Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Er PC OK?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Er PC OK?

    PC har været på fin charmeoffensiv i medierne i den forgangne uge efter at være sluppet fri af AGF's greb.

    Jeg har langtfra set og hørt det hele, men så hele afsnittet i Købmændenes Klub, hvor han meget interessant sad over for sin gamle chef, NCH.

    Første indtryk:

    Overraskende åbenmundet. Han holder ikke mange kort tæt ind til kroppen. Det er interessant, selvfølgelig potentielt farligt ift. det ekstra mediefokus, han vil blive udsat for. Men det er alt andet lige rart for os som fans med klare udmeldinger og større indsigt i beslutningerne.

    Sympatisk. PC virker særdeles jovial, særdeles lidt arrogant, lyttende, markant og rimelig hård i sine udmeldinger og klart 'bad cop' i sammenligning med Jess. Kommunikativt er han ikke den store storyteller som f.eks. NCH, og er ikke så leveringsdygtig i one-liners. Men åbenmundet, ærlig i sit udtryk, og svarer fyldestgørende på det, han bliver spurgt om.

    Et par interessante kommentarer:

    - Wind skal sælges for "langt over 100 mio. kr.".
    - Tiden er inde til en "vild spillestil" - også for at gå imod andre klubbers spillestil, der er "designet" til at modstå FCK. Mon PC havde en finger med i seneste kamp?
    - Det er dog for tidligt at gå i detaljer, men trup skal designes til at blive mere dynamisk og mere "rundt på banen" (totalfodbold?).
    - Spillere skal indstille sig på en ny måde at spille håber. Håber, det lykkes, så vi ikke skal ud i blodbad til sommer.
    - Når Wind er væk, vil vores spillestil formentligt blive omlagt lidt. Det virker PC ligefrem lidt som om, at han ser frem til.
    - Havde intet med Bundu eller Rubén Sellés til FCK.
    - Ved ikke, om han selv ville have hentet de to, men er tilfreds med Sellés.
    - Bundu skal umiddelbart ikke forvente, at lejekontrakten bliver gjort til fast aftale. PC er langtfra tilfreds med, hvad han har set, og lyder IKKE til, at han ville have hentet ham, hvis han havde været sportschef i FCK i januar. Ret interessant.
    - Jess virker PC meget tilfreds med.
    - Vil ikke diskvalificere spillere på grund af international baggrund.
    - Går meget op i at mødes ansigt til ansigt og lære spilleren og hans familie at kende ift. rekruttering.
    - Leder efter store spillere, der gerne vil blive længe i klubben med Zuma som eksempel.
    - Stor ros til Ståle for hans arbejde.
    - Vi skal stadig gå efter at blive mestre (den har han gentaget nogle gange).

    Du kan se det hele her: https://www.discoveryplus.dk/programmer/kbmndenes-klub

    Personligt er jeg absolut optimist med PC. På en time hørte jeg langt mere klar tale, end hvad vi har hørt fra FCK siden Ståles afgang, og jeg er vild med, at PC ikke er bleg for at tage et stort ansvar fra dag 1. Han dækker sig på intet tidspunkt ind under forklaringer med, at han skal konferere med træner osv., men tør tale åbent og tager ansvar. Tror, den energi passer rigtig godt til Jess, der klart taler og virker mere som en træner med stort T end en manager. Det virker på papiret som en god konstellation. Faren kan være, om Jess kan blive lidt for anonym i den rolle. Men kan de supplere hinanden, som det virker til, er det virkelig godt - og tiltrængt.

    Min frygt er, om vi virkelig ER klar til det store systemskifte. Til at spille "vildt". Ikke så meget i forhold til Danmark. Der tror jeg i den grad, det er på tide. Men kan vi levere resultaterne i Europa på sigt på den måde? Fair nok, det bliver nok lettere at slå svenske hold og andre på niveau eller under. Men hvad når vi møder et af de hold, der på papiret er et overmatch, og som vi mange gange er lykkedes med at slå?

    Jeg glæder mig til at få mine bekymringer gjort til skamme!!! :)

    Med så meget i et program har PC sikkert haft mange andre skarpe udmeldinger i ugens løb. Hvem byder ind? Og tror du, PC er den rette?
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  2. #2
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Er PC OK?

    Nu er det i sidste ende resultater, der tæller. Men jeg er ret begejstret for, hvad vi har set af kommunikation og tanker, den første uge!

    Noget helt andet og helt off topic - men jeg synes altså Mette Cornelius er super god (og det har intet med hendes fck-vinkel at gøre)

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Er PC OK?

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Nu er det i sidste ende resultater, der tæller. Men jeg er ret begejstret for, hvad vi har set af kommunikation og tanker, den første uge!

    Noget helt andet og helt off topic - men jeg synes altså Mette Cornelius er super god (og det har intet med hendes fck-vinkel at gøre)
    Enig. Hun er virkelig dygtig, lyttende og engageret.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Er PC OK?

    Sjovt at se NCH og PC når den modsatte snakker. Det ligner en stolt far og søn der sidder sammen med Mette. Smil og meget anerkendende snak om hinanden.

    Jeg synes det er forfriskende at høre ham snakke og svare på diverse spørgsmål. Ikke så megen vævende svar men ret klare linjer. Ikke så meget bullshit.

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Er PC OK?

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    - Tiden er inde til en "vild spillestil" - også for at gå imod andre klubbers spillestil, der er "designet" til at modstå FCK. Mon PC havde en finger med i seneste kamp?
    - Det er dog for tidligt at gå i detaljer, men trup skal designes til at blive mere dynamisk og mere "rundt på banen" (totalfodbold?).
    Det her er for mig helt essentielt: at PC lader til hurtigt at have identificeret de områder, hvor vi utvivlsomt var sakket agterud under Ståle og ikke formåede at følge med udviklingen i international fodbold (om det så var pga. taktik eller dårlig rekruttering er en anden sag).

    Vi mangler i dén grad fart og dynamik i holdet for at kunne praktisere den spillestil, som Jess Thorup – og PC – lader til gerne at ville. Både i forhold til at kunne sætte et ordentligt pres og genpres, men også for rent faktisk at kunne løbe en omstilling – noget, der ofte har været pinagtigt at se på i FCK, fordi vi simpelthen ikke kommer hurtigt nok ud over stepperne.

    Problemet har for mig at se været allermest tydeligt, når vi har mødt FCM, som i min optik har en trup, der er langt bedre gearet til at spille moderne presfodbold med en kombination af fart, dynamik og fysik; tre parametre hvor vi ofte er blevet kørt decideret over i møderne med dem de sidste par år.

    Så må vi se, om det lykkes PC at ramme rigtigt med rekrutteringen.
    Mvh.
    Dane

  9. De følgende 15 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Er PC OK?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Det her er for mig helt essentielt: at PC lader til hurtigt at have identificeret de områder, hvor vi utvivlsomt var sakket agterud under Ståle og ikke formåede at følge med udviklingen i international fodbold (om det så var pga. taktik eller dårlig rekruttering er en anden sag).

    Vi mangler i dén grad fart og dynamik i holdet for at kunne praktisere den spillestil, som Jess Thorup – og PC – lader til gerne at ville. Både i forhold til at kunne sætte et ordentligt pres og genpres, men også for rent faktisk at kunne løbe en omstilling – noget, der ofte har været pinagtigt at se på i FCK, fordi vi simpelthen ikke kommer hurtigt nok ud over stepperne.

    Problemet har for mig at se været allermest tydeligt, når vi har mødt FCM, som i min optik har en trup, der er langt bedre gearet til at spille moderne presfodbold med en kombination af fart, dynamik og fysik; tre parametre hvor vi ofte er blevet kørt decideret over i møderne med dem de sidste par år.

    Så må vi se, om det lykkes PC at ramme rigtigt med rekrutteringen.
    Meget enig. Jeg husker desværre ikke, hvor jeg læste/hørte Steinlein/Ankersen i sidste sæson sige, at at hvis FCK tror, at vores største problem er de mange skader, så har vi for alvor et problem. Det er min overbevisning, at alle fodboldkloge de seneste par år har kunnet se, at vi i den sidste tid under Ståle spillede for langsomt og ikke havde evnerne til at udvikle os. Det overrasker mig derfor ikke, at PC "allerede" har analyseret sig frem til samme.

    Alt dette viser selvfølgelig også hvorfor, vi ikke straks stabilt spiller meget bedre og anderledes under Thorup. Det er noget af en supertanker at få vendt. Jeg er virkelig også spændt på at se, om PC lykkes.


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •