.

    Mange ser Wilczek som et bæst i negativ forstand. Efter temperament kan man evt. glæde sig over, at han i den grad også er det fodboldsmæssigt.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Vi var lort hele anden halvleg. Om det skyldes en taktisk genialitet fra Thomas Thomasberg eller noget andet, skal jeg ikke kunne sige, men jeg nægter at tro, at vi går fysisk døde efter 45 min. Det er også et mønster, vi har set gentaget gang på gang gennem sæsonen (og dele af forrige), hvor vi sjældent præsterer to gode halvlege i træk i samme kamp.

    I øvrigt synes jeg heller ikke, at første halvleg var noget særligt. Der var nogle besnærende angreb, men vi havde en alt for høj spildprocent i pasningsspillet, og defensivt så det ikke meget bedre ud end tidligere. Randers var bare for elendige til at straffe os (udover det obligatoriske mål, vi lukkede ind). Det undrer mig, at vi til stadighed tillader så mange afslutninger centralt fra kanten af feltet. Bed nu bare enten Lerager eller Zeca om at slå lejr foran eget felt, indtil defensiven som helhed fungerer bedre.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bechs Se meddelelser
    Fra mit synspunkt virker det ikke til at vi slipper gaspedalen, men derimod at modstandernes træner laver et taktisk modtræk på de ting vi har succes med i første halvleg. Det har vi efterhånden set mange gange (eksempelvis efter de gode kampe i efteråret, hvor modstanderne fik lukket det ned efter at have analyseret på dette i vinterpausen). Som jeg ser det er vores udfordring at det virker til at vores ellers omfangsrige trænerteam, sjældent har modtræk under kampene, når vores plan A bliver neutraliseret.

    Mvh,
    Bechs

    Ligepræcis det bekymrer også mig. Jeg mener at Marxen både i pauseinterviewet og i nedtakten bekræftede, at de skulle justere/justerede, og så fungerede vi ikke længere. Jeg tager mig til hovedet, når folk herinde kræver Jess fyret, fordi vi ikke ligger nr. 1, men det er sgu' bekymrende, at vi med det trænerset-up er så begrænsede. Jeg synes, at det er virkelig svært at blive klog på trænerteamet, og jeg hælder mere og mere til, at truppen er helt ude af balance, selvom den egentlig virker harmonisk i sit udtryk. Det kan i hvert fald forklare, hvorfor vi spiller forskelligt stort set hver gang.

    Folk taler om tunge ben på grund af landskampe og banen. Hvor mange spillere spillede reelt fuld landskampprogram, og hvor mange trænede blot? Og er banen anderledes for os end for vores modstandere?

    Og så tænker jeg også en del på Zanka. Kommer hjem for at rette op på skuden og for at spille sig på landsholdet til sommerens EM. Retter ikke op på noget. Udtages ikke til landsholdet og kan konstatere, at de, der er udtaget, gør det fremragende. Og er nu sat af begge hold. Han har da om nogen lidt at slås med. Og hvordan kommer det til at påvirke resten af foråret (også selvom Jess udtalte, at Zanka tog det professionelt)?

    Endelig ærgrer jeg mig helt vildt over, at Biel åbenbart er så dårlig, at han ikke længere kan bruges til noget som helst.

    Jeg så lidt herning-bøf i går. Det skræmte mig ikke. Problemet er så, at vi heller ikke betrygger mig. Selvom vi vist er det mest scorende hold, så har vi jo ikke et mesterhold.

    Nåh, det blev lidt rodet. Men det passer jo meget godt med det indtryk, man konstant sidder tilbage med, når man har set os spille.

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ligepræcis det bekymrer også mig. Jeg mener at Marxen både i pauseinterviewet og i nedtakten bekræftede, at de skulle justere/justerede, og så fungerede vi ikke længere. Jeg tager mig til hovedet, når folk herinde kræver Jess fyret, fordi vi ikke ligger nr. 1, men det er sgu' bekymrende, at vi med det trænerset-up er så begrænsede. Jeg synes, at det er virkelig svært at blive klog på trænerteamet, og jeg hælder mere og mere til, at truppen er helt ude af balance, selvom den egentlig virker harmonisk i sit udtryk. Det kan i hvert fald forklare, hvorfor vi spiller forskelligt stort set hver gang.

    Folk taler om tunge ben på grund af landskampe og banen. Hvor mange spillere spillede reelt fuld landskampprogram, og hvor mange trænede blot? Og er banen anderledes for os end for vores modstandere?

    Og så tænker jeg også en del på Zanka. Kommer hjem for at rette op på skuden og for at spille sig på landsholdet til sommerens EM. Retter ikke op på noget. Udtages ikke til landsholdet og kan konstatere, at de, der er udtaget, gør det fremragende. Og er nu sat af begge hold. Han har da om nogen lidt at slås med. Og hvordan kommer det til at påvirke resten af foråret (også selvom Jess udtalte, at Zanka tog det professionelt)?

    Endelig ærgrer jeg mig helt vildt over, at Biel åbenbart er så dårlig, at han ikke længere kan bruges til noget som helst.

    Jeg så lidt herning-bøf i går. Det skræmte mig ikke. Problemet er så, at vi heller ikke betrygger mig. Selvom vi vist er det mest scorende hold, så har vi jo ikke et mesterhold.

    Nåh, det blev lidt rodet. Men det passer jo meget godt med det indtryk, man konstant sidder tilbage med, når man har set os spille.
    Og det bedste bevis på det rod der er i klubben er den konstante rokering i vores foretrukne start-ellever.
    Det er selvfølgelig naturligt at rokere rundt, især hvis kampprogrammet bliver tæt - Men når man pludselig jævnligt skifter på de allervigtigste pladser er det ofte et tegn på at der er noget galt.

    Der bør imo altid være en fast stamme på i hvert fald målmand, de to CB og CM og så en angriber. Gerne også på back pladserne.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    24

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Udskiftningen af Kalle undrer mig meget. Zanka på bænken giver mening, men synes ikke Kalle har spillet sig af så ændringen virker mærkværdig irrationel, da jeg ser Kalle som godt kørende i øjeblikket. Hvad er det jeg ikke ser, der gør det giver mening at skifte ud på en så vigtig plads og på et så vigtigt tidspunkt ?

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #52
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Det virker til at mange havde forventet at nu var alle børnesygdomme væk og vi spillede som mesterskabs hol 95+ min.

    Men det sidste år i betragtning er det måske en smule naivt.

    De først 45 min bortset fra målet er da fantastisk fodbold !
    Vi køre Randers over og skal vel scorer 2 mere.
    Vi spiller lidt tysk stil ( og slet ikke ståle som nogle påstår)
    Med bolden igennem midten og så overbefolke modstanderens sidste 3 del.

    2 halvej ligner det banen er for ødelagt.
    Men stadig relativt solidt spil.
    Bestemt pil op for forsvaret.

    Men der skal selvfølgelig bygges en masse på.
    Feks kunne man godt have puttet biel ind for wind de sidste 30 igår.
    Og måske unladt at bringe bundu.
    Men altså det ser ud som om vi har fundet grund planen. Nu skal der så bygges på
    written by Zeez

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #53
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ligepræcis det bekymrer også mig. Jeg mener at Marxen både i pauseinterviewet og i nedtakten bekræftede, at de skulle justere/justerede, og så fungerede vi ikke længere. Jeg tager mig til hovedet, når folk herinde kræver Jess fyret, fordi vi ikke ligger nr. 1, men det er sgu' bekymrende, at vi med det trænerset-up er så begrænsede. Jeg synes, at det er virkelig svært at blive klog på trænerteamet, og jeg hælder mere og mere til, at truppen er helt ude af balance, selvom den egentlig virker harmonisk i sit udtryk. Det kan i hvert fald forklare, hvorfor vi spiller forskelligt stort set hver gang.

    Folk taler om tunge ben på grund af landskampe og banen. Hvor mange spillere spillede reelt fuld landskampprogram, og hvor mange trænede blot? Og er banen anderledes for os end for vores modstandere?

    Og så tænker jeg også en del på Zanka. Kommer hjem for at rette op på skuden og for at spille sig på landsholdet til sommerens EM. Retter ikke op på noget. Udtages ikke til landsholdet og kan konstatere, at de, der er udtaget, gør det fremragende. Og er nu sat af begge hold. Han har da om nogen lidt at slås med. Og hvordan kommer det til at påvirke resten af foråret (også selvom Jess udtalte, at Zanka tog det professionelt)?

    Endelig ærgrer jeg mig helt vildt over, at Biel åbenbart er så dårlig, at han ikke længere kan bruges til noget som helst.

    Jeg så lidt herning-bøf i går. Det skræmte mig ikke. Problemet er så, at vi heller ikke betrygger mig. Selvom vi vist er det mest scorende hold, så har vi jo ikke et mesterhold.

    Nåh, det blev lidt rodet. Men det passer jo meget godt med det indtryk, man konstant sidder tilbage med, når man har set os spille.

    Marxen siger, i nedtakten, noget i retning af at deres justering virkede, kombineret med at "gassen gik lidt af FCKs ballon". - I øvrigt i et interview helt uden det sædvanlige piveri, respekt for ham.

    Jeg synes dog ikke at det er korrekt at vi ikke får justeret, jeg synes at Daramy bringer noget da han kommer ind og at han vækker os lidt. Bundu kunne desværre ligegerne have siddet på bænken.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #54
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Marxen siger, i nedtakten, noget i retning af at deres justering virkede, kombineret med at "gassen gik lidt af FCKs ballon". - I øvrigt i et interview helt uden det sædvanlige piveri, respekt for ham.

    Jeg synes dog ikke at det er korrekt at vi ikke får justeret, jeg synes at Daramy bringer noget da han kommer ind og at han vækker os lidt. Bundu kunne desværre ligegerne have siddet på bænken.
    Det er rigtigt. Der var også noget med noget gas, der gik af ballonen. Spørgsmålet er så, om det var banens skyld, eller om det skyldes, at planen ikke længere virkede. Jeg ved faktisk ikke, hvilken undskyldning jeg hader mest.

    Marxen sagde iøvrigt også, at Randers havde mødt et godt hold. Det kan dog lune lidt. Bare lidt.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Lige med hensyn til banen.

    Var den tidligere Hybrid bane bare et forsøg?. Selvom det ikke er sommer endnu, så finder jeg det lidt underligt at vi endnu engang skal tale om Parkens græs. FCMs bane så da fin ud. Sku ved at være frustrerende at det er et tilbagevende emne gang på gang med den bane.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #56
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Lige med hensyn til banen.

    Var den tidligere Hybrid bane bare et forsøg?. Selvom det ikke er sommer endnu, så finder jeg det lidt underligt at vi endnu engang skal tale om Parkens græs. FCMs bane så da fin ud. Sku ved at være frustrerende at det er et tilbagevende emne gang på gang med den bane.

    Jeg har absolut ingen viden om græsgroning, men jeg mindes flere gange at have læst, at Parken vender forkert i forhold til at få maksimal glæde af sollyset. Jeg kan ikke helt gennemskue, hvorfor hjørnet C-B, der peger stik syd, skal betyde, at banen får for lidt lys, men C og B skygger åbenbart (for meget) for al lys til græsset.

  22. #57
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Lige med hensyn til banen.

    Var den tidligere Hybrid bane bare et forsøg?. Selvom det ikke er sommer endnu, så finder jeg det lidt underligt at vi endnu engang skal tale om Parkens græs. FCMs bane så da fin ud. Sku ved at være frustrerende at det er et tilbagevende emne gang på gang med den bane.
    Det tager tid at anlægge kunstdelen af en hybridbane. Det kræver en længere pause end bare at lægge en almindelig omgang rullegræs på, og der var ikke tid da banen blev skiftet op til forårssæsonen. Jeg tror gerne at man vil have en hybridbane igen, men det kræver at man kan finde tid til det i kampprogrammet.

  23. #58
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Spoon Se meddelelser
    Udskiftningen af Kalle undrer mig meget. Zanka på bænken giver mening, men synes ikke Kalle har spillet sig af så ændringen virker mærkværdig irrationel, da jeg ser Kalle som godt kørende i øjeblikket. Hvad er det jeg ikke ser, der gør det giver mening at skifte ud på en så vigtig plads og på et så vigtigt tidspunkt ?
    Uden at køre en hetz på ham, så synes jeg at han igennem lang tid har set skidt ud - Jeg vil mene at vi bør kunne forvente nogle pointgivende redninger af en målmand i FCK. De to mål som Randers fik lige inden landskamps pausen vil jeg mene at han bør have gjort lidt mere ved. Og selvom han ser begge skud sent, så reagerer han for langsomt begge gange.

    Men ellers enig, det er sjældent at der pludselig skiftes ud på denne position, især når alternativet ikke er bedre end det er. Men igen, det er et godt eksempel på at tingene ikke helt fungerer som det skal.

    Måske Kalle har behov for at mærke at konkurrenten puster ham i nakken? Han har et meget højere niveau end det vi har set det sidste 1 1/2 år, det ved vi jo fra tidligere.

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #59
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Spoon Se meddelelser
    Udskiftningen af Kalle undrer mig meget. Zanka på bænken giver mening, men synes ikke Kalle har spillet sig af så ændringen virker mærkværdig irrationel, da jeg ser Kalle som godt kørende i øjeblikket. Hvad er det jeg ikke ser, der gør det giver mening at skifte ud på en så vigtig plads og på et så vigtigt tidspunkt ?
    Vi lukker jo mange mål ind, så jeg kan godt forstå, at man kigger på målmanden også. Havde vi et rigtig godt alternativ til Kalle, kunne jeg også forstå, at man prøver noget andet, men det har vi ikke - vi har Grytebust.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    En lille krølle på kampen er, at vi nu åbenbart er gået væk fra den gode service, det var at sætte holdet op grafisk.

    Hvis man tænker "Hmmm, det syntes jeg da egentlig, jeg havde vænnet mig til at finde på Twitter", så er det ikke helt ved siden af. En hurtig søgning på "fckobenhavn start-11" viser den første fulde opstilling sat op sådan tilbage i 2012. Og allerede fra og med 2015 var det sat op som grafik.

    Jeg er ikke sikker på, hvorfor det skal droppes, og da især hvorfor det skal være med den ændrede regel i propositionerne som påskud. Det blev brugt længe inden den regel blev indført (ganske frivilligt, og af klubberne selv), og det er bare en mere overskuelig måde at læse det på, især når man har vænnet sig til det over et årti.

  28. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 119
    Sidste Meddelelse: 24.03.21, 10:35
  2. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  3. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 24.02.21, 10:28
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 10.02.21, 17:05
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •