Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
82. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    35 42.68%
  • Uafgjort

    10 12.20%
  • FCK vinder

    37 45.12%
Side 10 af 11 FørsteFørste ... 7891011 SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 163

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Forunderlig beslutning at spille med tonsermidtbane i dag, når vi ved at FCM er langt bedre fysisk. Vi er blevet bange og vi er begyndt at stille op efter modstanderen styrker.

    Hvorfor ikke spille med så mange kombinationsspillere som muligt som kunne spille uden om det enorme tryk FCM lægger i stedet for at gå med på deres præmisser.

    JT famler, selvom jeg tror, at defacto er det Neestrup /Selles som styrer showet.
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    JT famler, selvom jeg tror, at defacto er det Neestrup /Selles som styrer showet.
    Håber ikke du har ret i, at vi ser Neestrups aftryk just nu - da Neestrup vel kommer til at tage over, hvis JT fyres ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Forunderlig beslutning at spille med tonsermidtbane i dag, når vi ved at FCM er langt bedre fysisk. Vi er blevet bange og vi er begyndt at stille op efter modstanderen styrker.
    Eller også kunne det også have noget at gøre med, at vi 4 dage forinden havde løbet solen sort i 75 min med 10 mand mod FCN. Endvidere var både Zeca og Falk åbenbart småskadede. I så fald kan jeg egentlig godt forstå, at man sætter lidt mere fysik på banen end normalt.

    Mht hvem der styrer showet, så har jeg ingen idé. Men Thorup ligner nu ikke i mine øjne en, som bare lader andre bestemmer. Tværtimod så ligner denne famlen også lidt hvad vi så i hans første måneder i FCM, indtil han fandt en magisk formel. Det ligner lige nu præcis det jeg frygtede ved ansættelsen.

  6. #139
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    Hvis ikke kampen gjorde en klar over at Jess ikke er manden til at få det her hold på rette kurs, så må de interviews med ham, og hans ageren med FCM bænken efter kampen, da gøre det helt klart.
    Nogen der har klippet? Jeg slukkede ved slutfløjt.

  7. #140
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Nogen der har klippet? Jeg slukkede ved slutfløjt.
    https://twitter.com/FischerCPH/statu...960268288?s=20

  8. #141
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    64

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Set over sæsonen peger pilen jo på forsvaret.
    Vi har lukket 43 mål ind, hvilket kun overgås af de to bundhold. Vi holder sjældent nullet.

    Til gengæld er vi det mest scorende hold pt. 47 mål mod BIFs 46, og FCMs 44. Vi har scoret i alle kampe bortset fra to mod FCM.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #142
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Det virker til, at Jess skifter formation til han finder noget, der fungerer, hvorefter han holder fast. Downsiden er jo, at den situation potentielt ikke opstår. Alt imens bliver spillerne desillusionerede, mister troen på konceptet (hvilket koncept?), får ikke opbygget relationerne osv. Hvad gør vi ved udgangen af slutspillet, hvis vi ikke har fundet en formel? Kører videre med samme skøre "ryst posen"-strategi i en ny sæson? Det holder jo ikke
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #143
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    234

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Kan ikke lade være med at undres over, at man, med alle de udfordringer FC hele tiden har haft, mente at vi havde råd til at vente FIRE måneder med at få en reel sportsdirektør. Situationen ku have været meget anderledes nu, hvis PC havde haft længere tid. Og måske ovenikøbet havde fået lov at vælge træneren og teamet. Var det Kvist, der syntes det var meget lækkert selv at stå for det? Så dyrt, som den pris vi betaler nu, kan det ikke have været at købe PC fri.
    h

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #144
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Det virker til, at Jess skifter formation til han finder noget, der fungerer, hvorefter han holder fast. Downsiden er jo, at den situation potentielt ikke opstår. Alt imens bliver spillerne desillusionerede, mister troen på konceptet (hvilket koncept?), får ikke opbygget relationerne osv. Hvad gør vi ved udgangen af slutspillet, hvis vi ikke har fundet en formel? Kører videre med samme skøre "ryst posen"-strategi i en ny sæson? Det holder jo ikke
    Jeg synes han skulle bruge resten af sæsonen på at bruge hans favoritsystem også derefter finde ud af hvilke pladser vi mangler de rigtige spillere til. For lige pt. er der ikke meget der virker. Vi lukker for mange mål ind samt vi skal bruge rigtig mange chancer for at score et mål mere end vores modstandere.

    Jeg elsker Wind, synes han er en klassespiller men det er som om han ikke rigtig passer ind i systemet. Så håber han brænder EM af og bliver solgt til sommer. Lidt det samme med Nelsson, han er lidt den danske Ragnar. Klasse og et bæst uden bolden, ikke så meget med bolden.

    Lerager har god mod FCN da Zeca ikke var på banen men når Zeca er på banen virker han ikke så dominerende så om løsningen er at spille med dem begge da de hver i sær er klassespillere eller kun med én af gangen...

    Så synes jeg faktisk vi spillede noget af vores bedste fodbold da Wind var ude og Pep lå på den falske 9/10'er position med Fischer og Daramy på kanterne

  15. De følgende 11 brugere er enige:

  16. #145
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Det virker til, at Jess skifter formation til han finder noget, der fungerer, hvorefter han holder fast. Downsiden er jo, at den situation potentielt ikke opstår. Alt imens bliver spillerne desillusionerede, mister troen på konceptet (hvilket koncept?), får ikke opbygget relationerne osv. Hvad gør vi ved udgangen af slutspillet, hvis vi ikke har fundet en formel? Kører videre med samme skøre "ryst posen"-strategi i en ny sæson? Det holder jo ikke
    Det er spot on det der, og det er det altoverskyggende problem lige nu... Der famles lidt i blinde, og intet lader til for alvor at virke.. Spillerne får ikke opbygget relationer og virker mere og mere frustrerede og forvirrede i deres ageren på banen.. Der er ikke et koncept at falde tilbage på, når spillerne ikke rammer individuelt top-niveau.. Og det er totalt umuligt at få øje på, hvilken retning holdet er på vej hen i.. Hvad er egentlig vores koncept? Endsige opstilling? Hvis spillerne er lige så forvirrede som jeg er, så er der ikke noget at sige til, at udsvingene er så store som de er..

    Før vinterpausen lignede det at vi havde fundet en formel, som blot skulle finpudses henover januar, men siden er vi gået fuldstændig væk fra det koncept, og jeg kan simpelthen ikke længere få øje på, hvordan vi ønsker at spille... Det er meget skidt at vi ikke har et fasttømret koncept endnu..

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #146
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Nu når guldet er væk og alt alligevel er lort,kan vi så ikke få Biel ind på midten igen til at sætte offensive op ?
    Hvor Wind skal hen aner jeg ikke.. Men der skal ske noget :O

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #147
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Jeg er med på, at det ikke ser kønt ud, når en træner er nødt til at afprøve forskellige koncepter i kamp, men jeg er bare nødt til at minde om, at Ståle heller ikke lykkedes med at finde sin startopstilling. Nogle snakker meget om den sidste kamp mod FCN, men der er jo ingen garanti for, at niveauet kunne fastholdes. I øvrigt lukkede vi to mål ind - så bedre fungerede det heller ikke. Var det ikke også denne kamp, hvor Ståle havde taget spillerne med på råd ift., hvordan de gerne ville spille? Ikke just et sundhedstegn.

    Jeg ved godt, at nogle har svært ved at acceptere, at vi har en dårlig trup - ikke nødvendigvis dårlige spillere, men en dårlig trup. De fungerer bare ikke optimalt sammen. Det så vi under Ståle, hvilket kostede ham jobbet, og det ser vi nu under Thorup.

  21. De følgende 12 brugere er enige:

  22. #148
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Det er jo tydeligt at se at FCM ikke tror de kan tabe hjemme til fck. De ved, at hvis alle bare laver et press på 110%, så står den 1/2-0 inden der er spillet 30 min, og så går resten af kampen let for dem. Det kræver at hele holder yder i presset, men det gør de jo. Hvad skal der til for at bryde stimen? Vi skal først og fremmest på bolden, 70% af tiden. Og så skal tempoet tages ud af kampen. Gå efter 70 min med bold mellem forsvar og midtbane, hvor vi forsvarer MED bolden. Det kræver boldstærke spillere der hver gang slår den sikre aflevering, og dertil var vores opstilling igår helt hen i vejret. Vi stillede op med det mål at dyste. Vi skulle have gjort det modsatte. Biel, og fischer skulle have været inden fra start frem for nr. 9 og Stage. Og så skulle vi have besluttet os for ingen offensiv vilje første 70 min. Bolden sikkert rundt mellem kæderne, tilbage til målmanden, osv.

  23. #149
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Min tålmodighed med Zeca som kaptajn er slut. Det seneste år har været en ubærlig jammer, og han har som anfører et hovedansvar. Gennemgående i det seneste års kvaler er et sejlende midtbanespil, hvor balance og stabilitet har været en kæmpe mangelvare.

    Zeca har kvaliteter - ikke mindst Zecakrogen, hvor han kommer tilbage og får tacklet med heltemod og konsekvens - det ser altid godt ud. Men ofte er han selv medskyldig i de kastanjer, som han skal redde ud af ilden. Udover at han generelt er halvringe i det offensive pasningsspil, er han også temmeligt placeringssvag, og jeg har længe haft en fornemmelse af, at en stor del af vores forvirrede og halvpaniske udtryk udspringer fra anføreren.

    Derfor håber jeg, at vi kan bruge resten af sæsonen til at prøve noget andet af, og inderst inde håber jeg faktisk også, at Zeca kan skibes af sted til sommer.

  24. De følgende 6 brugere er enige:

  25. #150
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (22/04-2021 kl. 20:15)

    Lidt fiktion til dem, der måtte have behov for, her dagen derpå, at flygte lidt fra hverdagens trængsler. Enhver sammenhæng med hændelser, der har fundet sted eller vil finde sted, er på alle måder tilfældig og utilsigtet.

    Det var en kold, mørk og regnfuld aften ude på heden i Jylland et sted. Vinden piskede ubønhørligt i træernes grene og ikke alene var det særdeles ubehageligt, det var også en spids til den uhyggelige side. Ikke mindst for de københavnske gæster som netop denne aften havde besluttet sig for at lægge vejen forbi det stadion, der arkitektonisk fremstod som en anden UFO, der nærmest var styrtet tilfældigt ned i den jyske muld og nu rummede egnens samlingssted for de lokale helte. Sådan et slags moderne forsamlingshus med øl og dårlig musik. Eller sådan var det måske ikke helt. Men metaforen var bare den rigtige for de gæstende københavnere og det de stod foran at skulle opleve.

    De lokale bønder skulle netop i aften have fint besøg fra København. Eller det vil sige besøg fra København, det var mere før i tiden, at de kaldte det fint besøg, når Københavnerne kom forbi med alle deres stjerner, som om onsdagen havde spillet mod Barcelona, Real Madrid, Chelsea, m.fl og så i weekend’en passede deres pligt og rejste rundt i landet og præsenterede sig for bønderne, der nikkede andægtigt. I dag var det blevet noget anderledes.

    Faktisk var københavnerne gået hen og blevet sådan en slags ekspeditionssag for jyderne, et besøg og en oplevelse, som var med til at styrke humøret, selvforståelsen, pointkontoen og meget andet godt hos de lokale. Det var noget, man talte meget om derude på heden, dog ikke når der var TV på – og så i farver – og det var der den aften. Så talte man alvorligt om en svær modstander, en svær kamp, spænding og meget mere. Udtalelser, der mest af alt hørte til under den moderne fodbolds kedsommelige floskler eller tomme kalorier, som de også blev kaldt. Og netop modstandernes træner var en mester i tomme kalorier.

    Han var jo en træner, for hvem det i hele verden handlede allermest om at have det rart, have harmoni, smile og være glad. Det blev nogle gange lidt svært at have det sådan, for journalister og godtfolk (her læses fans, men manden havde kun en perifer forståelse af disse, så derfor ’godtfolk’) krævede resultater. Det ødelagde jo alt det, som manden gerne ville stå for. Bevares han ville da gerne vinde, men en sejr kunne også blive for dyrekøbt, så han havde, syntes han selv, begået en lille genistreg. Ved sin ansættelse havde han proklameret, at spillerne, og med spillerne mente han samtlige spillere i hele truppen, havde pådraget sig katatonisk PTSD efter nærkontakt med en nordmand syv måneder tidligere. Nok var han ikke klinisk psykolog eller andet misundelsesværdigt, men han kunne dog godt kende en PTSD, når den stod foran ham – og det gjorde den – sagde han.

    I et mere humant samfund skulle det jo gerne give fred for omgivelserne, for hvem kunne dog finde på at stille krav til folk med så stærke sindslidelser og da slet ikke til ham, cheftræneren, der havde overtaget en helt umulig trup, med en stærkt svækket psykologisk profil. Puha … genialt, det måtte da give fred til at hygge sig, smile og blablablabla, som han mestrede til perfektion.

    Før dagens kamp overvejede han, om ikke han i optakten til kampen skulle lade sig interviewe og sige noget med sort bælte, sindssygt, vanvittigt, vildt, vildere og måske lidt improvisering undervejs. Det virkede så frisk-fyr-atigt og det var jo sådan han var. En glad og frisk fyr med godt humør.

    Før han kunne få lov at give sit interview, skulle han dog holde taktik-møde, nok det han brød sig mindst om ved hele jobbet, for spillerne ville have systemer, taktik, løsninger for alle mulige og ikke mindst umulige situationer og alt sådan noget helt konkret noget. Og det var bare ikke hans stil. Han brugte jo ikke systemer, eller talkombinationer. Næh, han spillede efter principper. Og for en mand uden taktiske principper var det jo befriende, for det løftede jo også ansvaret ud i intetheden. Hvorfor kunne spillerne ikke bare nyde det og gøre deres bedste – og så måtte de jo se, hvad der skete.

    Vandt de, så var det fint. Vandt man ikke, så havde man gjort sit bedste og hvis det ikke rakte, så spillede man efter blive nr. 2, 3 og så videre. Skulle man ende med at rykke ned, var det da ikke et udtryk for, at man var uambitiøs, overhovedet ikke, det ville være en meget stor misforståelse. For så ville man da næste sæson spille efter at rykke op igen, lige indtil det ikke længere kunne lade sig gøre, og så ville man spille for ikke at rykke ned igen og …

    Nå men han kom igennem sit principforladte princip-kampoplæg og mens han lettet trak vejret over at være igennem denne opkast-fremkaldende oplevelse, efterlod han spillerne med tomme blikke, enkelte gik i cirkler og nogle få sad blot for sig selv og fremstammede ’abava’, mens de vippede uroligt frem og tilbage på stolen, som var de rumænske børnehjem børn. De havde endnu ikke vænnet sig til de meget omskiftelige principløse princippers princip og det gjorde dem faktisk lidt utrygge ved hele situationen. Den meget dygtige træner kunne ikke undgå at bemærke spillernes åbenlyse rådvildhed, og han dannede sig derfor et overblik over lokalet og kunne hurtigt konstatere med sig selv, at spillerne endnu ikke var kommet sig over den yderst ubehagelige kontakt, de havde haft med ham nordmanden syv måneder tidligere.

    Sådan helt principielt mente han, at nordmanden burde kunne få en dom for at jagte succes på den måde, men det kunne jo også være, at såfremt de tre år, han havde fået i Norge, var ubetinget, at det kunne godskrives som en domsafsigelse nærmere end en kontrakt. Nå men træneren fik givet sit interview til TV-reporteren, fik flettet sine floskler sammen og tilmed helt ud af det blå var han i stand til halvt råbende at få udstødt et improviseret ’PRAGTFULDT’. Og så var han ellers klar til kamp.

    Han glædede sig meget. Ikke på grund af selve kampens betydning, men han havde sagt til spillerne, at han ville have otte mand i midten af banen og kun to ude i siderne ellers blev han sur. Det sidste var bare en joke, for selvfølgelig blev han ikke sur. Og så skulle spillerne ellers bare drøne rundt som havde de ild i måsen. Det sidste, syntes han selv, passede godt til hans friskfyr-stil. Det var nok noget at glæde sig til – og det gjorde han så.

    Det gik som det gik – spillerne løb rundt på den sjoveste, forvirrede måde i starten og fuldstændig efter planen – undskyld princippet - men efter et stykke tid var det ligesom om, de ikke gjorde det mere og de virkede måske endda lidt opgivende og tomme i blikket. Den forbandede nordmand. De tabte 1-4, men det var langt fra det værste. Faktisk var det jo ikke en gang slemt, for nu kunne de jo bare spille for at blive nr. 3. Whats not to like – gik gennem hovedet på træneren. Yderst tilfreds med den sætning tænkte han, at den måtte noteres, så han kunne huske at bruge den i det næste interview.

    Næh, det virkelig slemme var, at han gennem hele kampen havde en oplevelse af at sidde i ét område og alle hans venner sad i et andet område. Så da kampen blev fløjtet af, følte han en enorm glæde og lettelse og han nærmest lettede fra jorden og fløj over til vennerne. Hvor var det befriende at stå der blandt rigtige venner og more sig og grine af de dumme københavnere – det havde han godt nok trængt til. Men hov, nej, hvad var nu det, han måtte jo ikke længere grine af københavnerne, forbandet også. Og så havde han lige gjort det, igen. Nå men det kunne han nok forklare med lidt blablabla senere, sådan en forglemmelse skulle i hvert fald ikke ødelægge gensynsglæden på nogen måde.

    Han kunne se ud af øjenkrogen, at der kom en reporter gående og han så ud som om, at han ville tale med træneren. I et ærligt øjeblik, måtte han nok indrømme, at han ikke rigtig hørte spørgsmålene, men han synes selv, at han fik sat noget fornuftigt sammen med sort bælte, sindssygt, vanvittigt og lidt mere blablaba, inden han vendte om og gik tilbage til vennerne. Reporteren stod efterladt, som et skamskudt dådyr, der troede hans sidste time var kommet. Han forstod ingenting. Og på en helt besynderlig måde begyndte han at savne ham den skingre og til tider ubehagelige nordmand. For selvom han kunne være kantet og nogle gange måske lidt ubehagelig, så havde han også bare en enorm lyst til at tale om fodbold på en saglig og direkte måde. Og det passede bare så ualmindelig godt ind i et fodboldprogram. Og reporteren kunne meget let føle sig utilstrækkelig, når han havde talt med den nye træner. For han anede ikke, hvad de havde talt om. Det gjorde han ikke. Måske havde de ikke engang talt om fodbold.

    I det samme kom den nye sportsdirektør gående forbi. Reporteren tænkte, at han må da ønske at tale om fodbold. Reporteren havde på en anden kanal hørt, at sportsdirektøren havde udtalt, at klubben skulle spille en vild omgang fodbold. Og efter sådan en afklapsning ville han da gerne spørge lidt nærmere ind til det.

    Han forsøgte sig – du siger; at klubben skal spille en vild omgang fodbold – længere nåede han ikke, for her blev han afbrudt, da sportsdirektøren gerne ville tilkendegive, at det skulle de skam og i næste uge, ville det blive endnu vildere. Sådan – ikke så meget diskussion, ingen kommentarer i øvrigt og reporteren tænkte stille ved sig selv, at alt herfra ville være vildere, end det han netop havde overværet. Måske ville han endda få en vildere oplevelse allerede lørdag formiddag, hvor hans purk skulle spille en intern U7-kamp ude i Kløvermarken.

    Nede i hjørnet af banen gik bestyrelsens mand rundt, ham med det sportslige ansvar. Han var svært godt tilfreds, med det han lige havde set. Hvis ikke han havde fået ansat Danmarks med afstand stærkeste sportslige stab kunne det jo være gået helt galt. Udenforstående ville måske forsigtigt føle sig fristet til at fremføre en påstand om, at det gik helt galt og faktisk havde gjort det længe, men den slags påstande havde han kun hovedrysten til overs for. Det var jo et dream team, han havde fået sat sammen. Så derfor havde han ret.

    Og hvordan var det så blevet et dream team - det var det da, fordi det var de navne, han efter sigende havde skrevet øverst på sin ønskeliste. En slags selvopfyldende profeti. Det gav jo endda rigtig meget god mening. For hvis nogen kunne udarbejde sådan en liste, så var det ham. Han brugte al sin erfaring når den skulle udfærdiges og måtte han måtte have problemer med listen, klarede stavekontrollen resten. Han havde lagt blod, sved og tårer i det arbejde og ikke mindst hans voldsomme erfaring på området. På hans CV stod en trænerlicens på øverste niveau. En mangeårig karriere som først assistenttræner, senere cheftræner i flere store klubber og derefter havde han i en del år bestredet jobbet som sportsdirektør i en af de større klubber i landet.

    Eller rettere - det havde han faktisk ikke – faktisk overhovedet ikke, men han var i gang med at læse til bestyrelse på CBS og så havde selv spillet topfodbold, det burde være tydeligt for enhver, at så var resten naturligvis overflødigt og kun noget ignoranter og andet godtfolk kunne falde over. Så et dream team det var det. Det kunne ikke anfægtes og slet ikke efter, at en af klubbens ejere på fornemmeste vis havde tilkendegivet, at han havde udvist stor klasse i den sammenhæng.

    Den ene ejer mente sågar, at fansene skulle anerkende ham for hans store arbejde og ikke mindst det flotte resultat. Denne ejer var så sikker på succes’en, at han udtalte ordene længe før dette dream team på nogen måde havde dokumenteret, at de var et dream team. Det kan jo virke forkert i så resultat-fokuseret en verden, men på den anden side, hvis det var det, han ønskede at udtale, så var det måske godt, at han gjorde det på et meget tidligt tidspunkt, for da først de begyndte præstere, var det ligesom, de jo ikke præsterede alligevel og der var endda enkelte, som talte lidt om kejserens nye klæder. Men den slags bagateller forsvinder jo i den store sammenhæng, når først musikken spiller. Og hvem var det i øvrigt, der udtalte sig. Journalister, ’eksperter’ og de der fans – havde de i øvrigt husket at takke den dygtige mand fra bestyrelsen ordentligt.

    Han kunne i hvert fald med egne ord sige, at ham den nye cheftræner var en guttermand. Altid i godt humør og han bad aldrig om penge til spillere. Hvis bare klubben i ny og næ kunne finde en sjat penge nede i kasseapparatet i Supershoppen, så man kunne leje en spiller eller to for det næste halve år, så var han fint tilfreds – og udtalte det endda til pressen. Ham kunne han lide – det var da noget helt andet end ham den skingre, der havde insisteret på, at fodbolden skulle have et prioriteret fokus. Han kunne mærke en nervøs nerve ved venstre øje begyndte at banke bare ved tanken.

    Der var et lille minus ved ham den nye cheftræner, han var ikke helt cooperate nok, han var jo selv kommet til at tale om at ramme Portos sportslige niveau og nu stod den nye cheftræner så og snakkede om mellemsæsoner. Men det var nok en bagatel, mon ikke de kunne finde fælles fodslag, skulle det komme det helt derud, hvor cheftrænerens humør ikke længere var godt, var han i hvert fald selv villig til at give afkald på sin ambition. Nå men det måtte være nok fodbold for i dag – det lød som om buddet havde afleveret en pakke, som han havde glædet sig meget til at modtage, en kasse italiensk drue fra Toscana og den skulle jo også have lidt opmærksomhed.

    Det var som om, at alt var under forandring i den gamle fodboldklub. Tidligere tiders voldsomme ambitionsniveau, evne til at håndtere pres, høje interne krav, en skarp retorik, et stærkt og tydeligt spilkoncept, der matchede selv de største klubber i verden, var blevet erstattet af den mest besynderlige kombination af:

    - moderne virksomheds management
    - mellemsæsoner
    - selvudråbte succeser som udeblev
    - forklaringer i stedet for resultater
    - en provinsiel serie-fodbold attitude
    - og blablablablablabla i en uendelighed

    Fans’ene, som engang betød noget i klubben, stod tilbage efterladt på perronen en sen aften, lang tid efter det sidste tog var kørt. Det var som om alt var væk. De mere troende af de her fans, bad til de højere magter om en guddommelig indgriben i vished om, at de verdslige kræfter ikke længere magtede opgaven og at de i stedet for at kaste håndklædet i ringen insisterede på, at toget skulle køres ud over skrænten.

    De knap så troende i flokken var mere jordnære og erindrede sig Obamas legendariske ord hin november i 2016, da Trump havde vundet præsidentvalget i Guds eget land og landet stod foran fire mørke år, der for altid fjernede dem fra positionen som verdens supermagt. Formentlig det samme billede som disse fans nu kiggede ind i.

    Solen står også op i morgen. Det er ikke nogen ringe trøst og tak for det.

    Alligevel er det dog bare som om, der mangler noget, når det der engang var ens klub er forsvundet og blevet erstattet med ligegyldigt management og tomme verbale kalorier.
    Goldbæks Højrefod

  26. De følgende 5 brugere er enige:

Side 10 af 11 FørsteFørste ... 7891011 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 06.04.21, 16:28
  2. Svar: 142
    Sidste Meddelelse: 18.03.21, 17:09
  3. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  4. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 24.02.21, 10:28
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •