Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
92. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    39 42.39%
  • Uafgjort

    24 26.09%
  • AGF vinder

    29 31.52%
Side 2 af 12 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 167

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2020
    Indlæg
    27

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Du har nok en sag her. Det var lidt en prøveballon.

    Men hvor er data fra? En hurtig søgning giver ikke helt samme resultater i fordeling mellem forsvar, midtbane og angreb, men data er gamle, og jeg kender slet ikke litteraturen indenfor dette område.
    https://www.sportshojskolen.dk/media...llerFodbol.pdf tabel 1 side 16

    Bedre data her: https://www.johansports.com/physical...ying-position/

    Og er "centrale midtbanespillere" 8'ere eller 6'ere? Umiddelbart ville jeg tro på færre højintense løb for en 6'er og især sprints (jeg går ud fra det er defineret som højere % af maxhastighed end et højintenst løb).
    Sidst redigeret af Kaare J : 28.04.21 kl. 16:43

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Midterforsvarere er de markspillere, som løber:
    - Færrest meter under en kamp (10,3 km)
    - Færrest højintense løb under en kamp
    - Færrest sprints under en kamp

    Centrale midtbanespillere løber:
    - Flest meter under en kamp (12,3 km)
    - Flest højintense løb under en kamp
    - 3. flest sprints under en kamp

    Jeg stemmer nej til Bjelland på central midtbane..
    Hvor er de km fra? Baseret fra https://www.superliga.dk/performance...liga-2020-2021 så er den danske liga så noget bagefter eller deres data er forkert.

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Tallene er fra et studie fra 2013 (Bradley et al.), med data fra Champions League. Der er væsentlig forskel på CL-bold og SL-bold, men tendenserne ift. hvilke positioner der løber mest, har flest højintense løb og sprints, de er de samme, uanset liganiveau på professionelt plan.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    63

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Jeg ville gerne undgå Marios på midtbanen. Jeg så noget af en træningskamp hvor han spillede på midtbanen, mod Hvidovre tror jeg, det var en ren ynk at se på.

    rsj
    Hvad med Marko Stamenic centralt?

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Tallene er fra et studie fra 2013 (Bradley et al.), med data fra Champions League. Der er væsentlig forskel på CL-bold og SL-bold, men tendenserne ift. hvilke positioner der løber mest, har flest højintense løb og sprints, de er de samme, uanset liganiveau på professionelt plan.
    Det giver stadig ikke mening. https://www.uefa.com/uefachampionsle...s/#order=2desc af hvad hurtige tjek på dem, så ligger de under de tal.

    Og det eneste jeg lige kan finde om dette er noget lavet med data fra PL.

    Men når det så er sagt, så er jeg heller ikke for Bjelland på den centrale midt :)

    Nu går jeg mere i dybden med det her. Er det studiet som henter data fra 2006-2009 fra England?

    Da der ret åbenlyst er meget forskellige tal på dette punkt.
    Specielt når det er delt op i kant backs, central backs, central midt, kant i midten og angriber.
    Og fodbold ændrer sig meget, fra den taktiske tilgang, til behovet for modstanderen.

    Men det giver stadig ikke mening at spillerne løber mindre i dag end for nogle år tilbage.
    Sidst redigeret af engulf : 29.04.21 kl. 01:32

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mach1971 Se meddelelser
    Hvad med Marko Stamenic centralt?
    Indrømmet, ham har jeg kun set et par gange, men som spiller virker han mere dynamisk og teknisk så ham ville jeg give chancen hvis valget skulle stå mellem de to.
    Om han så er mentalt klar ved jeg naturligvis ikke, men nu gik det jo meget godt med vores unge back Viktor Kristiansen så hvorfor ikke prøve.

    rsj

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2020
    Indlæg
    27

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Jeg tænkte også først Stamenic. Han fik jo en hjemmekamp kort efter at Thorup tiltrådte (Randers hjemme), hvor holdet spillede forfærdeligt. Jeg husker, at flere i frustration udnævnte ham til man of the match for indsatsen.

    I ugen efter i forbindelse med næste kamp blev hans indsats så skilt ad af Lars Jacobsen i kampoptakten på Discovery+. Jacobsen viste overbevisende med videooptagelser, at Stamenic efterlod enorme åbne områder foran forsvaret, sandsynligvis fordi han var for boldfikseret.
    Nu er det snart et halvt år siden, og han kan jo være blevet dygtigere. Men umiddelbart vil jeg hellere have noget andet (og det behøver ikke være Bjelland :-)).

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Kunne man forestille sig en midbane med:
    Daramy - Thomsen - Stage - Fischer?

    Jeg synes at Thomsen bliver glemt i ligningen, jeg er godt klar over at han ikke har været nogen stor-spiller i denne sæson. Spørgsmålet er dog om han ikke er den bedste mulighed hvis Falk er skadet og Lerager+Zeca i karantæne?

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Vi har tidligere stillet op med en midtbane bestående af Falk og Thomsen centralt ude mod BØF (og vundet)..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Det eneste problem, jeg så kan få øje på, er, at Thomsens spilletid i foråret begrænser sig til en indskiftning af otte minutters varighed for næsten tre måneder siden.
    Efter min mening må Stage og Pep Biel klare den centrale midt på mandag, og så må vi glemme alt om Marios og Bjelland og alle andre kreative nødløsninger, der udspringer af en forståelig desperation.
    HIC SUNT LEONES


  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    536

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaare J Se meddelelser
    Jeg tænkte også først Stamenic. Han fik jo en hjemmekamp kort efter at Thorup tiltrådte (Randers hjemme), hvor holdet spillede forfærdeligt. Jeg husker, at flere i frustration udnævnte ham til man of the match for indsatsen.

    I ugen efter i forbindelse med næste kamp blev hans indsats så skilt ad af Lars Jacobsen i kampoptakten på Discovery+. Jacobsen viste overbevisende med videooptagelser, at Stamenic efterlod enorme åbne områder foran forsvaret, sandsynligvis fordi han var for boldfikseret.
    Nu er det snart et halvt år siden, og han kan jo være blevet dygtigere. Men umiddelbart vil jeg hellere have noget andet (og det behøver ikke være Bjelland :-)).
    Husker godt den kamp af Stamenic (har ikke set LJs analyse). Han viste en kæmpe gejst og løbevilje. Han lignede groft sagt en flue i en flaske og løb vildt omkring uden fokus på at holde position, så desværre enig med LJ, men som du også skriver (Randers kampen er et lille halvt år siden) har han forhåbentlig lært meget af den kamp..stadig noget af et sats synes jeg dog.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #27
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Tænker at Bartolec må være i spil til en startplads. Har han ikke før dækket 6'eren?
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Det eneste problem, jeg så kan få øje på, er, at Thomsens spilletid i foråret begrænser sig til en indskiftning af otte minutters varighed for næsten tre måneder siden.
    Efter min mening må Stage og Pep Biel klare den centrale midt på mandag, og så må vi glemme alt om Marios og Bjelland og alle andre kreative nødløsninger, der udspringer af en forståelig desperation.
    Meget enig. Kreative løsninger; dem du nævner, men også tidligere prøvede konstellationer (feks Bartolec), er bare aldrig rigtig fedt.

    Det ville være helt sort hvis ikke det blev Biel - han har før spillet på midten (dog lidt længere fremme, I know), er i bare en lille smule kamptræning, og så er det lige før det pynter med det offensive udtryk det alligevel ville være.

    Zan

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    For min skyld kan vi spille blot med Kaufmann i angrebet eller uden deciderede angribere a la mod Sønderjyske i efteråret. Jeg vil i hvert fald gerne se både Wind og Pep Biel på banen samtidig.

    Pep Biel var vel noget nær vores bedste spiller i slutningen af efteråret. Det er mig ubegribeligt, at han har fået så lidt spilletid siden kampen i Aalborg.


  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,511

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (03/05-2021 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Pep Biel var vel noget nær vores bedste spiller i slutningen af efteråret. Det er mig ubegribeligt, at han har fået så lidt spilletid siden kampen i Aalborg.
    +1

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Side 2 af 12 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 137
    Sidste Meddelelse: 28.04.21, 19:08
  2. Svar: 162
    Sidste Meddelelse: 25.04.21, 18:52
  3. Svar: 124
    Sidste Meddelelse: 02.03.21, 23:56
  4. Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 10.02.21, 17:05
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 05.02.21, 12:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •