Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
92. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    39 42.39%
  • Uafgjort

    24 26.09%
  • AGF vinder

    29 31.52%
Side 12 af 12 FørsteFørste ... 29101112
Viser resultater 166 til 167 af 167

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Tak.
    Som jeg nævnte, så giver dine tal nok et væsentlig bedre billede af målmændenes præstationer end redningsprocent alene. Kalles tal (som er baseret på ret mange kampe) er da i hvert fald bekymrende læsning. De gode målmænd ser ud til at lukke færre mål ind end xG, imens Kalle ligger væsentlig over.

    For at få et helt nuanceret billede, så skal man nok dykke endnu længere ned i tallene, men det er sikkert uden for vores muligheder. Der må f.eks. være flere mål som FCN's udligning og Dreyers kanonmål mod Grytebust, hvor xG må være meget lille, men hvor målmanden stadig er tæt på chanceløs. Mål som disse tæller meget i den forkerte retning.
    Jeg håber virkelig de arbejder på en anden måde i klubben :-D (Ellers er det sgu ikke så mærkeligt vores scouting er så sløj).

    Oh well, en revisor ville nok mene det modsatte...

    Zan

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det er stadig et ret lille data materiale, og ud over de indbyggede (og ganske store) begrænsninger xG har i sig selv med de data, der rent faktisk indgår (f.eks. en fin variabel "Big chance", der indgår som parameter herover :-D ) så er afslutningens kvalitet jo ikke med. I forhold til evaluering af målmanden, så kunne man overveje kun at tage de afslutninger med, som rent faktisk rammer målet - det ville muligvis være en forbedring (men målmanden kan jo også få spillere til at afslutte forbi mål, ved f.eks. at komme effektivt ud af målet, så det vil også have negative effekter).

    Hvor meget jeg end elsker statistik, så tror jeg sgu en subjektiv vurdering af de aktioner, som vi alle sammen har oplevet igennem sæsonen, giver et mere nøjagtigt billede af målmændenes kvaliteter, end hvordan deres samlede xG og antal indkasserede mål ser ud. Hvilket jo med statsgaranti også er det, som de sidder med video og lystigt evaluerer på i klubben.
    Der er sådan set også en statistik med uden straffe og ramt ved siden af mål af xG, men som du selv er inde på, er den også med sine problemer.

    Og helt sikkert det er ikke en perfekt måde, men medmindre vi har nogen som sidder og ser alle kampe herinde, med de andre hold, så er det den bedste måde at sammenligne.

    Men jeg vil da i den grad håbe at det ikke er sådan vores scouting afdeling fungere, men medmindre nogle giver en fast løn, så springer jeg den del over :).

Side 12 af 12 FørsteFørste ... 29101112

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  2. Svar: 162
    Sidste Meddelelse: 25.04.21, 18:52
  3. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 10.02.21, 17:05
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •