Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
73. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    44 60.27%
  • Uafgjort

    15 20.55%
  • FCN vinder

    14 19.18%
Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678
Viser resultater 106 til 119 af 119

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg håber virkelig Jess er pragmatisk nok at bygge videre på den nuværende succes. Får man styr på mandskabssituationen defensivt og hentet en kant der er målfarlig, så ser vi jo faktisk gode ud.
    De har alligevel et par måneder til at vurdere om VK34 skal være fast mand på backen, om Boile skal eller om der skal hentes en udefra. Og så skal der alt svaret på den kabale hentes 1 eller 2 til centerforsvaret.
    Får vi så erstattet Bundu med mere målfarlig og mindre opgivende model, så har vi jo egentlig den startellever vi behøver endda med et par fine rotationsspillere på flere pladser.
    FCM står ved et vadested, og de taler om at sælge ud på flere centrale pladser. Kaba, Evander, Onyeka, Cajuste, Scholz og måske også en back er alle klar til noget nyt, og de kan ikke undgå at sælge 2-3-4 af dem. AGF holder sikkert niveau men Brøndby bliver udfordret på at de kan miste Jesper Lindstrøm og at Uhre ikke laver en 1-ud-af-100 sæson igen. (Glemte lige, at Maxøe nok også er fortid næste sæson, og ham er det langt fra sikkert de kan erstatte)
    Det bør seriøst være muligt for os at hente det mesterskab næste sæson, medmindre vi spænder ben for os selv.
    De gange FCM har skiftet flere, så har de - langt hurtigere end os - fundet melodien. Tror faktisk det vil styrke dem, hvis de skifter ud denne sommer. De virker trætte/mætte. De kan åbenbart noget med "integration" vi ikke kan ;-)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Jeg synes nu, at “Jobbe” lyder så umanerligt tumpet, at jeg bruger som en hån med stor fornøjelse.
    Ligesom det også var en hån, når Papagiannopoulos blev kaldt Sotte? :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    De gange FCM har skiftet flere, så har de - langt hurtigere end os - fundet melodien. Tror faktisk det vil styrke dem, hvis de skifter ud denne sommer. De virker trætte/mætte. De kan åbenbart noget med "integration" vi ikke kan ;-)
    Mon ikke de bare har været mere heldige/dygtige med enkelte af deres indkøb (f.eks. Scholz som har været en monster signing) kombineret med et par virkelig stærke spillere fra akademiet (eller unge køb, som er videreudviklet) i f.eks Onyeka, Cajuste, Isaksen. Listen af dyre skuffende indkøb i Herning er formentlig tæt på lige så lang som vores egen. Det viser sig bare ikke så tydeligt, når enkelte andre har været rent guld samtidig med at rygraden i defensiven længe har været den samme.

    Jeg er forøvrigt enig i, at flere af dem ser mætte ud. Spillere som Sisto, Evander, Mabil, Dreyer underpræseterer lige i øjeblikket.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mon ikke de bare har været mere heldige/dygtige med enkelte af deres indkøb (f.eks. Scholz som har været en monster signing) kombineret med et par virkelig stærke spillere fra akademiet (eller unge køb, som er videreudviklet) i f.eks Onyeka, Cajuste, Isaksen. Listen af dyre skuffende indkøb i Herning er formentlig tæt på lige så lang som vores egen. Det viser sig bare ikke så tydeligt, når enkelte andre har været rent guld samtidig med at rygraden i defensiven længe har været den samme.

    Jeg er forøvrigt enig i, at flere af dem ser mætte ud. Spillere som Sisto, Evander, Mabil, Dreyer underpræseterer lige i øjeblikket.
    Og godt at vi ikke fik Sisto!


  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ej. Stop nu. Det var ret tydeligt, og det er vel bekræftet i tv-interviews af såvel Thorup, William, Falk og Boilesen. Det har for mig altid været et mysterium, hvordan Ståle kunne tabe til Hobro, men spille yderst fornuftigt i Europa. Celtic og ManU er støj (Erdogan var ringe), men det ændrer ikke på, at vi har været i en nedadgående, selvforstærkende, spiral i minimum 18 måneder op til fyringen. Og stop så med at skrive mere om Ståles fyring. Vi kan ikke bruge det til mere.
    Vi er fuldstændigt enige om, at Ståles fyring ikke længere er temaet. Det burde den såkaldt "dybe mentale krise" heller ikke være. Alligevel bliver det stadig benyttet som en bekvem undskyldning for, at JT stadig ikke leverer her i april 2021 - altså over et halvt år efter Ståles fyring. Den snak er det på høje tid at droppe.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #111
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Vi er fuldstændigt enige om, at Ståles fyring ikke længere er temaet. Det burde den såkaldt "dybe mentale krise" heller ikke være. Alligevel bliver det stadig benyttet som en bekvem undskyldning for, at JT stadig ikke leverer her i april 2021 - altså over et halvt år efter Ståles fyring. Den snak er det på høje tid at droppe.
    Jeg oplever ikke, at "den dybe mentale krise" bliver brugt af ret mange, som en bekvem sandhed for tilstandene nu. Det blev den sidste år men ikke nu. Til gengæld synes jeg, at du meget ofte flytter fokus væk fra det, som langt de fleste har nævnt, som den primære årsag til ustabiliteten og Thorups famlen. Den mentale tilstand blev som sagt nævnt ofte sidste år, men langt hovedparten af kritikerne har vedholdene kritiseret trupsammensætningen, og set den som det største problem, og det gør de stadig.

    Du skriver mange glimrende indlæg, men din kritik af Thorup bliver altså mere og mere skinger, når du konstant hiver Ståle ind. Derudover - og ret mig gerne hvis jeg tager fejl - så husker jeg faktisk ikke et eneste indlæg fra din side, hvor du på en seriøs måde, hver forholdt dig til kritikken af Ståle som sportsdirektør (hvilket, med ret stor sandsynlighed, var den primære årsag til at han røg ud, som han gjorde), og du forholder dig heller ikke til det ubestridelige faktum, at Truppen for 90% vedkommende er hentet af Ståle, til at spille Ståles form for fodbold. Thorup bliver jo bedt om at bygge en skyskraber af sand, med den trup han har til rådighed. I samme ombæring forholder du dig ret ukritisk til det faktum, at det i høj grad er Ståles stjerner - dem der skulle løfte holdet - som har svigtet. Bedst illustreret ved Zanka, der bedst kan beskrives som en skygge af den spiller som forlod os og spillede PL efterfølgende, men også ved de mange alt, alt for dyre trupspillere, som i bedste fald bidrager som fyld på bænken, men som ofte har været direkte skadelige på banen. Det er altså spillere, der gang på gang laver eklatante fejl, som Thorup simpelthen ikke kan klandres for.

    Jeg synes det ville klæde din argumenter, hvis du åbent meldte ud, at du stadig ikke er kommet dig over fyringen af Ståle, at du derfor simpelthen ikke kan lade være med at slæbe ham ind i alle de debatter, som du deltager i. For jeg er ret sikker på, at jeg ikke er den eneste som oplever, at det er sådan, du har det.

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #112
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Jeg køber ikke helt at en træner, der sætter Zanka af holdet, er blød ;-)
    Ahhh det kan han sagtens være. Han kan både være blød, konfliktsky og ikke i stand til at håndtere stjerner som Zanka. Bløde ledere kan også træffe sådanne beslutninger

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #113
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg oplever ikke, at "den dybe mentale krise" bliver brugt af ret mange, som en bekvem sandhed for tilstandene nu. Det blev den sidste år men ikke nu.
    Mit svar var til Bakkedal, der i tråden her skriver: "Jeg tror faktisk egentlig ikke at det handler om hverken bredde eller individuel kvalitet i truppen. Jeg tror at det handler om at Jess har overtaget et hold i dyb mental krise, og jeg tror at han har aktiveret alt hvad han kan af redskaber for at ændre på dette."

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Til gengæld synes jeg, at du meget ofte flytter fokus væk fra det, som langt de fleste har nævnt, som den primære årsag til ustabiliteten og Thorups famlen. Den mentale tilstand blev som sagt nævnt ofte sidste år, men langt hovedparten af kritikerne har vedholdene kritiseret trupsammensætningen, og set den som det største problem, og det gør de stadig.

    Du skriver mange glimrende indlæg, men din kritik af Thorup bliver altså mere og mere skinger, når du konstant hiver Ståle ind. Derudover - og ret mig gerne hvis jeg tager fejl - så husker jeg faktisk ikke et eneste indlæg fra din side, hvor du på en seriøs måde, hver forholdt dig til kritikken af Ståle som sportsdirektør (hvilket, med ret stor sandsynlighed, var den primære årsag til at han røg ud, som han gjorde), og du forholder dig heller ikke til det ubestridelige faktum, at Truppen for 90% vedkommende er hentet af Ståle, til at spille Ståles form for fodbold.
    Tak - og mindre tak ;)

    Som jeg vist efterhånden har skrevet en del gange herinde, ser jeg rigtig mange kvaliteter i JT, og har absolut intet ønske om, at han bliver fyret. Roste ham for nyligt for endelig at have fundet plads til Wilczek, og at det faktisk ser ud som om, at der nu er antydningen af en plan fremadrettet. Siden er det ikke gået så voldsomt meget fremad - men sejren over Brøndby var dog et ABSOLUT højdepunkt i år. Jeg håber MEGET, at JT lykkes, og at han med tilgangen af PC kan få den støtte, han naturligt virker til at have haft behov for.

    At Thorup overtager en anden træners holdsammensætning er jo ikke ligefrem unikt. Det gør nærmest SAMTLIGE trænere. Man må spille med de spillere, man er blevet givet. Og der har - trods alt - været et enkelt transfervindue til at rette lidt op på det, man som træner måtte mene er mest katastrofalt. Men ja - så er jeg helt med på, at betingelserne ikke har været ideelle ved blot at have en konstitueret sportsdirektør til at lede transfervinduet.

    Mht. min kritik af Ståle kan jeg desværre ikke lige søge mig til indlæg tidligere end 2021, når jeg går ind på min profil (anyone?). Men bare rolig: Jeg var også pisseirriterende under Ståle ;)

    Jeg mindes, at jeg startede tråde om, at det virkelig ikke var sundt for hverken FCK eller Ståle, at man havde givet ham den dobbeltstilling, og at Ståle i den grad havde brug for seriøst med- og modspil, hvilket det ikke virkede som om, at han fik.

    Jeg har undret mig bravt over flere indkøb - bl.a. Santos. Ikke fordi jeg kendte ham, men fordi jeg har fulgt Málaga CF lidt (eftersom jeg har boet i Málaga). Og når man ikke er god nok til Málaga, har jeg mere end svært ved at se, at man så skulle være mange millioner værd for FCK. Jeg var skam også rasende over, at Ståle ikke gjorde mere for at beholde Damen, nu hvor han så tydeligt kunne løfte hele holdet med sin blotte tilstedeværelse (fair nok - kender ikke alle detaljer, men frygter stadig, at det var Ståles stædighed, der i sidste ende spændte ben, og at vi kunne have nydt Damen et helt år mere i glimt). Marios som gardering virkede også uambitiøst as f....! Det var blot nogle udpluk af det, jeg lige husker. Jeg holdt meget af Ståle, men jeg så også nogle klare svaghedstræk. Og jeg tror, at noget knækkede for ham, da NCH trådte ud af bestyrelsen i 2019. Halvandet år uden sportslig modspil i bestyrelsen var ikke godt for Ståles psyke - og dermed heller ikke for holdet. Og det er trods alt helt og aldeles Ståles ansvar.

    Så for at skære det ud i pap: Tiden i FCK var ved at rinde ud for Ståle (som jeg også skrev andetsteds i denne tråd). Jeg håber aldrig, vi gentager vanviddet med at oprette en managerfunktion - så skal vi i al fald have en laaaangt mere fodboldbegavet (og -interesseret bestyrelse), og jeg håber i det hele taget, at FCK som klub har lært rigtig meget af det, der foldede sig ud sidste år, så det aldrig, aldrig, aldrig gentager sig (såsom pludselig at stå uden træner og sportsdirektør og ikke have skyggen af plan klar).

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Thorup bliver jo bedt om at bygge en skyskraber af sand, med den trup han har til rådighed. I samme ombæring forholder du dig ret ukritisk til det faktum, at det i høj grad er Ståles stjerner - dem der skulle løfte holdet - som har svigtet. Bedst illustreret ved Zanka, der bedst kan beskrives som en skygge af den spiller som forlod os og spillede PL efterfølgende, men også ved de mange alt, alt for dyre trupspillere, som i bedste fald bidrager som fyld på bænken, men som ofte har været direkte skadelige på banen. Det er altså spillere, der gang på gang laver eklatante fejl, som Thorup simpelthen ikke kan klandres for.
    Jeg skrev forleden et længere, særdeles kritisk indlæg om Zanka og hans seneste udtalelser, som jeg mener er særdeles illoyalt - overfor Thorup som for FCK som sådan. Er helt enig i, at han har været en skygge af sig selv. Det var der dog ikke ligefrem mange, der havde forudset. At han er dykket under acceptabelt superliganiveau er for mig en gåde.

    Men igen: Når du overtager et hold, overtager du også ansvaret for holdet. Jeg køber ikke den med, at vores trup er det rene sand. Vores trup er en i mine øjne en ganske forbedret udgave (minus Damen :)), som i 2019/2020 vandt sølv og lavede et historisk, europæisk resultat. Siden dengang er Wilczek, PA, Lerager, Zanka og Bundu kommet til. Fire ud af fem af de navne starter formentligt inde senere i dag, og jeg vil vove at påstå, at de er bedre spillere end Kaufman, Varela, Nicolaj Thomsen og Papa (trods alt :)). Dertil kommer, at Wind og Boile i denne sæson er kommet helt tilbage fra langtidsskader.

    Det spillermateriale MÅ og SKAL man kunne vinde nogle overbevisende sejre med - også selv om det måske ikke er JT's foretrukne. JT blev altså bl.a. ansat som den her profil, der netop kunne tage en eksisterende spilletrup og løfte den.

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg synes det ville klæde din argumenter, hvis du åbent meldte ud, at du stadig ikke er kommet dig over fyringen af Ståle, at du derfor simpelthen ikke kan lade være med at slæbe ham ind i alle de debatter, som du deltager i. For jeg er ret sikker på, at jeg ikke er den eneste som oplever, at det er sådan, du har det.
    Selv uden min deltagelse i debatterne bliver Ståle da flittigt nævnt - direkte som indirekte (når man f.eks. taler om det hold, JT overtog). Det er vel ganske naturligt, når en træner har været SÅ længe i klubben, og er ham, der definerer et "før" og "efter".

    Det, der nok gør, at jeg stikker ud for dig (og sikkert også mange andre) er, at jeg har tilladt mig at forsvare store dele af Ståles legacy. Det er ikke den mest populære position at tage, og det er fint. Jeg mener stadig, at vi har langt mere at takke Ståle for end at være vred over, selv om jeg altså også mener, at der var en del blundere. Og jeg har - som du selv indirekte nævner - bestemt aldrig prøvet at skjule, at jeg har været ret så rystet over Ståles fyring - eller rettere timingen og den kaotiske måde, det hele skete på. Jeg er dog mindre bekymret i dag, nu hvor vi har fået ny bestyrelsesformand, som faktisk ligefrem interesserer sig for fodbold, ser vores kampe, og holder med holdet :)

    Heh - det blev en længere smøre. Skriv eller spørg endelig, hvis du mener, at jeg er uklar om noget. Skal bestemt ikke afvise, at jeg kan være FOR nostalgisk, når det kommer til Ståle eller andre elementer i FCK. Har været fan siden B1903-dagene, men er dog kommet mig over, at Lars Højer ikke længere tager vores frispark (men ikke helt over, at Robert Skov hellere ikke længere gør det ;)).
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #114
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Vi er fuldstændigt enige om, at Ståles fyring ikke længere er temaet. Det burde den såkaldt "dybe mentale krise" heller ikke være. Alligevel bliver det stadig benyttet som en bekvem undskyldning for, at JT stadig ikke leverer her i april 2021 - altså over et halvt år efter Ståles fyring. Den snak er det på høje tid at droppe.
    Thorup har udtalt, at han overtog 25 rigtig dygtige spillere. Ikke et hold. Og at det var værre, end han troede. Det undrer faktisk også mig, at det kan tage så lang tid at få 25 rigtig dygtige spillere til at være et rigtig dygtigt hold. Men det gør det så, fordi det tager tid at rette op på noget, der kun er gået den forkerte vej i +18 måneder.

    vi har et sindssygt stærkt trænerteam.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #115
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    http://sidelinien.dk/forums/search.p...092&pp=&page=3 har du ikke de forskellige sider her?

  19. #116
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Thorup har udtalt, at han overtog 25 rigtig dygtige spillere. Ikke et hold. Og at det var værre, end han troede. Det undrer faktisk også mig, at det kan tage så lang tid at få 25 rigtig dygtige spillere til at være et rigtig dygtigt hold. Men det gør det så, fordi det tager tid at rette op på noget, der kun er gået den forkerte vej i +18 måneder.

    vi har et sindssygt stærkt trænerteam.
    Fuldstændig enig, bortset fra at det ikke undrer mig at det tager lang tid. Ledelse af ledere (som mange af spillerne jo er) er eddermandme svært, læg dertil at der skal etableres ny kultur med alt hvad dertil hører. Det tager virkeligt lang tid.
    MCN

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #117
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    http://sidelinien.dk/forums/search.p...092&pp=&page=3 har du ikke de forskellige sider her?
    Nope :/ Kan kun se side 1 med posts fra 2021 - og derefter melder systemet "no more results". Kunne i gamle dage. Don't know why.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  22. #118
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Nope :/ Kan kun se side 1 med posts fra 2021 - og derefter melder systemet "no more results". Kunne i gamle dage. Don't know why.
    Hvad med advanceret søgning (http://sidelinien.dk/forums/search.php) efter brugernavn?

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #119
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Hvad med advanceret søgning (http://sidelinien.dk/forums/search.php) efter brugernavn?
    Godt bud!!! Der kan jeg finde lidt mere - men ikke i nærheden af alt - og umiddelbart kun tråde, jeg selv har startet. Anyhow, den her dag har varet rigeligt længe :/ Sikke en lortekamp i aften :(
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 07.10.20, 13:52
  2. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 17:08
  3. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  4. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 17.06.20, 23:46
  5. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •