Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
70. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AGF vinder

    52 74.29%
  • Uafgjort

    9 12.86%
  • FCK vinder

    9 12.86%
Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910
Viser resultater 136 til 138 af 138

Emner: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (25/04-2021 kl. 20:00)

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (25/04-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg vil gerne tilføje i relation til mit indlæg om Fischer, at Viasats program Offside, hvor de behandlede kampen, var under al kritik.

    Ekspert er ikke en beskyttet titel, og dermed bliver værdien af en eksperts tolkning af situationer afhængig af, vedkommendes reflektive kompetencer og indsigter, som sobert og nøgternt, med afsæt i fagligheden kan bringe perspektiver og forståelser ind i en sammenhæng, som median-danskeren ikke selv ville kunne slutte sig frem til.

    Viasat har generelt store problemer med deres eksperters niveau på netop dette område - CL-aftener undtaget. Der ligger Discovery markant stærkere med Lars Jacobsen og Mikkel Bischoff.

    Men I den helt elendige ende af den skala ligger Bo Henriksen og KEP. De to besidder absolut ikke en eneste kvalitet, der berettiger, til at skulle blive tituleret 'ekspert'. At høre dem udtale sig er som at åbne døren ind til omklædningsrummet og høre de værste af drengerøvene sidde og braldre op nede bagved - de personer, der som regel kun har sig selv som publikum.

    At høre deres unuancerede og grænsende til ubegavede formidling af kampen og Fischer, det var tå-krummende. I det studie var den klart mest ekspert-agtige Marxen, som dog var i stand til at sætte en eller anden form for kontekst omkring situationen. Viasats Superliga-eksperter er ringe - det er spøjst, at de ansætter folk, som trækker ned i seer-oplevelsen. Den oplevelse, tror jeg, gælder på tværs af fans i de forskellige superliga-klubber.

    Jeg ville betale dobbelt-op på abonnementet for kun at have tilskuerlyd.
    De går desværre bare efter laveste fællesnævner. Det må ikke være for elitært men derimod jovialt og folkeligt så man kan sidde derhjemme og brøle med på Tøffes mandfolkeindstilling. Vanvittigt kedeligt med andre ord men passer måske godt på hvordan de "nederste" 75% kan lide at få deres fodboldsnak.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (25/04-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    At spille svinsk ødelægger mindst lige så meget spillet, som at være teatralsk og filme.


    Det værste er jo at dommerne rent faktisk forbereder sig på spillere der filmer (man kan være stensikker på, at der er stort fokus på fx Fischer og Hedlund), men åbenbart ikke på at hold bruger frispark som et taktisk våben og ikke har nogle kvaler ved at udsætte sine modstandere for risici.

    Begge dele er utilstedeligt.
    Jeg synes du begynder at ophæve begreber og opløse ordenes betydning.

    Ja, at sparke en spiller der ligger ned er næsten ligeså latterligt som at filme for at blive slået i maven, uden at modspilleren rør en

    Men at spille svinsk er jo subjektivt og noget der kan gradbøjes.. Jeg er sikker på, at de fleste uden for FC blot mener, at GF´erne gik til stålet og spillede hårdt. Og det er jo noget helt andet end at spille svinsk.

    Personligt kan jeg godt forstå, at man kan gå hårdt ind i tacklinger, hive lidt i armen osv i sin iver efter at vinde.

    I 99 ud af 100 tilfælde forstår jeg ikke, at man filmer. Og at påstå at gf kampen levede op til den 1 ud af 100 er så subjektivt, at det bliver en smule skørt i mine øjne.. Vi har vist set værre..

    Derudover - så bliver der slået langt hårdere ned på hårdt spil end film. Så her er jeg helt uenig med dig. Jeg vil påstå, at der i op til 50 pct af diverse frispark indgår et element af film.. Der har aldrig konsekvenser..

    Afslutningsvist - jeg kan se at du anerkender Fischers adfærd som utilstedelig. Så måske er vi ikke så uenige. De fleste synes dog at forsvare ham, og må derfor vel mene, at det var tilstedeligt.. Tvivler på at folk ville mene det samme havde det været med omvendt fortegn.

    Nå, vi bliver nok ikke enige i det hele, og det er vel sådan det må være..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (25/04-2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Jeg synes du begynder at ophæve begreber og opløse ordenes betydning.

    Ja, at sparke en spiller der ligger ned er næsten ligeså latterligt som at filme for at blive slået i maven, uden at modspilleren rør en

    Men at spille svinsk er jo subjektivt og noget der kan gradbøjes.. Jeg er sikker på, at de fleste uden for FC blot mener, at GF´erne gik til stålet og spillede hårdt. Og det er jo noget helt andet end at spille svinsk.

    Personligt kan jeg godt forstå, at man kan gå hårdt ind i tacklinger, hive lidt i armen osv i sin iver efter at vinde.

    I 99 ud af 100 tilfælde forstår jeg ikke, at man filmer. Og at påstå at gf kampen levede op til den 1 ud af 100 er så subjektivt, at det bliver en smule skørt i mine øjne.. Vi har vist set værre..

    Derudover - så bliver der slået langt hårdere ned på hårdt spil end film. Så her er jeg helt uenig med dig. Jeg vil påstå, at der i op til 50 pct af diverse frispark indgår et element af film.. Der har aldrig konsekvenser..

    Afslutningsvist - jeg kan se at du anerkender Fischers adfærd som utilstedelig. Så måske er vi ikke så uenige. De fleste synes dog at forsvare ham, og må derfor vel mene, at det var tilstedeligt.. Tvivler på at folk ville mene det samme havde det været med omvendt fortegn.

    Nå, vi bliver nok ikke enige i det hele, og det er vel sådan det må være..
    Om noget er svinsk eller ej er selvfølgelig en subjektiv vurdering. Er man vant til de jyske knoldesparkerhold, så skal der naturligvis en del til. En hård tackling er ikke svinsk i sig selv, men når formålet er at begå hårde tacklinger, er det svinsk i min optik.

    Det er nemlig ikke iver efter at vinde der gør at AGF spiller som de gør. Alle kan blive revet med og det er fint at gå til stålet. Eksempelvis synes jeg ikke det er svinsk, at Grabara hiver Fischer op fra jorden. Usympatisk er det nok. AGF’s spillestil er bare at begå hårde frispark. Man lukker dermed dygtige modstandere ned med uhyre begrænsede midler og når dommeren ikke stopper det, så kan man blive ved hele kampen. Det er mere rugby end fodbold. Det er ren naivitet at tro, at AGF ikke tænker over det og at det bare sker i kampens hede. Det er ikke kådhed eller iver, når man skubber modstanderen ind i en fremstormende holdkammerat, når man to gange sparker en modstander, når man springer ind i ryggen på en modstander, etc.

    Jeg synes bestemt ikke, at der blev slået ned på hårdt spil i AGF-kampen. Hvornår i alverden skete det? De fik altså deres første advarsel i overtiden – og der er det for sent, når det har stået på hele kampen.

    At Fischer filmer er heller ikke i orden – det er også imod reglerne og kan også straffes med en advarsel. Jeg tror dog godt du forstår, hvorfor spillere vælger at filme. Det er jo for at opnå en fordel ved at få et frispark, selvom der ikke var et eller fremtvinger en advarsel, der ikke var der. Stort set alle spillere filmer dog i en vis grad i dag. Man gør det for at gøre kontakten synlig for dommeren og i Fischers tilfælde må man sige, at det også var strengt nødvendigt – selvom det ikke hjalp. Den eneste gang han i kampen reelt fortjente en advarsel var i episoden i overtiden. En ting er at ømme sig efter en tackling, men Fischer valgte at smide sig/blive liggende, da han så indkastet gik den forkerte vej. Taktisk var det klogt, men det burde have kostet en advarsel.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 06.04.21, 16:28
  2. Svar: 119
    Sidste Meddelelse: 24.03.21, 10:35
  3. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 10.02.21, 17:05
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •