Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
73. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    44 60.27%
  • Uafgjort

    15 20.55%
  • FCN vinder

    14 19.18%
Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 119

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er enig så langt at vi har et gevaldigt lmandsproblem, idet alternativet til Grytebust kun er marginalt bedre.. Som typer er de begge for flagrende og indgyder usikkerhed på hele holdet.. Dog er Kalle længder foran Grytebust i spillet med fødderne, selvom det langtfra er en af Kalles spidskompetencer..

    Sjovt nok har der indfundet sig en eller anden form for sandhed hos flere såkaldet eksperter i, at Grytebust er stærk med fødderne.. Det har han aldrig været.. Det er suverænt det dårligste jeg har set fra en keeper på dansk grund, og det siger ikke så lidt...
    Det kommer vel an på i, hvilken periode vi bedømmer Kalle på?. Hvis vi taler i sidste sæson + United kampen, så var han jo outstanding. Men hvis vi taler Kalle i denne sæson, så har han været ganske ordinær på grænsen til det "virkelig ringe" i min bog, hvis vi nu skal bruge det udtryk :). Så niveau mæssigt p.t. mener jeg ikke Kalle er "længder" foran Gryte.

    Som de fleste målmænd så så er der jo styrker og svagheder. Jeg syntes nu begge målmænd er gode, dog vil jeg give dig ret i at en Kalle i Topform er den bedste. Så jeg undre mig også over Kalles formsvigt i denne sæson, da vi jo så hans klasse i sidste sæson.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Wauw. Fik Zanka lige talt sig selv længere væk fra holdet i Onsides nedtakt?

    Zanka virkede mildest talt indebrændt og slagtede Jess for åben skærm. Han erklærede, at han "mildest talt er for god til at sidde på bænken", at han er "pisseirriteret" og "mildest talt skuffet" over at være på bænken (yup, "mildest talt" blev gentaget et par gange). Zanka er "meget uenig" i de betragtninger, som Jess er kommet med for at tage ham af holdet, pointerer sine meritter i FCK, og at han har gjort meget godt for klubben - også på det seneste, og gør opmærksom på, at han ikke har mistet sin status i truppen. Samtidig overvejer han sin situation i FCK - og lagde ikke skjul på, at de overvejelser var kædet sammen med sin bænkplads i de seneste kampe.

    Det virker mildest talt som en meget dårligt timet kritik, han må have brændt inde med i et stykke tid. I anden halvleg blev Zanka gjort til anfører, og han kan (kunne?) formentligt se frem til to sikre kampe fra start i Boiles fravær. Alligevel gør han det unødigt svært for Thorup og mere end lyder og ligner en spiller, der virkelig ikke er god for et omklædningsrum, når han ikke er enig med træneren.

    Jeg forstår udmærket, at han har været frustreret. Det bør og skal han være. Men hvor ville det klæde ham at vise, at han er en holdspiller, som vil FCK det bedste, i stedet for at gøre livet surt for Thorup og holdet.

    Jeg holder meget af Zanka og var jublende glad, da han vendte tilbage til klubben. Derfor havde jeg for nogle måneder bestemt ikke troet, at jeg skulle skrive det her: Men med det, Zanka har vist i indeværende sæson, og med udtalelser som disse, vil det p.t. ikke være et stort tab, hvis Zanka ikke er her i næste sæson.

    Fuck, hvor jeg håber, at Zanka i de næste kampe viser, hvorfor han bør være fast mand på holdet i stedet for at tale sig af det.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det kommer vel an på i, hvilken periode vi bedømmer Kalle på?. Hvis vi taler i sidste sæson + United kampen, så var han jo outstanding. Men hvis vi taler Kalle i denne sæson, så har han været ganske ordinær på grænsen til det "virkelig ringe" i min bog, hvis vi nu skal bruge det udtryk :). Så niveau mæssigt p.t. mener jeg ikke Kalle er "længder" foran Gryte.

    Som de fleste målmænd så så er der jo styrker og svagheder. Jeg syntes nu begge målmænd er gode, dog vil jeg give dig ret i at en Kalle i Topform er den bedste. Så jeg undre mig også over Kalles formsvigt i denne sæson, da vi jo så hans klasse i sidste sæson.
    Det var spillet i fødderne jeg hentydede til... Resten er de godt og vel lige ringe til.. Gryte måske en anelse bedre shot-stopper, mens Kalle er bedre i 1 mod 1... Ude i feltet er de begge blandt ligaens suverænt ringeste... Kan godt være Kalle har haft en god periode her, men som type har han aldrig rigtig passet ind synes jeg.. Både ham om Steen passer perfekt til midterhold som Odense, Aalborg og Randers, hvor der er plads til at de dropper i hver 4. kamp, men til gengæld også hiver feberkampe frem i ny og næ... Det vi har brug for er en stabil keeper man kan stole på, som dominerer feltet og kan finde ud af at spille med fødderne.. Vindahl ville være perfekt.. Så kunne man evt lade Per Wind og Stephan A nappe reservetjansen og så sende Steen og Kalle en tur over Storebælt.

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    VAR må være færdigt efter denne sæson. At man har valgt så billig en løsning, at fck alene, i foråret har været impliceret i 3 VAR situationer der gik forkert pga for dårlige/manglende kameravinkler, er intet mindre end en skandale. En relativt simpel AI løsning baseret på enten billedegenkendelse eller chips, havde kunne afgøre samtlige tre situation. At man med 5 min forskel i en og sammen kamp kan opleve den ene situation dømt og den anden ikke, pga billedekvalitet, er en mindre skandale. Og sidste spørgsmål. I prevartiden, der havde en liniedommer af god superligakvalitet, smidt vindal ud. Gad vide om der er tal på mængden af fejldomme i suppen dette år, som følge af manglende billedekvalitet.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    VAR må være færdigt efter denne sæson. At man har valgt så billig en løsning, at fck alene, i foråret har været impliceret i 3 VAR situationer der gik forkert pga for dårlige/manglende kameravinkler, er intet mindre end en skandale. En relativt simpel AI løsning baseret på enten billedegenkendelse eller chips, havde kunne afgøre samtlige tre situation. At man med 5 min forskel i en og sammen kamp kan opleve den ene situation dømt og den anden ikke, pga billedekvalitet, er en mindre skandale. Og sidste spørgsmål. I prevartiden, der havde en liniedommer af god superligakvalitet, smidt vindal ud. Gad vide om der er tal på mængden af fejldomme i suppen dette år, som følge af manglende billedekvalitet.
    Jeg tror desværre ikke det sker, men generelt er jeg enig med dig. Som sådan syntes jeg VAR er en god ide, Men det er jo helt håbløst dem som er uddannet til at bruge VAR. Her tænker jeg på Dommerne. Det muligt der mangler Teknologi udstyr for Millioner, men der mangler i den grad også at Dommer Gevaldigt kommer på en forlænget Teori kursus i brugen af det åbenbart.

    Det er ikke kun bedømt ud fra vores Kampe. Det er jo helt ekstremt så mange fejl VAR dommerne har begået i denne sæson. Det muligt de har fanget en del, men fandeme også mange, hvor man tænker, Hvordan kan VAR dommerne misse det?

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    161

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    VAR må være færdigt efter denne sæson. At man har valgt så billig en løsning, at fck alene, i foråret har været impliceret i 3 VAR situationer der gik forkert pga for dårlige/manglende kameravinkler, er intet mindre end en skandale. En relativt simpel AI løsning baseret på enten billedegenkendelse eller chips, havde kunne afgøre samtlige tre situation. At man med 5 min forskel i en og sammen kamp kan opleve den ene situation dømt og den anden ikke, pga billedekvalitet, er en mindre skandale. Og sidste spørgsmål. I prevartiden, der havde en liniedommer af god superligakvalitet, smidt vindal ud. Gad vide om der er tal på mængden af fejldomme i suppen dette år, som følge af manglende billedekvalitet.
    Men er det ikke typisk dansk? At man vælger den billigste løsning. Det vil koste hver klub omkring 1 mio kr, hvis man skal have et VAR system som i England. Derudover vil man heller ikke betale for at få fuldtidsprofessionelle dommere. Man kan sige, at man får, hvad man betaler for.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    VAR må være færdigt efter denne sæson. At man har valgt så billig en løsning, at fck alene, i foråret har været impliceret i 3 VAR situationer der gik forkert pga for dårlige/manglende kameravinkler, er intet mindre end en skandale. En relativt simpel AI løsning baseret på enten billedegenkendelse eller chips, havde kunne afgøre samtlige tre situation. At man med 5 min forskel i en og sammen kamp kan opleve den ene situation dømt og den anden ikke, pga billedekvalitet, er en mindre skandale. Og sidste spørgsmål. I prevartiden, der havde en liniedommer af god superligakvalitet, smidt vindal ud. Gad vide om der er tal på mængden af fejldomme i suppen dette år, som følge af manglende billedekvalitet.
    Før VAR, havde jeg kunnet leve med at Vindahl blev på banen, mens Boilesen blev smidt ud, ganske enkelt fordi jeg ville kunne acceptere at man i fuld hastighed havde misset den første mens Boilesens var mere tydelig.

    Med VAR er det efter min mening uacceptabelt at Vindahl ikke ryger ud, ligesom det var totalt uacceptabelt at straffet i sidste uge ikke blev sparket om.

    - Det er utroligt at man accepter en så ubrugelig løsning, når man vælger at indfører VAR, og ikke går efter noget som fungerer, med nogle vinkler hvor man rent faktisk kan se hvad der foregår på banen. Nu er det selvfølgelig ikke klart hvilke klubber som har argumenteret for hvad, men hvis det er må de store klubber sgu betale for at få de ekstra kameraer med! Vi kan simpelthen ikke være tjent med det nuværende makværk, så er det en bedre løsning at skrotte VAR totalt.


  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg tror desværre ikke det sker, men generelt er jeg enig med dig. Som sådan syntes jeg VAR er en god ide, Men det er jo helt håbløst dem som er uddannet til at bruge VAR. Her tænker jeg på Dommerne. Det muligt der mangler Teknologi udstyr for Millioner, men der mangler i den grad også at Dommer Gevaldigt kommer på en forlænget Teori kursus i brugen af det åbenbart.

    Det er ikke kun bedømt ud fra vores Kampe. Det er jo helt ekstremt så mange fejl VAR dommerne har begået i denne sæson. Det muligt de har fanget en del, men fandeme også mange, hvor man tænker, Hvordan kan VAR dommerne misse det?
    Det er ikke teknologi for millioner der skal til. Et var hvis vi diskuterede røde kort for svinske taklinger, men det er ikke dem vi diskutere. Det er hver gang et spørgsmål om at måle hvor en given hendelse er sket. 4 kamerarer og en mellem dårlig AI er hvad der skal til. To kamera ved midterlinien, fra begge sider af banen, og to for enden, måske 4. Så skal kameraerne synkroniseres, og så tager det ikke lang tid for en algoritme at afgøre hvor en given hendelse finder sted. Det er ikke svært, og der må simpelthen være grænser for hvor dyr den lønsing er at købe til superligaen. Alene det, at der ikke findes et “reverse view” vinkel er en skandale.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Før VAR, havde jeg kunnet leve med at Vindahl blev på banen, mens Boilesen blev smidt ud, ganske enkelt fordi jeg ville kunne acceptere at man i fuld hastighed havde misset den første mens Boilesens var mere tydelig.

    Med VAR er det efter min mening uacceptabelt at Vindahl ikke ryger ud, ligesom det var totalt uacceptabelt at straffet i sidste uge ikke blev sparket om.

    - Det er utroligt at man accepter en så ubrugelig løsning, når man vælger at indfører VAR, og ikke går efter noget som fungerer, med nogle vinkler hvor man rent faktisk kan se hvad der foregår på banen. Nu er det selvfølgelig ikke klart hvilke klubber som har argumenteret for hvad, men hvis det er må de store klubber sgu betale for at få de ekstra kameraer med! Vi kan simpelthen ikke være tjent med det nuværende makværk, så er det en bedre løsning at skrotte VAR totalt.
    Helt enig. Vindal situationen er udelukkende trigonometri, og at stoppe båndet på korrekt tidspunkt. Som sagt, hvis der have været et kamera på modsatte tribune å, var man rigtig langt.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    VAR-rouletten var imod os i dag og vi mistede desværre sejren til sidst. FCN var ikke et overbevisende mandskab, men et flot mål til allersidst reddede dem et (ufortjent) point.

    Vores defensiv så ellers ganske solid ud. Der blev ikke tilladt store chancer og selvom vi var en mand i undertal formåede vi at dæmme op for FCN’s opspil og da man ikke tillod dem plads i bagrummet, havde de ikke det store at byde ind med. De fandt på et tidspunkt plads ved Victor Kristiansen, men indskiftningen af Bartolec lukkede venstresiden ned. Om ikke andet synes jeg ikke man kan klandre hverken indstillingen eller de enkelte præstationer.

    Offensivt var vi voldsomt begrænsede af, at være en mand i undertal. FCN gad ikke satse, selvom de var en mand i overtal, og havde derfor stort set altid en ekstra spiller i bagerst, ligesom de hev mange spillere med tilbage. Vi startede anden halvleg klart bedst, men efter vi kom foran igen satsede vi alt i defensiven og det gav næsten pote.

    Ellers er der vel ikke det store at sige om en kamp, hvor vi i så høj grad bliver bortdømt. Indgrebet fra Boilesen er indbegrebet af elendighed og straffes korrekt med en udvisning, men forinden frarøver FCM målmanden os en scoring, ved at tage med hænder uden for feltet. Det var tydeligt i real-time og det var tydeligt på TV-billederne. Der kommer nok endnu en pseudo-forklaring/bortforklaring på hvorfor VAR ikke greb ind, men den vil ikke have den store værdi. FCN’s målmand slap afsted med at snyde os for en scoring og så solgte Boilesen resten af holdet. Tilbage står vi dog også med, at hverken dommeren eller linjedommerne så noget som helst – så før man går helt amok over VAR, så synes jeg stadig at de her situationer viser at det trods alt har sin berettigelse. Dommerne overser ganske enkelt bare alt for mange situationer.

    Man kan altid diskutere hvordan vi ellers kunne have grebet kampen an taktisk, da vi kom bagud, men det er ikke let. Man skal huske på, at FCN er et hold der hellere end gerne så os skubbe bagkæden frem og tage teten, så de kan udnytte bagrummet. Vi endte med i lange perioder at neutralisere deres offensiv, hvilket er en fin bedrift med vores elendige defensiv taget i betragtning. Men FCN’s defensiv var bestemt til at tale med og et større offensivt fokus eller evt. ved at satse mere i presset kunne have ændret kampen. Efter vores anden scoring er vi ikke i nærheden af at blive farlige og det er måske at resignere for meget. Alle havde selvfølgelig været glade, hvis ikke FCN havde scoret til sidst, men at klandre trænerne synes jeg ikke der er belæg for.

    Til gengæld kan man igen blot konstatere, at kanterne bidrager alt for lidt og igen begge bliver skiftet ud. Falk kom ind og havde en øjeblikkelig betydning for vores spil, ligesom Bartolec fik lukket ned for FCN’s højre side – begge uden man decideret savnede hverken Fischer eller Daramy. Det er selvfølgelig en hård baggrund at vurdere dem på. De var ofte alene over for 2-3 modspillere, men det er ikke første kamp hvor vores kanter ikke får bidraget. Enten har de ikke fundet sig til rette i det nye system og ellers passer de bare ikke til det.

    Fakta er dog at Brøndby også smed point i dag, men vi stirrer ind i et nederlag i næste kamp, så at kunne hente to ekstra point i dag havde godt nok lunet.

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det er ikke teknologi for millioner der skal til. Et var hvis vi diskuterede røde kort for svinske taklinger, men det er ikke dem vi diskutere. Det er hver gang et spørgsmål om at måle hvor en given hendelse er sket. 4 kamerarer og en mellem dårlig AI er hvad der skal til. To kamera ved midterlinien, fra begge sider af banen, og to for enden, måske 4. Så skal kameraerne synkroniseres, og så tager det ikke lang tid for en algoritme at afgøre hvor en given hendelse finder sted. Det er ikke svært, og der må simpelthen være grænser for hvor dyr den lønsing er at købe til superligaen. Alene det, at der ikke findes et “reverse view” vinkel er en skandale.
    Vi er da oppe i million klassen, hvis vi sammenligner med F.eks. England og disse teknologier skal installeres på alle Superliga Stadions. Det sker næppe. Og som jeg nævnte, teknologien står ikke alene. Det største svigt her mener jeg er Dommernes brug af VAR som er helt på månen. Jeg er med på det er "Nyt" for dommerne. Men at skyde det af med at dette er en "prøve" sæson for VAR i Danmark så de bliver bedre til det på sigt holder sgu ikke i min bog.

    Det er tilbage på Teori bænken for dommerne som prioritet Nr. 1

  18. #57
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Helt enig. Vindal situationen er udelukkende trigonometri, og at stoppe båndet på korrekt tidspunkt. Som sagt, hvis der have været et kamera på modsatte tribune å, var man rigtig langt.
    Eller bare et kamera i hver ende, lige på kanten af feltet. - Forudsat man spænder skidtet fast, og ikke bevæger det, kan man i princippet nøjes med en telefon i mellemklassen...

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Eller bare et kamera i hver ende, lige på kanten af feltet. - Forudsat man spænder skidtet fast, og ikke bevæger det, kan man i princippet nøjes med en telefon i mellemklassen...
    Du skal kunne danne trekanten. Derfor er det en mindre skandale at det ikke er et krav med et kamera på begge sidetribuner. Men ja, en 4-6 go pro så er man langt.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bill Ward Se meddelelser
    Men er det ikke typisk dansk? At man vælger den billigste løsning. Det vil koste hver klub omkring 1 mio kr, hvis man skal have et VAR system som i England. Derudover vil man heller ikke betale for at få fuldtidsprofessionelle dommere. Man kan sige, at man får, hvad man betaler for.
    Det er i hvert fald blevet evident, at succesfuld brug af VAR stiller nogle minimumskrav til kameradækningen. Hvis man ikke kan finde en løsning på dette, bør VAR skrottes.

    Jeg mener dog ikke, at fuldtidsprofessionelle dommere nødvendigvis er vejen frem. Vi har jo (havde?) enkelte fuldtidsprofessionelle dommere, inkl. dagens, og jeg har svært ved at se, at det har gjort noget for deres niveau.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (18/04-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Du skal kunne danne trekanten. Derfor er det en mindre skandale at det ikke er et krav med et kamera på begge hovedetribuner.
    Point remains, det skal være stationære kameraer. Hvilket betyder at deres kvalitet og dermed pris, nærmest er ligemeget i et fodboldbudget.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 07.10.20, 13:52
  2. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 17:08
  3. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  4. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 17.06.20, 23:46
  5. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •