Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
63. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    28 44.44%
  • Uafgjort

    6 9.52%
  • Randers vinder

    29 46.03%
Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 70

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Mærkeligt at de samme spillere kan spille så forskellige halvlege.

    Fysisk var vi jo slet ikke med i anden halvleg, specielt Wind var tung og langsom. Biel må gøre det rigtig skidt til træning.

    Kalle skal tilbage på mål.

    Pyhhh den kunne godt være endt uafgjort.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Vi spiller ikke særlig godt imod slutspillets dårligste modstander. At vi har nogle gode angreb i en god periode, det er rigtig fint - men til gengæld var det åbenbart alt for nemt, at lukke os ned, da Randers fandt ud af hvordan vi lavede gennembrud.

    - Det er flot at Victor Kristiansen har fået et gennembrud og får spilletid, men han var i virkeligheden ikke alt for god i dag og især en masse dårlige indlæg trækker ned.
    - Bundu kommer endnu engang ind og er ligegyldig. Jeg fatter slet ikke Biel slet ikke bliver forsøgt
    - Er vores fysiske form virkelig så ringe, at vi kan spille ca en halvleg med fart på og så er det slut

    På positiv siden så var spillet i mellemrummet rigtig god i 1. Halvleg. Fischer, Falk og Wind ligner et godt match og kamelen var faktisk også god. Jess skal også have ros for at ryste posen op mange pladser og fint nok Gryteburst bliver forsøgt - selvom han virkelig var ringe med fødderne.

    Nederlag til AGF og en sejr er naturligvis en god påske... nu må FCM og BIF gerne spille uafgjort og gerne smadre hinanden, så vi får nogle røde kort og gerne nogle spillere, som skal sidde lidt på tribunen og ømme sig et par uger

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Er der nogen der kan forklare mig hvad Lukas Lerager bringer til holdet både offensivt og defensivt som ingen andre i truppen kan.

    Jeg undres da jeg ikke synes han bringer noget udover at aflaste zeca defensivt

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Mar 2020
    Indlæg
    71

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Synes det var ekstremt forfriskende at se opstillingen til kampen i dag. Endelig tør man ruske lidt op i tingene, og sætte de etablerede af. Fischer var vel den flest tænkte også burde være på bænken, men betalte fint tilbage for tilliden, og spiller en fin kamp. Som resten af holdet bedre i 1. end 2. halveg, men han har flere vellykkede aktioner i kampen end han har haft i hele forårssæonen tilsammen.

    Grytebust overpræsterede vist ikke i dag, men klarede alligevel opgaven på minimum det niveau vi har set Kalle spille i forårssæonen. Han har et par smuttere med fødderne, men skaber derimod vel egentlig også starten af opspillet til 2-1-målet med sit udspark der sidder lige i brystet på nr. 9 og ligger i et område hvor han kan tage den ned helt upresset. Dårlig opdækning af Randers, men så sandeligt også fint opspil af Grytebust. Han virkede i det hele taget lidt nervøs, men jeg ser ingen grund til hvorfor han ikke skulle få chancen i hvert fald i de næste kampe også. Målet er han prisgivet på.

    Det ligner vi har fået defineret den foretrukne 4-backkæde, og den som der skal bygges videre på.

    I forhold til forventninger til kampen - specielt herinde - så kan man da kun være positivt overrasket over kampens forløb og resultat, selvom der selvfølgelig altid kan forbedres ting, også markante ting i 2. halveg i dag.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Pooool Se meddelelser
    Det ligner vi har fået defineret den foretrukne 4-backkæde, og den som der skal bygges videre på.
    Nu håber jeg ikke vi ser mere "Tøven" i den 4 back kæde. Det handler om at spille med den faste kæde i slutspillet og se om der virkelig er noget at bygge på til næste sæson. Eneste store spørgsmåls tegn er jo Boilesens skadeshistorik og om han holder.

    Zanka må være et afsluttet kapitel til Sommer, Dog kæmpe respekt for hans karriere i FCK, men alting har en ende.

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Rigtig fint med de tre point i dag. Jeg undres dog til stadighed over, hvorfor det for de flestes vedkommende, minus Falk der bare kan løbe og løbe, kun er muligt at holde til denne form for angrebsfodbold i ca. 60-70 min. Herefter går gassen fuldstændig ud af holdet.
    Når man ser andre hold, så som Atalanta, der bare gerne vil ud over stepperne, kan spille i et knokletempo gennem 90 min. Det kan godt være at det er noget klubbens nye fysiske træner arbejder med. Det ser dog lidt sløjt ud.

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #37
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Rigtig fint med de tre point i dag. Jeg undres dog til stadighed over, hvorfor det for de flestes vedkommende, minus Falk der bare kan løbe og løbe, kun er muligt at holde til denne form for angrebsfodbold i ca. 60-70 min. Herefter går gassen fuldstændig ud af holdet.
    Når man ser andre hold, så som Atalanta, der bare gerne vil ud over stepperne, kan spille i et knokletempo gennem 90 min. Det kan godt være at det er noget klubbens nye fysiske træner arbejder med. Det ser dog lidt sløjt ud.
    Jeg tror, banens tilstand var ret afgørende for, at gassen gik af ballonen i dag; der skal bruges mange ekstra kræfter på at holde højt tempo på så tung en bane, og nu var der trods alt flere af vores spillere, der havde mange landskampsminutter i benene. Det er svært at gardere sig imod som træner, men JT gjorde hvad kan kunne ved at sætte to hurtige offensivspillere ind til sidst.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Det blev til tre point der luner gevaldigt, men imponerende synes jeg ikke det var. Vi havde dog enkelte rigtig gode momenter og vi så især gode ud når vores direkte spil op på Wind lykkedes. Da Randers lukkede ned for det kom vi ikke frem til det store. De endte ellers med at blotte sig en del på kanterne, men gennembruddene herfra var sparsomme og indlæggene dårlige (ligesom vi sjældent fik fyldt nok op i feltet).

    Der var i hvert fald mere Ståle end Jess over spillestilen og for en kort stund kunne det ligne at revolutionen nu var sløjfet. Det dynamiske spil var i hvert fald godt pakket væk i dag og den “migrænebold” som Ståle ellers hyppigt blev kritiseret for var på kommet retur - i hvert fald i anden halvleg. Her så vi et hold der nemt blev presset til at stå dybt og som blev strukket ud maksimalt, som kun kan finde angriberne ved at losse lange bolde fremad.

    Vores defensiv virkede dog mere sikker. Der var langt bedre opbakning fra midtbanen, der helst ikke ville for langt frem og Randers havde utrolig svært ved at komme frem til chancer - deres defensive udskiftning i halvlegen hjalp bestemt heller ikke ikke på det. Selvom vi dominerede det meste af kampen sad man dog ikke med fornemmelsen af, at vi var på vej til at køre sejren hjem (og panikken var da også til at få øje på til sidst). Tværtimod sad jeg i hvert fald bare og ventede på udligningen og den kom næsten også til sidst - og det er endda på trods af at Randers’ offensiv havde været elendig siden de scorede.

    Selvom vi vandt er jeg nu blevet noget mere skeptisk end før. Det der foregår nu virker plan- og udsigtsløst. Jess startede ud med at spille med tremandsforsvar og angav at gå væk fra zoneforsvar til hurtigt at gå tilbage til zoneforsvaret og en firebackkæde. Herefter gik han over til at bruge sine indvendige angribere som kantspillere og nu er vi tilbage til at spille 442, dog med Falk i en meget fri rolle (men defensivt trods alt en 442/4411). Hvis ambitionen var at spille 442 med zoneforsvar, offensive backer og kanter der trækker ind i banen, så kender jeg en træner der har opnået en hel del med den tilgang.

    Jeg synes personligt at de fleste positivt aspekter fra efteråret nu er væk og nu er det et stort spørgsmålstegn hvordan vi skal spille fremadrettet. En stor skuffelse i dag er for mig den centrale midtbane, der havde et udpræget defensivt fokus og derfor slet ikke formår at diktere spillet. Hvis vi alligevel bare skal bruge Lerager som tonser, så kunne vi have fundet meget billigere løsninger der kan levere det samme (evt. bare bede Stage om at begå flere frispark). Det kan selvfølgelig sagtens være den bedste fremgangsmåde på kort sigt - så er det bare ærgerligt det tog så lang tid at komme frem til det.

    Grytebust skulle ikke vise det store. Så en smule svag ud i feltet, men har en vigtig redning til sidst (om end den ikke var så svær).

    Ankersen har et stykke vej endnu til topformen. Dog væsentligt bedre end Bartolec, selvom han ikke ligefrem blev synderligt udfordreti dag. Indlæggene var dog for dårlige, men også præget af at der ikke kom nok med i feltet.
    Nelsson spillede generelt solidt, men har en stor fejl i anden halvleg, hvor han taber en hovedstødsduel på midten af banen. Heldigvis klarede Boilesen situationen.
    Boilesen leverede en snart vanligt stærk præstation i midterforsvaret og er aktuelt flere niveauer bedre end Zanka.
    Kristiansen havde en svagere kamp. Var fint med defensivt og havde enkelte gode aktioner offensivt, men indlæggene var alt for dårlige. Det lover dog alligevel godt, for han var god til at komme med offensive løb og så er det bare at bygge på. At han havde en svagere kamp vidner også om forventningerne til ham baseret på tidligere præstationer.

    Falk var god i starten af første halvleg, men som kampen skred frem og han blev mere isoleret på kanten så det værre ud. Da vi i starten angreb “asymmetrisk” gav det god mening, men ellers synes jeg ikke Falk skal bruges på kanten. Det er et spild af hans åbenlyse kvaliteter inde centralt.
    Zeca var fin defensivt, men havde umiddelbart færre dueller end vanligt, hvilket umiddelbart skyldtes at vi hurtigt stod dybt så snart det første pres ikke var effektivt og han derfor skulle lukke rummet foran forsvaret (og derfor ikke kunne komme med frem i pres).
    Lerager var en af vores dårligste. Havde enkelt fine bolderobringer, men bidrog ellers mest med frispark. Jeg forventer i hvert fald langt mere af en spiller med et så fint CV. Han skal selvfølgelig også finde sig til rette i klubben og har indtil videre ikke haft en fast rolle på holdet.
    Fischer startede godt med nogle gode løb og gode kombinationer, men herefter synes jeg han var dårlig. Jeg ser ingen grund til at han skal starte foran Daramy og vores spil blev først genoplivet i anden halvleg, da Daramy kom ind.

    Wind var tæt på suveræn i første halvleg, da der var løb omkring ham. Han kunne ofte vælge mellem begge kanter og Wilczek, men herefter dalede han kraftigt i niveau og efter omkring en times spil så han slukket ud. Mon ikke noget af motivationen og konditionen blev opbrugt i landsholdsregi. Biel må i hvert fald tænke sig, når han ikke kan få spilletid.
    Wilczek gjorde det ganske fint. Scorer et godt mål, deltog meget i presset og tog mange dueller. Han blev dog ofte for isoleret og faldt i lange perioder ud af kampen, fordi vi blev presset for langt tilbage i banen. Da Randers lukkede ned for midten fik vi heller ikke nok ud af Wilzcek. Derudover kom Bundu på banen i stedet for Wilczek, men vi kunne lige så godt have beholdt Wilczek på banen, da Bundu lignede en der havde spillet hele kampen alligevel.

    Dommeren dømte en ganske fin kamp og overså kun enkelte frispark. Det blev heller ikke en særlig intens kamp ligesom de svære situationer udeblev. Det er nu rart for en gangs skyld ikke at skulle have fokus på dommeren og VAR.

    Om ikke andet så er der noget at bygge videre på med de spillere var lige nu har til rådighed. Der skal fintunes en del mht. løb i feltet ved indlæg der også skal være af bedre kvalitet og så skal vi få styr på den paniske defensiv. En ting der er værd at huske på, inden man bliver alt for kritisk, er at Randers før i dag kun havde lukket 21 mål ind - sammenlignet med MIdtjyllands 20 og vores knap så imponerende 35. Vi kan derfor diskutere vores offensive udtryk, genpres og alt muligt andet, men vi er aktuelt det mest scorende hold i ligaen med den fjerde dårligste defensiv. Det er ret imponerende med de defensive spillere vi har til rådighed, så det giver naturligvis også god mening at forsøge at stabilisere defensiven (selvom jeg eksempelvis har lidt meget fokus på det offensive)

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #39
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Rigtig fint med de tre point i dag. Jeg undres dog til stadighed over, hvorfor det for de flestes vedkommende, minus Falk der bare kan løbe og løbe, kun er muligt at holde til denne form for angrebsfodbold i ca. 60-70 min. Herefter går gassen fuldstændig ud af holdet.
    Når man ser andre hold, så som Atalanta, der bare gerne vil ud over stepperne, kan spille i et knokletempo gennem 90 min. Det kan godt være at det er noget klubbens nye fysiske træner arbejder med. Det ser dog lidt sløjt ud.
    _ - name _ - stats - sprints _ - stats - touches _ - stats - distance _ - stats - speed_avg _ - stats - speed_top _ - stats - total_pass _ - stats - mins_played _ - stats - distance_run_hs
    Sten Michael Grytebust 0 37 4368,08 2,76 20,98 26,00 90 5,66
    Nicolai Boilesen 7 90 9517,52 6,05 30,50 81,00 90 482,12
    Victor Nelsson 4 71 9701,62 6,15 29,25 66,00 90 415,20
    Peter Ankersen 15 95 10792,06 6,84 29,26 58,00 90 1175,92
    Lukas Lerager 8 49 8966,57 7,91 32,60 41,00 68 674,89
    Jonas Wind 3 63 11184,15 7,06 28,58 43,00 90 603,88
    Viktor Fischer 5 54 8963,38 7,92 28,99 34,00 67 888,37
    Zeca 5 76 11502,50 7,23 32,46 68,00 90 677,91
    Rasmus Falk 11 90 12137,33 7,63 31,70 64,00 90 1061,62
    Kamil Wilczek 6 29 9052,42 7,11 28,24 15,00 75 781,91
    Pep Biel
    Mohamed Daramy 2 23 3013,64 6,81 30,86 11,00 23 251,78
    Jens Stage 2 20 3487,91 7,91 31,28 19,00 22 419,07
    Mathias Jørgensen
    Karlo Bartolec
    Mustapha Bundu 5 11 2269,15 7,25 29,93 8,00 15 394,75

    Det er altid godt at have lidt tal på.

    Jeg ved ikke hvorfor Victor Kristensen ikke må være med dog. Tror de har lidt problemer med ham, https://www.superliga.dk/info/player...saeson=2020-21, da man herinde heller ikke har stats på ham.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Det her var så absolut ikke en perfekt start. Det var en kamp, vi død og pine skulle vinde, og som vi langtfra vandt overbevisende. Det er desværre langtfra en indikation af, at vi endnu kan bide skeer med BØF og FCM.

    Og når det er sagt, så kommer det store MEN! For det her var for mig kampen, hvor JT for alvor trådte i karakter med en modig holdopstilling, der i al fald i en enkelt halvleg virkede.

    Det bliver meget spændende, hvordan reaktionen er på, at Zanka blev sat af. Og Kalle! Ikke bare fra de dumpede spillere - men fra hele truppen.

    Tror og håber, det var det helt rette at gøre for at sætte sig i respekt. Det er i al fald første gang længe, at jeg sidder med følelsen af, at vi igen begynder at ligne et hold med en plan og med en modig - og ikke som i de første kampe en dumdristrig - træner.

    Det her KAN blive godt. Det var i al fald begyndelsen på noget nyt. Men vi er godt nok stadig skrøbelige.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Det bliver meget spændende, hvordan reaktionen er på, at Zanka blev sat af. Og Kalle! Ikke bare fra de dumpede spillere - men fra hele truppen.
    Jeg er enig i, at det bliver ganske spændende at se reaktionen. Både i kommende kampe men måske især på træningsbanen, i omklædningsrummet osv. Men set ud fra kampen i går, så synes jeg at indstillingen bestemt var god. Kvaliteten var svingende, men viljen var der med fint pres, tilbageløb og fight.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #42
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Vi er i mine øjne utroligt heldige, at der ikke smides 2 point i kampens allersidste minut. Mod en modstander som RandersFC, skal det sgu være muligt at lukke og slukke, så man ikke står og smider det hele til allersidst!!

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig i, at det bliver ganske spændende at se reaktionen. Både i kommende kampe men måske især på træningsbanen, i omklædningsrummet osv. Men set ud fra kampen i går, så synes jeg at indstillingen bestemt var god. Kvaliteten var svingende, men viljen var der med fint pres, tilbageløb og fight.
    Enig præstationen især i første halvleg var god, men så set så ofte før, så slipper vi gas pedalen. Nu var det jo ikke fordi Randers kom frem til noget, lige pånær den store chance til sidst. Det er også her problemet er. Sådan en kamp skal jo bare lukkes langt tidligere.

    Nu håber jeg bare vi bliver stabile i vores start formation i slutspillet, med den nuværende 4 back kæde og Kamil på top

  26. De følgende 4 brugere er enige:

  27. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Enig præstationen især i første halvleg var god, men så set så ofte før, så slipper vi gas pedalen.
    Jeg ved ikke helt, om vi slipper gaspedalen eller om vi bare går fysisk døde. Jeg hælder nok mest til det sidste, samt at Randers fik rettet noget taktisk, som vi ikke rigtigt fik justeret.

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu håber jeg bare vi bliver stabile i vores start formation i slutspillet, med den nuværende 4 back kæde og Kamil på top
    Ja umiddelbart er jeg enig. Viktor Kristensen spillede dog ikke nogen stor kamp, så jeg er lidt spændt på, hvad man stiller op, hvis det er samme billede næste runde. Den må godt nok være svær at sluge for Zanka.

    Det bliver godt nok spændende i næste runde ude mod BIF. Kan vi vinde der (og det tror jeg nok ikke vildt meget på), så kan der pludselig komme noget alvorlig håb (på at ende foran BIF) og selvtillid i holdet.

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

  29. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    158

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (05/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Enig præstationen især i første halvleg var god, men så set så ofte før, så slipper vi gas pedalen. Nu var det jo ikke fordi Randers kom frem til noget, lige pånær den store chance til sidst. Det er også her problemet er. Sådan en kamp skal jo bare lukkes langt tidligere.

    Nu håber jeg bare vi bliver stabile i vores start formation i slutspillet, med den nuværende 4 back kæde og Kamil på top
    Fra mit synspunkt virker det ikke til at vi slipper gaspedalen, men derimod at modstandernes træner laver et taktisk modtræk på de ting vi har succes med i første halvleg. Det har vi efterhånden set mange gange (eksempelvis efter de gode kampe i efteråret, hvor modstanderne fik lukket det ned efter at have analyseret på dette i vinterpausen). Som jeg ser det er vores udfordring at det virker til at vores ellers omfangsrige trænerteam, sjældent har modtræk under kampene, når vores plan A bliver neutraliseret.

    Mvh,
    Bechs
    Sidst redigeret af Bechs : 06.04.21 kl. 09:23

  30. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 119
    Sidste Meddelelse: 24.03.21, 10:35
  2. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  3. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 24.02.21, 10:28
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 10.02.21, 17:05
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •