Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
91. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BIF vinder

    36 39.56%
  • Uafgjort

    10 10.99%
  • FCK vinder

    45 49.45%
Side 5 af 9 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 121

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Der er intet nyt her. Tænk tilbage på Nelssons annullerede mål i Lyngby, hvor man fra kameravinklen tænkte, der er sgu' ikke offside, men VAR havde ikke adgang til billeder, der med sikkerhed kunne af- eller bekræfte. Jeg er med på, at man ikke kan opsætte 1.000 kameraer, men at man ikke i hver ende har et kamera, der relativt præcist filmer, hvad der sker i feltet, virker ærlig talt besynderligt.
    Er helt med på, at der intet nyt er under solen, og at man fra begyndelsen valgte den billige løsning med at benytte de eksisterende kameravinkler i stedet for at sætte særligt VAR-udstyr op. Derfor virker det bare stadig besynderligt, at man slet ikke har forsøgt at koordinere hvilke vinkler, der vil være gode. Som det er nu, er det åbenbart fuldstændigt vilkårligt, hvad VAR-vognen får og ikke får at arbejde med. Og det er sgu lidt bizart.

    Personligt var jeg stor fortaler for VAR. Det gav god mening at få elimineret de store fejl, vi alle kunne se på få sekunder hjemme i stuerne - eller værre endnu: På storskærme på stadions. I stedet er det blevet til den her langsomme, bizarre proces, hvor jublen er taget ud af mange scoringer til fordel for lang ventetid, og hvor man alligevel langtfra har udryddet fejldomme. Forhåbentlig er det implementeringsvanskeligheder.

    Uanset hvad er det jo ikke en VAR-brøler i den helt slemme ende. Var situationen blevet fanget af VAR, ville det blot have betydet omspark. Så vi havde stadig statistisk set haft virkelig gode muligheder for at vinde kampen.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    1. Jeg gad virkelig godt have haft TV billeder af CV helt oppe i det røde felt.
    2. Hvorfor får CV 'beskyttelse' når AGFs Jacob Nielsen ikke får?
    3. Ynkeligt at lade tågehornet Tøfting kæfte op om hvor horribelt det er at VAR ikke dømmer omspark, også ikke lade nogen stille op med den modsatte holdning. CV havde ikke været ideelt, men det havde været bedre end at lade som om at Tøftings ord var sande.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Interessante tal. Jeg er altid overraket over, hvor meget angriberne egentlig løber i sådan en kamp. Og egentlig også Grytebust. Hvordan han kommer op på næsten 5 km er mig lidt en gåde :-)
    Tja 5 km på 90 min er ca 3 km i timen. Eller lidt forsimplet så står han stille halvdelen af kampen og går i normal gå tempo (ca 6 km i timen) i resten af tiden. Som de fleste nok kender er det faktisk hårdere at stå stille i længere tid end at gå rundt så jeg er egentligt ikke overrasket over tallene
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Er helt med på, at der intet nyt er under solen, og at man fra begyndelsen valgte den billige løsning med at benytte de eksisterende kameravinkler i stedet for at sætte særligt VAR-udstyr op. Derfor virker det bare stadig besynderligt, at man slet ikke har forsøgt at koordinere hvilke vinkler, der vil være gode. Som det er nu, er det åbenbart fuldstændigt vilkårligt, hvad VAR-vognen får og ikke får at arbejde med. Og det er sgu lidt bizart.
    Øh ja. Det er præcis det, jeg skriver.

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,554

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lion King Se meddelelser
    Gør ondt i ens FCK-hjerte at se Zanka i denne video:
    https://www.fck.dk/nyhed/derbysejr-s...aedningsrummet

    Han prøver at agere prof, men skuffelsen og distancen er tydelig. Han er lige nu marginalspiller i FCK + det er svært at forestille sig, at han kommer til at spille flere landskampe.

    Håber han kommer til at spille en positiv rolle for os i slutspillet. Han fortjener en værdig FCK-afsked.
    100% enig - Det er det der er så fandens farligt ved at hente gamle fan-favoritter hjem. Tænk engang hvis det samme skulle ske med eks. Delaney eller Corner, det vil slet ikke være til at bære.

    Men omvendt, så er det jo Zankas egen "skyld at det er endt sådan her - Jeg tror at han har følt sig for god til FCK da han kom hjem, og mon ikke at han udelukkende valgte os for at spille sig i EM truppen. Han har fået masser af chancer for at bevise sit værd og stabilisere vores forsvar, men er ikke lykkedes med det.

    Jeg har altid elsket Zanka og hans arrogance - Men hvis man skal være arrogant skal man også have noget have det i, og det har han ikke på noget tidspunkt haft i denne omgang. Monster ærgerligt, for vi skal ikke mange år tilbage før at han var en eminent forsvarsspiller, bl.a. i Huddersfield og i særdeleshed på landsholdet hvor han omkring VM 18 spillede helt fantastisk for DK.

  8. De følgende 13 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Er helt med på, at der intet nyt er under solen, og at man fra begyndelsen valgte den billige løsning med at benytte de eksisterende kameravinkler i stedet for at sætte særligt VAR-udstyr op. Derfor virker det bare stadig besynderligt, at man slet ikke har forsøgt at koordinere hvilke vinkler, der vil være gode. Som det er nu, er det åbenbart fuldstændigt vilkårligt, hvad VAR-vognen får og ikke får at arbejde med. Og det er sgu lidt bizart.

    Personligt var jeg stor fortaler for VAR. Det gav god mening at få elimineret de store fejl, vi alle kunne se på få sekunder hjemme i stuerne - eller værre endnu: På storskærme på stadions. I stedet er det blevet til den her langsomme, bizarre proces, hvor jublen er taget ud af mange scoringer til fordel for lang ventetid, og hvor man alligevel langtfra har udryddet fejldomme. Forhåbentlig er det implementeringsvanskeligheder.

    Uanset hvad er det jo ikke en VAR-brøler i den helt slemme ende. Var situationen blevet fanget af VAR, ville det blot have betydet omspark. Så vi havde stadig statistisk set haft virkelig gode muligheder for at vinde kampen.
    Personligt er det ikke nogen hemmelighed, at jeg er KÆMPE modstander af VAR præcis af den grund du har skrevet, nemlig at det for mig fjerner alt for meget spontan glæde ved mål. Det er hele er simpelthen blevet så underligt ved mål, hvor man nærmest ikke ved, hvornår man kan juble. Personligt jublede jeg nærmest mest i går, da BIF satte spillet i gang efter 2-1, hvilket er en fuldstændig vanvittig ting i sig selv.

    Når det er sagt, så er kritikken omkring VAR (hvordan det fungerer i forhold til at styre reglerne) måske blevet en smule hysterisk efterhånden. Faktum er vel, at VAR har ændret en række forkerte domme og at VAR næppe i sig selv har været skyld i fejldomme (og hvis, så I meget få). Problemerne har primært været omkring enkelte fejl (f.eks. situationen i går) som VAR fejlagtigt ikke har kunnet rette, men disse fejl var stadig sket uden VAR. Endvidere er vi stadig i første sæson med Var, så der skal nok stadig høstes erfaringer og rettes fejl og mangler (også selvom det har kørt i udlandet) f.eks. omkring antal af kameraer, placering af disse osv. Forøvrigt noget som sikkert skal diskuteres med TV-producenterne som måske ikke har samme holdning til nødvendigheden af visse kameraer. Mht kampen i går så bør straffesparket selvfølgelig sparkes om, men VAR sørger i situationen stadig for at fange den klart største fejl nemlig den hånd på bolden, som Tykgaard overser. Så det undrer mig en smule, at eksperter nu himler op om VAR og snakker om afskaffelse på baggrund af dette. Selvom kameraernes placering, evnen til at sætte en retmæssig lige streg til offside osv selvfølgelig bør være på plads, så er det vel ikke super overraskende, at der er lidt startudfordringer. IMO ligger problemet i, at man smadrer den spontane glæde ved spillet. Synes man ikke, at dette er et problem, så må man væbne sig med lidt tålmodighed for teknikken skal nok komme på plads med tiden. Det er naivt at tro, at altid ville spille perfekt fra første sæson.


  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    158

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    ...Som dig er jeg lidt nysgerrig på, om det var en del af taktikken, at BIF skulle have bolden så meget. Det tror jeg ikke nødvendigvis, men vi havde lidt svært ved at ramme en medspiller især i starten af 1. halvleg, imens det måske er et ret naturligt kampforløb i 2. halvleg, hvor vi er foran. Jeg synes det var ret tydeligt, at vi var knap så naive i vores pres og mere påpasselige med ikke at smide bolden væk på farlige steder og taktisk er 1. halvleg (måske med undtagelse af de første 10 min) imo tæt på perfekt. BIF har ifølge statistikkerne under kampen ikke et skud på mål før i minut 41, hvor Nelsson gør præcis det som vi var gode til at undgå, nemlig giver BIF en kontra ved et dumt boldtab.
    Jeg er nu ganske overbevist om at det var en del af taktikken. Det har været tydeligt i løbet af sæsonen af BIF har været klart bedst når de ikke havde bolden og kunne løbe kontra (de scorer også hurtigt efter et boldtab i seneste derby). BIF bekræftede også i første halvleg at selv om de har bolden meget har de svært ved at skabe noget når de ikke kan slå en lang bold til Hedlund/Uhre.

    Derfor giver det mening at lave en taktik, der står lavt og lader dem have bolden. Vi var dog ikke alt for overbevisende i det opbyggende spil - slet ikke i anden halvleg, hvor vi mister bolden lige så hurtigt som vi erobrer den. Ind til Daramy kommer ind og lykkedes med et par udfordringer.

    Mvh,
    Bechs

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lion King Se meddelelser
    Gør ondt i ens FCK-hjerte at se Zanka i denne video:
    https://www.fck.dk/nyhed/derbysejr-s...aedningsrummet

    Han prøver at agere prof, men skuffelsen og distancen er tydelig. Han er lige nu marginalspiller i FCK + det er svært at forestille sig, at han kommer til at spille flere landskampe.

    Håber han kommer til at spille en positiv rolle for os i slutspillet. Han fortjener en værdig FCK-afsked.
    Ja, hans personlighed er nok ikke helt bygget til den slags.

    Men om han får en værdig FCK-afsked, kan han jo heldigvis selv være med til at bestemme.

    Hvis han knokler røven ud af bukserne, er en professionel sparringspartner udenfor banen, ikke skaber intern uro osv. Så er vi jo langt.

    Så må vi se hvor meget spilletid det kaster af sig, men noget får han jo selvfølgelig.

    Og jeg er ret sikker på ingen fans eller spillere vil andet end at hædre Zanka - også selvom det ikke bliver til en kontrakt.

    Ligemeget hvad, har JT truffet det rette valg i at bænke ham de sidste par kampe - den er svær at komme udenom.

    Zan

  13. De følgende 9 brugere er enige:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ja, hans personlighed er nok ikke helt bygget til den slags.

    Men om han får en værdig FCK-afsked, kan han jo heldigvis selv være med til at bestemme.

    Hvis han knokler røven ud af bukserne, er en professionel sparringspartner udenfor banen, ikke skaber intern uro osv. Så er vi jo langt.

    Så må vi se hvor meget spilletid det kaster af sig, men noget får han jo selvfølgelig.

    Og jeg er ret sikker på ingen fans eller spillere vil andet end at hædre Zanka - også selvom det ikke bliver til en kontrakt.

    Ligemeget hvad, har JT truffet det rette valg i at bænke ham de sidste par kampe - den er svær at komme udenom.

    Zan

    Jeg må indrømme, at jeg har meget svært ved at se, at vi ikke køber Zanka fri fra den tyrkiske kontrakt, hvis han vel og mærke vil. Selvom det nye trænerset-up ikke skylder Zanka noget, så er Zanka en ægte klubmand. Han er FC to the bone. Det går ikke skidegodt lige nu, og det kan vel være, at han er gift i omklædningsrummet, og at han simpelt hen ikke gider FC, men jeg tvivler. Han repræsenterer alt for meget kvalitet til, at vi ikke forlænger med ham.

    Og det er ikke urealistisk, at der kommer et stort bud på Nelsson i forlængelse af de fine kampe for U21, og så har vi brug for Zanka.

    Tanken om, at han til sommer er uønsket i såvel FC som Fernebahçe, kan jeg slet ikke rumme.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg må indrømme, at jeg har meget svært ved at se, at vi ikke køber Zanka fri fra den tyrkiske kontrakt, hvis han vel og mærke vil. Selvom det nye trænerset-up ikke skylder Zanka noget, så er Zanka en ægte klubmand. Han er FC to the bone. Det går ikke skidegodt lige nu, og det kan vel være, at han er gift i omklædningsrummet, og at han simpelt hen ikke gider FC, men jeg tvivler. Han repræsenterer alt for meget kvalitet til, at vi ikke forlænger med ham.

    Og det er ikke urealistisk, at der kommer et stort bud på Nelsson i forlængelse af de fine kampe for U21, og så har vi brug for Zanka.

    Tanken om, at han til sommer er uønsket i såvel FC som Fernebahçe, kan jeg slet ikke rumme.
    Jeg synes også, at det virker på både PC i diverser podcasts og på Jess, at man fortsat er meget glad for Zanka. Det nævnes jo, at han er god til træning og viser den helt rigtige mentalitet. Og han kommer da også ind med en HELT anden mentalitet i går end fx. Bundu og Biel.

    Om Zanka er i FCK efter sommer, tror jeg afhænger af:

    - Hvad sker der med Nelsson?
    - Kan der komme bud på Boilesen?
    - Kan vi blive enige med Fernebache om en god pris, og kan vi videre forhandle en god kontrakt med Zanka? Tiden for 5 årige guldrandet kontrakter til spillere på +30 er forbi...

    Men jeg ser da i høj grad gerne vores CB line-up i næste sæson hedde Nelsson, Boilesen, Zanka og Valdemar Lund. Og så ud med Bjelland og Marios.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mht kampen i går så bør straffesparket selvfølgelig sparkes om, men VAR sørger i situationen stadig for at fange den klart største fejl nemlig den hånd på bolden, som Tykgaard overser. Så det undrer mig en smule, at eksperter nu himler op om VAR og snakker om afskaffelse på baggrund af dette.
    Lige præcis. Det er altså komisk, at bøfs fans er helt oppe og køre over VAR i en situation, hvor det faktisk fungerer helt efter hensigten (også selvom de måske er mest sure over, at VAR ikke fanger alle spillerne i feltet ved sparket, og at fodboldloven ikke indeholder en regel om inddirekte frispark i situationen). Man kan så undre sig over, at hverken dommer eller linjedommer så den hands. Den var jo ret tydelig for alle spillerne, og som en topdommer udtalte fornyeligt i en lignende situation, at når så mange spillere reagerer, så har de ofte ret.

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Kan der komme bud på Boilesen?
    Boilesen, der er enlig far til en datter på 4 (eller hvordan det nu er)? Han skal ingen steder.


  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    122

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg må indrømme, at jeg har meget svært ved at se, at vi ikke køber Zanka fri fra den tyrkiske kontrakt, hvis han vel og mærke vil. Selvom det nye trænerset-up ikke skylder Zanka noget, så er Zanka en ægte klubmand. Han er FC to the bone. Det går ikke skidegodt lige nu, og det kan vel være, at han er gift i omklædningsrummet, og at han simpelt hen ikke gider FC, men jeg tvivler. Han repræsenterer alt for meget kvalitet til, at vi ikke forlænger med ham.

    Og det er ikke urealistisk, at der kommer et stort bud på Nelsson i forlængelse af de fine kampe for U21, og så har vi brug for Zanka.

    Tanken om, at han til sommer er uønsket i såvel FC som Fernebahçe, kan jeg slet ikke rumme.
    Jeg er enig i et Zanka er vaskeægte FC og det ville være ubærligt hvis det ender som et katastrofalt ophold #3 her.

    Kan også sagtens forstå ham, gik fra at være en af DKs bedste til VM, spille fleste kampe af alle i en sæson i PL, til nedrykning, skift til Tyrkiet, kaos.
    A skifte hjem til Ståle og et vaklende forsvar som savnede lederskab var meget oplagt. Det tror jeg nu også Zanka var selv efter Ståles exit, og han pludselig skulle kalde Kvis og Hjalte Bo for chef :)
    At det ikke har fungeret er lidt let at tørre af på et gammelt klæberygte om arrogance og "babyhead".
    Han skulle løfte holdet og har nok fejlet i den lederrolle han var tiltænkt, på et hold som ikke fungerede på ret mange parametre, hvis nogen overhovedet. Selvforstærkende deroute mv.

    Anyways og med fare for et "leave britney aloooone" indlæg: Han fortjener helt sikkert max opbakning, frem for den negativitet der hersker om hans person pludselig.

    Om vi tilbyder en kontrakt der er gunstig nok er til gengæld tvivlsomt. Jeg ser det mere sandsynligt at han skifter til et level Genoa hold.
    Vi kan vel max tilbyde en halvering af hans løn ca., og han sidder pt på bænken. Og jeg håber og forventer da vi tilbyder en fin kontrakt, tror bare ikke den vil være konkurrencedygtig.
    Jeg mener klart at hans rød klud effekt vestpå er 300K ekstra månedligt værd alene, og 100K oveni fordi han er i top 3 over nice interne spiller-sange. Men jeg er desværre hverken Zankas agent eller FC Sportschef (så have vi haft N´Doye og ingen #9...eller penge).

    /kaliffen

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    1. Jeg gad virkelig godt have haft TV billeder af CV helt oppe i det røde felt.
    2. Hvorfor får CV 'beskyttelse' når AGFs Jacob Nielsen ikke får?
    3. Ynkeligt at lade tågehornet Tøfting kæfte op om hvor horribelt det er at VAR ikke dømmer omspark, også ikke lade nogen stille op med den modsatte holdning. CV havde ikke været ideelt, men det havde været bedre end at lade som om at Tøftings ord var sande.
    CV er jo helt væk. De billeder, der var, viste helt tydeligt, at BØF's nr. 14 (Mensah) ovre i højre side af billedet var mindst lige så langt fremme som Daramy, da sparket blev taget. Ret beset kunne det have ført til omspark - men at tale om, at der skete tyveri af BØF's mesterskabschancer, er da godt nok mere end gennemsnitligt fjollet, selv på den åbne BØF-skala.


  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Jeg synes, at snakken om Zankas manglende niveau er overdrevet. Nej han stråler ikke for tiden, men det mener jeg at meget få FCK-spillere gør. Han kom hjem til en klub i krise, og i modsætning til tidligere har han ikke formået at løfte holdet, men det siger måske mere om krisens omfang end om Zanka.

    Der er selvfølgelig grænser for, hvor mange penge vi skal smide efter ham, men jeg ser gerne, at vi henter ham permanent. Boilesen spiller ikke alle kampe, og Nelsson skal vel sælges på et tidspunkt. I øvrigt mener ikke, at de to udgør et bedre makkerpar end en kombination, som indeholder Zanka. Vi har de vundet de seneste to kampe, men vi har altså lukket mål ind i begge.

  24. De følgende 10 brugere er enige:

Side 5 af 9 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 244
    Sidste Meddelelse: 10.03.21, 13:31
  2. Svar: 157
    Sidste Meddelelse: 22.09.20, 17:15
  3. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 13.07.20, 08:32
  4. Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 22.06.20, 12:07
  5. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 15:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •