Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
91. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BIF vinder

    36 39.56%
  • Uafgjort

    10 10.99%
  • FCK vinder

    45 49.45%
Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 121

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af kalif Se meddelelser
    Om vi tilbyder en kontrakt der er gunstig nok er til gengæld tvivlsomt. Jeg ser det mere sandsynligt at han skifter til et level Genoa hold.
    Helt forkert tråd at vende en eventuel forlængelse/et køb af Zanka, men altså begrebet "gunstig kontrakt" er jo ikke nødvendigvis afgørende. Se på fx. B. Laudrup, Grønkjær og senest Lerager og ønsket om at komme hjem i stedet for at fortsætte ude. Zanka har i et eller andet interview fornyeligt (som jeg heller ikke kan finde lige nu) udtalt, at hans kærestes ønsker også vil have betydning i forhold til et fortsat ophold i udlandet. Hvis hun efterhånden er mør, kan han jo ende med at tåle en hvilken som helst kontrakt i FC.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    CV er jo helt væk. De billeder, der var, viste helt tydeligt, at BØF's nr. 14 (Mensah) ovre i højre side af billedet var mindst lige så langt fremme som Daramy, da sparket blev taget. Ret beset kunne det have ført til omspark - men at tale om, at der skete tyveri af BØF's mesterskabschancer, er da godt nok mere end gennemsnitligt fjollet, selv på den åbne BØF-skala.
    Det er mere reglen end undtagelsen, at et Brøndby nederlag forårsager én tsunami af anklager, tårer og trusler - så intet nyt under solen.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  4. De følgende 14 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Synes i øvrigt at vi snakker alt for lidt om Winds aflevering til Falk ved 1-0 målet....
    Hold op hvor er det bare top klasse.


  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Der var et klogt hoved, som i Fodbold FM for et par eller tre uger siden sagde følgende (husket frit fra leveren): "VAR her ikke fejlet. VAR følger blot reglerne. Jeg er røv hamrende træt af journalister, eksperter og fans, der råber op om, at VAR har fejlet. Nej, det er ikke tilfældet. VAR har tilgengæld udstillet to ting. 1) Langt de fleste kan ikke reglerne ordentligt! Langt fra endda. 2) Visse regler virker ulogiske på langt de fleste - særligt hands-reglerne. Så skal man bebrejde nogen, så er det ikke VAR eller dommerne, men FIFA som har indført et system uden at rette reglerne til, så de passer til den virkelighed som VAR skaber. Alle har de sidste 20 år skreget på et system som VAR. Nu er det her, så er det også på tide, at fodboldverdenen accepterer det VAR bringer med sig, i hvert fald kan man kræve at man som minimum lærer reglerne at kende."

    Det jeg hørte det, synes jeg det var dejligt befriende at høre. Kritikken var i høj grad rettet mod eksperter og klubfolk som angreb VAR, uden de selv kunne reglerne ordentligt - Tøfting, KEP og Jakob Nielsen blev nævnt direkte, men også fans blev nævnt. Og så kritiserede han i høj grad FIFA for at være alt, alt for langsomme til at rette de tåbelige hands-regler langt tidligere, og ikke vente til juni 2021.

    Den kritik passer jo meget godt på BØF'erne og journalisterne i går. Man fik et jo ligefrem indtryk af, at det var FCK og dommerne der havde skrevet reglerne. Derudover så udstiller der jo Viasat, når de på den ene side vil kritisere VAR og de billeder de bruger, når det samtidig er deres produktions-team, som leverer selv samme billeder.

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Man kan så undre sig over, at hverken dommer eller linjedommer så den hands. Den var jo ret tydelig for alle spillerne, og som en topdommer udtalte fornyeligt i en lignende situation, at når så mange spillere reagerer, så har de ofte ret.
    Det handler måske om, at de ved, at VAR fanger den, hvis den er der.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Helt forkert tråd at vende en eventuel forlængelse/et køb af Zanka, men altså begrebet "gunstig kontrakt" er jo ikke nødvendigvis afgørende. Se på fx. B. Laudrup, Grønkjær og senest Lerager og ønsket om at komme hjem i stedet for at fortsætte ude. Zanka har i et eller andet interview fornyeligt (som jeg heller ikke kan finde lige nu) udtalt, at hans kærestes ønsker også vil have betydning i forhold til et fortsat ophold i udlandet. Hvis hun efterhånden er mør, kan han jo ende med at tåle en hvilken som helst kontrakt i FC.
    Jeg er ganske overbevist om, at Zanka ikke vil hjem nu. Jeg tror lejeopholdet skulle have spillet ham ind på landsholdet igen, hvorved han kunne vise sig frem til resten af fodbold-europa under EM, og derved få sin sidste store kontrakt.

    Zanka har nok heller ikke haft den fedeste ferie hjemme i København. Fyringen af Ståle, hele sig-undskyld-misæren samt et nyt FCK-hold, hvor han skal indfinde sig i et nyt hierarki, hvor han vel indirekte er overhalet indenom af en 18-årig back.

    De problemer Zanka slås med nu, er dog desværre de samme han har haft hele sin karriere (dog med længere undtagelse). Koncentrationssvigt, børnefejl og (til tider) dumme udtalelser. Da Huddersfield ikke længere kunne redde sig i PL var han hurtigt ude at sige, at han i hvert fald ikke skulle ned i Championship, hvilket selvfølgelig gjorde ham upopulær blandt fans - den stod derudover ikke på ret meget spilletid herefter. Zanka fremstår for mig, som en person, der ikke altid tænker sig om, og som generelt har svært ved at se indad.

    Jeg vil gerne erkende, at både Fischer og Zanka har en tendens til at stryge mig mod hårene. Jeg kan dog acceptere det når de præstere på banen. Det har hverken Zanka eller Fischer gjort den seneste tid. Jeg vil dog gerne vedkende mig, at hverken Zanka eller Fischer skaber intern uro - men jeg forventer altså en del mere når man er nogle af holdets helt store lønprofiler. Hvorvidt Zanka skal hentes må vurderes ud fra præstationerne på banen, og ikke sin tilknytning til klubben - samme tilgang var b.la stærkt medvirkende til Brøndbys forfald.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Orb Se meddelelser
    Det er mere reglen end undtagelsen, at et Brøndby nederlag forårsager én tsunami af anklager, tårer og trusler - så intet nyt under solen.
    Vi må jo ellers forstå, at Frederiksen ikke vil pibe ligesom vi gjorde sidst.....efter en længere smøre om, at Daramy jo var inde i feltet, at det er underligt at VAR ikke opdager og at man jo nogen gange har VAR imod sig. Men det er altså ikke at pibe, når han piber.....
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-pibe-som-fck/


  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det handler måske om, at de ved, at VAR fanger den, hvis den er der.

    Øh-bøh. Jeg håber ikke, at dommer/linjedommer tænker "Hands, det kigger vi ikke efter. Det tager VAR". Forklaringen er nok den sædvanlige, at dommernes udsyn var blokeret. Der er jo i går ikke tale om en hands, det kan være svær at vurdere. Armen er temmelig langt ude foran kroppen, højt, og midt i feltet. Men altså det er nemt at være klog dagen derpå efter at have set den ca. 25 gange. Alle vores spillere var dog ikke i tvivl.

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Og så kritiserede han i høj grad FIFA for at være alt, alt for langsomme til at rette de tåbelige hands-regler langt tidligere, og ikke vente til juni 2021.

    Den kritik passer jo meget godt på BØF'erne og journalisterne i går. Man fik et jo ligefrem indtryk af, at det var FCK og dommerne der havde skrevet reglerne. Derudover så udstiller der jo Viasat, når de på den ene side vil kritisere VAR og de billeder de bruger, når det samtidig er deres produktions-team, som leverer selv samme billeder.
    Nu er det ikke FIFA som bestemmer reglerne alene.

    Ligeledes er det også for det meste frit for hvert land at indføre nye regler før. Det skaber bare en debat om sæsonen er retfærdig hvis man kører med forskellige regler på forskellige tidspunkter.

    Derfor er det mere DBU/Divisionsforeningen som der skulle rettes imod.

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det handler måske om, at de ved, at VAR fanger den, hvis den er der.
    Muligvis, men jeg mener, at Michael Johansen har udtalt noget i retning af, at det går ud over dommerens bedømmelse, hvis VAR skal korrigere deres fejl.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Øh-bøh. Jeg håber ikke, at dommer/linjedommer tænker "Hands, det kigger vi ikke efter. Det tager VAR". Forklaringen er nok den sædvanlige, at dommernes udsyn var blokeret. Der er jo i går ikke tale om en hands, det kan være svær at vurdere. Armen er temmelig langt ude foran kroppen, højt, og midt i feltet. Men altså det er nemt at være klog dagen derpå efter at have set den ca. 25 gange. Alle vores spillere var dog ikke i tvivl.
    Du har selvfølgelig ret. Tænkte også mere, at hvis den ikke er klokkeklar at se. Som du selv nævner, så er udsynet nok blokeret i hvert fald delvist.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    52

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    og at VAR næppe i sig selv har været skyld i fejldomme
    lige nøjagtig det skete jo ved Nilssons første underkendte mål. Der dømte dommeren mål og det blev annulleret (fejlagtigt) af VAR. Men der er også den eneste dissiderede fejl jeg kan komme i tanke om.

    Alle andre tilfælde har været hvor man syntes VAR burde have fanget det eller ændret det. men i de tilfælde var dommen jo allerede mulgivis forkert.

    Hvis man kigger på om vi har flere korrekte kendelser end før er svaret ubetinget JA. og målt udelukkende på det er VAR jo en Succes. Prisen er den tid det tager og at man ikke længere glæder sig over en scoring men skal vente 20s på at VAR for nulret sig færdig.

    Spørgsmålet er vel om det vi får er det vi mister værd.

    Jeg syntes det der med at dommeren skal ud og se om han virkelig mener hvad han dømte skal væk. hvis VAR mener en dom er forkert så lad os løbe med det så vi kommer lidt hurtigere videre.

  20. #88
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jan Viborg Møller Se meddelelser

    Jeg syntes det der med at dommeren skal ud og se om han virkelig mener hvad han dømte skal væk. hvis VAR mener en dom er forkert så lad os løbe med det så vi kommer lidt hurtigere videre.
    Lige den del har jeg heller aldrig forstået.
    Få dog en med dommeruddannelse (hvis det ikke allerede er tilfældet) til at sidde i “VAR-vognen” og lad dem tage beslutningen direkte i stedet for de først gennemser det og så sender det videre til dommeren. Det ville jo få det hele til st glide en smule hurtigere
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  21. #89
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Helt forkert tråd at vende en eventuel forlængelse/et køb af Zanka, men altså begrebet "gunstig kontrakt" er jo ikke nødvendigvis afgørende. Se på fx. B. Laudrup, Grønkjær og senest Lerager og ønsket om at komme hjem i stedet for at fortsætte ude. Zanka har i et eller andet interview fornyeligt (som jeg heller ikke kan finde lige nu) udtalt, at hans kærestes ønsker også vil have betydning i forhold til et fortsat ophold i udlandet. Hvis hun efterhånden er mør, kan han jo ende med at tåle en hvilken som helst kontrakt i FC.
    En hvilken som helst kontrakt ligefrem?

    Både Lerager, Grønkjær og andre hjemvendte stjerne, kom jo tilbage til ret fine kontrakter - selvom de gerne ville hjem.
    Deres hjemve (eller hvad vi kalder det) gjorde det muligt overhovedet at kigge deres retning, men udefra danske standarder, var det jo beløb der kunne mærkes.

    Min pointe er så, at det er muligt at vi har råd til Zanka (grundet hans ønske om at komme hjem), men det store spørgsmål er vel om vi er interesserede i at bruge 4-5 mio af vores lønbudget på ham?
    Personligt er jeg ret skeptisk... For jeg synes han er meget langt fra en succes pt.

    (PS. Jeg kender naturligvis ikke til Zankas ønske om at komme hjem - og om det virkelig er tilfældet at han vil spillet på en endnu lavere kontrakt, hvis det er hans eneste mulighed... Så ovenstående er - relativt realistiske - gisninger).

    Zan

  22. #90
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F.C. København (11/04-2021 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    En hvilken som helst kontrakt ligefrem?
    Jeg prøver blot at mane betragtningen han-kan-ikke-drømme-om-at-vende-hjem-allerede-nu til jorden. Senest var de fleste enige om, at Lerager i hvert fald ikke ville hjem. Og det ville han så med henvisning til sin familie. Det er ikke sikkert, at Zanka tænker på samme måde, men hvem ved? Jeg gør ikke.

Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 244
    Sidste Meddelelse: 10.03.21, 13:31
  2. Svar: 157
    Sidste Meddelelse: 22.09.20, 17:15
  3. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 13.07.20, 08:32
  4. Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 22.06.20, 12:07
  5. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 15:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •