Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 18

Emner: Den store ESL-tråd

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Den store ESL-tråd

    Vi bør da have en tråd om de grådige storklubbers bombe under europæisk fodbold (eller har jeg bare overset den?).

    Man kan skrive meget om mange ting, og der sker hele tiden nye udviklinger. Jeg vil byde ind med, at jeg håber, den larmende stilhed fra spillerne i de implicerede klubber er et udtryk for, at de er i gang med at mobilisere for at stå frem samlet og sige stop.

    Og så håber jeg, at UEFA, FIFA og de nationale forbund - også DBU og andre forbund, der ikke har nogle af de implicerede klubber - trykker på alle de knapper, de kan, så det for spillerne reelt bliver et valg mellem ESL og alt andet. Det er formentlig den eneste måde, man kan bremse det her på.

    Når Lineker og andre begræder, at spillerne bliver gjort til gidsler, er det jo meget nobelt, men det er også et problem. For uanset hvor lidt spillerne er skyld i situationen, er de en meget stor del af løsningen. De er nødt til at blive tvunget til at sige fra over for ESL, hvor uretfærdigt det end måtte være.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store ESL-tråd

    Ja, det er en ret vild oplevelse, at man i disse dage skal vælge mellem et bundkorrupt system (som man har lært at tolerere) og så et nyt ligeså usmageligt system.

    Forstår ikke, hvis det er forhandlingstaktik for at få en større bid af UEFA-kagen, forstår ikke hvis man tænker at Supersuperleague er attraktiv at se på og forstår heller ikke, at klubberne åbenbart har valgt at tage konflikten på den her måde.

    Nå, money talks og alt det der...

    MCN

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    1

    Re: Den store ESL-tråd

    Den her ide er simpelthen ualmindelig usmagelig fra samtlige involverede klubber.

    Hvor ville jeg inderligt håbe, selv om mange inklusiv jeg selv, har en favoritklub blandt disse 12 klubber, at ALLE der har mulighed for det en gang for alle siger fra over for det her.

    Der bør trækkes en streg i sandet og man bør meddele klubberne: Held og lykke med jeres projekt. Og derfra gøre ALT hvad man kan for at udelukke dem fra alle andre turneringer, indføre boykot i forhold til sponsorer der støtter op om dette projekt og ALT hvad man ellers kan finde på for at få dem bragt til fald økonomisk. Da det er det eneste der betyder noget for dem.

    Hvis løsningen på dette bliver, at man istedet giver dem endnu flere penge og endnu bedre forhold i Champions League er systemet præcis så latterligt som det altid har været.

    Dette er en unik chance for alle der er involveret i fodbold og som har en kærlighed til spillet til at sige fra og boykotte massivt overfor dette svineri.

    - Udeluk dem fra nationale turneringer
    - Gør alt for at kampene ikke bliver vist
    - Gør alt for at der ikke kommer folk på stadion
    - Gør alt for at de der vælger at sponsorere dette ingen værdi får af deres sponsorater
    - Gør alt for at spillere fra de klubber ikke kan spille på landsholdet
    - Hvis en TV-kanal viser deres lorte liga skal alle andre sportsgrene afvise tilbud herfra

    Og endelig bør de klubber der har signet sig op til det her få beskeden en gang for alle: beklager - ingen vej tilbage, Farvel.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Den store ESL-tråd

    Nåmenaltså ESL sprang gruppespillet over og gik direkte til knock out-fasen, hvor klubber og præsidenter tilsyneladende falder på stribe! Et helt igennem pinagtigt slagsmål, der om ikke andet udrullede det store penge-cirkus for åbne vinduer.

    Jeg græmmes :-(
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store ESL-tråd

    Fascinerende hurtigt, de fik kolde fødder. Det virker jo helt blæst, at de åbenbart er blevet så overraskede over den reaktion, de mødte fra resten af fodboldverdenen. Nå, men det var jo dejligt!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Den store ESL-tråd

    Super fedt der endelig var nogen der for alvor tog kampen med de bundkorrupte og usympatiske forbund vi efterhånden har vænnet os til.

    En skam alternativet blev lige så usympatisk, selvhøjtideligt og ensporet, jeg begræder ikke deres hurtige afgang, men håber det kan inspirere til fremtidige bevægelser
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  12. #7
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Den store ESL-tråd

    Respekt til Chelseas fans.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  13. De følgende 10 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store ESL-tråd

    Fantastisk, at det ikke bliver til noget. Nu er det så bare interessant, om UEFA falder på halen for de store (eller har lavet en aftale under bordet for at få dem tilbage) og giver dem endnu en større bid af CL-kagen. Jeg håber virkelig, at dette vil styrke de mindre lande som DK, så vi (hvis vi en dag vinder DM igen) på sigt får nemmere ved at kvalificere os. Jeg tror desværre, at det bliver ved med at gå den anden vej. :-(

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store ESL-tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Fantastisk, at det ikke bliver til noget. Nu er det så bare interessant, om UEFA falder på halen for de store (eller har lavet en aftale under bordet for at få dem tilbage) og giver dem endnu en større bid af CL-kagen. Jeg håber virkelig, at dette vil styrke de mindre lande som DK, så vi (hvis vi en dag vinder DM igen) på sigt får nemmere ved at kvalificere os. Jeg tror desværre, at det bliver ved med at gå den anden vej. :-(
    Det går givetvis stadig den forkerte vej, for det er jo kun lige nu i denne stund, at UEFA pludselig virker som de sympatiske. Men jeg tror (eller håber...) nu alligevel, at den måde, ESL så hurtigt kollapsede i en meget uskøn panik er et udtryk for, at de ikke har fået noget ud af det fra UEFA. Altså udover det, de allerede stod til at få.

    Det gode ved det her er, at det dels forhåbentlig har skræmt milliardær-ejerne fra at forsøge noget lignende igen lige foreløbigt og så ikke mindst, at det har vist, at de almindelige tilhængere faktisk har noget magt, hvis de råber højt nok.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Den store ESL-tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af Walden Se meddelelser
    Den her ide er simpelthen ualmindelig usmagelig fra samtlige involverede klubber.
    Kan vi ikke lige begynde at få nogle argumenter på banen i denne diskussion? Du har sikkert ret - men hvorfor?

    Det er vel mest nærliggende at sammenligne ESL med NBA. Verdens måske mest velfungerende liga, der, udover at levere top god underholdning, også er med til at støtte basketsporten uden for NBA og i øvrigt altid fremstår som en sober og anstændig organisation, der repræsenterer sit land på en god måde..

    Der kan man vist ikke helt sige, at UEFA er.. Og der er selvfølgelig ingen garanti for, at det er der, at ESL ville ende.. Men hvis man nu lagde til grund, at det var ambitionen... Hva så?
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Den store ESL-tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Kan vi ikke lige begynde at få nogle argumenter på banen i denne diskussion? Du har sikkert ret - men hvorfor?

    Det er vel mest nærliggende at sammenligne ESL med NBA. Verdens måske mest velfungerende liga, der, udover at levere top god underholdning, også er med til at støtte basketsporten uden for NBA og i øvrigt altid fremstår som en sober og anstændig organisation, der repræsenterer sit land på en god måde..

    Der kan man vist ikke helt sige, at UEFA er.. Og der er selvfølgelig ingen garanti for, at det er der, at ESL ville ende.. Men hvis man nu lagde til grund, at det var ambitionen... Hva så?
    Arh, det er vel mere nærliggende at sammenligne det med Euroleague når man nu er inde på basket. Nu ved jeg ikke ret meget om basketball. Men du er meget velkommen til at komme ind på hvordan det går med den. Samt hvordan det går med alle andre hold i de lokale ligaer :).

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store ESL-tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Kan vi ikke lige begynde at få nogle argumenter på banen i denne diskussion? Du har sikkert ret - men hvorfor?

    Det er vel mest nærliggende at sammenligne ESL med NBA. Verdens måske mest velfungerende liga, der, udover at levere top god underholdning, også er med til at støtte basketsporten uden for NBA og i øvrigt altid fremstår som en sober og anstændig organisation, der repræsenterer sit land på en god måde..

    Der kan man vist ikke helt sige, at UEFA er.. Og der er selvfølgelig ingen garanti for, at det er der, at ESL ville ende.. Men hvis man nu lagde til grund, at det var ambitionen... Hva så?
    Det er jo ret tydeligt at der er “amerikansk sport” bag tankegangen her. Hvis bare vi poster nogle penge i, og begrænset markedet til at aftage disse penge, så får vi top underholdning og en økonomisk succes. Den økonomiske succes kam man indvende er svært at have i foldbold idag. Whats not to like? Med det skal man selvfølgelig huske på at et hold flyttes så snart der er en anden by på kontinentet der vil bygge et vildere stadion med flere club seats, og betale mere til ligaen for at have et hold.

    Det er så åbenbart lykkedes dem at undervurdere betydningen af lokal forankring i fodboldkulturen, og at fans af en klub ikke altid vil have et bedre og dyrere produkt. Og slet ikke, hvis det betyder at de ikke kan gå ned på pubben og hoverer over for vennerne.
    Hvordan det er lykkedes er en gåde, men det hæfter sig nok i nogle grundlæggende kulturelle forskelle mellem EU og USA. Og disse grundlæggende kulturelle forskelle er i høj grad med til at påvirke hvordan sport har udviklet sig på hver side af atlanten. Heck, måske kunne grunden til at VAR er en succes i amerikansk sport og en fiasko i europa, have en rod ned i dette. Fodbold er som sport meget mindre coacheable end de populærer sportsgrene i USA. Der er også en meget større risiko i fodbold for at det går galt (nedrykning/misset championsleague kval) end der findes i USA.

    Man kan håbe at dette føre til en revolution i Uefa og i fordelingen af midlerne. Reelt tror jeg blot det forøger sværhedsgraden for små hold, at få lov til at bokse med de store hold.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Den store ESL-tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Kan vi ikke lige begynde at få nogle argumenter på banen i denne diskussion? Du har sikkert ret - men hvorfor?

    Det er vel mest nærliggende at sammenligne ESL med NBA. Verdens måske mest velfungerende liga, der, udover at levere top god underholdning, også er med til at støtte basketsporten uden for NBA og i øvrigt altid fremstår som en sober og anstændig organisation, der repræsenterer sit land på en god måde..

    Der kan man vist ikke helt sige, at UEFA er.. Og der er selvfølgelig ingen garanti for, at det er der, at ESL ville ende.. Men hvis man nu lagde til grund, at det var ambitionen... Hva så?
    Det er jo grundlæggende usympatisk, fordi uanset hvordan de prøver at pakke det ind, så handler det om én ting, penge. De ville finde en måde hvori de var sikre på en kæmpe udbetaling hvert eneste år, uanset hvordan det så ellers gik i deres hjemlige ligaer. Og ja, det er selvfølgelig amerikansk inspireret.

    Problemet er bare, at hele den grundlæggende idé med fodbold, specielt i Europa, er jo at alle har de samme muligheder. Alle hold kan rykke op i den bedste række og være med til at vinde et mesterskab, uanset hvor stor eller lille den pågældende klub så er. Det strider i mod alt hvad man er vokset op med.

    Jeg mener at der i den europæiske lovgivning, decideret står at du ikke må lave en "lukket" liga. Man gik med samme tanker herhjemme på kvindesiden, for en del år siden, og den idé faldt netop til jorden på grund af, det blandt andet strider mod EU lovgivningen.

    Et af de store problemer er jo at de her klubber selv har sat sig i deres situation. De betaler kæmpe lønninger til spillerne og kæmpe honorarer til agenter. Måske man i stedet skulle til og se indad, fremfor det man har gjort her. Det overrasker mig ikke at Florentino Perez er en af foregangsmændene for dette her. I forvejen sidder Real Madrid og Barcelona jo på en kæmpe del af de tv-indtægter der er i den spanske liga. Jeg kan ikke lige huske fordelingen, men mener og huske at de i hvert fald var stærkt i mod, en harmonisering for nogle år siden.

    Og så er vi vel nede ved kernen af problemet. Der sidder nogle ejere/præsidenter, der er fuldstændig ude af trit med virkeligheden. I England er billetpriserne jo efterhånden så høje, som jeg forstår det, at den "almindelige" fodboldfan, har svært ved at få det hele til og hænge sammen. Dette skyldes jo i høj grad, at man har nogle ejere, hvis eneste formål er at optimere deres egne indtægter, og så er de sådan set ligeglad hvordan de gør det.

    En af de ting, man i stedet skulle lade sig inspirere af, når man nu kigger mod Nordamerika, er lønloftet. Hvis man vil optimere sine indtægter, skulle det måske overvejes om dette var en mulighed fremadrettet.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Den store ESL-tråd

    Imens I og mange andre sidder og teoretiserer over en Europæisk Superliga, der aldrig bliver til noget, fik UEFA så introduceret sit nye skøre ligakoncept uden synderlig attention.

  25. De følgende 9 brugere er enige:

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Den store ESL-tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Imens I og mange andre sidder og teoretiserer over en Europæisk Superliga, der aldrig bliver til noget, fik UEFA så introduceret sit nye skøre ligakoncept uden synderlig attention.
    Helt enig. Og som vel netop er et forsøg på at tækkes de store klubber/lande, så de får flere hold og dermed flere indtægter, hvis jeg har læst den nye struktur korrekt. Dette er vel egentlig også grunden til at man har lavet conference league, og dermed begrænset adgangen til europa league, for de mindre lande.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 14:40
  2. Den store Take Away-tråd
    By NewerNN in forum Mad
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 18.05.08, 10:45
  3. Den nye store EM-tråd
    By Urbanus in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 16.06.04, 10:06
  4. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 26.12.03, 18:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •