Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 18 af 18

Emner: Den store ESL-tråd

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    235

    Re: Den store ESL-tråd

    Ja tak til lønloft og afskaffelse af seedning. 1 mesterhold fra hver nation, en turnering.
    Das NT

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Den store ESL-tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af Das NT Se meddelelser
    Ja tak til lønloft og afskaffelse af seedning. 1 mesterhold fra hver nation, en turnering.
    Jeg forstår ikke hvorfor folk vil have lønloft. Ender det ikke bare med at spillerne får mindre, og at ejerne får mere, antaget at klubbernes indtægter er uændret.
    Vil I virkelig hellere det?

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    7

    Re: Den store ESL-tråd

    Jeg er selv stor fortaler for lønloft. Men ser en del udfordringer i at få det indført.

    Det handler først og fremmest om hvordan man ønsker at indføre det, skal det være ligesom i USA med Salary cap både på spiller kontrakter og trupbredde. Eller kun det ene eller det andet. Imo. vil det kun give mening at indføre begge to da indførelsen af en af dem ville skævvride forskellen mellem stor og lille endnu mere.
    Derudover, kræver det også en mere lige fordeling af tv/sponsor indtægter og præmiepenge, da alle klubber i bund og grund skal have råd til at fylde deres lønbudget. De store klubber ville så stadig have en fordel pga. større salg af merchandise, billetter og større individuelle sponsoraftale som de har opbygget gennem mange år.

    Spillertransfers er jeg ikke helt overbevist om at vi skal nappe fra USA med Trades hvor spillerne i bund og grund ikke har nogen magt overhovedet.

    For at løse det med at ejerne så kommer til at høste en stor del af pengene i stedet for spillerne kan man vel lave en masse andre ting, evt. 50+1 reglen fra Tyskland.

    Hvis alt det kunne lade sig gøre, ville jeg mene at det gav en enorm øget konkurrence (som Florentino Perez efterlyser), i og med alle klubberne har råd til et par store stjerne men heller ikke fylde en hel trup med dem. Derudover, ville det også løse lidt af den udvikling ungdomsfodbolden tager, hvor halvdelen af Europas U-hold ender i Chelseas farmer klub Vitesse.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 14:40
  2. Den store Take Away-tråd
    By NewerNN in forum Mad
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 18.05.08, 10:45
  3. Den nye store EM-tråd
    By Urbanus in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 16.06.04, 10:06
  4. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 26.12.03, 18:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •